Ha erre járna egy Aeroplexes kolléga, valszleg meg tudná mondani, nincsenek-e kiszerelve ebből a gyakorló Tupcsiból a padló alatti berendezések és a cockpitrendszerek. Amennyiben ez így van, az rendesen kikönnyítheti a gép első traktusát. (Persze ettől még meg lehetne rakni erre a célra rendszeresített homokzsákokkal a gép elejét.)
Mindenesetre azóta előrébb húzták a vasat, úgyhogy (-ahogy azon korábban már mérgelődtem-) azóta gyakorláskor az utasok csak a nagy füstöt, és az épület mögül kiemelkedő "svancot" látják.
Szokott lenni utasriadalom ebből, de az illetékes LRI-sek ezt nagy ívben nem bánják.
Korábban legalább a gép oldalára festett "training" felirat látható volt, meg az, hogy a tűzoltók már előre körbeállják a gépet...stb. Az épületre sincs láthatóan kiírva, hogy "ezitten tűzoltóság"....
Lehet, hogy kicsit off: meg tudná valaki mondani, hogy mit jelent a Malév menetrendszerinti járatai esetében jelenleg, hogy Afrika és Közel-Kelet? Ok, láttam már térképet, menetrendet és Horizontot, de valahogy nem mindíg tűnik egyértelműnek, hogy ezekben a viszonylatokban hova is jár jelenleg menetrendszerűen a Malév. Sőt, ha megnéztek egy utazási katalógust, az derül ki belőle, hogy Izrael is Európában van, stb. Előre is köszönet.
Adataidból kiderül, hogy új versenyző vagy itt, ámbár lelkes topicnyitó is vagy egyben:)
Javaslom, maradj ennél a topicnál, olvasd át a szomszéd témákkal együtt (pl. Repülőszerencsétlenség, Légiirányítók). Kérdéseidet itt nyugodtan felteheted. Láthatod majd, hogy ez egy összeszokott kis csapat, sok érdekes emberkével. Mindenkit szívesen látunk a körben. Nem hiszem, hogy hosszab távon érdemes lenne több hasonló témát nyitni. Én például elvi és lustasági okokból :) sem szívesen szaladgálnék át egy külön Malév topicba, pedig a Malévnél dolgozom.
Tehát további kellemes ismerkedést! Üdv a csapatban!
Az általad nyitott topicban felvetett Malév partnerkérdéssel kapcsolatban:
Én úgy látom, igen nehéz lesz olyan partnert találni Európában, aki nem akar majd magának beszállító ("ráhordó") céget csinálni a légitársaságból. Ilyen szempontból jobban örülnék egy távol-keleti, vagy amerikai partnernek, aki inkább élénkíteni szeretné a Malév európai és egyéb hálózatfejlesztését is, Budapestet gyűjtő-elosztóközpontnak ("hub"-nak)használva. Sajna úgy látom erről lemaradtunk (Delta Airlines együttműködés).
A legutóbbi Aviator közli Kovács őrnagy úr MiG 29-es műrepülő programját. A dolognak a felét sem értem, de sebaj. Csak egyet mondjatok meg: mi a csoda az a "reccsintés", ami minden második figurában előfordul?
Köszönöm a reggeli repülős élményemhez a hozzászólásokat és a tájékoztatást.
Igen, a köd valóban jól vezeti a hangot, de ennyire jól 16 év alatt csak egyszer és egy gépnél vezette. Az autók is először érezték úgy, hogy lopják őket a levegőből.
Egy túlterhelt Il-76 vagy valami más valóban produkálhatta ezt a hangot, ha pár fokkal eltért az iránytól felszálláskor (hallottam már olyat, hogy 40 tonna helyett majdnem 80-at raktak bele; nem tévedésből "takarékosságból").
Amúgy ha egy felszálló gép nagyon alacsonyan megy, akkor vagy hajtóműhibás, vagy azt gyakorolják. Ha jól emlékszem, nyáron, teljes terhelésnél a Kistuskó (Tu-134) 1 ... 1,5 százalékos gradienssel emelkedik egy leállt hajtóművel. Ez azt jelenti (tudok még számolni?), hogy a Duna fölött még csak 150-200 méter magasan van. Még legalább ugyanennyit kell repülnie, hogy megkezdhesse a fordulót visszafelé. Ilyenkor a türelem a legfőbb pilótaerény.
Egyébként - most, hogy a típus nálunk már nem repül, talán el lehet mondani - a leglátványosabb bejövetelt szintén egy Kistuskó művelte, amikor karbantartáskor összekeverték a csillapítók pörgettyűs jeladóit. Ahelyett, hogy megnyugtatta volna a gépet, a rendszer növekvő amplitúdójú lengésbe vitte a berepüléskor. Több kolléga is látta végigtáncolni a gépet a Budai-hegyek és a Parlament fölött, és nem voltak róla meggyőződve hogy ez a gép valaha is simán földet ér. Ért.
Tényleg, nem kéne még karácsony előtt egy, a múltkorihoz hasonló összeröffenést tartani? Elhalt ez a dolog, azt hittem itt mindenkinek van képesítése rossz időjárási körülmények közt is kocsmázni :)
Nem te vagy az emberke aki volt a fókuszban?? Ugyanis említetted hogy a ferihegy 1 az otthonod. Nos rögtön gondoltam arra a fókuszos riporta. Szóval te vagy az az illető? Egyébként hogy van időd minderre? Előre is köszike
Hali Hókuszpók!
Reg jartal erre. Most vasarnap voltam kint, de nem repultem. Tul nagy volt a kod. Ketszer felszalltam, ugy 5-5 percre, de nagy volt a szelnyiras. 100-rol feljebb kelett volna mennem, de ott mar kozelegtek a felhok, lentebb meg a fold. Igy aztan leszalltam. Most mar banom egy kicsit, mert lehetett volna bohockodni foldkozelben. Valahogy nem volt kedvem.
A Te "interkontinentalis" utvonalad nem rossz! Hany kiometer mindez? Es mennyi idot vett igenybe? Amugy a 13 literes fogyasztas szerintem normalis. Nekem is ennyi. Vittel valakit, vagy egyedul hasitottad az eget?
A szimulatorozas kozben miert ontotted a teat a gepre? ELALUDTAL? Vagy hirtelen betermikesedett es leestel a szekrol! Esetleg tuz utott ki a fedelzeten? (a kezedre egett a csikk)
Szoval szeretnek repulni, de nagyon faradt vagyok. Remelem a kovetkezo evem jobb lesz.
Nem irtal, mikor Pestre latogattal. Vegul kimentel Fa-hegyre?
Újlaki: reptéri népek szerint a kérdéses idő tájt a következő nagyobb darabok jártak arrafelé:
TU 154
IL 76
C17 Globemaster III.
Válassz ízlésed szerint:)
Szokatlan repülési helyzetről (Hogy hívják azt, amikor nem írnak, nem jelentenek, csak utána sok whisky fogy a kocsmában?) nem tudott a beépített informátorom.
Repkedsz még a hidegben? Én igen és egyre többet pl. hétvégén Db-Mik- Kny.-Bú. Fs.útvonalon ( -Debrecen -Mikepércs- Konyár-Berettyóújfalu- Földes) kontinentális útvonalat nyomtam le A lakott települések felett 400m.-en azon kívül 150m.-en. érdekes volt és a motor 13 l.-t fogyasztott óránként semmi termik, semmi dobálás nem volt (ez a csodálatos nem amikor a Jumbo-n nézed a rambo 3-at.).
Jó repkedést neked. ( szimulátorosok vigyázzatok, nehogy ráboruljon a tea a billentyűzetre a nagy kapkodásban ( mint nekem)!)
Én gyakorlatilag a reptéren lakom, az 1-es Terminálllal szemben. Napok óta vágni lehet itt a ködöt, ami ugye nagyban növeli a levegő hangvezető képességét. Ebből kifolyólag a kis business-jeteknek is úgy hallom a hangját, mintha a szomszéd lakásból szállnának fel. Nem lehet, hogy Te is így jártál, csak mondjuk egy IL76-ost hallgattál ilyen házimozisan?
:)))
Nekem korábbról volt hasonló élményem, most hogy említed ezt.
Úgy 15 éve még a Retek utcában laktam (II. kerület), ott ahol most a Mammut áll a Széna téren (akkor még Mammut hírben se volt)
Egy kora délutáni órában, igen alacsonyan húzott el egy Tu-154-es a házak felett a Moszkva térnél
Amikor ez történt késöbb húgom hazajött és épp úgyanebben az idöben a faterral a Kossuth térnél járt és ö is látta a Parlamentnél ezt a gépet, úgy 2-300 méter magasságban, ami pár perc múlva a retek utcai bérház felett húzott el.
Kicsit fura szokatlan hangja is volt a gépnek, recsegös-ropogós...
Kicsit akkor beparáztam, azt hittem valahol Városmajornál becsapódik a gép