Holanc: Nekem volt tavaly. A Holanc Kft nevu ceg csinal barmilyen meretben. A Sos Karcsinal lehet rendelni a Lan-drive boltban, ami egy LandRover alkatresz kereskedes.
Negy kerekre valo 4 db holanc kb 40eHuf. :(
Nekem volt tavaly, de abszolut semmi hasznat nem lattam,pedig az autoval bementem a legmelyebb szuzhoba amit csak talatam, de nem sikerult meg egy kicsit sem elakadnom.
Iden meg kerekmeretet valtottam, ugyhogy visszavittem a lancot, es bevettek bizomanyba.
Ha ezt a holancos marhaskodast komolyan gondoljak, kenytelen leszek megint venni egy garniturat. Ez mar csak azert is eleg kinos, mert a tulmeretes kerekeim miatt elvileg mar nem nagyon fer be a holanc a kerek es a kaszni koze, ha a tengely teljessen be van rugozva. Persze ez csak terepen jelentene problemat, de ott nagyon.
ehhe es hogy gondoljak, hogy bizonyitsam, hogy nem en vezettem? :) csinaljak fenykepet, amikor a haver elindul? :) vagy minden utrol irassak vele ala egy papirt? :) hulye barmok.
Új pontvadász verseny indul hétfőtöl! A rendőrök pontoznak és vadásznak. Aki (ha jól hallottam) 14 pontot begyűjt az kipontozódik a versenyből, vagyis a közúti közlekedésből, mert bevonják a jogsit. Ha kölcsönadtad a kocsit neked kell bebizonyítani, hogy nem te vezetted hanem más, akit meg kell nevezned. Ha ezt nem teszed meg a kocsit vonják ki a forgalomból.Hát mi vagyok én rendőr, hogy helyettük én nyomozzak?Mivan akkor.ha akinek kölcsönadtam az is kölcsönadta?(meg még az is!)
Ez tényleg vicc!!! :( Egyébként _tényleg_ megnézném egyszer (amint már írtam a hóláncos topicban) ahogy miniszterkém ott izzad az A6-os quattro alatt, 4 hólánccal. Kressz alól nincs mentelmi jog!!! De persze megint lesznek egyenlőbbek. Egyébként _tényleg_ nem értem. A yard használ Nivákat pl, a tűzoltók, a mentők használnak 4WD-s gépeket. Na, vajon miért? Vagy erre nem gondoltak a hígagyúak, csak a b@szogatásra? Király!
Én úgy tudom, hogy a terepjáróknál mind a négy kerékre kell majd, és ha nem lesz meg, akkor megvágnak. Megjegyzem, a legnagyobb hólánc amit láttam 235/75 ös méretű volt, úgy 12e Ft-ért. Biztos van nagyobb is, csak még drágábban.
Happy_Hunter
Igazad van!2 éve pl egyik haveromat húztam Pajerostól megpakolt utánfutóstól 50-60cm-es hóban hólánc nélkül hegyre fel-le kilómétereken keresztül, mert elment az első +hajtása. Aki ezt kitalálta nem látott még 4x4-est működés közben vagy hóláncgyára van.Majd pont a lánc felrakásával fogok tökölni.Aki meg 2kerék meghajtással jár használja, mert télen szinte elvárják a terepjárósoktol, hogy innen-onnan huzogassuk ki őket.Egy darabig jó szórakozás, de egy idő után unalmas.
Sporttársak! Új információk a LiteWare pontvadász versenyről:
"Kedves érdeklődő!
A 30.ai pontvadász játék feltételei kiteljesedtek... A 100 db pontot ,(cöveket) leraktuk, gyakorlatilag 2 nap alatt erősen eltérő időjárási körülmények között.
A terület a Márkó és Gyulafirátót közötti katonai gyakorlótér mely délről kiegészül egy mocsaras résszel közel Gyulafirátóthoz, a vasút alatt, valamint északon izgalmas erdős részekkel.
A kitűzést 2db MAGELLÁN 315-tel végeztük wgs 84 ben mágneses északra set up-olva. A várható pontosság tiszta időben mezőn 10m sugarú kőr, erdőben, esőben ennek több mint duplája is lehet... Miután szakadó esőben is dolgoztunk, ezért mindenkit érhet meglepetés a visszakeresés során.
Néhány megszívlelendő jótanács:
- Ne akarjunk kocsival pontraállni, főleg ne erdőben. Az utolsó métereket érdemes kézbentartott GPS-sel megtenni. Ne feledjük a műszer csak folyamatos min.3-4 km/h sebesség mellett mutat irányt.
- Legyen friss az elem, sötétben backlight-tal nagyobb a fogyasztás.
- Ne vágd zsebre a GPS-t mert ha öszze vissza keres műhódat akkor az könnyen a pontosság rovására mehet, ha nagyon nem találjátok a pontot egy gyors inicializálás sokat segít.
- Ellenőrizzétek a tengerszint feletti magasságértéket nem szabad , hogy nagyon eltérjen...
- Előfordulhat , hogy egy egy pont hiányzik , ellopták ,elsűllyedt , vagy csak rosszul tűztük ki. Ne keseredjetek el van még 99 db.
Az autóknak nem kell semmi extra felkészítés mert a terepen nincs kötött mozgás mindenki arra megy amerre bír.
Ha a pont közelében mozdítható értéket (nem terepjárót) találsz akkor azt elviheted, megihatod , de ott is hagyhatod...
Ja és tessék este fél hétig befutni ,a kitöltött menetleveleket leadni mert nem lesz kegyelem !!
Sziasztok!
Jó régen jártam erre, csak most éppen eldurrant az agyam, a hólánccal kapcsolatos hírekre. Bemásolom ide amit a hóláncos topicban is leírtam, érdekelne a véleményetek, most én vagyok hülye, vagy az új kresz?
Egyébként boldog ünnepeket!
Hunter
--------------------
Sziasztok!
Nekem sacc 5 éve van egy pici "kapcsolható-összkerekes" autóm. A tapasztalataim azt mutatják, hogy a "sima" "4évszakos" koreai roadstone abronccsal télen, hóban (akár 30-40cm, pl Mátraházán), vagy akár sárban latyakban _simán_ elboldogulok. Mindaddig, ameddig Ladával jártam, kellett a téligumi, de hóláncra akkor sem emlékszem, hogy szükségem lett volna. (Persze akkoriban nem mentem "hegyezni")
De eljött az idő, hogy megint b@szogassák valamivel a népet. Tekintet nélkül a gép hajtásláncára, jól megbüntetnek, ha nem használsz az adott szakaszon hóláncot. Király! Megint úgy értelmetlen az egész, ahogy van. Egy 4WD-s autó lánc nélkül talán csak a falra nem mászik fel, oda viszont lánccal sem. Egyébként is kérdés, hogy akkor most csókolom melyik tengelyre szereljük a láncokat? Mert ugyan az első irányít, de a hátsó "löki" a verdát ki a "dzsuvából"... Akkor most összkerekesek két garnitúra láncot használjanak?
De nem fontos, lehet cseszegetni megint valamivel a legtöbb adót fizető autós társadalmat, és ez a lényeg.
_Idióták!_
(Bocs a szubjektivitásért.) Szvsz amíg nem határozzák meg a kivételt képező hajtáslánc-tipusokat megint jó kis túlkapásnak vagyunk tanúi.
Kiváncsi vagyok, mikor vezetik be a nyári tengerparti útvonalakra a kötelező kabrió-tető használatot. (pl azért, mert a klíma nélküli kocsikban a hőgutától megszédülhet a vezető, és ez balesetveszélyes...)
Üdv:
Hunter
PS: És nekem még csak nem is terepjáróm van... Kíváncsi vagyok, mit szolnak ehhez az _igazi_ terepesek?
"Nem természetvédelmi területen autóztatok? Ugye nem hivatalos rendezvény volt? Mert ma már nagyon oda kell figyelni az ilyesmire..."
Vasárnap a szentendrei krosszpályán "játszottunk", nem hivatalos apropóból, hanem saját örömünkre. Annál is inkább, mivel nagyon heterogén volt a társaság, klubtársi kisebbségben :-((.
Nem tudom ismered-e a helyet, ha nem, szívesen megmutatom. Szinte mindenféle terepakadály között, nyugodtan lehet próbálkozni; hatalmas a tér.
Egyébként nem láttam ezt tiltó táblát, feliratot, sorompót, pedig "nagyon odafigyeltem".
elf,
"én személy szerint jobb szeretek olyan helyeken autózni ahol nem kell aggódnom a sétálgató túristák, a dühösen habzó szájú erdészek, és a kihalófélben levő nádi pöszméték párzási ciklusai miatt"
Hááát nem tudom...
Ti nem voltatok szombaton a Fáy pince, és a Szadi volt lőtér közötti szakaszon? Aholis a Turulmadár, és a Koponyányi Monyók tartja ilyenkor szokásos évadzáró orgiáját az arra "gyalog" járók és a bennszülöttek határtalan örömére, valamint a több helyen kitett "fokozottan természetvédelmi terület" táblák védelmi ernyőjének biztos tudatában?
Ez szép kép-, és fogalomzavar volt :-)).
Fölkerült az autóra a biciklióra-méterszámláló.
Végül is két mágnessel oldottam meg a problémát. A reed relé a bal hátsó kerék sárterelő lemezére van fölerősítve, a mágnesek meg a felnire ragasztott L alakú lemezeken vannak. Majd 29.-én kiderül mennyire sárálló a konstrukció.
Viszon 70km/h óra fölött nem mér. Túl nagy a jelsűrüség a műszer mintavételezéséhez képest.
"Nem természetvédelmi területen autóztatok?"
Egyszer én is kirándultam arra, természetessen gyalogossan. Csak a parkólóig mentünk kocsival, de az úton nyomunkba szegődött egy erdészeti motoros, és nem volt hajlandó addig lekopni, amig gyalog el nem tűntünk az erdőben. Majdnem minden út le volt sorompózva.
Mondjuk én személy szerint jobb szeretek olyan helyeken autózni ahol nem kell aggódnom a sétálgató túristák, a dühösen habzó szájú erdészek, és a kihalófélben levő nádi pöszméték párzási ciklusai miatt.
kwiki:
"Vasárnap klubtársakkal (17 kocsi, ha jól emlékszem) voltunk Pilis, Dobogókő környékén, hegytetőn havazott egy keveset. Sajna 3 kocsi műszakilag kidőlt, én is húztam haza egyet Pilisszentlászló mellől. De a lényeg: jó hangulat, remek "itiner",..."
Nem természetvédelmi területen autóztatok? Ugye nem hivatalos rendezvény volt? Mert ma már nagyon oda kell figyelni az ilyesmire...
Voltam tegnap a Convoy Truck Shop-ban. Ez az a kamionosbolt, amiről írtam pár hozzászólással korábban. Láttam zsír új csak FM CB-t valami 20eFt körül.
Vettem egy Ikarus helyzetjelzőt, majd beépítem csomagtérvilágításnak.
A meglepetés akkor jött amikor megnéztem a számlát.
Convoy Camion And Truck Shop
Ezüsthajó Kft. (!!!!)
SEEN
Megtaláltam az URH árlistát.
TA200 29900-
TA288 51900-
TK-3101E 75380-
Handie Pro 74900-
NLM-8 19900-
Alinco DJ-SR1 47700-
Van köztük strapabíróbb is MIL szabvány szerint, de mindegyik kb 3km-et bír.
Ez a távolság csak akkor valós, ha reálisan meg lehet találni a 100 pontot. Információm szerint külön mutatvány lesz a pontok fellelése a megadott koordinátán. (Főleg, ha közben esik a hó!) Gondolj arra is, hogy pl. egy lóval mennyivel egyszerűbb erdőben közlekedni mint autóval? A másik nagy előnye, hogy egy jó ló az autóval ellentétben kifejezetten "szereti" az árkokat!
Na mindegy, majd meglátjuk! Remélem ott tudok lenni!
tec1:
Úgy hallottam, a pontok kirakásakor is vagy 80 kilométert mentek, azért az gyalog kicsit sok.
A terplovasnak meg a sötétedés fog betenni, mert a lovon nincs tetőlámpa. Azonkívül skalpot sem tud szerezni, mert a lovon nincs hátul vonószem...
kwiki:
"Tényleg, miért ilyen fura a neve?"
A verseny fő támogatója a Liteware számítástechnikai cég, a tulajdonosa pedig típustárs - persze nem neked ;-)