Ma a reformáció emlékünnepén adjunk hálát a végtelen kegyelmű ÚRIstennek, hogy közel 500 éve, amikor a látható egyház vezetése az elzüllés mélypontján volt, elhívta a reformátorokat, hogy visszavezessék a látható egyházat az Úr Jézus Krisztus által kijelölt keskeny útra! Tanuljunk azoknak példájából, akiknek sokszor a szabadságuknál, az életüknél is fontosabb volt a hit, a hirdetett evangélium tisztasága! Adjunk hálát azért, hogy a reformáció nemcsak azok megtisztulását szolgálta, akik - kényszerűségből - új szervezeteket hoztak létre, hanem még a Római Katolikus Egyház megtisztulásának, a Krisztus kijelölte útra való visszatalálásának is hathatós eszköze lett!
Kösz Mirabolan!
Ez ugyanaz a szöveg, amit Satya beírt annak idején. A kérdésem arra vonatkozott, hogy megtalálható-e valahol teljes formában, mert ez kivonatnak tűnt számomra.
Kösz Satya!
Az engol nyelvű honkapot megtaláltam, de egyelőre ezt az október 1-jei szöveget nem leltem meg.
Október 1-jén délben az Úrangyala elimádkozásakor mondott beszédében a szentatya megfogalmazta véleményét a közelmúltban közzétett Dominus Iesus kezdetű nyilatkozatról:
''A Jubileumi Év csúcsán, a Dominus Iesus -- Jézus az Úr k. Nyilatkozattal, amelyet különleges formában jóváhagytam, minden keresztényt arra akartam felszólítani, hogy újítsa meg Jézushoz való csatlakozását a hit örömében, egyhangú tanúságot téve arról, hogy Jézus ma is és holnap is 'Az Út, az igazság és az élet.' Hitvallásunk Krisztusról, aki az egyetlen Fiú, és akinek révén mi magunk látjuk az Atya arcát, nem önhittség, amely megveti a többi vallást, hanem örömteli elismerése annak, hogy Krisztus megmutatta nekünk magát, anélkül, hogy ezt mi bármiféle módon kiérdemeltük volna. Krisztus ugyanakkor arra kötelezett el bennünket, hogy továbbra is adjuk át másoknak azt, amit kaptunk és közvetítsük az ajándékot, mivel az ajándékba kapott igazság és szeretet, amely Isten, minden emberé. Péter apostollal valljuk, hogy 'nincsen üdvösség senki másban.'
A Dominus Iesus Nyilatkozat, a II. Vatikáni zsinat nyomán, azt mutatja meg, hogy ez nem fosztja meg a nem keresztényeket az üdvösségtől, hanem végső forrását Krisztusban jelöli meg, akiben Isten és az ember egyesülnek egymásban. Isten mindenkinek megadja világosságát, belső és külső helyzetének megfelelően, és üdvözítő kegyelmét az ő általa ismert utakon. A Dokumentum rávilágít az alapvető keresztény elemekre, amelyek nem akadályozzák a párbeszédet, hanem mutatják annak alapjait, mivel az alapok nélküli dialógus hamarosan puszta szófecsérléssé fajulna el.
Ugyanez vonatkozik magára az ökumenizmus kérdésére is. Ha a Dokumentum a II. Vatikáni zsinattal együtt azt nyilatkozta, hogy 'Krisztus egyetlen egyháza a katolikus egyházban él tovább', ezzel nem azt akarja kifejezni, hogy kevéssé tiszteli a többi egyházat és egyházi közösséget. Ehhez a meggyőződéshez társul annak a tudata, hogy mindez nem emberi érdem, hanem Isten hűségének jele, aki erősebb az emberi gyengeségnél és bűnöknél, amelyeket ünnepélyesen meghallottunk Isten és az emberek előtt az idei nagyböjt kezdetén. A katolikus egyház szenved -- amint ezt a Dokumentum írja -- amiatt, hogy az üdvösség értékes elemeit tartalmazó egyes egyházak és egyházi közösségek nincsenek vele egységben. A Dokumentum ismételten kifejezésre juttatja ugyanazt a szenvedélyes ökumenizmust, amely Ut unum sint k. enciklikám alapja. Remélem, hogy ez a Nyilatkozat, amelyet szívemen viselek, annyi téves értelmezés után végre betöltheti megvilágosító és ugyanakkor nyitást kezdeményező küldetését. Mária, akire az Úr a kereszten, mint mindannyiunk Anyjára rábízott bennünket, segítsen, hogy közösen növekedjünk a Krisztusba, minden ember Megváltójába vetett hitben, a Krisztus által mindenkinek felkínált üdvösség reményben, a szeretetben, amely az Isten-gyermekség jele.'' VR/MK
Kösz Satya!
Ez az olasz nyelv nagy találat volt... :-))) (Bár, ha nagyon akarnám lenne kivel lefordíttatni, de annyit most nem ér meg, hogy mást dolgoztassak...)
haliho
Azt szeretném kérdezni Tőled, hogy a pápa október 1-i beszédében megfogalmazott véleménye a Dom. Iesus nyilatkozatról - amit 255 sz. leveledben idéztél, hozzáférhető-e valahol teljes egészében (magyarul, angolul, németül vagy esetleg franciául)?
Csak lassan... biztos Flavius Josephus (Justines) –ra gondolsz. Millenarista volt. Nem emliti Nazaretet, de létezett
Nazaret
(en-Nasira), kis város az alsó-galilei hegyvidék dombjai közt; a régibb város romjai a mostani helyén fölül láthatók. N.-et sem az ószövetségi biblia, sem Flavius Josephus történetiró nem említi; János (I. 46) szerint jelentéktelen hely volt s késobbi nevezetességét annak köszönheti, hogy Krisztus itt nevelkedett. Ezért Jézus ellenfelei gúnyosan Názáretinek nevezték; igy gúnyolták Sziriában az elso keresztényeket is és a moszlimek Nasszrâni néven (többese Nasszâra a. m. keresztények) még ma is Krisztust értenek. A zsinagógát, melyben Jézus tanított (Lukács, IV. 16.) és Mária házát (ez utóbbit bazilikává alakítva) már a IV: sz.-ban mutogatták. N. egyetlen kútja fölött most a görög nem egyesültek kápolnája (már a VIII. sz. óta) emelkedik. N. 6000 lakosa közül körülbelül 4000 keresztény; ezek nagy része (egy érsek alatt) a gör.kel. egyházat követi.
Na igen, mindkét oldalon sok tudós koptatja az iróeszközeit. Amit próbáltam is mondani, hogy elmennek a lényeg mellett.
Észrevettétek, mennyi könyv szól a bibliáról, a kereszténységről? Nem tudom ki figyelte meg akkor már azt is, hogy milyen kevés könyv van Istenről.
A bibliában vannak hibák, ez tény... Ha te bizonyitod hogy Názáreth létezett, hozhatnék másik példát de nem teszem, mert évekig vakarózhatnánk és csak elpazarolt idő lenne.
Hogy egy dolgot mondjak még azért mégis :)
Nem tudom milyen Isten az olyan aki egy hozzá forduló könyörgőt elsőre el akar zavarni mert az nem zsidó.
A katolikusok meg inkább éljék a bibliát mint beszéljenek róla.
Kedves t_matey!
Az én forrásom viszont Gerhardt Kroll, aki leírja, hogy P Viaud, ferences páter a vaskorszakból származó korsók cserepeit fedezte fel, és a keletkezési időket ha összeállítja, akkor a Kr.e 900-tól Kr.u. 600-ig tartó időt fedik le. Van olyan szakasz is a feltárt barlangban, amely Heródes idejéből származik.
23 sziklasírt találtak a terepen. Ebből 18 olyan, amelyet a Kr.e 3. század végétől a legjobban szeretettek a zsidók. Két sír érintetlenül maradt meg. A bennük levő leletek szerint az egyik Kr.e kb 200-ból, a másik Kr u 1. századból származik.
A talmud, amely felsorol 63 galileai helységet, nem említi Názáretet. De a zsidókeresztényeket „nosri”-nak nevezi, ami a „názáreti” jelző jiddis-héber formája.
Azt hiszem, most ennyi elegendő Názáret létezésének alátámasztására.
Üdv!
satya
Az én forrásom egy római történetiró, aki annakidején felmérte a terület településeit. És a rómaiakra jellemző precizitással, ugyanis minden lakott helyet feljegyeztek ahol akár csak 10-en is laktak. Ásatások szerint pontosak voltak a fickó feljegyzései. Názáret-ről viszont nem szól.
Annyit engedek, hogy legyen 5. század, azt hiszem ez a lényegen cseppet sem változtat.
Kedves t_matey!
Forrásod valószínűleg téves. A legrégibb írott forrás a Kr.u. 5. században említi Názáretet.
Ugyanakkor az ásatások arra mutatnak, hogy a II. vaskortól mindvégig lakott terület.
De ez offtopic
satya
Ahogy mondod.
Nem kéne a sok felesleges szószaporítás helyett hirdetni az evangéliumot?
Aki nem fogadja be 1MB-nyi válasz után sem, rázd le a bitport a lábadról és
lépj tovább :) Viszont vannak olyanok, akiknek megtérést ajánlasz, de
hisznek Jézusban, a megváltóban és akik tagadják, azokhoz nem szólsz.
Nem? Ez nem vád, csak kérdés. Távol legyem tőlem, ezután, hogy
haragosan vádoljalak téged? Tisztellek bár, csak az eszközeidben
kételkedem.
Verjetek össze-vissza, köpjetek le és rugdossatok meg, de számomra már akkor is szánalmas ha valaki csak idézni tud, gondolkodni nem. Akinek nem inge NE vagye magára.
A bibliában van tévedés, ez tény. (Hogy csak egyet mondjak történelmileg bizonyitott, hogy Názáreth a 7. század körül keletkezett.) Aki arra sem képes, hogy az eszét és szivét használva egy forráson belül megkülönböztesse a jó és kevésbé jó dolgokat az ne szóljon közösség előtt.
Üssetek...
Kedves udvari,
...most meg irigykedsz?..olyan mérgezögyökér lelkünkben, amely meg tud ölni. Jézus maga ennek a gyilkos erönek volt kiszolgaltatva, mivel megvan irva, Pilatus...jol tudja vala, hogy irigységböl adák öt kézbe. Mt 27:18
Ha felismerjük irigységünket, talan megprobaljuk artatlan szinben feltüntetni azt, vagy még sajnaljuk is önmagunkat, mivel Isten megtagadott tölünk valamit, amit masoknak megadatott. Galata 5:19-21
Vagy Pét 2:1
Elöszor is ki kell fejeznünk mély tiszteletünket az igazsag irant, és be kell ismernünk, hogy irigyek vagyunk, mivel a masik valami olyannal rendelkezik, amivel mi nem. Isten itélete érvényes.
Magunknak masokkal valo összehansonlitasaval mintha azt néznénk, vajon a Mennyei Atya nem volt-e igazsagtalan, amikor az ajandékokat és terhet szétosztotta. Ezért tehat meg kell tagadnunk lazado,
bizalmatlan goldolatainkat. Isten a szeretet.
Ha jobb ut lett volna szamunkra, azt valasztotta volna. Szamit, hogy vezet bennünket. Megad-e valamit vagy sem.
H a l a é r t e...
Kérd az Urad a hit alltal „T é g y szabadda“.
Aggodom udvarikam...Ritkan van igazad, .cseréld ki a szived.
Isten a kevélyeknek ellene all. 1 Pét 5:5
A forum együttléteknél a gunyolodas egy kétes-humoru atmoszférat teremt,
nekünk semmibe nem kerül és a nevetöket az oldalunkra allitja. Kiméld a satyat...
Vagy önteltség ez nalad? balvanyozod az énedet ?
Timóteushoz 2. 4:3-4
3 Mert lesz idô, mikor az egészséges Tudományt el nem szenvedik, hanem a Saját Kívánságaik szerint gyűjtenek magoknak Tanítókat, mert viszket a fülök;
4 És az Igazságtól Elfordítják az ô fülöket, de a mesékhez oda fordulnak.
feltéve ha látsz mert eddig az igézet alól még nem jöttél ki sőt egyre súlyosabb est vagy !
Casciai Rita, a "lehetetlen dolgok" szentje Rómába szállított földi maradványai előtt tisztelgett május 20-án, a Szent Péter téren II. János Pál pápa és az Olaszország minden részéből érkezett több mint 100 ezer hívő.
1381. körül Cascia környékén született Rita, akit XIII. Leó pápa "Umbria dicsőségének és gyöngyének" nevezett, amikor 100 évvel ezelőtt, 1900. május 24-én szentté avatták. Szent Rita a legnépszerűbb olasz szentek közé tartozik, a hívek már életében szentként tisztelték. 1447. május 22-én költözött az örök boldogságba, ekkor van liturgikus ünnepe.
Alakjához számtalan csoda kötődik. Halála percét is egy emberi kézzel nem érintett harang adta hírül. Csodálatos módon holtteste nem látott romlást. Sértetlenül került ki a tűzvészből is, amelyben néhány évvel halála után cédrusfából készült koporsója porrá égett.
Casciai Rita feleség és anya volt. Szülei akaratának engedelmeskedve ment férjhez, bár ő szíve szerint Istennek szerette volna szentelni életét. Még 30 éves sem volt, amikor magára maradt: eltemette szüleit, férjét és két fiát.
Sok szenvedés és fájdalom árán így földi kötelékei eloldódtak és teljesült mindenkori vágya, ágostonrendi apáca lett. Szerzetesi életét fájdalmak, böjtölések és szüntelen munka között élte le, utolsó éveit ágyhoz kötötten töltötte.
A romlatlan testét tartalmazó két méter hosszú kristály koporsót 2000 május 19-én helikopterrel hozták Rómába a casciai kolostorból, és a római Szent Ágoston bazilikába szállították, másnap délelőtt pedig ünnepi menetben vitték a Szent Péter térre, ahol szentmisét mutattak be tiszteletére.
A szentatya beszédében kifejtette: Szent Rita földi maradványa jelentős tanúságot tesz az Úr történelemben véghez vitt művéről, amikor Ő alázatos és készséges szíveket talál szeretetének befogadására. Ez a törékeny alkatú nő nagy szentté lett, és bár alázatban élte le életét, az egész világon ismerik, mint hősies életű feleséget, anyát, özvegyet és szerzetesnőt. Erősen belegyökerezve Krisztus szeretetébe Rita a töretlen hitben találta meg a szükséges erőt, hogy minden helyzetben megőrizze belső békéjét. Szent Rita titka életében rejlik: az alázat és az engedelmesség útját járva egyre tökéletesebben eggyé lett a Megfeszítettel. A homlokán
felragyogó stigma a töviskoszorú sebe keresztény érettségét hitelesítette. (A legenda szerint egy alkalommal a kereszt elôtt imádkozva tövis fúródott a homlokába, ami attól kezdve bűzös és gennyes sebben éktelenkedett a homlokán, halála után azonban drágakôvé változott.)
Szent Ágoston lelkiségét követve a megfeszített Krisztus "szenvedésben tapasztalt" tanítványa lett. Rita a szegények, a kétségbeesettek szószólója és a hozzá folyamodóknak számtalan esetben elnyerte a vigasz és a lelki béke kegyelmét.
Ô volt az első női szent volt, akit a XX. században, 1900. május 24-én a nagy jubileum során XIII. Leó pápa szentté avatott. "Most, 100 évvel kanonizációja után örömmel a hívek elé állítom példaképül őt." A pápa felidézte, hogy a Szent Rita iránti tisztelet jelképe a rózsa, annak emlékére, hogy szülôföldjén, a roccaporenai kertben virágba borult egy rózsabokor a szent halálát megelőző télen.
Kedves Szent Ritát tisztelő zarándokok -- mondta végül a pápa --, Rita mindannyiótoknak felajánlja rózsáját. Fogadjátok el lélekben és kötelezzétek el magatokat, hogy a soha meg nem csalatkozó reménységben éltek és a halált legyőző életet hirdetitek mindenhol.
Szent Rita kristály urnáját szombat délután a Szent Péter bazilikában látogathatták a hívek.
Casciai búcsújáróhelyét évszázadok óta zarándokok sokasága keresi fel, évente másfélmillióra teszik számukat. (VR/MK)
Elképzeltem ahogy Mirabolan és Udvari ülnek egymás mellett és szép egyetértésben felnéznek Szent Ritára.... Egész jó napom lett ettől a képtől... :-)))))
Bár szerinted, kedves Udvari, csak a világ fejedelmének köll földi helytartó, az Úr pedig magára hagyta népét, de mások szerint az Úr jobban ismeri a bibliát, mint példul te.
Péld 11,14. Ahol nincs vezetés, elvész a nép; a megmaradás pedig a sok tanácsos által van.
Nem kell ismételned, hogy téged az Úr Szent Lelke vezet, az egyházat meg nem, mert még nem mutattad fel a bizonyzsákot (a Lélek gyümölcseire gondolok). Az ujjal mutogatás helyett felnézhetnénk együtt egy igazi szentre: Szent Ritáról találtam egy cikket ...