Micsoda maszlag ez abelga vasútbarát újság! A nagy, korrekt tájékoztatásban még egy dátumot sem írnak meg! Szegény alulinformált belga vasútbarátok :-)))
(Csak viccelődök Veled, ne vedd komolyan!)
Bezzeg itthon minden különvonatot széles körben és jó előre bejelentenek, hadd menjen a birka magyar vasútbarát a pálya mellé fotózni :-(
A Taurus osztrák védett név (meg gumigyár volt), és piros. A Repcebika, Milkabika - nem akarom védeni - pontosabb meghatározás, és talán rövidebb, mint a kék Taurusz, vagy zöld Taurusz elnevezés, sőt a kék Fürdőkád, zöld Fürdőkád név.
Érdekes, hogy a fővezér csak 30-at kap. A többi már biztosan korábban eljutott hozzá :-)
Ez esetben az eddigi legnagyobb kaszáló Domokos lehetett :-)))
Végre egy jó hír! Talán változni fog a MÁV PR-je...
Viszont f@..., egyszóval hülyeség, hogy egy átlagos vasutas egész életlben nem keres 30 millát. Talán, ha a most nyugdíjba vonulókat nézzük, akkor nominélisan nem, de reálértékben számítva egy 80e-es fizetés 30-35 év alatt kiteszi a Kukely végkielégítését...
Az új MÁV-vezetés elismeri a végkielégítéseket
2002. július 25., csütörtök, 8:40
A MÁV új vezetése jogszerűnek minősítette és a gazdasági és közlekedési tárca vezetője szerint sem lehet megtámadni a távozó MÁV-vezetők több tízmilliós végkielégítéseit. A távozó igazgató és helyettesei 30-70 millió forint közötti végkielégítéssel távoznak a cégtől.
Felháborodtak a vasutasok vezetőik magas végkielégítései miatt. Kukely Márton volt vezérigazgató 30, Bajnai Gábor és Péter Mihály volt vezérigazgató-helyettesek 50 illetve 70, Domokos Lajos közkapcsolati igazgató 10 millió forintot vihet magával. Egy átlagosan fizetett vasutas egész életében nem keres ennyit. A gazdasági és közlekedési miniszter, Csillag István szerint nincs mód arra, hogy felülvizsgálják a korábbi vezetés által megkötött menedzseri szerződéseket, azokat az új MÁV-vezetés is jogszerűnek minősítette.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a Vasutasok Szakszervezete is ellenzi a pénzek kifizetését, szerintük vagy nem kéne hogy megkapják az összeget, vagy önkritikát kellene gyakorolniuk a vezetőknek.
jsany! Bajod van a Milkabika névvel. Nem vagy te már megint jsb, csak ilyen ördögi ravaszsággal álzácod magad? :)))
Mi a baj azzal a Milkabikával? Itt sokunk véleménye, hogy semmi szüksége nem volt a MÁV-nak rá, és rengetegbe került. Ezen kívül az 1-es... hm... mintha nem állna a helyzet magaslatán. Nem lehet, hogy a Siemens a MÁV-ra sózott valami kisérleti példányt? Te erről talán többet tudsz. Hogy nem csak a kerékpárokat lapátolták össze bele a műhely sarkából... Ezek után ne várd, hogy még tiszteljük is! :)))
Úgy igaz, ahogy írod, a Nohabot is hívhatnánk Malacnak. De nem hívjuk. Talán azért, mert nagy szükség volt rájuk, és nagyon jó mozdonyok. Azt a kék izét meg Milkabikának hívjuk.
Van it egy 51-es sorozat dízel mozdony a "belga" Nohab.
transport!
Már írtam, az 51-nek semmi köze a NOHAB-hoz! Még a GM-hez sem. A belga NOHAB az 52-53-54-es sorozat, kis jóindulattal még az 55-ös is, mert az ebből származik, és GM-motoros.
..."....hja kérem, akkor fizetni kell, mint a katonatiszt:)......."
Itt ugyan OFF sőt OFF-OFF de nem hagyhatom ki .
Tudod e mit jelent a szólás : Fizet mint egy katonatiszt ?
Azt jelenti, hogy részletre fizet, pontosabban helyette a fizetést folyósító GH-s tiszt levonja a fizetéséből és elküldi annak akinek a tiszt tartozott.
A mondás 1919-1930 közötti keletkezésű.
Nem én találtam ki ezeket a neveket, mint ahogy a Téglára sem azt, hogy Szojuz. A Tégla egyébként is a Gigant :)
De mivel itt a topicon korábban rendszeresen így nevezték a Tauruszokat a többiek, néha ez jut róluk eszembe. Amúgy felőlem lehetnek Emesék is, max lesz 1-es Emese, 2-es Emesse, 3-as Emessse, stb :-)
Most akkor mit lehet tudni a plusz Taurus rendelésről? Ill. tényleg le akar mondani a GySEV az 503-505 gépekről? Igen furcsállanám...
A tegnapelőtti vasútbarát újság pedig - természetesen - hozta az új. julius 1-i !!!állomásítási listát.
Fokozzam még ?
Van it egy 51-es sorozat dízel mozdony a "belga" Nohab.
Ebből volt vagy 80 db valamikor.
Most lecsökkent 30 db-ra mert 20 db-ot egyszerre vontak ki a forgalomból ( selejtezés + eladás).
Természetesen közlik a kivontak pályaszámait és a megmaradtakat EGY HELYRE vonták össze.
Most jön a lényeg :
Az itteni MÁV, az SNCB sűrűn rendez nyílt napot.
Van az újságban egy felhívás, hogy a következő egyik nyílt nap témja a megmaradt 30 db 51-es bemutatása lesz.
Kiállítják valamennyit úgy, hogy NE takarják egymást és minden vasútbarát fotózhassa őket.
Hívnak minden vasútbarátot.
Most még fokozom !
Mivel ismerik, hogy a vasútbarát milyen állatfaj ezért a megmaradtak tehervonati fordája megjelent az újságban ( mind) és így pontosan tudod, hogy Kiscsérpusztán mondjuk délelőtt 8.54-or és délután 13,26-or áthalad egy ilyen mozdony vontatta szerelvény. Ha nyílt pályán akarsz róla képet, menj oda és fotózd le.
No ez a szolgáltatás.
A múltkor kérdi tőlem egy MÁV-os : Hány embert alkalmaunak erre ?
- Egyet sem !
Odaengedik a vasutas vasútbarátot az adatbázishoz és megírja belőle a cikket.
Bizalmi elv.
Ha olyat írna meg ami nem nyilvános tökön rúgják.
De amíg betartja a játékszabályokat, hagy tegye.
OFF
Nézz vissza egy régebbiben belinkeltem az összes felújítás, revízio, átállomosítást is.
Azt is közzé teszik.
Index:
Személyautóval ütközött egy InterCity vonat
július 25. 9:13
[MTI]
Hárman vesztették életüket csütörtökön kora reggel abban a Renault típusú személygépkocsiban, amely Répcelak és Beled között összeütközött a Ciklámen-Savaria InterCity vonattal - tájékoztatta az MTI-t a MÁV fődiszpécsere. A személygépkocsi a 86-os főútvonalon közlekedve, a jól működő fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a sínekre, s így ütközött össze a Budapest és Szombathely között közlekedő InterCity vonattal. A mozdony is megsérült, ám a vonaton személyi sérülés nem történt. A rendőrség, vasúti szakértők bevonásával, megkezdte a helyszínelést. Az egyvágányú vasúti pálya miatt jelentős késésekkel kell számolni ezen a szakaszon. "
hja kérem, akkor fizetni kell, mint a katonatiszt:)
és, hogy ontopic is legyek:
szuper ez a belga társaság, a többi "európai" is ad ki ilyen tájékoztatókat?
ha netántán bevennének az Unióba, akkor esetleg talán talán nálunk is lehetne????
hmm, Te ki ott közel vagy a tűzhöz, megsúghatnád nekik, hogy tegyék csatlakozási feltétellé és semmi dereguláció:)
tényleg, mi lenne, ha kedvenc magyar vasúttársaságunknak ezt törvény írná elő?
abbahagyom, bilitopik...
v63 152 tegnapi hozzászólása alapján jutott eszembe.
Kedves MÁV !
Így is lehet.
Egy Belga vasútbarát nem hallomásokból és kerítésen bekukucskálva tudja meg, hogy mi a hír kedvenceivel.
A Belga vasúttársaság nem titkolózik hanem szolgáltat.
ő maga teszi közzé, kéthavonta a különböző szériák híreit .
Akkoriban nagyon sok volt ott a beosztott gép és ez nem volt az. A festése nagyon gáz volt és meg kellett csinálni. Valakinek eszébe jutott a 004-es NOHAB láttán, hogy mi lenne ha ők meg csinálnának egy szilit. Így ők is fasza gyerekek lehettek az ország fűtőházai előtt! Szerintem akkor nem nézett rosszul ki, de eredetile az egészz eleje sárga volt, merthogy az volt a duma: kell a figyelemfelhívás miatt! Magyarul: útátjárokba könnyebben észre lehessen venni!
Szerintem a kezdeményezés nem volt rossz, de inkább egy főműhelyes gépet kellett volna! Pl talán 1089, 1091, 1106, 1102, 1100...
Ha jól tudom V43 1145 1987-ben volt utoljára Északiban 3 évig állt letét miatt!
Egyébként nem tudom, tudjátok-e, de a most selejtezés előtt álló 1083 a legfiatalabb Szili! Az 1989-es Petőfiszállási balesete után még volt egy utolsó kaszni a gyárban és ő lett belőle!
Mindenki utálta és emiatt nem is lett beosztott gép! Szokták mondani, hogy a nem beosztott gépre senki sem vigyáz. Akkor ez lenne a mintapélda....
Nyíregyházához tartozik most is?
"Tegnap én is láttam a 1145-öst Szolnokon egy tehervonattal. Nem igazán értem, hogy miért nem lehet rá vigyázni..."
Azért, mert nem érdemes. Az a gép már akkor, amikor átfestették egy nagy rakás sz@r volt, Nyíregyháza talán legszutyokabb mozdonya. Zajos, huzatos, szét van rohadva és nem túl stabil üzemű! Mindenki utálta és emiatt nem is lett beosztott gép! (Kinek van kedve az egészségével szórakozni még jobban?)
Egyébként azt csiripelték a madarak, hogy V43 1103 és 1083 még az idén szét lesz bontva! Ez utóbbi jól halad a selejtezés felé, hiszen már Vmax=80 km/h! 1101 most megy be az Északiba! 1002 is bent van, már szét is kapták, kiváncsi vagyok totál új külsővel jön-e ki! V43 1111 selejt lesz? Már van alatta két kiherélt forgóváz.