Keresés

Részletes keresés

marslakó Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54341
Akit érdekelne egy menet M62 301-gyel egy menetrend szerinti vonat élén kb. 4-5 hét múlva, az írjon nekem mailt! Érdekelne az is, hogy hétköznap is tudnátok-e jönni, vagy csak a hétvége jöhet számításba.
gfeca Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54340
Sajnos nem, én már itthon vagyok!

Megkaptad az adatokat? Jók? Nem jeleztél vissza..:-(

gfeca

Előzmény: transport (54333)
gfeca Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54339
Az már más kérdés, hogy az utóbbi években miért lett ennyi RIC kocsi Békéscsabára állomásítva és más kedvezőbb helyen fekvő telepállomás nem volt?

Legalább 1 kedvezőbbet mondj!

(Nyugati, Keleti, Miskolc = az ország legnagyobb kocsitemetője, Debrecen,Nyíregyháza, Hatvan fizikailag (kocsijavító kapacitás)van telítve, Szolnoknak meg nem vág a profiljába....)

gfeca

Előzmény: Il treno (54329)
IST Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54338
Igen, ha meg nem lenne ez a fajta "vasúti környezetszennyezés", akkor meg azon mérgelődnének, hogy miért mindenki autóval megy a Balaton partjára, miért nem lehet vonattal... A turistákat mindenki szívesen látja, hiszen le lehet gombolni róluk egy rakás pénzt. Csak arra is gondolniuk kellene, hogy valahogyan el is kell jutni addig...
Előzmény: marslakó (54330)
V42 515 Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54337
"de én is a marslakó és hmsoft által vázolt helyzetbe csöppentem és az akarattyai utastájékoztatásnak köszönhetoen (0.0) fél órai várakozás után inkább elmentem sörözni. "

Akkor nem voltunk messze egymástól, én az akarattyai alagút Kenese felőli végénél fotóztam, többek között M62 203-at S19706 sz. vonattal... (szinte egész délután sütött a Nap, csak arra a 2 percre ment el egy felhő mögé, amíg a szergejes vonat elrobogott az alagútnál....)

Előzmény: Szütyi (54336)
Szütyi Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54336
A hétvégét én is a Balaton parton töltöttem pontosann Akaratyén.
Lefelé M41 2199 volt a gép Fehérvártól. Csajágon kereszt M62 255-el ami nekem kasztnira eléggé tetszetosnek tunt, foleg az EIROFIMA TURO-IMÁvá konvertálása tetszett:-)
Szombaton megpróbáltam elkapni a fennt említett Szergejt de én is a marslakó és hmsoft által vázolt helyzetbe csöppentem és az akarattyai utastájékoztatásnak köszönhetoen (0.0) fél órai várakozás után inkább elmentem sörözni.
Vasárnap találkoztam M62 149-cel akin a fehérvári "gyógykezelés" elég jól látható, délután is volt szerencsém hozzá a 16906 elején. Eléggé gyengécske volt a lelkem pedig csak 8 kocsival mentünk ami 160%-os kihasználtságú volt...
nohab Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54335
Régesrég ígértem képet a "reciklált" osztrák 1043-asokról, amelyek a TÅGAB szolgálatába álltak.

Íme:

nohab Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54334
Lehetne a 29-es vonal nyári gondjait szinkron Csörgővel enyhíteni?

Elvileg lehetne (szeretném látni azt a szakembert, aki szerint még így is gazdaságosabb az M61-nél, de elvben lehetséges :-((

A baj az, hogy ahogy elnézem a MÁV-ot, olyan ütemben irtja ki a dízeleket, hogy még éppen ne omoljon össze a vonali dízeltrakció. Így erősen kérdéses a számomra, hogy össze lehetne hozni elég gépet (normál üzemre képes Dácsiát is nehéz lenne találni).

Szinkron Púpos!!! Az kellene :-)))

Előzmény: Vaskalap kartárs (54332)
transport Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54333
gfeca !

A topic egy kisebb hányada ( 3 fő) Prága felé tart.
Felvettétek a kapcsolatot ????

Előzmény: gfeca (54328)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54332
Ki mit gondol?
Lehetne a 29-es vonal nyári gondjait szinkron Csörgővel enyhíteni?
Itt elsősorban arra gondolok, hogy lenne-e elegendő mennyiségben plusz gép, mert ugye plusz mozdonyvezető nem kell.
Mondjuk a 11-es, 111-es vonalról egy az egyben elhoznám a Csörgőket és Dácsiát tennék a helyükre.
Előzmény: hmsoft (54304)
hmsoft Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54331
rm40 (54216),

Taurus forgóváz:
Igen, az ábrán sokminden jól látszik. A szélső kereszttartókról lenyúló csuklókarok tehát a féktengely felfüggesztésére szolgálnak. Viszont a főkereszttartón látszik, hogy a vonóerő-átvitel valamilyen forgócsap-szerűséggel történik. (A 185-ösnél egyirányú (járműközéphez) bekötésű vonórudak vannak - ez nekem szimpatikusabb...) Az összesen 4 db. kígyózásgátló lengéscsillapító elrendezésén igen hangsúlyosan látszik a "körkörösség", ez szép. (Nem is kör, hanem mivel az egymásra közel merőleges párok a sarkak felé "néznek", amolyan nyolcas-alak ez.) A vontatómotor az egyik oldalán a főkereszttartóhoz csatlakozik egy nyomatéktámmal. És a másik oldalon? A sárgával jelölt fék(tengely)-traverzre?
(Az ábrát egyébként ajánlom nohab figyelmébe: na ez a flexicoil szekunder rugózás - igaz, itt a jobban elterjedt, a hossztartóval párhuzamos elrendezés helyett egy hossztartóra merőleges látható, de az alapokon ez nem változtat.)

hm

Előzmény: rm40 (54292)
marslakó Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54330
Egy baleset képei (2002. 07. 27., S9701, Balatonalmádi előtt, M41 2164-gyel)

Egy karcoló hangra ébedtem, majd benzinszag csapta meg az orrom.
-Az eredmény (állítólag a gép telibe kapta, de sok nyoma nem látszott)
-A 9. kocsi állt meg az autó mellett
-M41 2164 at ütközés után
-A hmsoft által említett botos megoldás
-9701 utasai várják 19703-at Almádiban...

Más:

Vasúti "környezetvédelem" a BNP területén...

Il treno Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54329
T. gfeca!
Elnézést ha félreérhetően fogalmaztam, de nem célzásként irtam, csak azt akartam ezzel tájékoztatás képpen, hogy a 380/381 sz. vonatpár pécsi közlekedésének megszünése után a RIC kocsik hová kerültek. Az már más kérdés, hogy az utóbbi években miért lett ennyi RIC kocsi Békéscsabára állomásítva és más kedvezőbb helyen fekvő telepállomás nem volt?
Előzmény: gfeca (54328)
gfeca Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54328
Üdv Mindenkinek!

Ezt nekem szántad?

Mert az átállomásításban a leírt okok miatt benne volt a kezem....Tehát a pontos dátumot ismerem.

gfeca

Előzmény: Il treno (54314)
BahnScorper Creative Commons License 2002.07.29 0 0 54327
meg Ajkán is voltak ilyenek, de ott a jelzőket lecserélték, csak a biztosítóberendezés belsőtéri maradt.

Kivéve a törpe tolatásjelzőket, mert azok az eredeti ruszkik.

Előzmény: DGKUm (54266)
czzf50 Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54326
Nem tudtad, hogy a V63 033-ba beleszerelték a gözfütést? :-))
Előzmény: FOMA (54322)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54325
Sziasztok!
Tudja valaki közületek hogy az osztrák Bahnbus-ra érvényes a FIP szabadjegy? Szerintem igen, de szeretnék biztosra menni... (és nem lépre mint Norvégiában)
pulett Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54324
Köszi Gödény!

pulettke

Előzmény: Gödény (54237)
BAKTER Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54323
"MINCS" = NINCS

Én meg, ha csak a sörre gondolok, már tévesztem a betűket!

Előzmény: BAKTER (54321)
FOMA Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54322
Előzmény: scsabi (54294)
BAKTER Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54321
"de látom nálatok is csak akkor megy a vasút ha nem avatkozol közbe, hanem internetelsz...természetesen munkaidőben, a cég költségén!:-))))"

Az éleslátásoddal valami gondot okozhatott a cseh sör!
A MUNKAHELYEMEN MINCS INTERNET!!! :-)))

Sajnos, csak itthonról megy, de egyben büszke is vagyok rá, hogy a cég költségvetését ezzel nem terhelem. :-)))

Előzmény: gfeca (54306)
marslakó Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54320
Akkor viszont az amcsik nem tudják, mi az a Taurus. Douglas Nash írta ezt a NJT Taurus dolgot, aztán rájött, hogy 101-es...

Még ezt is nekünk kellene jobban tudni helyettük???

Almádiban készült rémfotók kicsit később, most próbálom kipihenni a velencei-tavi égésnyomokat...

hmsoft Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54319
gfeca,

"Melyikre gondolsz???:-)))"

Mittudomén, ki a netszolgáltatótok, ill. kik és milyen szerződésekkel... :)))

Más, 54240-ben: "Vl85" természetesen "VL85", nagy L-lel.

hm

nitewish Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54318
transport:

semmit, közlekedhetne csak vasárnap. Vagy legalább későbbre lehetne tolni az utolsót. Azért az valahol mégiscsak nonszensz, hogy este 6 után (ha nem számítom a 7-es postát, ami azért nem egy leányálom) Pécsről nem lehet feljutni Bp-re...én több IC kalauzt is megkérdeztem, ők 1/4 8 - 1/2 8-as indulásban gondolkodtak.

Előzmény: transport (54315)
koller andor Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54317
Szovjet bizt-ber. Az egész vonalon ez van beépítve.
Előzmény: Zoltika (54209)
hmsoft Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54316
Marokcsapágy-téma, carszkojeszelói változatban.

A tehervonati mozdonyok (100..110 km/h) ezt kapták, 23,5 t tengelyterhelésig bezárólag.
A gyorsvonatiaknál ez már nem felelt meg. Egyfelől voltak a Skoda gyorsvonati villamosmozdonyok, a maguk hajtásrendszerével, de nézzük inkább az "echte oroszokat".
Először jött a TE7, 140 km/h, 21 t tengelyterhelés, a TE3 gyorsvonati változata. Ugyanúgy marokágyas volt, de nem is kellett tartósan 140-nel mennie. A TE10 140 km/h áttételezésű, személyszállító vonati vontatásra átszabott változatainál (TEP10, TEP10l) a helyzet hasonló volt - nem kellett órákon át folyamatosan 140-nel menniük, így működőképes volt a marokágy.
Aztán megjelent a TEP60, 160 km/h max. sebességgel, amely sebesség itt már komolyan volt veendő, minimum tartós 140-es sebességet figyelembe véve, de akár tartós 160-asat is. Ez csőtengelyes volt, de úgy, hogy a vontatómotor az egyik oldalról a csőtengelyre támaszkodott - vagyis a csőtengely és a keréktárcsa közötti csuklókarok folyamatosan felvették a fél motortömegnyi tömeget, rugalmas elcsavarodás formájában.
A TEP70-esnél már a megszokott, kardántengelyt alkotó csőtengelyes hajtás valósul meg, a vontatómotor mindkét oldalról rugalmasan a forgóvázkeretbe függesztett (160 km/h). Ugyanez a helyzet az újabb kolomnai konstrukciókkal.
(A villamos motorvonatoknál régtől fogva rugalmas hajtás valósul meg, ahol csak a (mozdonyhoz képest jóval kisebb) tengelyhajtóművet kell hordoznia a kerékpárnak, a vontatómotor rugalmasan a forgóvázkeretbe függesztett.)

Ami az európaitól merőben eltérő irányzat, az a csőtengelyes hajtás alkalmazása a nagyobb (25 t) tengelyterhelésű (és tengelyenkénti teljesítményű), tehervonati mozdonyoknál (pl. VL15, Vl85, 2TE121). Itt ugyanis, a korábbi kísérletek során a marokcsapágy fehérfém bélése, többszörösen módosított anyagszerkezet mellett is, a virbációk és a terhelés hatására sérült, de ráadásul nem olvadt-kenődött, hanem szétrepedezett és szinte morzsánként kiszóródott, ezek után a csapágy természetesen működésképtelenné vált. Ezen a ponton már a tehervonatiaknál is le kellett tehát mondani a marokágyról.

hm

transport Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54315
Egy kérdésem is lenne :) Nem gondolkodtak még el az illetékes tervezők azon, hogy Pécsről-Bp felé elég sekély, hogy 6 körül megy el az utolsó használható vonat? Én 1/2 8 - 8ra még betennék egy IC-t...

És ki szerezne ré utast ???????

Az év 52 hétvégéjén vasárnap este - talán ???? - megtelne.
Mit csináljunk egy este 8-or, Pécsről Buda felé induló IC-vel az év 312 napján ?

Előzmény: nitewish (54311)
Il treno Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54314
A pécsi RIC kocsik ismeretem szerint 2001 06. 10-én Békéscsabára és Nagykanizsára lettek állomásítva.
Előzmény: gfeca (54313)
gfeca Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54313
A kettő nem zárja ki egymást...Amikor kisoroznak egy külföldi kocsit, azt -amennyiben lehetséges- illik pótolni,tehát amikor a 39-30-as AB kiesett, a PKP helyből pótolta.

Ettől függetlenül alapesetben a vonat MÁV kocsikból áll(t).(Most is közlekedik, Békéscsabai kocsikkal.)

gfeca

Előzmény: nitewish (54311)
gfeca Creative Commons License 2002.07.28 0 0 54312
Főként, ha az itt legszóbanforgóbb cég olyan átalány-szerződést kötött a netszolgáltatójával,

Melyikre gondolsz???:-))) Csak nem feltétezel valamilyen mögettes érdeke(ke)t??

Úgyhogy csak netezzétek szét magatokat,

A megfogalmazott elvárásodnak még én sem fogok tudni maradéktalanul megfelelni... De igyekszem!:-)

Nekem viszont DJ. Bakter pénze nem kell, én Georgie-jét akarom!!!!!:-)))

gfeca

Előzmény: hmsoft (54310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!