Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5202
Kedves repülosök!
A repüléshez/MALÉV-hez/ACE-hez annyit tudok, amennyit rádióból-újságból felszedtem, ezért kérdezni szeretnék.
Amit nem értek: úgy látom, a veszteséges MALÉV úgy megfizette a 100 %-ban saját tulajdonú cégét, hogy az jól nyereségessé vált. Miért?
Attól félt, ha nem fizeti meg ennyire, az elmegy pl. az Austrian Airlines-nek dolgozni, és nem csinálja a MALÉV gépeket?
Az ACE dolgozói a nyereséget látva joggal gondolhatták, hogy lám, mi nzereségesek vagyunk, ezért több fizetést érdemlünk. Legyen a MALÉV is nyereséges, majd akkor ott is többet keresnek!
Vagy lehet, hogy valami titkos hátsó szándék volt az ACE jó megfizetésének hátterében, amit az ott dolgozók félreértettek?
noooname Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5201
Rizsa reklamálta a választ kérdésére. Én csak csatlakozni tudok hozzá, hiszen nem lehet elhatárolni az ACE-t a Malévtól, nem lehet azt nézni, hogy az egyik nyereséges, a másik meg veszteséges....hanem azt, hogy létezhetnek-e egymás nélkül???

Szerintem nem! Mert a Malév nem tud felszállni a műszak nélkül, de kérdezem én, hogy ez hosszú távon kinek jó? Kinek a gépeit fogja javítani az ACE???? Az bebizonyosodott, hogy a többi légitársaságnak nem nagyon van rájuk szüksége....

rice Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5200
azt hiszem nem kaptam választ az 5149-es beszólásomban feltett kérdésekre:((

rizsa aki nagyon szomorú, mert ennyi gépet még nem látott a földön:((

Előzmény: Törölt nick (5199)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5199
Végre egy jó hír a sok rossz között.
Előzmény: Törölt nick (5198)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5197
Ez nagyon jó, de én igazából arra lennék kiváncsi, hogy ez a gyakorlatban hogy mükszik.
Mennyire gáncsoskodók a nagyfőnökök akkor amikor a cég anyyira padlón van amúgy is.
Előzmény: Törölt nick (5194)
vivijúú Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5193
Ámen! :-)
Előzmény: zolibá (5191)
vivijúú Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5192
>Ha az előre megfontolt cél az volt, hogy padlóra küldeni a nemzeti légitársaságot, mert annak úgyis annyi, akkor brávó.

A Légiközlekedés című magazinban havonta legalább fél oldal a személyi változások rovat.

Nna most rakd össze légyszíves ezt a két mondatot! Kezd derengeni?

Előzmény: Törölt nick (5181)
zolibá Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5191
rice, Fóka:

Minden együttérzésem és tiszteletem mellett, nem tudok nektek feltétlenül igazat adni. Ti az ACE dolgozóit teszitek felelőssé azért, hogy a MALÉV esetleg bukik.
Egy cégért a tulajdonosa és a vezetősége felelős. Ők azok, akik jó, vagy rossz döntéseket hozhatnak. És az a baj, hogy azok, akik tulajdonosi jogokat gyakorolnak(tak), nem felelnek ebben az országban az ország előtt. (mert ugyebár állami tulajdonról van szó) A cég felelős vezetői szintén nem felelnek, mert sokszor önhibájukon kívül ugyan, de a döntéseik után eltűnnek a színről. Így soha sem lehet megnézni, hogy mennyire életképes egy elképzelés, ha állandóan az össze-vissza vagdalkozás megy minden vezetőváltással. És felelősségre sem vonható senki, mert az ő elképzelése szerint a döntése lehetett jó, csak az utána következő esetleg 180 fokot fordított a stratégián.
Az ACE szakszervezet is bizonyára hajlandó lenne engedményekre, ha lenne valami biztosítéka arra nézve, hogy nem hiába vállal áldozatokat. De ilyen biztosítékot ki adhat? A Malév? Mit ér a Malév vezetésének szava/papírja, ha mögötte nem áll az állam (ÁPV Rt.) támogatása. Ha pedig állami garanciát kérnének, akár csak egy elfogadott, minimum középtávú program formájában, az állam tud ilyet nyújtani? Van program? Van fedezet?
Amúgy elgondolkodtató, hogy nem volt-e valakinek kimondottan célja a két cég embereit egymásnak ugrasztani. A köztetek folyó beszélgetés hangneme szerint minden esetre sikerült. Ahogy olvasom, eljutottatok a személyeskedésig is. :-)
Éppen ezért, nem kéne itt az ACE és Malév dolgozóknak egymást tépniük! Feltételezhetően mindkét cégnél vannak józanul gondolkodó emberek, akik fel tudják mérni, hogy mik a cégeik által vállalható áldozatok. Közös megegyezéssel talán el lehetne jutni valami - ha nem is feltétlenül jó - értelmes megoldáshoz.
Remélem, hogy sikerül valamit előhúzni a tarsolyból! Kitartást és bölcsességet mindkét félnek!

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5190
Fóka

neked mi a tapasztalatod? szerinted hogy müködik ez az elörejelzéses módszer. Nem veszik a főnökök felesleges költekezésnek ha valamit már akkor kicserélnek amikor még talán kibirna pár napot.

Előzmény: Törölt nick (5188)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5189
Rice

A sör melett majd jöhet a meglepi

Maximálisan együtérzek veletek, tudom milyen szar érzés, ha az ember munkahelye van veszélyben, és ezenfelül még ha szereti is az ember a munkáját akkor még szarabb lehet. Párszor én is átéltem ezt már.

Előzmény: rice (5187)
rice Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5187
Fóka:)) örülök, hogy vagy +int:)
repcsikészítő, ha ez így van, akkor megy a ser, de tartogatok azért Neked meglepit ezzel kapcsolatban. talán emilen elmesélem:)
vivjúú, látom a nagyon értesz a törihez IS:)
csak Neked és csak most: apukán 25 évig volt Maléves, édesanyám 26 éve az, a testvérem 10 éve csekines, én sajna nem vagyok itt olyan régen, de úgy érzem szeretnék még sokáig maradni. lehet mondani, hogy belterjes ez a cég. de az én családomban senki nem vezető, és nem azért jöttünk így "össze", mert besegítéses módszerekkel jöttünk. lehet, hogy hihetetlen, de szeretem ezt a céget, és van mit köszönnöm neki! mondhatjátok, hogy demagóg a dumám. nagyon sajnálom, hogy nem tudom átvinni a soraimban azt amit tényleg érzek egy vacak gép láttán. és azt sem tudom elmesélni, hogy milyen vacsak úgy bejönni dolgozni, hogy az a kérdés mikor száll fel az utolsó Malév gép:(((
tudom, hogy sokat köszönhetünk a szerelőknek, mert nem potyognak a gépeink, hogy nincs sok késés miattuk, hogy figyelnek a biztonságra, de tessék már megérteni, hogy most a munkahelyünk, ami nekem több mint egy átutalás hónap elején, van veszélyben. ezt köszönhetjük a régi vezetésnek, a rossz döntéseknek, a túl sok olyan embernek, akik nem termeltek évek óta semmit, de én elhiszem AE-nek, hogy rendet akar tenni, mert ismerem személyesen, és tudom honnan kezdte és milyen sok munkája van ebben a cégben. lehet dumálni a drága kocsijára, de meg lehet csinálni azt amit Ő csinál. napi 20 óra munka, kurva sok idegeskedés, folyamatosan képzi magát, stb.

rizsa

Előzmény: vivijúú (5179)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5186
De jó nekik, mi meg itt rohadunk a számítógép elött.
Előzmény: sjesz (5185)
sjesz Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5185
Legnagyobb repülős élményem: Tegnap, Pipishegy, 6000 m !

A télen az első használható idő volt tegnap, 7 db 5000 született.....

Most is fent vannak páran, 4000 felett......

Az idő kellemes volt, talaj: 17 fok, 3000: 0 fok 6000: -25, kabin -11 ! Akár izzadni is lehetett..

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5184
Bocs, de igen. Téma részemről lezárva.
Előzmény: sjesz (5183)
sjesz Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5183
Nem vagytok egy kisnyég OffTopicak ???????
Előzmény: Törölt nick (5182)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5182
Fóka

"amatőr" létemre már láttam repülőgép szerelést, néha megfordulok a Ferihegyi hangárban is mint vendég és már láttam hibajavító lapot is. Nagyjából tisztában vagyok a biztonsági faktorokkal is, belső ellenörzési folyamatokkal mégis megtörténhet egy baleset. (Concorde baleset is egy másik gépről leesett fémlemez miatt zuhant le.) Szóval akkor mégis lehet hibázni? Örájuk is ugyanúgy érvényesek a hibajavíátis folyamatok.
Egy gép nem hibázik, legfeljebb csak elromlik. de ez is az ember hibája, mert nem mérte fel, hogy meg fog hibásodni. Annak kimondottan örülök, hogy sokkal több biztonsági faktor van beépítve mint az autoszerelésbe.

vivijúú Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5179
Tisztelt Fóka, Neked is tudnod kell, hogy az utcára kerülésnek kb annyira okozója ez a sztrájk, mint Ferenc Ferdinánd meggyilkolása Szarajevóban az I. vh kitörésének.
Előzmény: Törölt nick (5178)
vivijúú Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5176
rice, kedves, ezt azér tényleg nem kéne.

Pl. nem tudom, hogy van nyereség azon, amit a cég önköltséggel csinál.

Meg azt sem értem, hogy évek óta mit csinál az ACE? Meg tudod fogalmazni, hogy Neked mi a károd abból, hogy az ACE karbantartóinak erősebb az érdekérvényesítő képessége?

Előzmény: rice (5169)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5175
Ne lepjen meg, az országos internet gerinchálózatot és a nemzetközi kimenő vonalakt felügyeljük, üzemeltetjük.
Előzmény: rice (5174)
rice Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5174
"ha rosszul dolgozom, akkor a neten ti sem tudtok fent lenni." no azért ez meglepne:)))

voltak kérdések, amikre nem jött válasz!

noidea, attól, hogy egy duma demagóg, még kérdés marad!

rizsa

Előzmény: Törölt nick (5173)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5173
Rice

Semmi gond, készítheted a sört. Nekem főállásban az a munkám, hogy a net-en legyek, engem ezért fizetnek. Ha én jól dolgozom (a kollegáimmal) akkor fenn vagyok a neten, és cseveghetek, ha rosszul dolgozom, akkor a neten ti sem tudtok fent lenni. Ha hazamegyek akkor meg a gépemet építem.

Előzmény: rice (5170)
noidea Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5172
OFF

Azért ezt a demagóg dumát lazítsuk, már bocsi...

Nem ilyen egyszerű az élet, és ha valaki gépnél dolgozik, elfér egy böngésző ablak. Na...

Visszatérve arra a tanáros- dokis dologra, meg csak azt tudom mondani, hogy azért, mert visszélnek a dontéshozók azzal, hogy a doki nem hagyja ott fetrengeni a beteget (most a paraszolvenciát nem említve), és a tanár nem ereszti szélnek az osztályt (ott még nincs is mellékes), még nem lehet mondani, hogy ez így van jól.

Bocs mindenkitől...

/OFF

Előzmény: rice (5170)
rice Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5171
bocsika, Újlakit cserére kérem vince emberkére:)))

rizsa

Előzmény: rice (5170)
rice Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5170
és még egy pici dolog ami piszkálja a csőrömet:
Újlaki kedves és repcsikészítő kisiparos barátom, hogy a fenébe tudtok ilyen sokat a neten lenni, ha rengeteget dolgoztok? kinek a költségére csináljátok mindezt? ha tévedek és otthonról csináljátok ezt a sok hozzászólást, akkor 1000 bocsánat és fizetek egy sert, de ha nem....akkor,hogy a fenébe tudtok a tükörbe nézni reggel?

rizsa

rice Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5169
persze, hogy régen nem a 15%-ról szól a dolog! évek óta ezt csinálja az ACE! most lett elege ebből a vezetésünknek. előbb kellett volna!
a nyereséget hogy is tudja az ACE megcsinálni? 85%-ban a MALÉV gépek karbantartásával!
nem értem, hogy ezt hogy nem lehet felfogni angolul tökéletesen beszélő embereknek?:)) hiszen az angol nyelvet is megtanulták valahogy:)))))

érdekel még valakit mondjuk az UTAS? mert nem kéne elfelejteni, hogy végülis ezért vagyunk!

rizsa

Előzmény: fucsika (5168)
fucsika Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5168

Most már szinte mindegy, hogy Malév vagy leányvállalat, mert ha a Malév csődbe megy, akkor már mindegy, hogy az ACE nyereséges volt-e vagy sem, az is csődbe megy...

Már rég nem a 15 %-ról szól a történet, ezt kellene észrevenni, mert lehet, hogy a Malév-nél új időszámítás kezdődik, véget ér egy fejezet...

Előzmény: Újlaki (5155)
rice Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5167
ok, akkor azt meséld el nekem, ha mi nem repkedünk ( sajna nagyon így áll a dolog, tehát kedves Utas ne reménykedj az utazásodban velünk), akkor mit fogsz javítani holnap, két hét múlva vagy egy év múlva? mit fogtok mondani annak a közel 800 embernek az ACE-nál és 3.000 embernek a MALÉVNÁL, akik ezért veszítik el a munkahelyüket?

rizsa

Előzmény: Törölt nick (5166)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5166
Rice

Ha egy autoszerelő elront egy sebváltót akkor legfeljebb nem megy tovább az autó, ha viszont egy repülőgépszerelő ront el egy hajtóművet, akkor sok száz ember fog meghalni. A kettő nem ugyanaz felelőségben. Igaz mondhatnád azt is, hogy ezt a szakmát válaszották, tudták, hogy mit választanak, de azt is figyelembe kell venni, hogy ezek a szerelők fél lábbal állandóan a börtönben vannak, ők nem hibázhatnak.
Emlékezz vissza a Concorde balesetre, ott valaki hibázott, egy repülőgép leesett lemezdarabja okozta a tragédiát. Ne félj addig fognak ott is vizsgálódni amig meg nem találják a felelőst.

Előzmény: rice (5165)
rice Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5165
a cégem adta lehetőséget kihasználva kevés olyan országot tudok mondani, ahol nem jártam. nagyon leegyszerűsítettem az XY-os dolgot. van szerencsém elég sok olyan emberrel találkozni, akik külföldön dolgoznak a jobb bérekért. 90 % mielőtt kimegy dolgozni, jól bevásáról pl. a corába. és vegyél figyelembe olyan dolgokat is, hogy külföldön a tanárok, orvosok, stb pénze sem olyan mint MO-on. ha ezt nézed, az egész ország szrájkolhatna.

rizsa

Előzmény: Macika (5151)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.09 0 0 5164
Hát persze hogy ért a repüléshez amit nem csodálok, mivel az utobbí időben annyit repült :((((
De tegnap este azaz FEBRUÁR 8.-án végleg REPÜLT :)))))))))

Jól jegyezzük meg ezt a dátumot, Nemzeti ünnep lesz!

Előzmény: hókuszpók (5162)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!