Kedves repülosök!
A repüléshez/MALÉV-hez/ACE-hez annyit tudok, amennyit rádióból-újságból felszedtem, ezért kérdezni szeretnék.
Amit nem értek: úgy látom, a veszteséges MALÉV úgy megfizette a 100 %-ban saját tulajdonú cégét, hogy az jól nyereségessé vált. Miért?
Attól félt, ha nem fizeti meg ennyire, az elmegy pl. az Austrian Airlines-nek dolgozni, és nem csinálja a MALÉV gépeket?
Az ACE dolgozói a nyereséget látva joggal gondolhatták, hogy lám, mi nzereségesek vagyunk, ezért több fizetést érdemlünk. Legyen a MALÉV is nyereséges, majd akkor ott is többet keresnek!
Vagy lehet, hogy valami titkos hátsó szándék volt az ACE jó megfizetésének hátterében, amit az ott dolgozók félreértettek?
Rizsa reklamálta a választ kérdésére. Én csak csatlakozni tudok hozzá, hiszen nem lehet elhatárolni az ACE-t a Malévtól, nem lehet azt nézni, hogy az egyik nyereséges, a másik meg veszteséges....hanem azt, hogy létezhetnek-e egymás nélkül???
Szerintem nem! Mert a Malév nem tud felszállni a műszak nélkül, de kérdezem én, hogy ez hosszú távon kinek jó? Kinek a gépeit fogja javítani az ACE???? Az bebizonyosodott, hogy a többi légitársaságnak nem nagyon van rájuk szüksége....
Ez nagyon jó, de én igazából arra lennék kiváncsi, hogy ez a gyakorlatban hogy mükszik.
Mennyire gáncsoskodók a nagyfőnökök akkor amikor a cég anyyira padlón van amúgy is.
Minden együttérzésem és tiszteletem mellett, nem tudok nektek feltétlenül igazat adni. Ti az ACE dolgozóit teszitek felelőssé azért, hogy a MALÉV esetleg bukik.
Egy cégért a tulajdonosa és a vezetősége felelős. Ők azok, akik jó, vagy rossz döntéseket hozhatnak. És az a baj, hogy azok, akik tulajdonosi jogokat gyakorolnak(tak), nem felelnek ebben az országban az ország előtt. (mert ugyebár állami tulajdonról van szó) A cég felelős vezetői szintén nem felelnek, mert sokszor önhibájukon kívül ugyan, de a döntéseik után eltűnnek a színről. Így soha sem lehet megnézni, hogy mennyire életképes egy elképzelés, ha állandóan az össze-vissza vagdalkozás megy minden vezetőváltással. És felelősségre sem vonható senki, mert az ő elképzelése szerint a döntése lehetett jó, csak az utána következő esetleg 180 fokot fordított a stratégián.
Az ACE szakszervezet is bizonyára hajlandó lenne engedményekre, ha lenne valami biztosítéka arra nézve, hogy nem hiába vállal áldozatokat. De ilyen biztosítékot ki adhat? A Malév? Mit ér a Malév vezetésének szava/papírja, ha mögötte nem áll az állam (ÁPV Rt.) támogatása. Ha pedig állami garanciát kérnének, akár csak egy elfogadott, minimum középtávú program formájában, az állam tud ilyet nyújtani? Van program? Van fedezet?
Amúgy elgondolkodtató, hogy nem volt-e valakinek kimondottan célja a két cég embereit egymásnak ugrasztani. A köztetek folyó beszélgetés hangneme szerint minden esetre sikerült. Ahogy olvasom, eljutottatok a személyeskedésig is. :-)
Éppen ezért, nem kéne itt az ACE és Malév dolgozóknak egymást tépniük! Feltételezhetően mindkét cégnél vannak józanul gondolkodó emberek, akik fel tudják mérni, hogy mik a cégeik által vállalható áldozatok. Közös megegyezéssel talán el lehetne jutni valami - ha nem is feltétlenül jó - értelmes megoldáshoz.
Remélem, hogy sikerül valamit előhúzni a tarsolyból! Kitartást és bölcsességet mindkét félnek!
neked mi a tapasztalatod? szerinted hogy müködik ez az elörejelzéses módszer. Nem veszik a főnökök felesleges költekezésnek ha valamit már akkor kicserélnek amikor még talán kibirna pár napot.
Maximálisan együtérzek veletek, tudom milyen szar érzés, ha az ember munkahelye van veszélyben, és ezenfelül még ha szereti is az ember a munkáját akkor még szarabb lehet. Párszor én is átéltem ezt már.
Fóka:)) örülök, hogy vagy +int:)
repcsikészítő, ha ez így van, akkor megy a ser, de tartogatok azért Neked meglepit ezzel kapcsolatban. talán emilen elmesélem:)
vivjúú, látom a nagyon értesz a törihez IS:)
csak Neked és csak most: apukán 25 évig volt Maléves, édesanyám 26 éve az, a testvérem 10 éve csekines, én sajna nem vagyok itt olyan régen, de úgy érzem szeretnék még sokáig maradni. lehet mondani, hogy belterjes ez a cég. de az én családomban senki nem vezető, és nem azért jöttünk így "össze", mert besegítéses módszerekkel jöttünk. lehet, hogy hihetetlen, de szeretem ezt a céget, és van mit köszönnöm neki! mondhatjátok, hogy demagóg a dumám. nagyon sajnálom, hogy nem tudom átvinni a soraimban azt amit tényleg érzek egy vacak gép láttán. és azt sem tudom elmesélni, hogy milyen vacsak úgy bejönni dolgozni, hogy az a kérdés mikor száll fel az utolsó Malév gép:(((
tudom, hogy sokat köszönhetünk a szerelőknek, mert nem potyognak a gépeink, hogy nincs sok késés miattuk, hogy figyelnek a biztonságra, de tessék már megérteni, hogy most a munkahelyünk, ami nekem több mint egy átutalás hónap elején, van veszélyben. ezt köszönhetjük a régi vezetésnek, a rossz döntéseknek, a túl sok olyan embernek, akik nem termeltek évek óta semmit, de én elhiszem AE-nek, hogy rendet akar tenni, mert ismerem személyesen, és tudom honnan kezdte és milyen sok munkája van ebben a cégben. lehet dumálni a drága kocsijára, de meg lehet csinálni azt amit Ő csinál. napi 20 óra munka, kurva sok idegeskedés, folyamatosan képzi magát, stb.
"amatőr" létemre már láttam repülőgép szerelést, néha megfordulok a Ferihegyi hangárban is mint vendég és már láttam hibajavító lapot is. Nagyjából tisztában vagyok a biztonsági faktorokkal is, belső ellenörzési folyamatokkal mégis megtörténhet egy baleset. (Concorde baleset is egy másik gépről leesett fémlemez miatt zuhant le.) Szóval akkor mégis lehet hibázni? Örájuk is ugyanúgy érvényesek a hibajavíátis folyamatok.
Egy gép nem hibázik, legfeljebb csak elromlik. de ez is az ember hibája, mert nem mérte fel, hogy meg fog hibásodni. Annak kimondottan örülök, hogy sokkal több biztonsági faktor van beépítve mint az autoszerelésbe.
Tisztelt Fóka, Neked is tudnod kell, hogy az utcára kerülésnek kb annyira okozója ez a sztrájk, mint Ferenc Ferdinánd meggyilkolása Szarajevóban az I. vh kitörésének.
Pl. nem tudom, hogy van nyereség azon, amit a cég önköltséggel csinál.
Meg azt sem értem, hogy évek óta mit csinál az ACE? Meg tudod fogalmazni, hogy Neked mi a károd abból, hogy az ACE karbantartóinak erősebb az érdekérvényesítő képessége?
Semmi gond, készítheted a sört. Nekem főállásban az a munkám, hogy a net-en legyek, engem ezért fizetnek. Ha én jól dolgozom (a kollegáimmal) akkor fenn vagyok a neten, és cseveghetek, ha rosszul dolgozom, akkor a neten ti sem tudtok fent lenni. Ha hazamegyek akkor meg a gépemet építem.
Nem ilyen egyszerű az élet, és ha valaki gépnél dolgozik, elfér egy böngésző ablak. Na...
Visszatérve arra a tanáros- dokis dologra, meg csak azt tudom mondani, hogy azért, mert visszélnek a dontéshozók azzal, hogy a doki nem hagyja ott fetrengeni a beteget (most a paraszolvenciát nem említve), és a tanár nem ereszti szélnek az osztályt (ott még nincs is mellékes), még nem lehet mondani, hogy ez így van jól.
és még egy pici dolog ami piszkálja a csőrömet:
Újlaki kedves és repcsikészítő kisiparos barátom, hogy a fenébe tudtok ilyen sokat a neten lenni, ha rengeteget dolgoztok? kinek a költségére csináljátok mindezt? ha tévedek és otthonról csináljátok ezt a sok hozzászólást, akkor 1000 bocsánat és fizetek egy sert, de ha nem....akkor,hogy a fenébe tudtok a tükörbe nézni reggel?
persze, hogy régen nem a 15%-ról szól a dolog! évek óta ezt csinálja az ACE! most lett elege ebből a vezetésünknek. előbb kellett volna!
a nyereséget hogy is tudja az ACE megcsinálni? 85%-ban a MALÉV gépek karbantartásával!
nem értem, hogy ezt hogy nem lehet felfogni angolul tökéletesen beszélő embereknek?:)) hiszen az angol nyelvet is megtanulták valahogy:)))))
érdekel még valakit mondjuk az UTAS? mert nem kéne elfelejteni, hogy végülis ezért vagyunk!
Most már szinte mindegy, hogy Malév vagy leányvállalat, mert ha a Malév csődbe megy, akkor már mindegy, hogy az ACE nyereséges volt-e vagy sem, az is csődbe megy...
Már rég nem a 15 %-ról szól a történet, ezt kellene észrevenni, mert lehet, hogy a Malév-nél új időszámítás kezdődik, véget ér egy fejezet...
ok, akkor azt meséld el nekem, ha mi nem repkedünk ( sajna nagyon így áll a dolog, tehát kedves Utas ne reménykedj az utazásodban velünk), akkor mit fogsz javítani holnap, két hét múlva vagy egy év múlva? mit fogtok mondani annak a közel 800 embernek az ACE-nál és 3.000 embernek a MALÉVNÁL, akik ezért veszítik el a munkahelyüket?
Ha egy autoszerelő elront egy sebváltót akkor legfeljebb nem megy tovább az autó, ha viszont egy repülőgépszerelő ront el egy hajtóművet, akkor sok száz ember fog meghalni. A kettő nem ugyanaz felelőségben. Igaz mondhatnád azt is, hogy ezt a szakmát válaszották, tudták, hogy mit választanak, de azt is figyelembe kell venni, hogy ezek a szerelők fél lábbal állandóan a börtönben vannak, ők nem hibázhatnak.
Emlékezz vissza a Concorde balesetre, ott valaki hibázott, egy repülőgép leesett lemezdarabja okozta a tragédiát. Ne félj addig fognak ott is vizsgálódni amig meg nem találják a felelőst.
a cégem adta lehetőséget kihasználva kevés olyan országot tudok mondani, ahol nem jártam. nagyon leegyszerűsítettem az XY-os dolgot. van szerencsém elég sok olyan emberrel találkozni, akik külföldön dolgoznak a jobb bérekért. 90 % mielőtt kimegy dolgozni, jól bevásáról pl. a corába. és vegyél figyelembe olyan dolgokat is, hogy külföldön a tanárok, orvosok, stb pénze sem olyan mint MO-on. ha ezt nézed, az egész ország szrájkolhatna.
Hát persze hogy ért a repüléshez amit nem csodálok, mivel az utobbí időben annyit repült :((((
De tegnap este azaz FEBRUÁR 8.-án végleg REPÜLT :)))))))))
Jól jegyezzük meg ezt a dátumot, Nemzeti ünnep lesz!