Keresés

Részletes keresés

torrente Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5628
jopofa oldal:Malévnak egykis pofon

a jobs resznél:

flight captain 737-400

Job Description: fly
Requirements: Airline Transport Pilot Certification (ATP), TT 4500, 2500h on type, 1000h as PIC on B737-400, a current Class 1 Medical Certificate and must have flown at least 250 hours in the last 12 months. Excellent command of oral and written English.

Education: Academic
Languages: (Hungarian), English, German
Entry: 1 May 2001
Posted: new post

first officers 737-400

Job Description: learn and fly
Requirements: Airline Transport Pilot Certification (ATP), F/O's TT 3000, 1000h jet experience, 500h on B737-400, 1000 turbine in, a current Class 1 Medical Certificate and must have flown at least 250 hours in the last 12 months. Excellent command of oral and written English.

Education: Academic
Languages: (Hungarian), English, German
Entry: 1 May 2001
Posted: new post

Előzmény: fakezu (5592)
torrente Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5627
Nem tudom mit rontottam el bocs
nem vagyok html zseni.

inkább leírom hol tudjátok megnézni

http://www.airliners.net/open.file?id=95557

lufthansa charter Condor "Rizzi Bird" egyedi festés

Előzmény: torrente (5625)
torrente Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5626
Nem tudom mit rontottam el bocs
nem vagyok html zseni.

inkább leírom hol tudjátok megnézni

http://www.airliners.net/open.file?id=95557

lufthansa charter Condor "Rizzi Bird" egyedi festés

< IMG SRC="http://www.airliners.net/open.file?id=95557">

Előzmény: torrente (5625)
torrente Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5625
IGEN ERRE godoltam:

ö volt ma itt Mombasa-ból

kimentünk megnézni

Előzmény: Szabados András (5621)
szasza_hungary Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5624
Megnéztem a weboldalukat. Elég szép a tervük, remélem bejön.

Nem tudjátok, mi van a PAP-vel, eltünt a weboldaluk???

Előzmény: fakezu (5592)
zolibá Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5623
Sziasztok!

Fakezu megmentett. A Travel Service Hungary stuvijainak képzése volt nálunk a ROK-ban. Csak nem jutott eszembe a cég neve. (Meg, hogy hova is raktam az a gyógyszert... ...a Cavintont) :-)))))
Ha igaz, amit hallottam, ők 4 db B737-400 géppel repkednek, amiből nem lesz mind magyar lajstromban.

BéZé:
A slot osztásnál talán 3color az RFPL-ek (ismétlődő repülési tervek) benyújtására gondolt.Az mennyiben befolyásolja a CFMU-ban a slotok kiadásának sorrendjét, hogy ki mikor nyújtotta be a Flight Plan-t?

bado Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5622
Janikám!
Ez az egész nagycirkusz a kirakata a magyar repülés helyzetének a MALÉV-tól kezdve az utolsó egygépes mg munkát végző magánvállalkozóig.

Persze igazad van, hogy ez a charterpiac úgy büdös, ahogy van, és az is tiszteletre méltó, hogy valahol lojális vagy ahhoz a céghez, ahol x 10 évet lenyomtál. De!

Az, hogy a közforgalmú repülés (csak az üzleti részéről beszélünk) ott tart, ahol tart, az a MALÉV-nak (is) köszönhető. Emlékezz csak vissza a talin történt beszélgetésünkre (még mikor az összes kilobyte a rendelkezésünkre állt:)), ott is mondtam, hogy ez egy szegénységi bizonyítvány piciny és repülésileg középkorba süllyedt országunknak. Nézzetek csak körül, az összes "volt béketáborbeli" országban ott állnak a magán társaságok is, amelyek a nemzeti társaságnak komoly konkurenciát jelentenek és így kialakult az a (legtöbbször) egészséges piaci verseny, amely ugye az egésznek a mozgatórugója. Ezzel ellentétben nálunk a MALÉV sikeresen kilobbizta több, mint 10 éven keresztül, hogy rajta kívűl "nagy" ne lehessen. Ő ugyan nem akart regionálissal foglalkozni, nem akart cargozni, stb, de más se csinálja. A mindíg aktuális vezetők pedig békésen kísérletezgethettek az (itthoni) állóvízben. Na, ennek itt van az eredménye! Ugyanakkor, mostanra rájött (végre leesett!!), hogy csak kellenének regionális társaságok, amelyek neki ráhordanak. Most házalnak, de mivel pénzük erre nincs, olyan partnert keresnek, akinek mindene van és még a kockázatot is megosztja velük. Na, ilyet most (és még egy jó darabig) nem találnak ebben az országban! Nem akarok tovább belemenni, sem a charterba, sem más egyébbe, mert egyrészt nem igazán értek én, szaros repműszaki, az ilyen magasztos üzleti dolgokhoz, meg az elkeseredés sem segít az objektivitásban. Miért van az, hogy Magyarországon nem tudjuk eladni a repülést? Ki csinálja rosszul? Elkeserítő a helyzet. Talán erről még új topicot is lehetne nyitni, modjuk "Repülős siratőfal" néven.
Na, hogy visszatérjek az eredeti témához, KELL, hogy valamilyen cég komolyan konkurenciája legyen a MALÉV-nak minden téren. A mostani helyzet minőségét ugy tudnám értékelni, hogy mindegyik társaság kb. azonos szinvonal, csak a méretében van különbség.
Badó (aki még repülős)

Előzmény: trikó (5614)
Szabados András Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5621
Valószínü erre gondoltál: DE 7265 MOMBASSA
Tervezett érkezés 15.30, indulás 16.45.
Előzmény: torrente (5615)
wilard Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5620
A slot-ról írtak nem felelnek meg a valóságnak.
Butaság, hogy a malévnak kiköcsögölt ideje lenne a görög charterekre. Elég, ha csak visszatekintünk a múlt évre. Nem egyszer fordult elő 12!!! órás slot is.

A Sunrise, meg nem csak a magyar piacra akar betörni a honlapja szerint. A bázisa lenne Ferihegy...

Előzmény: trikó (5614)
luc72 Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5619
Hello

Annak idején a Pannon létre jöttének az volt az egyik oka, hogy olcsóban is tudnak repülni mint a Malév, és az utazási irodáknak tetszett is a dolog, csak ugye akkor a HTC lefoglalta az egészet és a többiek meg már a Malévval leszerződtek, ezért szándékozott a Pannon idénre több gépet beszerezni. Na erre történt a HTC-vel ami történt, ezt látva meg ami a Malévval történik nagy pénzűek gondoltak és létre hozták ezeket a cégeket. A Malév hiába vergődik ha az utazási irodák mással kötnek szerződést. Tavaly az utazási irodák tudtak volna szálást adni de rephelyük nem volt, pedig a HTC utasai már nem Malévval mentek. Érdekes, hogy a Malévnak állítólag a charter veszteséges volt a Pannon meg egy gépel nyereséges úgy hogy most egy héten talán kétszer repülnek és tavalyról még mindig tartoznak nekik.
A Sunrise az Eurotours és a West Travel utasait viszik és lehet, hogy külföldiek is lesznek még.

lborli Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5618
"Ehhez jön még például, hogy a Malév és a többi régi szállító rendelkezik a legjobb SLOT -időkkel, amit a "zöldfülűeknek" még ki kell taposniuk évek alatt. Tehát amíg mondjuk a Malév egy nap alatt akár három kanyart is megtehet egy géppel Görögországba, addig az újak kettőnél többet nem tervezhetnek... stb."

Kedves háromszínű!

Honnan veszed a slotokra vonatkozó ismereteidet? Elég régen dolgozom az irányításban, egyik barátom pedig Brüsszelben a CFMU-ban, de még soha nem hallottam ilyesmiről. Persze, ha nem tudok valamiről az attól még létezhet, ezért hálás lennék a felvilágosításért.

Előzmény: trikó (5614)
Tjoe Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5617
Üdv Mindenki

A Malév charter piacát én nem látom ilyen "rózsásan". Igaz hogy jön 2db. b737-400 de ne felejtsük el, hogy tavaj elment két b737-200-as így a 737-es flotta növekedése nulla. Ha figyelembe vesszük, hogy a Malév a járat késéseket és járat törléseket azzal védte ki, hogy kevés a repülőgépe erősen kérdéses hány menetrendben lévő gépet állít a charter vonalra.
Végül ha valóban eladja az összes Tupoljevet a charterre berakható gépek száma megközelíti a nullát. Pedig nem lehet olyan rossz üzlet a charter ha a Pannonnak megéri fél évig parkoltatni a gépét. Feltélezve, hogy nem mazohisták :)

Előzmény: trikó (5614)
torrente Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5615
hello!

tudtok valamit a ma délutáni 15.40-kor Kenyaból érkezö gépröl?Nagy vas lesz?747,dc10?olyasmi ami ritkán látható ferihegyen?.

trikó Creative Commons License 2001.03.11 0 0 5614
Üdv Mindenkinek!

LCF -
Ha valaki újra össze akarná szedni a gépet mondjuk az 1983-as baleset 20-éves évfordulójára, szóljatok! Nálam van az egyik farokvillogó:))))

Suntsál Barbie Airlines és egyéb charterbulik -
Picit elgondolkodtam ezen a fenenagy magyar charterpiacon, és az alábbiak tűntek fel, mint a jelen helyzet főbb jellemzői:

A teljes magyar charterforgalmat eddig a következők bonyolították:
Malév - 5-6 géppel, napi átlag 10 járattal
Air Europa - egy-két járat
Futura - szintén ilyesmi
Tunisair - úgyszintén
Pannon - heti néhány járat néhány hétig, majd befék!:)

Ehhez képest a következő változások várhatók az idén. A Malév ki tudja, kivonja -e a Tupoljeveket. Szerintem még egy pár maradni fog. Plusz 2db 737-400, plusz a menetrendi forgalomban egyébként részt vevő géppark egy része is beugrik egy-egy charterre. (Eddig is volt ilyen) Tehát ha a Malév kapacitása charterben csökken is, a kényelem és a gépek szintjén a minőség biztosan javul.
Az Air Europa, a Futura és a Tunisair megmarad, mint bejáratott külföldi partner. Elképzelhető, hogy az előbbi kettő közül valamelyik emelt kapacitást hoz az idén. (Információim szerint tárgyaltak velük erről nagyobb magyar utazási irodák).
Ehhez képest a nyilván roppant gazdaságos Pannon Airlines (akinek a gépe egy fél éve áll, és ketyeg rá az összes költség) újból nekifeszül a piacnak a Malév-ellenes sajtó által múlt évben folyamatosan lefikázott Tupoljev típussal (bocs, ez "M" változat). Ehhez képest itt van a csodaszép ex Samara festésű, szintén Tupoljev géppel renedelkező "Berci" Airlines. Ez a gép szintén itt áll, és csendben ketyeg rá a taxióra:)
És most egyszer csak -mindenféle reklámhadjárat nélkül- berobban(-ni szándékozik) a piacra egy cég, a piac igényeighez képest hatalmasra fejleszteni IGÉRT kapacitással. (A lapjukon a 767-400 után még próbáltam húzni a görgetősávot, hátha találok A380-at:)))....)
Ráadásul ezek vadonatúj gépeket lízingelnek, aminek a költsége óriási (Ez a baja ugyebár a Malévnek is, folyamatos TÉLI-NYÁRI repüléssel sem tudja megtermelni a lízingre valót.)
Azt is tudni kell, hogy a Malévtől igen olcsón kapták és kapják a helyeket az utazási irodák. Valószínűleg a két másik tupoljeves cég is meg tudja tenni, hogy olcsó helyeket ad.
Egy tisztán nyugatról lízingelt gépparkkal repülő cég vagy nem képes piacképes árakat adni, vagy nem lesz nyeresége. Ha mindez egy hosszabb távú pénzvesztéssel számoló, mindenáron való piacszerzés, akkor is nagyon lutri.

Ehhez jön még például, hogy a Malév és a többi régi szállító rendelkezik a legjobb SLOT -időkkel, amit a "zöldfülűeknek" még ki kell taposniuk évek alatt. Tehát amíg mondjuk a Malév egy nap alatt akár három kanyart is megtehet egy géppel Görögországba, addig az újak kettőnél többet nem tervezhetnek... stb.

Elképzelhető azonban, hogy mindezzel számolt ez a légivállalat, és évekig nyomják bele a pénzt. Azonban soha nem fog tudni egyeduralkodóvá válni a piacon, tehát nem viheti fel később sem az árait csak úgy.

Tudni kell még, hogy az ilyen charter repülés nyereségét nemcsak a nyomott jegyárak rontják és a szezonális munka, hanem az is, hogy ezek a cégek terhet (cargo-t) nem igazán visznek, tehát kizárólag az üléseken kéne megtermelni a lízingdíjat és az egyéb költségeket. Hááát....
Röviden: tényleg szaga van ennek a cégnek.

Mindenesetre őszintén kívánom a magyaroknak, hogy nőjön akkorára a fizetésük, hogy még néhány új charter céget el tudjanak tartani:)))))))))))

Üdv:)

wilard Creative Commons License 2001.03.10 0 0 5613
Nem gondolom , hogy a sunrise-os lányokat képezték volna ki, lévén, hogy a honlap szerint, mindezt Németországban ill. az USA-ban kívánják elvégezni. (Nem is szólva arról, hogy még mindig toborozzák a stuvikat, pilcsiket - csak sehol nem találom hol is lehetne jelentkezni...)
Előzmény: zolibá (5606)
hókuszpók Creative Commons License 2001.03.10 0 0 5612
Sziasztok kicsit off leszek:

Eladó EDEL ZX 50-70 kg. DHV2 ernyő 50.000 ft.
EDEL rainbow 70-90 kg. DHV 2-3 ernyő 70.000

tel:06-20-3140274 Kozma Tibor

Fuhur, repkedsz mostanában? Én még mindig nem raktam össze a gépet.

üdv: hk.

spotter Creative Commons License 2001.03.09 0 0 5611
Kéne egy kis segítség!
Nem tud esetleg valaki infót arról, hogy mostanában milyen forgalom van Taszáron, mikor várható valami nagyobb gépmozgás, esetleg tudnátok-e valakit vagy valamit ajálani, hogy hol tudnék utánakérdezni? Engem igazából a nagyvasak érdekelnek (747, C-5 stb.), szívesen lemennék kicsit fényképezni.
zolibá Creative Commons License 2001.03.09 0 0 5609
vivijúú:

Nem kellett tőle kérdezni. Mesélte ő azt magától is. Sőt! Most lapozgattam át a különféle gagyi cégek (WICAT,VEGA,FSB) prospektusait és katalógusait.
Kicsorduló nyálam letörölgetése végett már elő is vettem a zsebemből a zsebkendőt, csak a másik zsebemben nem lelem a degeszre tömött pénztárcát. :-)))

Előzmény: vivijúú (5608)
vivijúú Creative Commons License 2001.03.09 0 0 5608
zolibá:

Továbbá kérdezd meg a főnöködet, hogy ezen kívül még mivel fájdították a szívünket Toulouse-ban... :-)

Előzmény: zolibá (5607)
zolibá Creative Commons License 2001.03.09 0 0 5607
vivijúú:

Imádnék annak a nyomorult intézménynek a helyében lenni.:-))))

Előzmény: vivijúú (5604)
zolibá Creative Commons License 2001.03.09 0 0 5606
Luc72:
Ha valóban igaz a hír, én csak szurkolni tudok nekik, hogy valóban versenyt teremtsenek Magyarországon a légiközlekedésben. Szerintem a versenyhelyzet a Malév megújulásának is feltétele. Persze ehhez a Malév tulajdonosának megfelelő támogatása és a management helyes döntései is szükségesek.
Azt, hogy valóban Sunrise-os volt-e a stuvi társaság, igyekszem megérdeklődni.
Előzmény: luc72 (5605)
luc72 Creative Commons License 2001.03.09 0 0 5605
Hali

A hír valóban igaz lehet, befizettem az eurotoursnál a júniusi szokásos korfui útamat és megerősítetek, hogy a Sunrise légitársaság gépe visz ki minket. Valószínűleg zolibá az ö sztyuvijainak a kiképzését látta 737-re

vivijúú Creative Commons License 2001.03.09 0 0 5604
Pedig még a műszak képzésére is használhatták volna, hiszen nem egy olyan feladat, hibakeresési eljárás van, amikor a szerelőnek kell ezt-azt kapcsolgatni. Ezért rendelt tavaly az Airbus Training Center 20 db MTD-t (Maintenance Training Device), ami gyakorlatilag az A320 paneljei, kezelőszervei + számítógép, és a szerelők képzésére használják. Nem olcsóság, de az okosok kiszámolták, hogy ez még mindig olcsóbb és hatékonyabb, mint a műszak képzésére igénybe venni FFS-t (Full Flight Simulator) a késő éjjeli és hajnali órákban.
Előzmény: Újlaki (5602)
Vinnen Creative Commons License 2001.03.08 0 0 5603
Ha ennek csak a fele is igaz, már akkor is óriási piaci átrendeződésre és természetesen minőség javulásra számíthatunk. Az biztos, hogy a magyar piac nem tud eltartani ennyi charter céget. Én drukkolok nekik, de azért vannak kételyeim!
Előzmény: fakezu (5592)
Újlaki Creative Commons License 2001.03.08 0 0 5602
Egy kicsit nem vagyok itt, és annyi hozzászólás kerül ide, hogy nem tudom végigolvasni.

Az LCFerenc orr-részét eredetileg ú.n. eljárás-szimulátorrá akarták átalakítani. Aki nem hallott ilyet: ez egy olyan szimulátor, amely nem repül, nem mozog, nem vetít, de minden rajta van, ami az igazi gépen: kapcsolók, jelzőlámpák, nyomógombok, tablók, műszerek, karok, pedálok stb. És elvileg minden működik is, vagy legalábbis úgy csinál, mintha. Ezen a gyarkolatban is el lehet játszani a egy-egy berendezés vagy rendszer normál vagy vészhelyzeti használatát, kezelését. Sőt, vizsgázni is lehet vele (rajta). Egy ilyen szerekzet még akkor is sokat ér, ha nem működik, csak megvan mindene, hiszen nem elég elméletben tudni, hogy "ilyenkor lekapcsolom az x rendszer AZSz-ét", hanem meg is kell azt találni, lehetőleg gyorsan.
Természetesen ebből a nagyratörő tervből sem lett semmi.

rDave Creative Commons License 2001.03.08 0 0 5601
Én is megnéztem (átrágtam az egészet!) a Sunrise oldalacskáját. És hát nem semmi!!! Óriási tervek ezek, én is oszton Bado gondolatát miszerint ez már gyanús. De remélem ez mind alaptalan, és legközelebb már a 767-400-on repdeshetek NYC felé :-)
Dave
rali Creative Commons License 2001.03.08 0 0 5600
Ebben Talán tudok segííteni.
Előzmény: Vgyuri (5593)
bado Creative Commons License 2001.03.08 0 0 5599
Na meg: valaki meg tudná fejteni azt a feiratot a honlapon, hogy

Headoffice
Est.March 2001
Budapest
Hungary
?

bado Creative Commons License 2001.03.08 0 0 5598
Hát nekem is felkeltette az érdeklődésemet, és érdeklődtem a hatóságnál. Senki nem tud semmit. Ez annál is érdekesebb, hogy a májusi kezdéshez már tavaly el kellett volna kezdeni a cég alakítását, így a hatósági engedélyek beszerzését is. Ehhez képest még a vezetői állások meg vannak hirdetve a honlapon.
Nem lehet, hogy ez csak valami "kész átverés"?
Előzmény: zolibá (5596)
zolibá Creative Commons License 2001.03.08 0 0 5596
Gyerekek! Help Me!
Tényleg nem találok a KMG cégcsoportból senkit a neten. Pedig nem kis energia ráfordításával keresgéltem. Sem Sunrise Travel Group-ot, sem a Sunset Catering-et, sem a Sunrise Flight Academy-t, sem a Genesis Airlinest nem találom, sem a Magyar Express-t (mindegyik: Registered trade mark) nem találom.
Any suggestion is welcomed. :-)))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!