(Baratom irta, -- nem ellenoriztem, hogy a pilota.index.hu-n rajta van-e)
Pilóta: ...az x kifutón gurulunk. Itt ég egy jelzofény.
Torony: ...hát reméljük, hogy több is ég.
Pilóta: ...úgy értem, hogy ez itt lángol.
Pilóta:...Bécs torony itt a Szaudi Airline 886-os járata. Leszállási engedélyt kérünk.
Torony:...torony a Szaudi Airline 886-osnak. Mi nem Bécs torony, hanem Bratislava torony vagyunk.
Pilóta: (rövid szünet után)...Biztos, hogy ez nem Bécs torony ?
Torony:...Igen egészen biztosak vagyunk benne, ez nem Bécs hanem Bratislava torony.
Pilóta:...Pedig nekünk Bécsben kellene lennünk, egészen biztos, hogy nem Bécsben vagyunk ?
Torony:...Szaudi Airline 886-os, beszélni szeretnénk a navigációs tisztjükkel.
Pilóta:...Kivel? (rövid háttérbeszélgetés hallatszik arabul, majd a pilóta angolra vált)... a másodpilótám azt mondja, hogy nekünk nincs olyan.
Az Fsklub valóban nagyon figyelemreméltó. Én is járattam egy ideig a levlistát, résztvettem közös repülésen is (bénáztam rendesen). Nagyon jól leírtad a lényeget. Nekem is nagyon tetszett, de nem volt időm rendesen felkészülni, kimaradtam. Aztán elkezdtem a Virtuális Világkörüli Csavargást. Ez teljesen más műfaj, de én élvezem. Remélem benézel néha!
Néhány hozzászólással ezelőtt az FS Klub (http://www.fsklub.f2s.com) került itt szóba. Rákattogtam, elmentem, kipróbáltam és mert nagyon meglepő élmény volt, leírom nektek.
Feliratkoztam a levlistára (részletek a fenti URL-en), és megtudtam hogy másnap összejön a csapat az MRSZ-nél. Elmentem, bár tartottam tőle, hogy négy órán keresztül arról lesz szó, hogy melyik videokártya a legjobb és hogy honnan lehet letölteni harántcsíkolt festésű B747-est. Ehelyett kaptunk egy értelmes, szakszerű összefoglalót a rádiónavigációs eszközök használatáról, a megközelítési és várakozási eljárásokról. Egy Malév ruhás, Jeppesenes úriember a súlypontszámításból készült, de ez az előadás időhiány miatt elmaradt. A tagok közül sokan nemcsak számítógépen repülnek: van Airbus pilóta (tehát nem Malév, de mégis ott volt), van leszerelt katonai repülő és még sokat mások. Úgy tűnik, van energiájuk arra, hogy tapasztalatikat megosszák a szakmailag fiatalabbakkal.
Aztán haza, és felkészülés a közös repülésre. A internetes repülés nem volt új számomra, de két nap kellett hozzá, hogy úgy-ahogy felkészüljek arra, ahogyan azt itt művelik. Először valaki körbeküld egy repülési tervet e-mail-ben (a tegnapi Gatewick-Stuttgart-Budapest volt). Ezt be lehet tölteni a szimulátorhoz kapcsolódó navigációs programba, amiből aztán térképet nyomtatsz, tervet nyomtatsz, FMS-be töltöd, ahogy tetszik. Mikor elérkezik a repülés ideje, egy kis szoftverrel (Roger Wilco) rácsatlakoznak egy IP címre, felveszik a fejhallgatót, és mindenki hall mindenkit, jobb minőségben, mint egy reprádión. Letöltik a netről az aktuális időjárást: ha éppen vihar van, akkor viharban repülnek. Mikor összegyűlt a csapat, a szimulátorokat is összekötik, onnantól látják is egymás gépeit. Valaki elvállalja az irányító szerepét és kezdődik az átrepülés. Fónia angolul, ahogy kell: ATIS, indítási engedély, ATC engedély (…) átadás az Approach-nak, ATC-nek, következő FIR-nek - azt hittem, a fülem káprázik. Magassági lépcsőzés van, meg STAR, meg SID, szóval nem semmi.
Elnézést az OFF-ért, de nem bírtam megállni. Egyrészt azért, mert jelentős szakmai tapasztalat gyűlt össze ezen a helyen, ahol adni és kapni is lehet - ki-ki képessége és szükséglete szerint (ismerős?). Másrészt azért, mert eddig azt hittem, a repülés-szimulátor kiképzési utasítás kb. annyi, hogy húzom - felfele megy, nyomom - lefele megy. Most már látom, hogy ez csak az első oldal a könyvben. Lehet lapozni!
Sziasztok!
Mivel január 2-ig nem leszek internetközelben, ezért már most szeretnék mindenkinek
BOLDOG KARÁCSONYT ÉS SIKEREKBEN GAZDAG ÚJÉVET KÍVÁNNI!
Sziasztok
riel
RepülőgépÉpítő :
Nézd meg, nincs-e megosztva az az IRQ, amelyik PCI slotba dugtad a kártyát, ettöl is fagyizhat! Egyszerűen próbálj meg egyet jobra, vagy balra dugni rajta a PCI slotok közül!
Na egy új kaland "csodálatos" repterünkön.
Tegnap 11.50 körül zizzenek ki a reptérre, mert barétaim érkezének vala Amsterdamból, illetve messzi Ámaerikából, szóval ahogy megérkeztem a terminál épület elé, nézem a táblákat departure erre, arrival arra. Borítok le Arrival irányába, közben stírölöm a 767-200ER-t, (LHB), ezért kicsit eltévesztettem, és véletlen a másik sávban kötöttem ki, amiben a taxis hiénák ácsorognak. Sebaj mondom magamban, a legközelebbi lehetőségnél visszagurulok a parkoló felé, és talán meg is tudok állni. Elémugrik egy rendőri szerv, letekerem egy picit az ablakot (fél éves lányom épp elaludt a gyerekülésben), mondom neki, legyenszives halkan, mert alszik a pici. Erre beszól jó hangosan, hogy látom a gyereket. Lányom erre oááááááááá. (Na ezért amúgy is harapok, de ezt besoroltam a patkánykodás kategóriába) Közli velem a szerv, hogy rendkívül súlyos szabálysértést követtem el,mert behajtottam a "mindkét irányból behajtani tilos" tábla mellett ezért ő most feljelent. Na kb tiz perc meggyőzés után, (sok szép érdekes papír van "véletlen" a forgalmimban), elengedett.
De most jön a lényeg:
Mennem kellett még egy kört, mert nem volt parkoló. Van tényleg egy tábla egy betonoszlop mögé eldugva. A tábla egy mindkétirányból behajtani tilos, eddig jó. De alatta egy szem tábla van annyi, hogy BKV.
A kresz szerint, ez azt jelenti, hogy a BKV-n kívül mindenki behajthat oda!!!
Szóval ismét kitettek magukért repterünkön a "rend őrei".
Bocs, ha off voltam, de nagyon nem szeretem (az ilyen és ehhez hasonló dolgok) miatt pici repterünket!
Sajna ez nem a legfrisebb Pinnacle termék, azóta megjelenő kéártyák progijai már futnak 2000 alatt is, de ezé csak 95 és NT, (megjegyzem, hogy Nt alatt is lefagyi) Az ujab driverek viszont nem kezelik jol ezt a régi kártyát. A letöltéssel én is próbálkoztam, de a helyzet csak egyre roszabb lett, végül a 2000-et is újra kelett telepítenem.
De fel a fejjel, 0.7dc 6puttotyos tokai aszúért elcseréltem a kártyát egy új Pinnacle studi pctv pro kártyára, ami már állítólag dögös. Úgyhogy a film hamarosan nézhető lesz a netten. (már csak a hdd-men kell pár tiz giga szabad helyet varázsolnom :((( )
Gyerekek, két ünnep közt lélekmelegítés Gyopárban, vagy valahol? Kivetítő nélkül, de képeket lehet mutogatni, ha többen is lennénk kettőnél, akkor akár más hely is szóba jöhet, ahol elférünk... pl. Andersen pub gallériája, vagy a Galléria gallériája, de ez mind csak részletkérdés... Jövő szerda? Vagy hétvégisták vagyunk? :)
Ims!
Igazad van. Azóta elolvastam a történetet.
Szóval tényleg csak 3 ember lett pecsenye.
Bár a lángok nagyságát látva ez óriási szerencse volt.
Üdv!
riel
Ha sikerul a pctv kartyamba eletet lehelnem (allandoan lefagya), akkor vegre sikerulhet a videofil bedigitalizalasa is ami a szarny terhelesrol keszult. Nagyon erdekes volt szamomra, de szerintem meg a dr Bano Imre szamara is, aki mar jonehany ilyen terhelest vegigcsinalt.
Remelem nemsokar az en gepem terheleserol adhatok hirt.