Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Jól beszél gyand mester, szerintem is nyugodtan chipelheted a kocsit, nem lesz semmi baja. Az enyém megint abba a stádiumba jutott, hogy lehet keresni a repedt csövet benne, ha lesz egy kis idôm, majd utánajárok...
A feeling, amit az a plusz 50-100 lóerô jelenthet, amit kaphatsz, leírhatatlan. Szerintem kár lenne kihagyni, fôleg AWD-vel :-)))
Kigyulladt a féked? Hogy a manóba??? Rendesen bánj a Sakaladdal, mert a közgyűlésen megszavazzuk, oszt gyámság alá vesszük ám!
Nekem egyelôre tök jók a gyári fékeim, mondjuk elég konszolidáltan közlekedek mostanában...
Bôr:
Passz! Van egy Car-Pit nevű cég, ôk szoktak autó bôrözést is vállalni, ott lehetne megpróbálni. Elérhetôségem nincs hozzájuk, de benne szoktak lenni a KAE-ben, legalábbis régebben...
BaNdi:
A múlt héten (is) kérdeztem az Ivanixot, hogy mégis mikor szoktak lengéscsillapítót cserélni a 850-esekben, mert nekem gyanús, hogy 150k km után is szinte hibátlan az enyém. Nevetve mondták, hogy igazándiból soha, kivéve ha eltörik vagy kopog. Szomorú, hogy Neked beugrik ez a csere, nem lesz olcsó buli. Viszont ha már költesz rá, mindenképpen nivomatosat vegyél, nagy sakálság! Fôleg ha gondolkodsz a 17"-os felniken, mert azokra biztos, hogy izmosabb gumikat is fogsz rakni, nehogy beleérjen a sárvédôbe hátul...
Macivolvo képei láttán felpaprikázódtam és idegi alapon zizzentünk egy kört, régi 7-es Velence, M7-es vissza.
Hazatérve jó éezéssel nyugtáztam: volvo az VOLVO!
BaNdi ! Druszam !
- tuning - ne tevesszen meg fargo problematikus szekere, nekem is tuningolt az auto, megy mint a veszett fene es SEMMI, DE SEMMI problema nincs vele. Ami volt gond, azt a lambda szonda okozta, annak meg koze nincs a tuninghoz. Mindenesetre az auto sokkal dinamikusabb, kimondottan orom autozni vele.
- Falken - nekem az van fent, ugyanaz az FK451-es. Tapad mintha sinauto lenne, vizen - szarazon tokeletes. Viszont kopik. 20k km-t mentem vele es a fele elkopott, ugyhogy igazabol 2 szezont lehet vele menni, viszont mint irtam karpotol az araval es a minosegevel. Ezt nem is irtam, de nagyon "eros" a gumi, hatalmasat padkaztam vele, sajnos tobbszor is, de meg sem kottyant neki.
A keres : multkor ajanlottad a segitsegedet gumi beszerzes teren kintrol. Nos szuksegem lenne ugyanerre az FK451-es kopenyre, de 17"-os meretben, illetve ebben az atmeroben mar csak 215-os van. Mibe fajna ez nekem ? Masik dolog, hogy felni is kell, szinten 17"-os, valami OZ, vagy jobb marka. Hozzavetolegesen meg tudnad nezni, hogy ez mennyibe kerul. Elore s koszi !
Hello!
Végülis behozni (vámhatóság) és forgalomba helyezni (közlekedési felügyelet) az más tészta! De te gondolom a erre gondolsz:
http://www.kff.hu/kff/kffjarmu/default.htm
Majd elfelejtettem: nem tudjátok honnan lehetne szerezni kárpítbőrt méghozzá valami nem túl sötét szürke színben. Kellene kb 8-9 m2. Ahhol én nézegettem ott 10eFt/m2. Ezt sokalom érte. Ha valaki tud, ahol van és elfogadható áron légyszi szóljon!!
Fargo!
Most/megint/újra fékgondom van! Első/hátsó tárcsa gagyi. Kb 3 hete a bal hátsó tárcsám kigyulladt!! Komolyan!! Mondjuk brutál voltam akkor vele. Nagyon gondolkozom, hogy veszek előre 302-es tárcsát a hozzá való kellékekkel, és megvágatom olyanra az elsőt és a hátsót is mind a powerdisc amilyen. A legjobb az lenne, ha lehetne szerezni valahonnét bontóból féknyergeket, a többit meg megvenném az ATE-tól, de azért beszélek velük holnap hogy mennyi lenne ez a konfiguráció! Az enyémen meg hátul textar tárcsa van. Ja és Ausztriában is megkérdezem, mert megyek ma ha minden jól megy.
Bőr meg azért kellene, mert találtam egy ügyes kárpitost aki 90eFt-ért (anyaggal, ha ő hozza) áthuzza az egész kocsi belsejét bőrrel és aránylag szépen. Persze én úgy akarom, hogy az ülés belső része plüss maradna továbbra is, vagyis ilyen egyedi félbőrős lenne. Tudod az illat!!
Különben most nagyon jó a kocsi, hogy így megcsináltak rajta majdnem mindent, és gondolkozok chip-en is. De nem tudom, mert látom hogy azért akkor mindig lesz vele valami gikszer, úgyanakkor meg jó lenne. Szerinted? Neked mik mennek/mentek el? Majd megkérdezem a Kalmárt, hogy beszerezték-e már azt a beígért 4 kerekes fékpadot. Akkor elviszem tavasszal, nyár előtt.
Fargo!
A kocsimmal a következők voltak/vannak:
Lengéscsillapítók: az elsők nagyon rosszak voltak, a hátsók meg jók de nem tom mennyibe kerülne nivomatos lengéscsillapítókat venni hátra, de kb 100eFt/db. A kocsi most nagyon stabil és végre nem kopog a csillapító.
Gyertya/gyújtókábel: Képzeld el, hogy kb 2 hónapja az olajbeöntőnél a gumi, ami 600-700 Ft tönkrement, és televágta a gyertyákat, meg a műanyag borítás alatt mindent olajjal. A gyertyák olajban álltak, még a kábelek is barnák lettek. Ezért vehettem komplett kábeleket, meg gyertyákat. De most legalább nagyon megy a kocsi. Össze sem tudom hasonlítani, mint előtte.
A turbohűtő csöveket szétkaptam, és az összes bilincset kicseréltem, illetve a csöveket tömítő pasztával raktam össze, mivel egy-két helyen eresztettek.
Kardánnal még mindig van valami! Pedig már minden új rajta. Majd lesz valami.
Nyári felniket megcsináltattam: patkázásokat, ütéseket, tojásokat megcsinálták, és lefestették eredeti színre.
Szevasztok!
Látom nyári gumisztatok már! Én most vettem Falken FK-451-est 205/55*16 Y-os méretben. Igazából azért ezt választottam mert az ára meggyőzően jó: 76 Euro, és tetszik a mintája is illetve ajánlották, hogy próbáljam ki, nem csalódok majd. Hát majd meglátjuk, a héten felrakatom őket!
Pedig egyszerű a kezelése, de nagyon:
- ajtót kinyitod
- beülsz
- kulcsot a megfelelő helyre behelyezed
- elfordítod
- elfordítod
- elfordítod
- visszaengeded
- mész vele, majd 15k-ként elviszed olajcserére (nem az ivanixhoz)
De ha megengedsz egy szerény jótanácsot most:
- nézd meg (nézesd meg) a vezérműszíj állagát
- mielöbb cseréld ki, a görgőkkel együtt!!!
- vedd le a kerekeket, és nézd meg a fékbetétek állagát
- nézd meg a klímát, hogy hűt-e, ha nem időben keresd meg, hol folyik a gáz...
De a júzer manuálom, illetve akarom mondani bedinungshandbuck-om a 960-asé, ami a kasznin kívül másban nem nagyon hasonlít a 940-esre. De azért szivesen odaadom, ha kell :-)
fel nem foghatom, hogy ugyan mi olyan nagyon menô azon, amikor egy ilyen anettka féle ribanc meg a félprimitív pasija anyáznak a tévében, a degenerált, elmebeteg betelefonálókkal...
az átkosban legalább működött egyféle kontroll, hogy az ilyeneket eltakarították a sunyiba. sokan a liberalizmus jelszava mögé bújtatják ezt az agyatlan szabadosságot -- ez szerintem nem coolság meg nem szabadság, hanem szégyenteljes prosztóság...
Kötözködsz? Küldök széntablettát....
Amúgy a jelekből itélve nem ételmérgezésed van, hanem vírusos betegességed van. Nálam is pont ugyanezeket tschinálta....
Macivolvo:
Üdv a 9-esek táborában!
A sakalad egyszerűen:
- Gyönyörű!
- Sakalas!
- Egy igazi rendes kilences! - Az autózás szépségét kihasználandó rendes hátsókerékhajtány!
- Megfelelő méretű csomgatartóval rendelkezik!
- Gyönyörű
- Szép
- Baromi jó!
- Szép
- Belül is djönyörű!
- és végül, röviden: Igazi 9-es sakal!!!