Amúgy a külföldi utazáshoz a magyar szakaszra is megköveteli a MÁV a nemzetközi menetjegyet, kivéve egyes vonatokat, ahol díjszabásváltó állomás van. Ez benne van a menetrendben. Így pl. lehet venni belföldi jegyet Miskolcig, és onnan nemzetközit Kassára, stb.
Az utazási irodában váltott jeggyel az a gond, hogy ha a kaller emlékszik rád, hogy belföldi jeggyel utazol pl. Biharkeresztesre, akkor ledobhat a vonatról, és elképzelhető, hogy meg kell várd a következőt. Ezért mindenféle cselekhez szoktak a gyakorlott utasok folyamodni, amik határátmenetenként és vonatonként változnak.
Amúgy szvsz igazuk is van. A MÁV kaszál eleget az adónkból!
Nem tudom melyik vonatot vitte, de tavaly a 9126 volt az ilyen jelölt.
Úgy tudom 9110 és 12 (ill. párjaik) Csörgősek, de ezt meg kéne kérdezni nálam nagyobb tudortól.
Meg valami olyan is van, hogy az S-es kocsikat (nem a szalonost!) meg kell fosztani eredeti jellegétől, pl. a forgóvázaktól. Így csak le nem selejtezett kocsit lehetigazán megvenni...
Újra kipróbáltam a termes DWA-kocsikat és újra rájöttem, hogy a 20-67-esek és a 10-67-esek sokkal jobbak; az ICR kocsi belső ajtai rendszeresen nem működnek, a WC jól néz ki, meg minden, de vagy eldugul, vagy alig lehet vizet fakasztani, és azok a hangok, amiket a váltókon produkál... Amikor a Drava-n mentem ilyen kocsiban - pár éve - akkor nagyon jó volt az utazás, de úgy tűnik, hogy nem valami tartós ez a típus. Persze lehet, hogy az utasok barmolják szét, de sok olyan hiba is volt, amit nem lehet rájuk fogni. A 20-67 esekkel eddig nem igazán volt gondom, egyszer nem jött a víz, egyszer pedig villogott a világítás, de minden egyéb jól működött!
Mátészalkán járva arra lettem figyelmes, hogy az állomáson áll három, román kocsikból álló tehervonat - a kocsik már évek óta ott állhatnak, ugyanis le vannak rabolva, a fedett kocsiknak csak a váza van meg, a pőrekocsikról hiányzik a deszkázat... Van ott minden a hagyományos, fékbódés fedett vagontól kezdve a '94-es fővizsgájú cementszállítón és a négytengelyes pőrén át a konténerszállító ikerkocsiig... Vajon mit keresnek ezek itt? Tudnak róla a MÁV-nál ill. a CFR-nél, hogy ezek ott vannak? Esetleg a MÁV évek óta fizeti a kocsik után a díjat? Hangsúlyozom, látszólag évek óta ott álló CFR kocsikról van szó!
Amúgy láttam pár személyvonatot is - Zajtáról hatkocsis Bz jött kb. 10 utassal, Csengerre viszont csak egy motor ment, kb 110%-os kihasználtsággal. Az Ágerdőmajorba közlekedő négykocss Bz első motorja Nagykárolyig ment, ezen a vonaton 90% körüli volt az ülőhelykihasználtság. Volt ott egy MD szerelvény is és pár Csörgő, hátul egy Szergej állt, valamint egy fedett kocsikból álló tehervonat M32-essel. Az állomás előtt egy 376-os van kiállítva egy számomra ismeretlen típusú négytengelyes zöld személykocsival. Tud róla valaki valamit?
A magyar vasút vezetői felvették a kapcsolatot a szlovákokkal a Bzmotok üzemkészségének javítása érdekében. Munkálkodásuk eredménye a képen látható:[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Bocsánatot kívántam:-)
Másfelől: van egy vasúti gyűjteményem, aminek a magyar része szövegesen, a külföldi szöveg nélkül van kiállításra feldolgozva. Ezt valamikor 5-6 éve Kecskeméten kiállítottam. Akkor 300 albumlapnyi volt. Parragh P. is látta, nagyon tetszett neki, csak a szöveget hiányolta.
Azóta csak gyűlik az anyag, ha átdolgozom, lesz legalább 500 lap. Talán-talán őszre megcsinálom, a következő kecskeméti kiállításra.
És ha tudnád, mennyi minden hiányzik még a régiek közül is!
Persze van, ami soha nem is lesz meg, mert csillagászati az ára...
pg
Az akkor futó valamennyi mozdony , autóbusz, villamos, de még a jegyzékelő postás IK 630-as is közforgalmú bélyegen szerepelt.
Egy teljes sorozat. 10 fillértől aszthiszem 3,50-ig.
Ez ügyben Parragh Péter jó informátor lehet, mint a vasutas bélyegek minden tudója.