Nos, többször írogattam ide e témában. Nem kívánom magam ismételni, viszont nehány kérdés nagyonis furcsa gondolatokat vet fel az európai "mutassukmegajenkiknek" repülőgépek körül:
1/ Vajon miért nem vette át senki az utasrepülésben a joystickos kormányzást, még az Airbusban résztvevő repülőgépgyárak közül sem (Dornier, Fokker...)???
2/ Vajon miért kellett többször erősen módosítani az állítólag a pilóta keze alá dolgozó autopilot és display programot?
3/ Miért nem sikerült még olyan pilótával találkoznom, aki praxisából ismert több más típust
és ne azt mondta volna, hogy az Airbust nem érzi úgy mint az egyéb gépeket (nemcsak Boeing!!!)?
Attól, hogy egy gép szép és modern, nem feltétlenül tökéletes. Én műszaki emberként nem az Airbus technikáját, hanem valóban a gép pilótákkal való fizikai és információs kapcsolatát tartom kritikus pontnak. A véleményemet nem az ujjamból szoptam. A mai napig általában azok a pilcsik imádják ezt a gépet, akik más nagygépet nem repültek. Ez semmiképp nem jó.
Mindemellett el kell ismerni, hogy a nagy európai erőlködés tényleges konkurranciát tudott teremteni a Boeingnak. Hogy ezt milyen áron tette, az más kérdés.
(Mégsem az Airbus vásárolta fel a Mc Donell Douglast és a Hughest a közelmúltban :))).
Valahogy olyan ez, mint az autózásban a BMW és a Volvo összehasonlítása. Informatikailag a német gép jobban be van hálózva, talán okosabb. A Volvo viszont üzembiztosabban és barátságosabban, biztonságosabban szolgálja ki a vezetőjét. Hogy melyik a jobb, azt az dönti el, hogy ki, milyen szempontok alapján vásárol. A légitársaságok nem egyforma súllyal kezelik a pilóták véleményét, de abban hasonlítanak, hogy nem kizárólag ez alapján döntenek.
Az esetleges "hátsó" szempontokról pedig már szintén írtam korábban.
Nehéz vizsga könnyű blúz ( csak meg ne fázzanak a csajok)!!
végülis az egész róluk szól, fiúk el se jöjjenek azok nem számítanak.(úgyis rosszabbat adok nekik, tudod az átlagnak meg kell lennie)
Tokajba üzemanyag(olaj) hiánymiatt nem mentem!
az éjszaka.: még várni kell az új légügyi előírásra ( de valószínű)hogy kijön.
hanyas osztású a variód? (az enyém 30as úgyhogy nem akad ki! hehe.)
A konkret esetben tobb muszaki hiba, valamint az Air France hanyagsaga okozta a balesetet, amiben a nagy fust ellenere osszesen harman haltak meg (kb 100-bol), es a benn ulok kb fele sertetlenul meguszta. Ha elolvassatok a tortenetet, kiderul, hogy a muszaki hibakat megprobaltak eltussolni es a felelosseget a pilotara kenni; ennek eszkozekent a fekete dobozt meghamisitottak(!), a gep zuhanasanak nyomait rogzito erdot nehany nappal a baleset utan kiirtottak stb stb. Ha a valos okok kiderulnek, az Airbus reputacioja porba hullott volna.
Gratulálok ehhez a géphez, valóban nagy szakmai siker lehet. Egészem kedvem támadt ezzel folytatni a Virtuális Világkörüli Csavargást. Nem adjátok kölcsön? :-))))))))
Huhujj, izé, hétvégénél előbb nem hiszem, hogy meg tudnám csinálni, mert a képeket átmásoltam a többi repülős képeim közé, onnan ki kellene válogatnom, és aztám feltenni, ha úgy műxik... Egyébként akkor hogys is vagyunk ezzel a meetingeléssel? :)
Most éppen vizsgaztatok. A sracok, meg a lányok írják a feladatot, én meg végre olvasgatom a topic-ot.
Ez az éjszakai dolog tényleg igaz???? Én nem hallottam róla. Persze az nem jelent semmit. A transzponder igen drága (nem kapni a mi utcánkba).
Egyébbként volt variom, csak nem szereltem be. Most végre megnéztem, hogyan emelkedek. JÓL! Majd kipróbálom egyedül is!
Miért nem repültél Tokajig?
Üdv,
Fuhur
Ps. Vége a vizsgának, szedem be a műveket. Este javithatok.
Nyomsz egy fullgázt és átstartolsz? Van arra külön gomb is jobb helyeken :) Tényleg, Tuskón ha a pilóta megnyomja azt a bizonyosat, akkor az milyen sorrendben csinál mi mindent? Mert ránézésre kicsit komolyabb feladatnak tűnik, mint egy C152-essel átstartolni :)
Az eset után kb egy órával láttam ugyanezt a EuroNews-on vagy a CNN-en és ott mindenféle drámát és katasztrófát emlegettek. Ez a szöveg szerintem valamilyen későbbi repülőgépkatasztrófákkal foglalkozó műsor része lehetett.
Egyébként ha jól tudom, akkor előtte tényleg nem volt kipróbálva a robotpilóta teljes terheléssel.
Ezt pont a bemutatón szerették volna kipróbálni a fejesek, amikor az újságírókkal megtömték a gépet.
Bár egy német adón volt egy katasztrófákkal foglalkozó műsor, amiben azt mondták, hogy a pilóta szerette volna, ha nem próbálják még ki, mert nem bízott meg benne és nem érezte egészen rendjénvalónak a viselkedését.
Szóval lehet, hogy felsőbb utasításra lett pecsenye mindenkiből.
Nekem nem tűnik annyira egyszerűen kezelhetőnek mint egy Boeing, hogy nyomok egy fullgázt és átstartolok. (displayek alatt van egy kihúzható notebook, ami gondolom a flap-eket, hajtóműteljesítményt, süllyedést, sebességet stb. valamilyen mátrix vagy függvény alapján folyamatosan kontrollálja és annak a programját nem bizti, hogy csak egyszerűen meg lehet szakítani és azt csinálni, amit én akarok (menüben kotorászni amúgy is lassabb, mint egy kapcsolóhoz vagy karhoz odanyúlni és állítani rajta))
Egyébként a Gulf Air gépének öbölbe zuhanásakor is azt mondta egy szakértő, hogy kedvezőtlen körülmény lehetett az is, hogy bonyolult az Airbus-ok kezelése.
Gondolom lesz sok egyet és nemegyetértő is a véleményemmel.
Mindenesetre nem szeretnék háborút indítani az Airbus pártiak és a Boeing pártiak között. Az csak az én személyes véleményem, hogy nem elég közvetlen a kapcsolat a pilóta és a gép között. Ettől eltekintve esztétikailag egyik kedvencem az A319.
riel
Az egész felvétel tragikomikuma, hogy a narrátor szinte könnyekig hatódva mondja a nagy érzelmes szöveget, miközben a gép már a fákat kopasztja az erdő szélén.
A video szovege (nem minden media player mondja a hangot is):
"...aircraft manufacturers have tried to fix that problem, by designing the pilot
out of the cockpit. This is the first fully automated plane, flown by a computer."
ez a szoveg csak reszben felel meg a valosagnak (a gep nem "fully automated" es az adott esetben nem a computer vezette).
VinceNem értelek titeket miért hurrogjátok így le, és miért ez a nagy Boeing imádat. Ellene drukkolnak itt páran. [...] Én speciel drukkolok neki, és én nekem nem szimpatikus a Boeing, öntelt csak mivagyunk az istenkiráyl világmegváltók dumája.
Legyen sikeres az A3XX!
De az erbusznak azert van a rovasan. Tarstopic temaja ugyan (repszerencse), de ha raersz alkalomadtan nezd meg ezt a felvetelt itt:
A neked szóló válasznak is holnap lesz a napja.
Tőlem szokatlanul nagy terjedelemben.Addig is felhivnám a figyelmed arra az apró talan szócskára.So long.
badonak teljesen igaza van ha valakit valami nem érdekel egyszerüen átugorja. Bocs ha belekavartam a dolgaitokba nem kellett volna, mea culpa maxima!
Viszont szeretném ha az én kérdéseimet nem gúnyolnátok ki, nem nagy kérés ugye?
rali: Én senkit sem hülyéztem le csak kivánci voltam, hogy mi alapján zavarsz ki a topicból és küldesz a Máv-hóz. Fő a türelem és a tolerancia!
Bado bajtárs,Te nem vetted észre,hogy Vinnen csuklóból lehülyézett itt egy csomó embert?Ez nem a Politika topic,ilyesmi megengedhetetlen.{szvsz}
PS
küldenék magánba mailt,lehet?
Látom te sajnos nem a kulturált társalgás pártján állsz! Egyébként mi a fene bajod van velem, semmilyen off-topic témát nem tettem fel és a topic úgy tudom mindenkié nem csak a tied.
Egyébként szerintem a repülés nem csak a különbözö műszaki bizgentyükröl szólhat!
Az angol tudásod káprázatos!
Tuggyátok mé jobb ez a fórumozás, mint a kerekasztal beszégetés? Mer ami nem érdekel, nem köll végighallgatni, eccerűen átlapozod.
Na hát ezért ne küldjünk ki senkit a topicból, mert lehet, hogy az a téma valakit érdekel. Specájel engem sem érdekel a menetrend, sőt az A3XX kontra Jumbo sem, meg még egy csomó más sem, hát azt átfutottam, elgörgettem, oszt' nem írtam hozzá semmit.
Ne bácsuk egymást gyerekek (kivétel, ha valaki orbitális marhaságokat szól hozzá, lásd MALÉV-AIR HUNGARY by amerikásmagyar kálmán rambo stb. topic)
Jago: Józsi bátyánk biztos azért volt türelmetlen, mert nem úgy mentek a dolgok a gépen, mint ahogyan azt anno nászasszonya tanította az egész MALÉV-vezetésnek :-))
Talán javasolnám a topic teljes,alapos,részletekbe menő végigolvasását.Talán javasolnám a törzstopiclakók tanácsainak megfogadását.Talán javasolnám,menj a MÁV-hoz dolgozni.So long!
Tower: Malev 550 cleared for takeoff runway 13L wind...
MA550: Kernenk egy roviditett indulast,azonnali atallassal approachra, mert a Torgyan ur itt toporzekol a fedelzeten...