Több vonat van ugyan, de kevesebb kocsival. Mintha a MÁV-nak érdeke lenne a helyhiány mesterséges fenntartása. És persze mindig abban a kocsiban rossz a légkondi, ahol ül az ember.
Igen, a Bartókot én is most vettem észre. Azért tényleg nagy kár. Ha a belföldi forgalomban nem folt full kihasznált, akkor talán a Miskolc-Bp. IC-menetrendet kellett volna összehangolni vele...
A legszarabb ebben az új menetrendeben, hogy elvették a Bartók EC-t. Vagyis nem vették el, csak a Déliből indul, Debrecen helyett...
Szal, ha vki pl Nyíregyházáról pl. Győrbe, vagy esetleg Bécsbe próbál utazni vonattal, az vagy megy a szutyok személlyel, vagy átszáll pesten.
Személy szerint engem szarul érintett a Tokaj IC 3 ,helyett 5 órai indulása, mert mindig azzal jártam haza....
Egyébbként is jöhetne több vonat a Keletiből.
Jó viszont, hogy több vonat van, mert így talán nem fontos 3 nappal előbb hellyegyet venni, s utána cserélgetni, ha változik a program.
Meglepő eredménnyel zárult a MÁV forradalmi vonat-névadási pályázata: bár több cég is kifizetett volna tízmillió forintot, hogy Intercity járatot nevezzenek el róla, a vasút eredménytelennek nyilvánította az egészet, mert nem tetszettek a nevek - tudta meg az Index. Egy női magazin és egy rádiócsatorna neve is megbukott a vasutasok szigorú vizsgáján.
Mi a közös a következő cégekben: Stumpf István Kft, Kacagány Rt, Aranyrúd Tröszt, Géza Fejedelem Lova Bt., Gelléri Andor Endre Közös Vállalat, Pismány Tröszt? Annyi, hogy ezekről valószínűleg lehetne vonatot elnevezni, míg létező vállalatokról a jelek szerint nem. Pedig sokat még fizetnének is érte.
A Magyar Államvasutak év elején pályázatot írt ki a nyáron induló új Intercity járatok elnevezésére. Nem ötletpályázatot: a jelentkezők 10 millió forintért jogot szerezhettek ahhoz, hogy egy júniusban induló új expressz járatot elnevezzenek, nyilván magukról. A dolog nem előzmény nélkül való, korábban már közlekedett a Westel és a TVK Intercity.
Kiss Gábor, a MÁV szakigazgató-helyettese a tender meghirdetésekor elmondta, hogy dohánytermékről, alkoholról és higiéniai termékről - tampon, wc-papír - nem nevezhető el vonat, egyébként szabad a pálya, bár a vasúttársaság szívéhet közelebb állna az adott régióra jellemző elnevezés.
Kisfiam, mé' nem adtak neked valami normálisabb nevet?!
Az Index most megtudta: nem csak a pia-cigi-anyagcsere vonal szalonképtelen az Államvasutaknál, a Máv ugyanis most eredménytelennek minősítette a pályázatot, hiába akadtak jelentkezők. Hogyan is történt ez?
Tíznél kevesebb cég fizette volna ki a tízmillió forintot - közölte kérdésünkre a MÁV egyik illetékes munkatársa. További rafinált keresztkérdéseink hatására kiderült, hogy a mindenre elszántak hatnál viszont többen voltak. Ők heten-nyolcan-kilencen saját nevüket adták volna egy-egy járatnak, ám végül mégsem tehették, pedig egyiket sem szivarról, sörről vagy higikendőről nevezték volna el.
Akkor mi volt a baj?
Az illetékes munkatárs szerint az, hogy a cégnevek "nem illettek a MÁV elképzeléseibe". Na de mi illett volna bele? Mint megtudtuk, már maga az "Intercity" is patinás márkanév [kiemelés tőlem: t.], ezért az előtagnak szánt elnevezés esetében is előny (lett volna), ha az "patinás cégnév". Mint például? Egy példát tudtunk kicsikarni: Kempinski.
Ezután más oldalról közelítettük meg a kérdést. A pályázat ugye eredménytelenül zárult, ám az új járatok elindultak, vagyis valamilyen nevet adni kellett nekik házon belül. Ezek nyilván tükrözik a MÁV ízlését. A következők például: Baross Gábor, Bodrog, Hernád, Zselic, Gárdonyi, illetve AXA. Vagyis miniszterről, felszíni vízfolyásról, íróról és biztosítóról szívesen neveznek el járatot. (Az Axa valójában kakukktojás, mert a biztosító pályázaton kívül állapodott meg a Mávval.)
Ezután más oldalról közelítettük meg a kérdést. A pályázat ugye eredménytelenül zárult, ám az új járatok elindultak, vagyis valamilyen nevet adni kellett nekik házon belül. Ezek nyilván tükrözik a MÁV ízlését. A következők például: Baross Gábor, Bodrog, Hernád, Zselic, Gárdonyi, illetve AXA. Vagyis miniszterről, felszíni vízfolyásról, íróról és biztosítóról szívesen neveznek el járatot. (Az Axa valójában kakukktojás, mert a biztosító pályázaton kívül állapodott meg a Mávval.)
Az illetékes munkatárs szerint az, hogy a cégnevek "nem illettek a MÁV elképzeléseibe". Na de mi illett volna bele? Mint megtudtuk, már maga az "Intercity" is patinás márkanév [kiemelés tőlem: t.], ezért az előtagnak szánt elnevezés esetében is előny (lett volna), ha az "patinás cégnév". Mint például? Egy példát tudtunk kicsikarni: Kempinski.
Ezután más oldalról közelítettük meg a kérdést. A pályázat ugye eredménytelenül zárult, ám az új járatok elindultak, vagyis valamilyen nevet adni kellett nekik házon belül. Ezek nyilván tükrözik a MÁV ízlését. A következők például: Baross Gábor, Bodrog, Hernád, Zselic, Gárdonyi, illetve AXA. Vagyis miniszterről, felszíni vízfolyásról, íróról és biztosítóról szívesen neveznek el járatot. (Az Axa valójában kakukktojás, mert a biztosító pályázaton kívül állapodott meg a Mávval.)
A szigorú MÁV nagyon vigyázott arra, nehogy valaki komolytalanságokat csempésszen a menetrendbe: az egyik bukott pályázó információnk szerint ugyanis egy reklámügynökség volt, amely azt tervezte, hogy tízmillióért elnyeri a névadás jogát, majd azt eladja egy szerelmes természetű mágnásnak, aki nem sajnál pár milliót arra, hogy imádottjának nevét lángbetűkkel beleírja a magyar vasúttörténetbe.
Elutasítottuk, nehogy Ibolya meg Marika néven járjon Intercity - idézte fel a nehéz pillanatokat a névtelenségbe burkolózó vasutas. "Szerencse, hogy csak eddig terjedt a fantáziája" - gondolta az Index rosszmájú riportere.
Bár a MÁV atomtitokként kezelte a pályázók kilétét, az Index annyit megtudott, hogy a "nem patinás nevűek" között volt egy női magazin és egy rádióállomás. Mivel nem ismerünk trágár, diszkriminatív vagy tamponra utaló nevű női lapot vagy rádiót, a jelek szerint nem feleltek meg a szigorú belső kritériumoknak. "Talán ha nevet változtatnának mondjuk 'Demjén Rózsi a Gerecse Lejtőin' - re" - alkotta meg az Index Etimológiai Osztályának egyik szakértője azt az elnevezést, amely garantáltan átcsúszna a szigorú vasúti szűrőn.
Azon is gondolkodtam, hogy vajon melyik az a 6 megyeszékhely.
Miskolc - Nyíregyháza - Debrecen - Szolnok - Cegléd - Kecskemét - Szeged útvonalon napi 2 gyorsvonatpár közlekedik a menetrendváltás után. Ez a cikk kimásolt részében nem volt benne, az eredetiben gondolom igen.
Gratulálunk! Három óra alatt az Nyh.-Bp, ugyanott vagyunk, mint öt éve. Persze még mindig nem tudok majd olyan korán kelni, hogy hétfő reggel otthonról mehessek munkába. Erre a turisztikai információra viszont teljesen rákattantam. Milyen király lesz fél ötkor kelni, és a kelő nap sugarainál Szoboszló után feltöltődni turisztikai információkkal és taxirendeléssel.
Naponta két vonatpár közlekedik a hat megyeszékhely között
Hétfőn reggel 5.55 órakor indul első útjára Nyíregyházáról Budapestre az InterCity Rapid (ICR), amely csak Debrecenben áll meg. A vonaton magasabb díjért magasabb szintű szolgáltatás jár.
Az új vasúti menetrend az Európai Vasútegylet (UIC) döntésének megfelelően másfél évig, 2001. június 10-től 2002. december 14-ig lesz érvényes. Az új menetrendről és az utazóközönséget érintő más fontos dolgokról tájékoztatta a héten a sajtó képviselőit Szombathy Géza, a MÁV Rt. debreceni területi igazgatója.
Kevesebb utas
A MÁV 155 milliós utasforgalmából a Debreceni Területi Igazgatóság több mint 17 millió 230 ezer utast számlált, amely 300 ezerrel kevesebb, mint az elmúlt évben. Ennek okát a szakemberek a rendkívüli időjárásnak, valamint a januári és februári hosszú sztrájknak tulajdonítják. Nőtt azonban az átlagos utazási távolság, s az utaskilométer is, ily módon az igazgatóság bevételei kedvezően alakultak: meghaladták az ötmilliárd forintot. Az idei év viszont lényegesen jobban indult, az első négy hónap mérlegén 300 ezer plusz utas szerepel. Tavaly a Debrecen–Tiszalök vonalszakaszon további pályafelújítási munkákat végeztek, felújították a nagyecsedi állomást, ez évben pedig elkezdődnek a nyíregyházi állomás épületének korszerűsítési munkái.
Dohányzás csak a 20-asban
Új szolgáltatásként jelenik meg az InterCity Rapid vonat, amely az országban elsőként Nyíregyháza–Budapest között roboghat. Az átlagos utazási sebesség 95 kilométer/óra felett van. A vonat csak Debrecenben áll meg, a menetidő 2 óra 58 perc. Az ICR hétfőtől péntekig közlekedik: Nyíregyházáról 5.55 órakor indul és 8,52-re ér a Nyugatiba; vissza pedig 17.35 órakor indul és 20.33-kor érkezik Nyíregyházára. A vonat egy étkezőkocsiból, egy 1. osztályú és három 2. osztályú kocsiból áll, valamennyi légkondicionált. A dohányzás csak a 20. számú 2. osztályú kocsikban engedélyezett. Az utaskísérőknél taxi rendelhető, turisztikai információ kérhető, telefonálni lehet. Az ICR pótjegy díja: 450 forint.
(szon)
============================
Nos, ez több szempontból érdekes:
1. A Vasútállomás topikba ezt a cikket még egyszer nem másolom be, de vegye mindenki tudomásul, hogy még az idén megkezdődik az állomás korszerűsítése.
2. Van-e értelme pénteki és vasárnapi napokon 4 kocsival közlekedő vonatokat indítani, kérdezem én nagy csendben.
3. A telefonálási lehetőség tudtommal nem újdonság, innentől kezdve a taxihívás sem, mert azt lehet telefonon is. A turisztikai információ, és a kevesebb megállóhely pedig nem biztos, hogy megéri a pótdíjtöbbletet.
Ja, ez mindig rohadtul zavart engem is. Az a vicces, hogy ennek ellenére érezhetően nem hosszabb a menetideje, csak az ember érzése rosszabb, mintha Cegléd felé menne...
ja, meg a vonatok sebessegerol.... tegnap a tisza expressel jottem haza bp-rol, es az ugye nem a hagymayos uton kozeliti mg a kelti regiot, hanem kerul egy kicsit eszak fele, es szolnoknal kapja el a Bp. - Zahony vonalat. Hat Szolnokig szerintem mehettunk vagy 50/nel, kibaszottul idegesito volt.
TÉNYLEG! Mintha én is láttam volna egy ilyesmi feliratút a Nyugatiban múlt héten, csak nem kapcsoltam össze a két dolgot. No, akkor majd kiderül milyen rapid is.
Kicsit a cigarettákra emlékeztet ez engem: lights, lights mentol, extra lights, super lights, ultra lights. Mi jön az InterCity és az InterCity Rapid után?
SzVSz olyan mindegy, hogy megáll-e Szolnokon (KöKin, Ladányban, Szoboszlón) vagy nem. Azon a tíz percen már semmi nem múlik. Kiváncsi vagyok mikor csökken a Nyh.-Bp. (280 km) menetidő a mai technikai szint által bőven megengedett 1,5 órára. Én borítékolnék egy 2030-at.
Viszont, ha jol tudom, akkor olyan lesz mint az elso IC ami csak Debibenallt meg.
Tehat megint elerjuk(!!!) az 1996(?)-os szintet.
Persze dragabb lesz a helyjegy kompenzaciokent.
Vegulis 96-os minosegert ma mar tobbet kell fizetni, hiszen, mint tudjuk, a MAV hasonlo a rakhoz...
Lasd szemelyvonatokat akar konkretan is...
Gyakran 10 km-ereket tolatnak :-)