Kösz az infot! A munkahelyemen ritka a fürdőkád, de három irodán rontottam kereszül, hogy lássam az Il-76-t eltűnni Ferihegy irányában. A fürdőkád hiányától eltekintve jó helyen dolgozom. Váci út, 5. emelet, - kitűnő kilátással az Újlaki hegyre - látni, ahogy a 13-as siklópályát keresgélik a gépek. Csak nehéz közben a monitorra is figyelni...
Én már nagyon sokat tranzitáltam Frankfurtban, de szerintem a tájékoztatás nem rossz. Egy valami furcsa, hogy az A-B-C terminálok nem egyvonalban vannak, hanem valami egészen furcsa alakzatot alkotnak, emiatt úgy tűnik, hogy hülyen vannak kirakva az irányító nyilak. De ha egyszer valaki rápillant egy térképre, mindjárt megérti. Nyugodtan lehet menni a nyilak után, biztosan odaérsz, ahová kell, még ha az útirány furcsának tűnik is....
A D és F terminál külön van, ez régebben katonai reptér volt. De az oda járó vonat tényleg jó ötlet.
Arra viszont vigyázni kell, hogy a reptér óriási, félórákat lehet gyalogolni, könnyen elpaszolja az ember az időt, ha egy kicsit nézelődni is megáll. Látnivaló mindig van, fel-leszálló egzotikus gépek stb... Szóval érdekes, na.
"...Azt lehet tudni, hogy mi lett a pilótával leszállás után? :)..."
Magához hívatta a főnöke:
- Feri, beszélnünk kell. Most mondták be a rádióban hogy egy letakart jelzésű gép...
Ha a Lánchíd alatt nem is, de volt olyan pilóta a Néphadseregben, aki Mig-21-gyel (?) átrepült valamelyik Tisza-híd alatt. Ő nem úszta meg egy "Feri, beszélnünk kell"-lel. Aztán amikor újra repülhetett, és kisiklasztotta a szóló mozdonyt a nyílt pályán, akkor le is fokozták.
Kicsit Off.
Kedden délben itt hagyjuk Kecskemétet.
Azt hiszem, kevés ember kerülhet ilyen helyzetbe, ilyen közel a katonai repüléshez. Ezért szeretném megköszönni, hogy a sorkatonai szolgálatunkat itt tölthettük - eddigi Legnagyobb Repülős Élményünk volt! Megköszönném azoknak is, akik, -a szolgálati szabályat néhány pontja ellenére- megengedték hogy közelebbi bepillantást nyerjünk a gépek "lelki világába", pilótáknak, műszakiaknak és kiszolgáló személyzetnek egyaránt. Együttérzünk velük, hiszen mi is tapasztalhattuk, hogy manapság milyen gyászos anyagi helyzetben vannak, és a felső vezetés valahogy mindíg igyekszik elnyomni Őket. Minden tiszteletem azoké, akik mindezen nehéz körülmények között is komolyan végzik munkájukat, érzik annak súlyát. Biztonságos repülést kívánunk Nekik!
Hali! A terminálok között jár egy (vezető nélküli) magasvasút (természetesen ingyenes), arról nagyon jó kilátás nyílik a "parkoló" nagy gépekre, meg kis gépekre, stb. Néha több kört is megteszek vele, és nézelődöm. Van egy repmúzeumféle is, azt hiszem még megvan, bár azt már jó régen néztem meg utoljára.
Majd megőrülök a kíváncsiságtól: Ki van a képen?? Sajnos úgy tűnik, az O. sávszélessége sem elég a megjelenítéshez. ((Remélem, az SAP-sok sem látják :-))) - Bocsi :-)) )
Magam is sokszor tranzitáltam már Frankfurtban, egyszer sem volt nagy élmény. Rossz az elrendezése, a tájékoztató rendszer, stb. Ott láttam, hogy a tipikus crew (egyenruhás pilóták, több sztyuvi, pilótatáskák, stb.) az utasokat kérdezték, hogy tessék mondani, merre kell menni a... . Biztos kevés repülotéren jártak még, tapasztalatlanok.
Azt hallottam, hogy Frankfurt a tervezett, 800-1200 utasos óriásgépekhez készült, ezért lineáris, csak azok a gépek nem készültek el, és hallva a Boeing filozófiáját, talán nem is fognak.
(Ha valaki még nem tudná, a rep tali nagyon-nagyon jól sikerült, mindenki sajnálhatja, aki nem volt ott. Köszönet az ötletadónak, és a szervezonek! Remélem, a következo hamarosan!
Egy repülos lámer,
manhattani.)
Mint sokxoros frankfurti tranzitoló javaslom, hogy a négy órát inkább töltsd bent, főleg ha még nem jártál arrafelé. Javallott előre tisztázni, hogy merre is lesz majd röpcsid ami indul, mert a méretek nem ferihegyiek.
Ha mindenáron ki akarsz menni a reptér alatti vasúti megállóból mennek irányvonatok a főpályaudvarra (ez belváros), kb 20 perc az út, jegyet vegyél, mert sok az ellenőr és vigyázz, mert van első osztály is.
Én öt év alatt egy esetet leszámítva mindig bejutottam a pilótafülkébe. A sztyuvit kell szépen kérni és nem hátrány, ha ingujjban vagy, azaz látható, hogy semmi nincs nálad:)))) Nem kell meglepődni, ha a válasz előtt egy úriember arra jártában tüzetesen megbámul, ő ellenőriz, hogy milyennek látszol. Ötből háromszor megcsinálják. Érdemes megvárni, amíg eléri a gép az utazót és beáll irányba, utána kevesebb a dolog, szívesebben látnak.
Teljes mértékben igazad van, de azzal kapcsolatban, hogy az újságíróknak
mi számít hírnek , talán meg kellene kérdezni HaVariát mivel neki ez - tudtommal -
a szakmájába vág.
Hét végén az időjárás előrejelzés szerint jó idő várható, ha ráérsz ki kellene használni
még utoljára Fahegy lehetőségeit.
Légyszí hívjál, a Csütörtök esti meeting eredménye igencsak érdekelne.
fuhur1: Tipikus RTL Klub/Havariapress baromság. Sokan soxor szóvá tették a topicban. Volt itt tőlük valaki, de úgy látszik nem tanulnak belőle. Viszont ma reggel +lepődtem a híradójukon: Most először hallottam rendesen "Bóing"-ként és nem a számomra borzasztóan fülsértő "Bő ing"-ként emlegetni egy Boeing-ot
Legfrissebb repülos élményem tegnap este volt, mikor néztem a Fókuszt. Adva van egy mesébe illo történet egy önzetlen pilótával, aki segít szebbé tenni néhány idos ember mindennapjait. Eddig jó. Azt nem érten csupán, hogy miért kell a katasztrófa árnyékával körülvenni mindezt? Miért kell azt mondani, hogy „ha leáll a motor, akkor csak egy fa teteje marad leszállóhelyül, de szerencsére ma nem állt le”. Miért kell azt mondani, hogy „a leszállás a legnehezebb, de szerencsére ma nem történt semmi baj”.
Nekem sokszor állt le a motorom. Igaz az még trabi volt, de nem ez a lényeg. Fa tetején még nem landoltam. Lehet, hogy szerencsém volt! Talán nagyképuen hangzik, de volt már néhány leszállásom, amit magamnak és nem a szerencsének köszönhetek.
Van köztetek újságíró. Mondjátok! Csak az a jó hír, ami elorevetíti a katasztrófát?
Tudja-e valaki, hogy Alsónémediben be tudok-e menni szombaton a reptérre nézelődni? Vagy a talin emlegetett "rommúzeum" zárt terület? Szeretnék egy pár fotót csinálni, mielőtt megenné az enyészet.
Jim
Magyar állampolgárnak nem kell német vízum, ki lehet menni. De minek? Visszamenetelkor újra útlevélellenőrzés stb. Frankfurtban a város messze van a réptértől. Ehhez kevés az idő. Belül viszont nagyon jó a Business váró (ha ilyen jegyed van), vagy akár órákig lehet mászkálni a vámmentes boltokban. Szeszt ne vegyél, Rijadban úgyis elkobozzák :-)))))
A pilótafülke: szólsz az utaskísérőnek, hogy megkukkolnád.... Általában megengedik, de a kapitánytól függ.
Hi, mar regota olvasom a topicot, most jarok a 2500-ik hozzaszolasnal. Amikor letoltottem oket, meg csak 3500 volt. Igy lehet, hogy sosem erem utol magam. Kozben surgosse valt a dolog.
Ugy nez ki hetfon lesz egy repulos elmenyem:
LH 3501 30OKT BUDFRA 0645 0835
LH 628 30OKT FRARUH 1315 2045
Ami ha jol tudom Lufthansa, Budapest-Frankfurt-Rijad. (ez utobbi Szaud-Arabiaban van, csak azert irom le, mert en nem tudnam, hogy hol van.)
Az idokbol latszik, hogy tob mint 4 orat kell eltolteni Frankfurban. Ami nem lenne rossz (altam mar az autopalyan busszal mert "stau" volt, es szalt le a fejunk felett 747-es ;-))) Kiraly!), csak gondolom a tranzit-varoban kell varni, vagy ki lehet ilyenkor menni? Hogy van ez? Stb...
Amugy meg hogy lehet bejutni a pilotafulkebe? Ismerettseg kell, vagy mi? Bar nemetul nem tudok, igy szerintem a Lufthansa pilotafulke kilove, de ha netan egy Malev gepre tevednek...
Ja, es meg valami: ugy 2200 korul bejott egy ilyen szo: haromtengelyes hajtomu. Ez mit jelent? Mondjuk meg 2 tengelyt el tudnek kepzelni, kulon kompresszor, kulon turbina tengely, aztan valami kapcsolat, de 3 tengely az hogy van? (fotengely+ket vezermutengely ;-))
Debizony! Baróti mester a keresztapám. Kicsi a világ:)
Ő 24.-én volt hatvan, én ma hajnalban lettem 35 éves
(Bocsi mindenkitől a magán-Off-ért.)
Van mégegy rossz hírem mára a saját vénségemen kívül: Lehet, hogy nem illik ilyet írni, de sajnálom a Malév vezért. Rendeszeres kapcsolatban voltam vele, és tudom, milyen baromságokra próbálta rávenni az ÁPV Rt. Nem csodálom hogy ez lett a vége. És mégegy dolog: a váltás után valószínűleg nagyobb lesz a szakmailag igencsak dilettáns ÁPV befolyása a cégre és ez nem lesz vidám történet. Ez a vezetőcsere most erről szólt.
Én nemcsak a vezért sajnálom, hanem a Malévet is...
Mar azt hittem, hogy repules kozben odafagytal az eghez.
Jo volt a talalkozo. Egy baj volt: alig ertem oda, mert epp a kapitalizmus aldozata kent ki voltam zsakmanyolva, ezert kocsival mentem. Kovetkezes kepp malnaszort ittam.
Kakukknak szarnyakat adtam. O vezetett. -Nem is rosszul- Itt is jo volt az ido. Cirka 50 percet repultem szinten 4 startbol.
Urom az oromben, hogy az eddigi brutto 3000 forint tagdij es hangarberleti dij felemelodni latszik. Valoszinuleg csupan inflaciokovetesrol lehet szo, mert septibe osszeadva 13000 +AFA lenne havonta. Nagyon nem kesergek, mert modjuk ha haromrol emelnek 4-re, -mit tegyek- fizetem. Igy viszont nyugodtan emelhetik havi 200000-ra is. Szoval mennem kell. Most keresek valami Emberek altal uzemeltetett repteret a kozelben.
Az oktober 14-i HVG cikk aranyos volt, szerepelt benne egy csomo idezet, amit allitolag a vezerigazgato mondott.
Az oktober 21-i HVG "posta" rovataban volt egy olvasoi level a vezerigazgatotol: a cikkben szereplo azon allitasok, amelyeket a cikk iroja (alairas nelkuli cikk volt!!!) o szajaba adott, tole soha nem hangzottak el, es kifejezetten nehezmenyezi, hogy a cikket nem lathatta megjelenes elott. A HVG az olvasoi level alatt negy sorban elnezest kert a "tevedesekert" es az egyeztetes elmaradasaert.
Tehat a vezerigazgatot most azert valtottak le, amit o valojaban nem mondott csak a HVG talalta ki...?
Udv///Laci
PS: kifejezetten jot tesz a malevnak az evi negy (ot? hat?) vezerigazgato...