Sziasztok srácok! Újra van web-hozzáférésem!
Nézegetem itt a hétvégi képeket és csorog a nyálam...A fékem totál nulla, szégyenszemre -életemben másodszor- szerelőhöz kellett vinnem az autót :-((( Január-február táján atomjaira szedem a gépet, aztán megpróbálok AUTÓT faragni belőle.
Hoze, csatlakozom Ata100-hoz, szerintem is túl nagyok a képeid (egyébként nálam 1280x1024). 800x600 bőven elég lenne, de ezt leszámítva nagyon jók. Nekem egyenlőre nincs mivel frissítenem az oldalam, mindig akkor sz@rik be valami, ha menni kellene...
Master, mi történt hogy terepre vitted az autót?
elf, holnap mail megy. Szerdán-csütörtökön Ausztriában vagyok.
Akartam még pár dolgot, de most nem jutnak eszembe :-).
Ez a Tutor gyerek fejlődőképes, jól látja a lényeget! (főleg mióta megmutattam neki melyik a kipuffogó és a szervó *** generátor között melyik, mi...)
:)))
Szóval: ez a jobbik osztómű a Cserokiban. Az a két 4x4 állás között, hogy a sárga állásnál egy hiraulikus (Thorsen rendszer féle) diffizár működik (jobb esetben) a tengelyek között. Hogy mikor kapcsolható? Az elvileg tök mindegy, mármint a 2 féle 4kerék hajtás között! Akkor amikor a 2H-ból kapcsolod 4x4-be akkor ne legyen több a sebesség 3-5 MPH-nél (5-7 km/h), tehát alapjárat, mivel egy szinte álló féltengely kapcsolódik egy forgó fogaskerékhez. A klasszikus váltónak nem P-ben, hanem D-ben (vagy 3, 2, 1-ben) DE alapjáraton kell menni max!!!
Az N (neutral) értelme már nem sok mindenre van, - a régi mechanikus, illetve a hidraulikus csörlő hajtásakor olyan esetben amikor nem kellett haladni - vagy mint pl. a Land Rover egyes kiadásainál van lehetőség a motor erejét felhasználva mezőgazdasági berendezések hajtására.
N-ből 4L-be álló helyzetben lehet kapcsolni, esetleg a féket engedd el, hogy segits egy kicsit a pontos illeszkedés miatt.
Kikapcsolni (4L->N->4x4) szintén álló helyzetben kell, de 1xübb motorfékmódban, (N-be), a hipoid fogazás miatt, utána állva 4x4-be. Onnan vissza az országuti módba már mindegy, de csak motorféknél kapcsol ki az első hajtás.
Ha a katalógus azt írja, akkor valóban 80W90-est.
Ebből -mivel hajtómű és nem motorolaj- szerintem nincs ásványi vagy szintetikus. Persze lehet hogy tévedek.
Ha van belőle szintetikus nyudógodtan tehetsz bele, a difi nem eszi meg mint a kopott motor a vékony motorolajat.
Pelican:
Én ugyan nem vagyok JPMaster de most jól belepofázom a dologba:)
sárga 4x4 (part time):központi differenciálmű zárva, csak terepen vagy csúszós úton.
zöld 4x4 (full time): A két tengely közti differenciálmű működik. Kicsit visszafogja az autót, meg megdobja a a fogyasztást(elvileg) viszont nagyon jól az úton tartja a vasat. 4wd rulez!
N:üres fokozat
sárga 4LO: központi difi zárva, felező. Terepen, ha nagy nyomték kell.
"Ha ezt a váltót kapcsolom a másiknak P(ark)-ban kell lennie?"
Hát ezt autója válogtja, ha P-ban vagy N-be teszed(autómata?) azzal bizos nem ártasz neki. Hogy menet közben melyik fokozatok közt lehet kapcsolgatni, azt majd JPmaster, vagy a gépkönyv megmondja. :)
Kimaradt:
hogy mikor valthatsz? ezt en is kerdeztem mar parszor :)) mindenfelet hallottam, tobbnyire magyarazat nelkul. En SOHA nem valtok menet kozben, az tuti nem art, mindenesetre nagy sebessegnel megintcsak nem erdemes.
Tippem szerint csak egyenes menetben szabad zarni
diffizarat, de meg igy sem biztos hogy mindegyiket.
A _pontos_ valasz engem is erdekelne, akar tipusra bontottan is.
Pelican:
JPMaster is biztos valaszol de addig is:
A "sarga 4X4"-et en zart kozponti diffivel
tippelem, ezert, ha nem csuszik az ut valamilyen formaban, szetdaral valamit (legjobb esetben a gumit), ui. fordulasnal nincs ket olyan kerek ami egyformat forogna, ergo a hajtaslanc nyirodik. (Kicsit lejjebb lettem errol kioktatva :))
A "zold 4X4" amikor a kozponti diffizar nincs zarva, ezt hasznalhatod allandoan, kanyarban ui. nyit es a tengelyek foroghatnak kulonbozoen
Az N az az eset, amikor ammotor nem a kardanokat hajtja, hanem pl. csorlot. Nem hinnem hogy neked kene.
A 4L(o) a felezo esete, lassu lesz tole a kocsi de allati nagy nyomateku, kizarolag terepre (abbol is a durvabbra)javasolt. Mindaz igaz, ammmit a sarga 4X4-nel leirtam.
Lenne nekem is kerdesem: milyen diffiolaj mehet a patrolba? egyes katalogusok 80X90-t irnak, mivela kocsi jo regi, gondolom asvanyi. Lehetseges ez?
Üdv minden túrázónak, a legközelebbin mi is ott szeretnénk lenni. Van már időpont/helyszín?
ATA:
Nagyon összekarcolódtál?
Kriszta mit szólt hozzá? :-)
Mi a Bükkben mentünk egy kicsit az erdőben, de akkora karcokat szereztünk, hogy még.
jpmaster:
Kérdezted milyen az osztómű, megnéztem Select track, öt állása van, de nem igazán tudom, hogy a különböző állásokban mi történik.
2WD: a sima kétkerék, ez OK
sárga 4x4 (part time): azt írja, hogy csak csúszós úton lehet használni. Miért, a difi miatt?
zöld 4x4 (full time): eddig ezt használtam, erre azt mondja, hogy mindenféle útra jó
sárga N: "neutral disangages the axles from the power train (see towing for instructions)" ???
sárga 4LO: erre azt mondja, hogy max húzó erő, csak csúszós útra (part-time low speed 4-wheel drive, max pulling power slippery, loose road surfaces only).
Ha ezt a váltót kapcsolom a másiknak P(ark)-ban kell lennie?
Csak állóhelyzetben lehet váltani?
Mikor kell (lehet) az N és a 4LO állást használni?
Níváskarcsi: Köszi, köszi, és mégegyszer köszí. Ez igen kiváló program volt, profi kivitelezéssel.
Hoze: Email címem az "adatok" alatt. Neked is köszi, Karcsival ketten elég rendesen megmozgattatok minket.
Minden résztvevőnek, aki elküldi a postacímét CD-n küldöm a képeket. 185 kép lett fényképezve, ehhez jönnek még a videóról grabbelt képek. Izelítőnek néhány kép a kep.tar.hu/sharkl200 alatt.
Kérek egy közönségszavazást, ki milyen felbontásban használja a monitorát. Én 1024*768. Nekem nagyon nagyok a hoze képei, sőt még az összesítő oldal sem fér el görgetés nélkül.
Indulas pentek reggel.
Erkezes vasarnap delutan.
Tavolsag ~480km (terep).
Idojaras rossz (szaraz). Persze a dagonya az dagonya.
Szallas kituno.
Kaja nagyonfinom es olcso.
Amortizacio null.
Tarsasag nagyon jo.
A tura mennyisege tobb mint eleg.
Faradas a tura vegere mindenki reszere.
Alkohol mennyisege: Na errol inkabb nem nyilatkozom. :)
Autok szama: 6-9
Emberek: 25-30
Roviden ennyit most. Nagyon kesz vagyok.
Gyors meg a kepeket megycsinalom....
Capa: Legyszi emilbe a cimed! Had kuldjem el a cd-t! Koszi!
Nivaskarcsiba`: Ez a tura nagyon csunya es nagyon gusztustalan volt!!! Fujjjjj! El is adom a terepjaromat, azt bekoltozok a belvarosba! BroaGHH!
;)))))))))))
BiharyG: Topiktura megvolt. Most mar a zimara koncentralok! :) Ott leszel ugyeeee?!
JPMaster: Nagyon orultem hogy talalkoztunk! Nem kis meglepetes voltal nemelyikunk részére. !:)
Szatti,Krisz: Nektek is orultem! :) Remelem azert teccet az a kis ejszakai turazas.!?
Ata100: Mi a helyzet fenyezesugyileg???? Sorry, en mar tulvagyok rajta... egy par het mig megszokja az ember azt utana mar nem igazan latszanak az ujjabb karcok. ;)))
Egyébként elkészült a tetőcsomagtartóra a lakatolható pótkeréktartóm, és kapott a motor új hidrotőkéket is.
Most már tényleg szép hangja van.
Csak az a kibaszott kipuffogó ne zörögne...
Én speciel dolgozom.
Mondjuk lenne mit szerelnem(kürt és lámpa relé+bizti beépítéssen vízzáró házba), de a hosszú hétvége miatt nem bírok alkatrész venni, csak hétfőn.
Grrrrr.
Köszi, elolvastam és elég jól hangzik. Azthiszem, ezt kár lenne kihagyni, úgyhogy hacsak cigánygyerekek nem hullanak az égből, ott leszek. A mozihoz jó szórakozást.
Az a Gen. Grabber AT ami rajta van, az lett volna az egyik ajánlatom, mint vegyes használatú, olyanra ideálist, amire Te akarod használni a kocsit.
A fogyasztás miatt ne aggódj, kevesebb nem lesz, 4 litert kell megtölteni az injektornak és 186 Le-t nemigen lehet ennél kevesebből kihozni. (nem siettél nagyon, ha ennyit evett csak :))) )
A terepváltó (osztómű) karján milyen jelek vannak?
2H, 4H, N, 4L. vagy több, köztes jelek is?
A műszerfalon az órák alatt van egy kis kapcsoló az automataváltó ikonjával. Ha azt kikapcsolod, akkor úgy 2800-3000 RPM körül kapcsol a váltó. Ha be kapcsolod, akkor elengedi a red line-ig, azután lehet e kapcsoló mellett egy {O/D OFF} jelű is, az az overdrive-ot kapcsolja ki/be.
Alkatrész miatt is inkább kérdezz vagy itt, vagy a telcsimen mielőtt nagyon levennének valamelyik "szakboltban". Föleg, ha nagyobb, tervezhető dolog kell, 1000HUF=1$ szorzóval dolgozó bolt is van... :((((
Izzóból tök szabványosak vannak benne, szinte bárhol kapni, a side marker-be, oldalindexbe un. üveglábú 5W-os kell.
jpmaster:
Köszi a gyors választ, sajnos én csak most jutottam íráshoz.
Jelenleg General Grabber AT gumi van rajta (elég jó állapotban). Jó lesz ez télre? Csak enyhe terepezésre kell meg aszfaltra, versenyezni nem fogok.
Ch. Laredo 4.0, automata váltó, hogy milyen az osztómú, azt honnan lehet tudni?
Különben már nagyon megszerettük, foleg az automata váltót, meg azt, hogy végre egy autó, amiben elférek a 2 méter feletti magasságommal...
Tegnap sikerült rekordot dönteni fogyasztásban: Bécsbe és vissza 11.5 liter alatt evett (a max. 18.5 volt, mikor az erdoben hegyet mászattunk vele).
Eddig csak gyertyát és gyertyakábelt (még az eredetik voltak) tettem bele. Van egy-két alkatrész, amit még cserélni kell benne, beszerzésük folyamatban.
NivásKarcsi:
A hétvégi találkozót kihagyjuk, remélem beszámoltok majd róla (a következon már ott akarunk lenni).