Menetpróba: Suzuki Celerio - 2014.

A Swift igazi utódja

Ahogy kinéz, azt jobb elfelejteni, bár az is igaz, hogy az első magyar Swiftet sem földöntúli szépségéért vették. De azon túl - meglepő ez a Celerio.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
kivi 2001. jún. 13. Creative Commons License 60
A gyanta természetes oldószere az alkohol (és a denaturált szesz). Szerintem ez nem bántja a fényezést.

Én most vettem egy Johnson féle 'Rally Classic' waxot. Miután visszakapom a kocsit a szervizből, kipróbálom a terméket. Ez sem tartalmaz polírozó anyagot, csak waxot. Kicsit elröhögtem magam, amikor elolvastam a német szöveget: 'Auto pudding' néven említi a waxot. :-)

Más. A motortérben lévő csöveknek, kábeleknek, csatlakozóknak mennyire árt a víz? Mert pl. a Prevent motorblokk tisztítót úgy kellene használni, hogy lefújjuk vele a motor, aztán pedig nagynyomású vízzel lemossuk. Nem árt ez a generátornak, ventillátornak és a többi elektromos résznek?

Előzmény: ASTRA855 (59)
ASTRA855 2001. jún. 13. Creative Commons License 59
Adalékként a korábbi Skodás fényezési garancia történethez ill. az új kocsik karbantartási előírásaihoz Opel módra: az új kocsihoz mellékelt kézikönyv szerint a verdát évente 2-3 alkalommal kell viaszolni, ennek hiányát megsínyli a fényezés. Természetesen OPEL márkájú!!?? wax-ot javasolnak, még a termékkódot is feltüntették. OPEL szalonba vissza, ahol csak néznek rám hogy mit akarok, hiába tartom eléjük a könyvet a rendelési kódszámmal. Napok múlva viszahívtak hogy a keresett waxot már évek óta nem forgalmazzák, de egy legalább olyan jót tudnak helyette szerezni kb 4000Ft-ért. Kérdezem hogy pontosan milyen, MOTIP Fast Wax. Namármost ez szinte bármely autósboltban beszerezhető, kb.850Ft, tényleg jó, polírt nem tartalmaz. Azóta is azt használom, ragyog, még a bogarak maradványait is könnyebb eltávolítani, ez korábban kész rémálom volt.

Viszont adjatok tanácsot: fenyő gyantát s mindenféle, fáról csöpögő trutyit mivel lehet eltávolítani a fényezés károsodása nélkül ? (Egy mátrai kiruccanás alkalmával nem értettem hogy tűző napsütésben mások miért nem az árnyékos helyet választják parkoláshoz, most már tudom.)

Detonátor 2001. jún. 12. Creative Commons License 58
Na, vettem egy Mr Sheen nevű bútorápolót. Rá volt írva, hogy műanyagokra is jó, antisztatikus, meg tévé képernyőn tesztelve. És láss csodát! Tényleg egész korrekt. Gyönyörűen leszedi a port, (Amit, eddig csak kergettem a műszerfalon.) fényesít, és nem lesz ragacs utána. 200 HUF volt az ára.
Macimedve 2001. máj. 30. Creative Commons License 57
Ezek a jó régi cuccok (piros dobozos Tükör ablaktisztítő meg Ultra por) falusi vegyesboltokban teljes biztonsággal fellelhetők.... A sokat tapasztalt falusi öregasszonyokat nem lehet átverni TV reklámmal:-)))

A 15 éves lemattult kasznit inkább kezelném egy tisztességes Johnson, Sonax stb. vagy hasonló márkás és kipróbált vaxszal mint egy ilyen TV-shopos izével.....
Vettem egyszer egy autót, 8 évesen, szinte soha nem volt mosva (Németországban ez nem gond, ott nincs sár...) és az udvaron állt.
Rettenetesen nézett ki, fényezésen spekuláltam. Aztán próba szerencse alapon a gépháztetőt levaxszoltam a Johnsonnal.... Elsőre is egész jó lett, de másodikra szinte új fénye volt. Persze az egy gyakorlatilag érintetlen festékréteg volt, volt róla mit ledörzsölni.... Az autó fehér volt, az viszonylag hálás szín, egy sötét gépnél a dolog sokkal nehezebb.

Előzmény: fargo (56)
fargo 2001. máj. 30. Creative Commons License 56
pirosflakonos mindig van a Corában :-)
Előzmény: Detonátor (55)
Detonátor 2001. máj. 30. Creative Commons License 55
Ezért kell a piros flakonos ablaktisztítónál és társainál maradni. ;) Csak sajnos ezek a cuccok már kihalófélben vannak, és kénytelen az ember valami újabb csodaszert kipróbálni.
Előzmény: fargo (54)
fargo 2001. máj. 29. Creative Commons License 54
Ôk mesélték pár hete, hogy kaptak valami kárpittisztító "csodaszert", jól kipróbálták egy V40-esen, tök jól műödött, de két hét múlva teljesen kibolyhosodott az ülés :-(
Előzmény: fargo (53)
fargo 2001. máj. 29. Creative Commons License 53
A tavalyi ôszi Volvo találkozón volt egy autókozmetikus cég, na ôk mezei Maxolan (?) cuccokkal csodát tudnak művelni egy 15 éves lemattult kocsival is...
Előzmény: avantage (52)
avantage 2001. máj. 29. Creative Commons License 52
Egy biztos, 1-2 eves autora en se kennek ilyet.
De nem hiszem, hogy egy 15 eves abszolut matt fenyezesnek tobbet artana, mint hasznalna.
Szerintem a gaz az araval van.
Előzmény: fargo (51)
fargo 2001. máj. 28. Creative Commons License 51
köszi :-)

Valahogy én ezekben a varázsszerekben nem hiszek, valaki azt mondta, hogy a csoda csak 3 napig tart, oszt meg jön a lepetés: több kárt okoz, mint amennyi hasznot hajt. Jó lenne, ha valaki, akinek van tapasztalata vele, mesélne róla, mert kíváncsi vagyok, hogy mi is az igazság...

Előzmény: avantage (50)
avantage 2001. máj. 28. Creative Commons License 50
Fargo,

>Car Lovely
Ez ilyen felujito csoda, mint a TVshopokon is szokott lenni. Katranyfolt, alkohol meggyujtva, meg karcolasok egy megmattult oreg verdan. Utana olyan szepen csillogott, hogy csak na. Ablakra is jo allitolag.

Előzmény: fargo (44)
bbks 2001. máj. 28. Creative Commons License 49
Csatlakozom az előttem szólóhoz.

Én 2-3 havonta "kenem" át a kocsit szilikonos vaxal. Ez tényleg nem koptatja a gyári fényezést, viszont óvja és fénylik mint a Salamon t*ke. Köztes időszakokban csak mosószer nélküli egyszerű vizes lemosások ismétlődnek, ha a szükség úgy hozza.

Tényleg qrva nagy meló, de kénytelen vagyok, mert Bpest belvárosában parkolok rendszerint az utcán (csillaggarázs). Az előző kocsimat 3 évesen adtam el, de a fényezése még mindig tip-top volt.

bbks /saca

Macimedve 2001. máj. 28. Creative Commons License 48
A vaxolásnak vannak különféle fokozatai. A legkeményebb vaxok nem autóápolásra valók, ezekkel a fényezők szokták festés előtt az elhanyagolt kőfelverődéseket javítani, az olyanokat amik körül már egy kicsit vöröslik a rozsda, de még nem súlyos. Szépen le lehet dörzsölni a rozsdát és fényezni. (Illetve eladás előtt a fényezés el is maradhat:-))) Csak akkor az első eső után újra kiüt.... Ezekben a pasztákban nagyon sok csiszolóanyag van.

Az un. kemény vaxok úgy működnek, hogy a bennük lévő csiszólóanyag eltávolítja a festés felső, lemattult rétegét. Egy idő után már nem marad semmi, ezért max évente 1-2-szer szabad csinálni. Én még ritkábban szoktam, csak ha tényleg láthatóan szükséges, de aki állandóan az utcán áll, annak többször kell... Új autót kemény vaxszal nem szoktak polírozni. Ezek szerint kivétel a Skoda.......

A lágy vaxokban nincs vagy csak nagyon kevés és finom szemcsés polírozóanyag van, ez csak a szennyeződéseket, bogármaradékot stb. távolítja el, a festéket nem bántja. Többnyire viaszt tartalmaznak, ez vízlepergető és szép fényt ad a kocsinak. Ezzel célszerű ősszel a sózás előtt lekenni a kocsit, majd még 1x tavasszal, a sok eső, sár hó után. Ilyesmi a gépi mosónál kapható viasz is, csak az nincs rádörzsölve a kocsira. Viszont az ablakra is megy, amit aztán az ablaktörlő keserves munkával visz csak le.
Új autónál bőven elegendő a lágy vax, kár a festést polírozni.....

A vaxolás kézzel kemény meló: vattával körkörös mozdulatokkal keményen dörzsölni kell, majd ha megszárad egy puha kendővel laza mozdulatokkal fényesíteni. Csak árnyékban és hűvösben szabad csinálni. Utána az első napsütésben azonnal látszik, hogy hol maradt ki pár cm2....
A gumi részekre sem mehet, mert azokról rettenetes fekete koszt old le, amit aztán szétken az ember az egész autón. Egyes műanyag részeken meg szép fehér foltokat okoz, ami csak hónapok után tűnik el.

Ha van az embernek gépe, az sokat könnyít a dolgon, de a kényes részekre (sarkok, élek, stb) nem fér oda a gép.

Ha a vax az ablakra megy az gáz.... Ugyanis taszítja a vizet és nem műxik az ablaktörlő.....

Szóval, nem könnyű meló.

Előzmény: fargo (40)
Detonátor 2001. máj. 28. Creative Commons License 47
Hű, ehhez már nem tudok sokat hozzászólni. Szerintem vedd fel a kapcsolatot egy restaurátorral, esetleg egy régésszel. Ők jobban tudják, hogyan kell ezekkel a dolgokkal bánni. ;)))
A műszerfalra mosás után esetleg valami bútorápoló. Az ülés meg rejtély. (Látom még neked is.) :)
Előzmény: BlackStar (42)
BlackStar 2001. máj. 28. Creative Commons License 46
Jaaaa, úgy könnyű...! :))
De igazából az a kunszt, ha én csinálom...
Már tervezem is a lábait amivel a jalanlegi széket fogom lecserélni (tudod, kevés olyan szék van, ami elbírja a gép elé 3 méterről parabolikus ívben levágódó 110 kilós BlackStart... :)) )
Nekem lesz a legfrankóbb székem a világon! Háh!!
Méghogy kárpitos! Mit ért az ehhez? :)))
Előzmény: Dobcsi (45)
Dobcsi 2001. máj. 27. Creative Commons License 45
Egy autókárpítos megcsinál mindent, amit leírtál.
Előzmény: BlackStar (42)
fargo 2001. máj. 27. Creative Commons License 44
Miért, mit csinált?
Előzmény: avantage (43)
avantage 2001. máj. 27. Creative Commons License 43
Car Lovely nevu csodaszerrol mar hallottatok?
A bemutaton nagyon meggyozo volt.
BlackStar 2001. máj. 27. Creative Commons License 42
Huh. Szakértői gárda :)
Tényleg, Ti mit tennétek a helyemben?
Nos, a helyzet a következő. Van 1 SAAB ülésem és egy SAAB műszerfalam (kicsiben kezdem :) )
Ezeket a dolgokat (mint az a TotalCar SAAB-talival foglalkozó cikkéből is megtudható, a találkozón egy szabadrablás tárgyává tett régi 900-asból boncoltam ki. :) )
Egyik sincs olyan igazán gyári állapotban.
Akkor jönnek a kérdések:
Egy huszonkét éves, merő retkes műszerfalat (SAABét) mivel mossam le? Illetve, addig, hogy lemos, tiszta. De hogy utána mivel kenjem le?
Aztán.
Az ülést majd' fél napos munkával széjjelszedtem (illetve csak az üléshuzatot húztam le :) ). Az anyaga valami olyasmi, mint a törülközőé :) bár lehet, hogy a 22 éves bőr ilyen :)), a hátulja pedig valami műbőrszerőség. Mivel tisztítsam? Elvigyem tisztítóba? Ahol ki van kopva, mivel lehet megtoldanifoldani?
És ami még nagyon fontos: tudtok valami tuti tippet az ülés szivacsának az ápolására/ragasztására/valami anyaggal való kitömésére? Kicsit öreg már szegény :( Mivel kötöznétek fel egy leszakadt ülésaljat?

Hmm.
Egyenlőre csak ennyi. Ha valakit érdekel a dolog, írhatok még a SAAB900as üléséről (és egy összehasonlító elemzést a T72es harckocsi vázával... :)) )

Detonátor 2001. máj. 25. Creative Commons License 41
Hát ez tényleg nem semmi. Inkább tennének rá normális fényezést.

Házilag, kézzel waxoltam néhányszor (nem a mostanit). II: Szétken, megszárad, ledörgöl :II ... és így tovább. Még a pöcsömön is folyt a víz. Egy Volvot nem csinálnék meg kézzel, de lehet, hogy már mást sem. ;)

Előzmény: fargo (40)
fargo 2001. máj. 24. Creative Commons License 40
Valamelyik régebbi topicban volt róla szó, hogy valaki reklamált az egy éves Skodája rossz fényezése miatt, de visszautasították, mert nem vaxoltatta a kocsit. Állítólag fél évente keményvaxolást (az mi?) kell csinálni a kasztnin, csak úgy érvényes a garancia, le volt írva valami kisbetűs részben. No, ez nem semmi...

Én saját magam még nem vaxoltam a kocsit, mindig elvittem a márkaszervízbe. Mekkora meló az? Mexakadós, vagy élvezhetô? Lehet kézzel is, vagy leginkább géppel érdemes?

Cgo 2001. máj. 24. Creative Commons License 39
Külső vaxhoz még túl új az autóm

Miert nem jo a kulso vax az uj kocsiknak?

Előzmény: Macimedve (36)
Detonátor 2001. máj. 24. Creative Commons License 38
szálvédő=szélvédő! :)
Előzmény: Detonátor (37)
Detonátor 2001. máj. 24. Creative Commons License 37
Szálvédő tisztító hab? Amegmán milyen?
Előzmény: Dobcsi (35)
Macimedve 2001. máj. 24. Creative Commons License 36
A szilikon nem való az autóba..... A műszerfalról felgőzölög az üvegre, aztán télen nem látsz ki a párától, nyáron este meg megvakul az ember a szembejövőktől... Eladás előtt röviddel viszont nagyon jót tesz a gumiknak és az ajtótömitéseknek.:-) Sokkal jobban mutat... Egy öreg fényező barátom az ilyen eladásra szánt autók gumijait mindig bekente mezei fekete zománcfestékkel. Pár kilométerig szinte újnak tűnik a gumi... Lámerek sokszor megeszik.

Vettem egyszer egy autót egy fodrásztól, aki az autóját is ápolta. Mindenféle spéci csodaszerrel, a motor csillogott, a csövek bekenve valami fényesítővel, a cockpitot pl. valamilyen elég márkás cockpit ápolóval.... Na ez is felgőzölgött az ablakra az első full napos parkoláskor.... Este meg majdnem megvakultam. Én azóta nem igazán próbálkozom ilyen csodaszerekkel.

A szélvédő kívülről be volt kenve azzal a RainX nevű akármivel. Marha jó volt, amíg nem kellet ablaktörlőt kapcsolni. De nagyobb esőben csak egy homályos folt volt az ablak, olyan, mintha fóliából lenne. Éjjel valahol Stuttgart környékén kapott el egy eső, félre kellett állnom, mert egyszerűen nem láttam. Akkor vettem a benzinkútnál egy Sonax „Silikon und Wachs Entferner” nevű cuccost. Na, az nagyon bejött. Olyan, mint a wax, be kell kenni az üveget, átpolírozni vattával, majd száradás után puha ronggyal letörölni. Nagyon királyul levisz mindent. Nálunk is kapható, utoljára egy OMV kútnál vettem. Évente 2x megcsinálom a szélvédővel.

Egyébként a cockpitot egy olyan mezei nedves monitortörlő kendővel szoktam takarítani. Olyannal, amilyen éppen van otthon. Ezzel gyönyörűen meg lehet pucolni a kezelőszerveket, a rádiót stb. is.... Még valamennyire antisztatizál is.

Ablaktisztításra volt egy Carramba nevű habom, az nagyon jó volt, de sajnos sehol nem találok ilyet. Utoljára egy Rex nevűt vettem, az nem annyira jó. (Ezeket csak bogáreltávolításra szoktam használni, út közben, vagy indulás előtt)
Mosáskor a piros flakonos tükör, vagy a Clinnek van egy újabb, kék flakonos aktív zsíroldós cucca, az is nagyon jó. (Ezt a konyhából szoktam elcsenni) Ezekkel vigyázni kell, hogy ne menjen a fényezésre és a gumira, mert állítólag nem tesz jót neki....
A Piros flakonos tükör meg egyesek szerint nem más, mint denszesz és víz keveréke.... Szerintem van benne más is, mert az alkohol nem oldja a zsírt.... A Tükört nagyanyám receptje szerint Népszabadsággal kombinálva használom. Lehet Szilvia törlőkendővel is, de az előbbi olcsóbb....
Jó még a monitortisztító hab is, de ezt csak hűvösben lehet használni, mert nagyon gyorsan szárad és nehéz letörölni.

A kátrányfoltokat patikabenzin és petróleum keverékével szoktam eltávolítani. Olcsó és nagyon jó. E helyett hallottam már nitrohígítót is használni, modern fényezésnek nem árt.... Persze én mindezt mosás előtt szoktam. Mosásra pedig szintén a konyhából elcsent Sunlicht mosogatószert szoktam használni. A legjobb a hagyományos Ultra por, az sokkal könnyebben viszi le a bogarakat és zsír meg olajfoltokat, de nem mindig és mindenhol lehet kapni. Én többnyire vidéken, falusi boltokban veszem, ott mindig van.
Mosás: először slaggal locsolás, a kerékjáratok kiveretése, a nagyobb sárfoltok beáztatása. Aztán puha kefével mindig hideg, mosogatószeres vízzel, a tetőtől indulva, fentről lefelé. Majd újra a slag, leveretni a habot és a maradék felázott sarat. Aztán törlés szarvasbőrrel, az ajtók aljánál meg a hasonló kevésbé kényes helyeken Vileda törlőkendővel.

Külső vaxhoz még túl új az autóm, de fiatalabb kocsijaimat ősszel át szoktam kenni egy nem jut eszembe nevű lágy vaxszal, ebben méhviasz van, nagyon jól dobja le a vizet, de nem políroz. Ez egy lapos dobozban kapható, a tetején egy átlátszó PVC kupakban van a szivacs.
Idősebb kocsikra a kocsi színével megegyező színű vax.

Előzmény: Dobcsi (35)
Dobcsi 2001. máj. 23. Creative Commons License 35
Fargo: Szilikon eltávolításra létezik, prevent Silikon eltávolító spray. (sosem próbáltam de van nekem is a garage-ban.)

Detonátor: Nekem a kilométeróra előtti plexire, a belső és külső visszapillantó tükrökre és a kis tükörre a napellenzőben tökéletesen bevált a szélvédő tisztító hab. (a szélvédőre nem :))

üdv,
Dobcsi.

kivi 2001. máj. 21. Creative Commons License 34
Hűha... rettegve várom a szerdát, amikor le akarom pucolni a műszerfalat. :-)

Még a szilikonról annyit, hogy télen (az első havazás után) az ajtótőmítéseket töröltem át szilikonos ronggyal. Az eredmény (a tisztaságon kívül) az lett, hogy egy picit sem fagyott be az ajtó, pedig 5 napig állt a kocsi a hó alatt.

A zárba fújható 'jégoldó' vagy egyéb nem bántja az elektronikát?

Előzmény: fargo (27)
Matiz 2001. máj. 21. Creative Commons License 33
Raadasul a plexinel vigyazni kell, ne karcold ossze.
Előzmény: Detonátor (31)
Matiz 2001. máj. 21. Creative Commons License 32
Mondjuk ki, a Matiz belsejeben van jocskan muanyag. Nagyobb takaritaskor egyszeruen mososzeres viz+sika kefe+szaraz rongy kombinaciot hasznalok. Korbesikalom az ajtokarpitokat, muszerfal tetejet, egyeb helyeket es attorlom. Aztan nincs ra gond a kovetkezo nagytakaritasig, eleg torolgetni. Most kimostam a belso szonyegeket, hetvegen a szel es a nap gyorsan megszaritotta, jott tett nekik. A muszerfal porosodasaval egyetertek, sajnos videken ez elkerulhetetlen, hiaba kerulom messzirol a foldutakat.
Detonátor 2001. máj. 21. Creative Commons License 31
A műszerfal plexi az egy külön téma. Mindig ott kergetem rajta a kis pamut rongyommal a port, de hol az egyik, hol a másik sarokba tologatom vele, mivel addigra jól feltöltődött. :(

Az olyan zsíros monitortisztítót akkor kihagyom. :) A szilikonról meg már kifejtettem a véleményem. Persze az is jót tett a "lyánykoromban" használt kispolákom műanyag lökhárítóinak. Az egyébként kifehéredett műanyag szép fekete lett tőle. Eladás előtt nagyon jól mutatott. :)

Előzmény: fargo (30)