Keresés

Részletes keresés

fuhur1 Creative Commons License 2000.09.22 0 0 3886
Szia Hokuszpok!
Mifele levelrol beszelsz? Se itt, se e-mailban nem kaptam semmit.
Egyebbkent az en motorom is kb 100 oras, es vadi ujan vettem. Egyenlore nincs vele semmi problema. Hacsak a 13-15 liter/ora fogyasztas nem az. A leallasrol meg annyit, hogy elotte trabant motorom volt. No, igen! Az leallt. Az elso egyedulrepulesem is motorleallas miatt ert veget. Szoval csak azt akarom mondani, hogy ugy tanitjak, repulj ugy, ha leall a motor, legyen hova leszallnod. Valojaban ez a start utani par percben nem teljesitheto, foleg egy rovid repter eseteben, de utana mar csak a pilota fegyelmezettsegen mulik. Nem allitom, hogy en mindig igy repulok, de ez az igazsag.

Azt a levelet probald meg elkuldeni megegyszer, hatha elveszett a nagy ut soran.

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3882)
Halottember Creative Commons License 2000.09.22 0 0 3885
Hej

Most jutott eszembe, hogy volt aki feltett kerdest es elfelejtettem ra valaszolni. A kerdesre emlekszem de lusta vagyok visszanezni ki kerdezte, sorry.

Szoval valami olyasmi volt, hogy az EC-130R az melyik tipushoz tartozik vagy ilyesmi.
AZ EC-130R egy hybrid szulemeny. Isten igazabol meg a C-130H console-ra epitettek de elegge hatarozott benyomasok vannak mar a C-130J (Hercules 2) modelböl is.
Ilyenek pl a 80%-ban atalakitott pilotafulke, hosszabitott test, szelesebb fesztav es termeszetesen 500le extra, hogy jol birja az alacsonyan valo manöverezest. Ezen kivul mind ket fajta legiutantöltö rendszer rajta van (kosaras, bombavetö), rephordozo kampot is tettek ra (azt utnem agyon aki ezt kitalalta ra!) masneven minden olyan dologgal meggyurtak ami kepesse teszi a fennmaradasat barmilyen helyzetben.
Ezenkivul a gep celjat szolgalo felszerelesek is olyanok nagy reszben amik meg hivatalosan nem leteznek de szerintem olyan 5-10 ev mulva mar civil vilagban is megtalalhatok lesznek.
A sort meg lehetne igy folytatni tovabb.

lms Creative Commons License 2000.09.21 0 0 3884
Pusztaba kialtott szo...
Előzmény: takilaci (3883)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.21 0 0 3882
szia ,megkaptad levelem?

Pedig jó sokat irtam.

Olvasd el a rotax honlapját a www.kodiak.com weblapon.

Egy motorgyár nem írhatja, hogy a motor a felépítéséből adódóan hirtelen leállhat és ez crash landinghoz illetve emergency landinghoz vezet. Következménye sérülés vagy halál.
Ettől félek, különben a saját rotaxom kitűnően működik meg vagyok vele elégedve, de hát 100 óra van benne még csak.

angol szavakért elnézést de magyar megfelelője nincs még csak a kényszerleszállás ill. katasztrfa.

üdv.

Előzmény: fuhur1 (3865)
lms Creative Commons License 2000.09.21 0 0 3881
Esetleg a szorostalpu 4. tisztekre (=utasok) is gondolva, hol talalhato meg a cikk...? Ha egyaltalan valahol.
Előzmény: vamos (3880)
vamos Creative Commons License 2000.09.21 0 0 3880
üdv mindenkinek

elolvastam a cikket és bizonyos észrevételeket teljesen jogosnak találok benne, például az "ismét hülyének nézzük a jónépet" stílust, amit a légitársaság végig (még most is) követ.

Attól függetlenül a cikk szerzője valószínűleg nem tudja, milyen érzés arra a reptérre letenni egy gépet teljes zűrzavarban, stb.

Az Aeromagazinban olvastam a cikket az esetről, az egész korrektnek tűnik, javaslom olvasásra

Előzmény: fakezu (3867)
jim32 Creative Commons License 2000.09.21 0 0 3879
Hamsternek küldök néhány képet. Főleg a földön készültek lettek jók, a két kézzel kapaszkodás és a köd nagyon megnehezitette a légi fotózást.

Jim

jim32 Creative Commons License 2000.09.21 0 0 3878
Sziasztok!

A topic ciméhez visszakanyarodva egy kicsit:
Tegnap repültem!!!!!
Lehet, hogy sokaknak ez nem újság, de nekem életem egyik legnagyobb élménye. Párszor utaztam már nagygéppel (Tu-134, 154, B737), de ez mst egy Piper 28-as volt! Sajnos, a rossz idő miatt nem tudtunk útvonalat repülni, ezért csak Farkashegy környékén "bohóckodtunk", de szenzációs volt. Hárman voltunk a gépben, egy kezdő - de tehetséges :))- pilóta, egy oktató és én. "Játszunk egy kicsit" cimszóval olyan dolgokat produkáltak, hogy azt hittem, meghalok anélkül, hogy lezuhannánk. Többek között egy átesési gyakorlatot, szűk fordulókat, és egy csomó olyan dolgot, amiről nem tudom, mi volt, mert sosem tudtam, hogy zuhanunk vagy felfelé megyünk. Nem hittem volna, hogy az ember összes vére elfér a fejbőrében. Sikerült teljesen elveszteni a tájékozódó képességemet, nem mindig tudtam, fent van-e a fent, vagy oldalt. No, ez már repülés volt! Nagy köszönet érte barátomnak, aki hozzásegitett. Remélem, máskor is eszébe jutok...
Jim

beluking Creative Commons License 2000.09.21 0 0 3876
Mint az időpontból is láthatjátok, szerencsésen megérkeztem Singapore-ba.
Sikerült beszélnem a kapitánnyal is, tehát íme a rövid történet:
A beszállítás után fél óra ücsörgés után a kapitány a következőkről tájékoztatta az utasokat: zajvédelmi előírások miatt nem használhatjuk azt a kifutópályát, amit eredetileg jóváhagytak, hanem egy rövidebben kell felszállnunk. Igen ám, de a tömegünk akkora volt, hogy ez nem lett volna biztonságos, tehát egy kis árut ki kell pakolni a gépből, ami eltart egy ideig. Ráadásul több gép is ezzel a gonddal küszködik, tehát csúszni fogunk. Végül további 20 perc után mégis engedélyezték a felszállást az eredetileg tervezett kifutópályán, úgyhogy 50 perc késéssel, este negyed 10 körül dübörögtünk el Amszterdam populációja felett. Ekkora géppel még nem utaztam, mint később megtudtam, 386 tonna volt az össztömegünk, a max. felszállótömeg 390.000 kg. (Ebből is látszik, nehéz ennél NAGYOBB repülős élményt szerezni. By the way: ugye ez a jelenlegi legnagyobb max. felszállótömegű gép?. Az űrrepülőt ne vegyük bele.) . Röviddel a felszállás után úgy éreztem, eléggé erőlködünk, de végül is győztek a hajtóművek és elindultunk felfelé. Megnyugtatásul: azért addig sem lefelé mentünk :-).
Kaja után irány a pilótafülke, ahol két személyzet is volt, a hosszú út miatt. Ez volt a legnyagyobb, legkényelmesebb pilótafülke, amit eddig láttam, de a fejemet így is bevertem. Szerencsére nem érintett létfontosságú szervet, már ami a gépet illeti :-). Rövid bájcsevegés után az új dolog az volt, hogy megmutattak egy könyvet, amiben előre ki volt számolva, hogy az egyes kifutópályákon 10 csomós szélsebességközzel mekkora max. tömeggel lehet felszállni. Kb. 10 csomós ellenszél 9 tonna pluszt jelent (persze a max. felszállótömegig), és fordítva. Amin nagyon meglepődtem, hogy 20-as flap-pel szálltunk fel (ez a gyakorlat, megkérdeztem), 30 flap a maximum, de leszállásnál ált. 25-tel szoktak jönni. A látogatás kb. 2,5 óra repülés után történt, 8800 m magasan voltunk és a kerószint 68 % volt. Megnyugtattak, hogy kitart az anyag :-). Az útvonal Lengyelo, Ukrajna, Üzbegisztán, a többire nem emlékszem, majd átrepültünk Delhin és Calcuttán, Thaiföld mellett, majd Malayzia, aztán jobb kanyar, megkerültül Singapore szigetét és megkeztük a leszállást. Emberek! Olyan alacsonyan voltunk a tenger felett, hogy azt hittem, egy kicsit koszos a gép hasa és le akarja mosatni a kapitány. A kikötőbe igyekvő hajón ha valaki nagyot ugrott vona, be is verhette volna a fejét a gépbe. (Kis túlzással, na jó.)
Az ellátás jó volt, de a hely elég szűkös. Sajna be kellett érnem túristaosztállyal, aludni nem tudtam, inkább olyan fél órás lázálmaim voltak, 4-5 alkalommal.
Végül is szép sima leszállásunk volt, kb. 2 hely volt üresen a gépen, tehát eléggé tele voltunk.
Itt most már az esős évszak jön, egy hmmmm kissé párás a levegő, de 30 fok van.
hal9000 Creative Commons License 2000.09.21 0 0 3875
Ma megláttam életem egyik legocsmányabb plakátját (hirdetését):
@tv2, Vigyázz, kész, szenzáció!
És eközben egy bemondónő és F.Sándor (az f-betűt mindenki úgy érti ahogy akarja...) mosolyog (röhög?) a pofinkba.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Szóval nekem speciel épp ez a problémám, a magyar sajtóval!
Előzmény: lms (3874)
lms Creative Commons License 2000.09.20 0 0 3874
A cikk iroja mereszen kezdi:

Ez itt egy baleset szomorú krónikája, ami egyszerre tükrözi a magyar sajtó szánalmas állapotát és egy nemzeti nagyvállalat hamis kommunikációs gyakorlatát. Teljes hozzá nem értés és közömbösség mindkét oldalon.

A kritikai megjegyzes elso resze szemely szerint őrá is vonatkozik...

Előzmény: lms (3873)
lms Creative Commons License 2000.09.20 0 0 3873
jaaaa delukevagyok. koszi.
Előzmény: Eger A. Marson (3872)
Eger A. Marson Creative Commons License 2000.09.20 0 0 3872
Tessen levenni egy w-t. igy:

http://www.es.hu/0037/riport.htm

Előzmény: lms (3871)
lms Creative Commons License 2000.09.20 0 0 3871
http://wwww.es.hu/0037/riport.htm

Nem talalta meg a szerver dezoxiribonukleinsavjat...

Előzmény: fakezu (3867)
lms Creative Commons License 2000.09.20 0 0 3870
Ja, a visszafele az szerdan reggel/delelott lesz.
Előzmény: lms (3869)
lms Creative Commons License 2000.09.20 0 0 3869
Haho,

Vasarnap este megyek Dublinba, MA622, 19:00.
Visszafele sajnos nincs kozvetlen jarat (#$%^@$^%^&!!) igy Amszterdamig Aer Lingus onnan Budapestre megint Malev, delben erkezem.

Hatha lesz ismeros a fedelzeteken.

Maradok hatarozottan tartosabb
elemes

luc72 Creative Commons License 2000.09.19 0 0 3866
Hello

Iborli

Had kívánjak nagyon boldog születésnapot, aztán nekem figyelni holnap a munkába, főleg 16 és 16 40 között.

fuhur1 Creative Commons License 2000.09.19 0 0 3865
Szia Hokuszpok!

Nem ertem ezt az orokos Rotax utalatodat. Lehet, hogy a motorod egy kulonosen rossz szeriabol van? Hany oras az a moci?

Az alapjarati rossz hang lehet, hogy a tul alacsony alapjarat miatt van es nem is a motorbol jon, hanem az attetelbol. A leiras szerint akkora alapjaratot kell beallitani, hogy az attetel meg eppen ne rezonaljon.

Az AN2 ert mar iregyellek. En egy rovid ideig egy Z142est vezettem. Nagyon tetszett. Pl. nem guvad ki a szemed az erolkodestol, mert alig van kormanyero.

A kulfoldi tura gondolata nem rosz. Igazabol ugy erdekes, ha atrepulsz. Csak sok vele a macera. Mi egyszer probaltunk Ausztriaba repulni, de az uvolto szel miatt nem jott ossze. Azota nem probalkoztunk.

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3862)
beluking Creative Commons License 2000.09.19 0 0 3864
Úgy értem 14-15000 km-t, vagy még többet?
beluking Creative Commons License 2000.09.19 0 0 3863
777-200?
Egyszerűen lenyűgöző az a gép. Bentről még nem láttam, de a Heathrow-n volt szerencsém pont szemből látni egyet, ahogy beparkolt. Direkt úgy álltam, mintha egyenesen felém jönne. Aki nem látta nem hiszi el, mekkora. Akkora hajtóműve van, hogy még én is beleférnék (na jó, majdnem akkora). De tudod, ki menne 8-10.000 km-t egy kétmotoros géppel ??!!
Előzmény: Husky (3853)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.19 0 0 3862
Hello Fuhur!

Nekem is az első- második Vh.-s gépek tetszenek főleg a kiképzőgépek (tiger moly, po-2)
és csak a nyitott gépek, azokat még vezetni kellett nem pedig kiválasztani a menüből a leszállás ikont és rákattintva aktivizálni.( De a MIG 15-is tetszik, egy F-16 árából az egész klubot fel lehetne álmaink gépeivel szerelni)

Ezeknél a mai gázturbinás gépeknél elvész a dolog varázsa, ezekkel utazni lehet de jót repkedni nem ( persze ilyet még nem próbáltam vezetni úgyhogy gázturbinában laikus vagyok) de pl. AN-2 -est vezettem már és valami csodálatos volt.

És a dugattyúmotor hangja is szép, kivéve a saját rotaxomé mert az az alapjáraton olyan hangokat hallat mint egy rossz trabant ( de hát hasonló masina is).

Nem volna rossz szervezni egy külföldi túrát pl. szlovákiába vagy valami hasonlóan jól elérhető helyre. ( De ha halottember átjönne a c-130-al abba is beférne jópár UL. gép és mehetünk máshova is.) gondolom ő sem repült még ilyesmi szerkezettel.

Egyébként megint üvölt a szél ,ma sem fogok repülni.

Előzmény: fuhur1 (3847)
Halottember Creative Commons License 2000.09.19 0 0 3861
Nem az uberolas vegett de az 52-54 oras utak elegge megszokottak szamunkra. Igaz, hogy ezek leginkabb bevetesek voltak es közben legitankolassal ment a dolog (majd a vegen ket hajtomuves leszallasok mert azert azokat a szerencsetlen motorokat sem erre terveztek annak idelyen) de elment.
Ugyhogy a hatullevö legenyseg az oda es visszarepueleskor aludt. En mivel utalok aludni ezert nem sokat zavart be ez.
Amugy nagyjabol ezen az idöhataron huzodik a turökepessege a gepeknek mivel beszeltem az amcsi meg az angol EC pilotakkal es öket is ilyen idötartamra szokta szipolyozni a "munkaadojuk". :-)
Előzmény: bado (3858)
hal9000 Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3860
Beluking:
Szerintem próbáld meg azért a vodká+narancs hajtóanyagot, csodákra képes pláne 2100 méter magasan ...:-)
A leghoszabb repülős élményem: Sri Lanka-Zürich 14 óra (több óra a gépen Dubaiban, javították).
A legrövidebb: Felszállás után az olajnyomásmérő lemászott nullára (kontakthiba volt szerencsére), nagyon gyorsan szálltam le....
Előzmény: beluking (3848)
bado Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3859
Na igen!
1. Ahol valami értlmetlen szót olvastok, próbáljátok C betűkkel kiegészíteni, ez a gomb vacakol a klaviaturán.

2. Nekem is lesz most nagy repülős élményem, bár egy kicsikét más, mint az előttem szólóknak, dehát kinek ez, kinek az az élmény. Szóval: szombaton megyek egy charterrel Naxos-ba, ez idáig még nem élmény, de...
Az utasok béreltek hajót és egy hétre elmennek hajókázni, nekünk meg meg kell várni őket!
Hát, nem is tudom, mit fogunk egy kellemes kis görög szigeten egy hétig csinálni... :-)))
Ja, mi vissza is hozzuk az utasokat :-)

3. Erről jut eszembe: a múlt héten ígértem, hogy a komlószörpös meetingre ráfordulunk, hát ez ezen a héten nem jött össze, mert be voltam havazva, a jövö héten meg ugye keményen dolgozom délen...
Szóval - annak ellenére, hogy én voltam az ötletgazda - valamelyik itthon sűrűbben tartózkodó törzsvendég lelevelezhetné a dolgot (ötletek a helyszínre már úgyis voltak). Sorry, de én csak úgy 1-e után leszek itthon.

Mindenkinek üdv

bado Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3858
Na, ezt űberoljátok kollegoszok:
Tavaly kétszer voltam Etiópiában cargoval. Először An-74 - Cairói tehnikai leszállásokkal oda-vissza 19 óra.
Aztán An-12 - 23 óra. Itt sak az orr rész hermetikus, tehát a cockpit mögött még van egy kb 2,5 m hosszú kabin, tele a személyzet uaival.
Stuvi - ohne, ha éhes, szomjas vagy, kiszolgálod magad. Kilátni nincs hol (bár útvonalon úgysins mit nézni, maximum a fel és leszállások előtt be lehet kuporodni az orrába, ahol 15 per múlva elmaskásodsz. Meg aztán az baromi izgalmas, mikor 2 órán keresztül a Szaharát látod.
Na szóval (mivel én is repültem már át utasként a nagy pocsolyát) itt se mozi, se mosolygó stuwi, se sör, se whisky, panaszt egy szót sem! Kaja, pija, tente, ha van lehetőség pár perc a kabinba, nem lehet ez olyan szörnyű. Amúgy jó utat!
Badó
Előzmény: Macika (3855)
Husky Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3857
Na jó a 21 óra közben van azért 1,5 óra Kuala Lumpurban :)))))))

Mennyit fogok videozni ..... nintendozni...... na meg PC játékokkal szorakozni. Ja ! Ez mind az Economy Class velejárója. 6 video csatorna 10 nintendo játék, 6 PC játék minden üléshez :)))

Előzmény: Macika (3855)
kakukkmadár Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3856

sziasztok,

Egy link a Szenkirályszbadjai képekről

/remélem sikerült a link/

Más: 7végén voltam Zalakaroson repülni (persze csak utasként). Mond6om, az olyan lámáknak, mint én, nagy élmény egy Piper 140-essel a kisbalaton fölött repkedni! :-)))

utána egy iskolakörre felvittek egy rezgőszárnyúval... hát, azé meggondoltam, hogy menjek-e... de azthiszem ezt nem hagytam volna ki! :-))))

Macika Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3855
Te jó ég, nekem a 11,5 órás Zürich–Tokyo is iszonyatos volt.....
Előzmény: Husky (3854)
Husky Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3854
Majd elfelejtettem a lényeget...... összesen kb 21 óra a levegőben.
Előzmény: Husky (3853)
Husky Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3853
Hali !

Én meg szombaton indulok a Vienna-Kuala Lumpur-Sydney útra a Malaysian Airlines B777-200-as gépével.

Beszámoló tölem is jön majd !

Bye

Előzmény: beluking (3848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!