Keresés

Részletes keresés

Halottember Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3846
Elsö kerdes: Mit keres egy EC pilota JAS39-ben? Hat mint mondtam en nem vagyok vadaszpilota. :-)
Az, hogy en belekerultem JAS39 testelesbe egyetlen dolognak köszönhetem (legalabbis szerintem, mivel mas okot en sem igen latok a dologban) meghozza az, hogy a G-t kicsit jobban birom mint az atlag. En nem akartam vadaszgepet vezetni mivel szerintem az nem repules. De utasitast kaptam az elsö AJ-37 Viggen repulesre majd utanna felkertek a repulesekre. Leegyszerusitve ez volt a valasz.

Masodik kerdes: Mit keres egy EC 20-30m magasan harcterulet fölött? Mi keressuk azokat a celokat amik felkerulnek a TL-re (target list) vagy ha olyna dolgot talalunk akkor kapasbol megfestjuk lezerrel es akkor jöhet a bombazp. Az, hogy bombazaskor milyen magasra huzzuk fel a seggunket a tereptöl es a helyzettöl fugg. Ha van ra lehetöseg akkor vagy a celon tulrepulve vagy parhuzamosan a cellal repulve szoktuk csinalni olyankor amikor nem mehetunk 100m föle bombazaskor.

Előzmény: ZöPö (3845)
ZöPö Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3845
Ha mar igy rakerdeztel... :-))

Engem az is erdekelne, hogy mit keresett egy EC-130R hadmuveleti teruletem 20-30 meter "magasban"... :-/

Előzmény: Jago_ (3844)
Jago_ Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3844
Halottember:
Te hogy lettel EC-130R Pk-bol Gripen berepulopilota? Azert nagyon nem egy kategoria - hogy csinaljak ezt odaat?
Thx.
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3843
Szervusz Fuhur!

Nem hallottam semmit Egerről, de majd megkérdezem a reptéren, hogy lesz -e valami.
Tavaly volt valami összeröffenés így szeptember -október körül.

Valami háziversenyetek nem volt mostanában? ( mi megpróbálunk szervezni ilyet)
Egyébként mi volt a leghosszabb útvonalrepülésed? Mennyi ideig tartott az út?

Olvastad a Halottember írásait, elég érdekesek az az aranyos benne, hogy ezért még fizetnek is, pedig én is repkednék a c-130-al és a Gripenekkel is DE ingyen. ( csak tankolja valaki)

Halottembernek pedig átadom jól fűtött irodámat a közigazgatás minden nyűgjével -bajával.
Ezért a munkáért irigylem, én a katonaságnál a TVszobát takarítottam ( ez volt a legérdekesebb mert közben ment a swartzwaldklinik). Pedig én sem akartam aktakukac lenni, de hát érdekesebb munka nem akadt elém.

Előzmény: fuhur1 (3834)
lms Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3842
KuBa
O kicsit elfelejkezett rólam, így csak az út vége fel jutottam be
nemigen feledkezett el rolad, inkabb csak ugy gondolta, hadd etkezzenek nyugodtan a pilotak.
Előzmény: KuBa (3835)
Halottember Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3841
Egy apro dolgot helyesbitsunk. En nem vadaszpilota vagyok!!
En EC-130R-en voltam parancsnok es pilota. Mi feladatunk az volt, hogy megtalaljuk a dolgokat, azonositsuk azt, analizaljuk es ha kell jelöljuk meg bombazoknak.
A bombazok akiknek mi festettuk meg a celt le sem jöttek 1000-2000m ala, miközben mi szlalomoztunk a legvedelem zarotuzei között 20-30m magasan.
Ez azert nem ugyan az.
Amugy is azt szoktak mondani a legiharc szemelytelen mert nem latod annak az arcat akivel harcolsz. Ez igy igaz.
En velemenyem a hideg fejen alapszik amire viszont sokan mondtak, hogy ha eletösztön nelkul csinalod a dolgot akkor hamarabb odaveszel. Szerintem pont forditva van ez (vagy csak en nem vagyok normalis). Mindig is egy dolgot tartottam szemelött. A legenyseg epsegbe keruljön haza. Mivel egy bazi nagy monstrumot billegettem 20-30m magasan a legvedelem felett amiben 24-en voltak rajtam kivul igy nem a sajat eletemmel voltam elfoglalva mint pl az a vadaszpilota aki egyedul ul a gepeben es ha valami gond van akkor 10 mp mulva mar fent van 10000m-en.
Előzmény: Törölt nick (3840)
Halottember Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3839
Hej

A videoklipp? Ha jol emlekszem akkor az pont 2 eve volt. Ace of Base jött, hogy szeretnenek
egy videoklippet forgatni a bazison amibn lenne repules meg huuu es hooo.
Ekkor elegge kialloban volt a rudam a legierötöl mivel epp egy szokasos vitaban alltunk es
mar beadtam a felmondasom amikor jöttek avval a baromsaggal, hogy segitsek a koreografusnak,
hogy mit lehet es mit nem lehet megcsinalni a repulesnel JAS39-vel stb. Kertem egy kis
gondolkodasi idöt majd a vegen közöltem, hogy csak akkor vallalom el ha en is repulök.
Na erre ök kertek gondolkodasi idöt. :-)))))
Vegulis összejött a dolog es elegge atrugdaltam az eredeti elkepzeleseket es vegezetul egy
6 fös kötelekrepules lett az eredmenye. Szabadkezet kaptam igy kivalogattam 7 pilotat akikböl
a vegsö 5 ember lesz majd. Mivel egy vadaszpilota nem igazan van arra kikepezve, hogy
akrobatikus mutatvanyokat vegezzen tömött kötelekben ezert elegge megizzadtam veluk.
Vegulis elegge megszurt idönk volt mivel itt ha beköszönt a tel akkor annyi a zöldnek,
marpedig a koreografus zöld hatteret akart. Ugyhogy 2 het szenvedes utan oktober elejen
megszultuk a probafilmezeseket majd eles filmezeskor volt egy kis gond ami azt okozta, hogy
2 pilotat kivagtam a csapatbol (bekapcsoltak az utanegetöt olyankor amikor nem kellett volna)
Aztan meglett a film szuper meg miegymas. En reszemröl ekkor leleptem Jugoszlaviaba 1 honapra
majd amikor visszajöttem akkor szolt az egyik srac a bazison, hogy mutattak a tv-ben a klippet.
Viszont van egy kis gond. Azt mondta, hogy ne nezzem meg a videot mert akkor utanna gyilkolni
fogok. (közel allt az igazsaghoz :-) ) Szoval amikor meglattam a videot egyszeruen ledöbbentem!!!
Abszolut nem azt adtak le amit csinaltunk! Utolag kiderult, hogy az tul draga lett nekik!!
Az a video amit mi csinaltunk az lett a JAS39 Gripen reklamfilmje amit Del-Afrikaban mutattak
be es probaltak eladni a gepet. Az ami a videoklipben szerepel az csak a kameraproba volt.
Peter Lindqvist baratommal egyutt repultunk egy C-130 utan es igy akartak belöni a kamerakat.
Majd egy-egy session utan levalltunk a C-130-rol es kis "kergetözesbe" keztunk. Ezek lathatok
a videon. Egyik alkalommal egy 6G-s fordulo is becsuszott. Szoltak, hogy keszen vannak es
atuzentem Peternek, hogy akkor kapjon el ha tud. Alacsony sebessegen voltunk viszont a
beforditaskor ravagtam az utanegetöt es kihuztam a gepet. Az meg latszik a videon, hogy ezt
a fordulot Peter nem igazan birta követni.
Majd meg a videoban latszik a leszallas amit szerintem szegeny Peter sirat a legjobban mivel
egy durvan lecsapott földeteres latszik.
Masneven ket klipp van. Elsö amit tenyleg klippnek szantunk es nem az lett belöle egy masodik
amit testelesnek szantak es az lathato a videoban.

Előzmény: Törölt nick (3837)
lborli Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3838
Végre egy komoly történet! Köszönet érte. Várjuk a többit is ám. :-))
Előzmény: Halottember (3836)
Halottember Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3836
Hej

Gondoltam megosztom veletek a legutobbi repulös elmenyem.
Szereles utan a JAS39-et ket kulön sessionben kell letestelni amit ket pilota hajt vegre. Hogy miert? Mert nincs mindegyik testpilotanak engedelye ejszakai testrepulesre. Az F7-en összesen ketten vagyunk ilyenek es mivel ez az eset juliusban törtent (en elötte heten jöttem haza szabadsagrol amit magyarban huztam le) igy a masik pilota szabadsagon volt es ram harult ez a dolog.
Szoval het elejen szoltak, hogy van egy hajtomuhibas JAS39 a szervizben es amikor az keszen lesz akkor bekell repulni a gepet. Kiosztottak a nappali testpilotat, ejszakainak meg oda nyomtak engem.
Hosszu huza-vona utan vasarnapra lett kesz a gep. Ugyhogy vasarnap 23:00-kor szepen megkezdtem a repulest csak siman standardban ahogy kell. Mivel minden testrepulest a to felett kell lefolytatnunk (nem kis torol van szo) igy alattam total sötet volt minden. Majd M2.0-nal egyszercsak olyan törtent aminek nem kellett volna. Minden tovabbi nelkul hazacsokolt az elektronika. Leallt minden es egy pillanatra meg a hajtomu is jobbletre szenderult de a pot rendszer bekapcsolasaval visszatert bele az elet. Egyetlen gond az volt, hogy a potrendszerek 60% ujra eledt viszont a többi nem. Igy se muszerfal vilagitas, se fulke elektronika de meg a sisak HUD is halott volt. Az egyetlen amit tehettem az az volt, hogy nagyjabol tudtam, hogy a bazis a hatam mögött van ugyhogy valami fordulo felet csinaltam, de hogy milyen iranyba kerultem a vegen az total pass. Elekezdtem ereszkedni, sebessegböl nem vettem vissza eröteljesen mivel nem voltam benne biztos milyen gyorsan is repulök (elvegre nem volt meg viszonyitasi alap sem). Majd amikor beertem a szarazföld föle ket oriasi durranas es a gep elkezdett orsozni. Nem tul gyorsan orsozott igy 3 fordulat utan sikerult megfogni es mar csak röhögve vonhattam le azt a tenyt, hogy madartalalatom lett. Az bal orrszarnybol hianyzott egy 10cm-es darab valamint a fulke burkolata törött meg be. Teljesen veres voltam de nem sajat veremtöl ugyhogy egy percre sem erdekelt a dolog, majd a mosoda kimossa. :-)
Szoval a 44-es utra rafordulva ami Lidköping varosatol vezet ki az F7-es bazisra (es egyebkent leszallasra is alkalmas de nem ejszaka es zero muszerrel) huztam tovabb es vegulis egy eleg sima leszallassal lett bezarva a "test".
Utolagos vizsgalatok alapjan a potrendszerek nem voltak visszakötve rendesen tehat emberi mulasztas. Ket madarat fogtam meg 1200ft magasan M0.9 sebesseggel amiböl az elsö madar a fulket es a masodik az orrszarnyat fogta meg.
1 napig folyamatos orvosi ellenörzes ala fogtak es 1 hetig repulesi tilalmam volt mert feltek, hogy agyrazkodast kaptam. Persze, hogy nem kaptam agyrazkodast de akkor az orvosok nem kötekedhettek volna rajtam. (orvosok es en nem igazan jövunk ki egymassal tul jol)

Hat ez volt a legutobbi repulös elmenyem.

KuBa Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3835
Sziasztok!

Egy újabb legnagyobb repülos élményem: MD-82-es pilótafülke a HEL-BUD Finnair járaton!
Nincs nagy tapasztalatom az ilyen pilótafülkébe kérezkedésrol (mondhatni ez volt az elso), így gondoltam a styuvinak szólok. O kicsit elfelejkezett rólam, így csak az út vége fel jutottam be. De sebaj! Láttam az útvonaltervet, az üa. számítást (érdekesség: annyi üa.-t hotnak magukkal, hogy visszaútra is elég legyen, mert Ferihegyen drága a keró...), hallottam Ferihegy ATIS-t, Bratislava Radar Contactot (köszönhetoen lborlinak és társainak a Légiforgalmi irányítók topicból nem néztem teljesen hülyén.) Leszállás elott sajna vissza kellett mennem a helyemre, de így sikerült lefotózni az összes fékszárnyállást. (Na most ez hivatalos vagy nem? :))
Köszönet érte a pilótáknak!

S ha már itt vagyok: nincs véletlenül egy hajtómuves a T. Asztaltársaságban? Egy készülo dolgozathoz szeretnék információkat kérni. Az emilem él. Elore is köszönet.

Maradok továbbra is:
KuBa

fuhur1 Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3834
Szia Hókuszpók!

Egy kicsit eltüntem. Sok a munkam, meg el is utaztam, de azért egy kicsit repültem.

Jól esett a kb 1 órás lötyögés. Tényleg szuper idő volt 10-én.

Te repülsz mostanság? Lesz valamikor mostanság Egerben valami összeröffenés. Itt többen tervezzük, hogy elrepülünk oda. Lehet, hogy Te is ott leszel?

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3813)
ZöPö Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3833
(Majdnem) teljesen off-topic.
(Nem az én élményem, nem egészen repülős, de valszeg legnagyobb. Nem tudom, igaz-e, de a cikk stílusa élvezetes, ezért közreadom.)

"Az arizonai országút járőrei egy füstölgő fémkupacra lettek figyelmesek, mely egy magas sziklába fúródott. A dolog úgy festett, mint egy repülőszerencsétlenség, de közelebbről szemügyre véve be kellett látniuk, hogy egy autót látnak úgy 350 méter magasan a sziklafalban. A romokból már csak a laborban derült ki, hogy mi is történhetett.
Szóval valakinek sikerült szert tennie egy úgynevezett JATO egységre, ami egy szilárd hajtóanyagú rakéta, amit a száztonnás harci szállitórepülök használnak extra tolóeroként, ha rövid a kifutópálya. Hát emberünk kihajtott a sivatagba Chevrolet Impalájával, ahol kinézett magának egy hosszú és egyenes szakaszt, majd kocsijára csatolta a rakétát. Bepattant és nekilódult a nagy kalandnak, majd begyújtotta a JATO-t. A labor szakértoje szerint ekkor úgy 5 km-re lehetett a becsapódástól, errol tanúskodik a feketére égett út, és az olvadt aszfalt is. A rakéta, ha normál körülmények közt használják, maximális tolóerőt fejt ki 5 másodpercen belül. Igy a Chevy jóval az 500 km/órás sebességen felül teljesithetett, tartva ezt a sebességet 20-25 másodpercig.
Vezetőnket (vagy nevezzük pilótának?) olyan gravitációs erők érhették, melyekre bármely harci pilóta büszke lehetne. (Erők érték, de gravitációs csak egy, a tolóerő meg a másik, de az nem gravitációs - zp) Ő azonban nem halt bele, s hű Impalája az úton maradt az elkövetkező 3,5 km. erejéig, amikor is a vezető padlóig nyomta - és ezzel leolvasztotta - a fékeket, igy szó szerint lerobbantva a kerekeket. A hátralevő 1,5 km-t az automobil a légtérben folytatta, aztán 1 méter mély kráterként végezte a sziklában. A pilóta földi maradványait nem sikerült összegyűjteni, de apró haj-, köröm- és csontszilánkokat találtak egy fekete masszába olvadva, ami a kormánykerék lehetett annak idején."

bado Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3832
Első képeden egy Aero Commander látható (egészen pontos típusmegjelölésére így fejből nem emlékszem).
Előzmény: Hamster (3829)
bado Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3831
Véleményem szerint is Jarod jól értelmezi a törvényt: úgy tudom, már néhány évvel ezelőtt megváltoztatták a törvényt és lehet képrögzítő eszközt használni légijárműből. Kivétel ez alól a merőlegesen készített képek, amely segítségével méretarányos térkép készíthető (eere van ugye a mérőkamarás berendezés).

Tulajdonképpen a végrehajtó "hatalom" (értsd: rendészeti szervek) már a régi törvény hatályának utolsó időszakában sem vették igazán komolyan - akkor is látszott, hogy ez egy 50-es évek ízű baromság - , ezt saját tapasztalatomból tudom, csak akkor borult ki a bili, ha valaki a saját "túristafelvételeit" valamelyik újságban közzé tette és nem volt légifotó engedélye. A sok külföldi turista nyaranta a Balatonon sétarepülés közben vígan fotózott, videózott.

Előzmény: HA-VARIA (3830)
HA-VARIA Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3830
Jarod_
"mérokamerás fénykép vagy képrögzíto felvétel"

Szerintem rosszul értelmezted mert igaz, hogy hangsúlyos a mérokamerás a fényképnél de ott a másik fogalom a képrögzito felvétel és ez vagyunk mi a pajtással a zenittel, vagy nikonnal vagy digitális canonnal vagy sony videóval.
A jogszabály alkotó azért emelte ki a mérokamerás fényképet mert ahhoz spéci cucc kell és elég ekzakt a dolog. A többit meg csak körülirta mert az folyamatosan változik pl. a héliumkamerás cd-re iró is belefér a képrögzito felvételbe holott még fel sem fedezték.
Ha nem felejtem el bemásolok ide egy légifotó engedélyt.

Előzmény: jarod_ (3828)
Hamster Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3829
Régen linkeltem már, úgy érzem...

... további Ancsák egy klikkeléssel lejjebb!
Szentkirályszabadja, 2000. szeptember 9.

Hamster

jarod_ Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3828
natlose2,

Jelen esetben a hangsúly a mondat elején lévő „mérökamerás” jelzőn van, azaz a mondat a magyar nyelv szabályai szerint úgy értendő, hogy „mérökamerás fénykép” „mérökamerás képrögzítö felvétel készítéséhez”, „mérökamerás távérzékeléshez”, valamint ezek közzétételéhez és kereskedelmi célú felhasználásához kell külön jogszabályban meghatározott engedély.

Szóval fotózzon mindenki nyugodtan :-)

Előzmény: natlose2 (3823)
Hamster Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3827
Na jó, kicsit komolyabban: végülis hátul ülve nekem csak az volt furcsa, hogy 500 láb után nem emelkedünk tovább, hanem némi tétovázás után megindultunk lefelé, itt közben még volt rádió, a kijelzést meg nem figyeltem (én kéremszépen csak a sebességmérőt meg a magasságot néztem, meg néha, gonosz pillanatomban a golyócskát:). A futókiengedésnél tűnt fel, hogy fejforgatás és tanakodás van elől. Utána megismétlődött az, amit egy filmben láttam néhány hónapja, hogy a pilóta a fedélzeti elektronika elmenetele után mobilon csörög rá a reptérre. Ha mégegyszer valaki szidja a GSM-et, akkor csúnyán fogok rá nézni :) Utána volt némi pumpálás, gombóc a torokban, de minden futó rögzítve volt, így már csak egy kérdés maradt: ki írja meg hamarabb ide a topicba az esetet? :)

Hamster

Hamster Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3826
Itt ülök, és azon gondolkozom, hogy szabad-e ezzel viccelődnöm, vagy sem? :) Tulajdonképpen teljesen meggyőző volt a dolog, az áthúzással, hogy vajon kint van-e az orrfutó, és a sokáig fenntartott orral való kigurulással... De amikor csavarodtunk egyre lejjebb, és közben felváltva pumpáltak, akkor elgondolkoztató volt a dolog, főleg, hogy csak találgattam,mi lehet a gond. Persze ha a saját stílusomról van szó: "nagyon tetszett a Cessna 177RG, olyan volt a belseje, mint egy jobb autónak, kicsit sötétített üveg, légfúvókák, kényelmesen ki tudtam nyújtani a lábam, sőt: még beépített fedélzeti áramszünet is volt a gépen!" :)

Hamster

Előzmény: lms (3825)
lms Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3825
Gyanus vagy nekem, CommandAir: hol van Hamster?
Halottember Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3824
Home sweet home.
Akkor az ejszakai munka utan ujra itthon es folytatom ahol felbekellett hagynom mult este.
Szoval jo az info arrol, hogy legierö meg az is, hogy milyen gep es milyen beosztas (honnan az infok?).
Az elmult 1 evben mar viszont nem vagyok EC parancsnok 100%-an. Kicsit megvaltozott a "munkaköröm" es jelen pillanatban hivatalosan a Sved legierö Hercules kötelekenek föparancsnoka a titulusom ami piszok jol hangzik aztan az egesz ott pusztuljon meg ahol van. Masneven kicsit atmentem irat tologatonak. :-)
Ami azert nem jelenti, hogy egy percet sem repultem azota. Azota leginkabb ujjoncokat probalok magaslatilevegöre szoktatni valamint ujra aktiv lettem egy bizonyos mertekben a JAS39 Gripen testrepulesekben.
Es hogy azert ne felejtsem el milyen puskapor szagban repulni 2 het mulva huzok le irakba (amit nyugodtan lehet masodik otthonomnak nevezni annyit voltam mar ott). :-)
Hat nagyjabol ennyit erdemes elmondanom magamrol igy elsö nekifutasra. Majd aztan a "repulös elmenyek" böl ugyis többet lehet megtudni a dolgokrol. Viszont "legnagyobb repulös elmenyem" nincs. Valahanyszor valami eszembe jut 2 percen belul eszembe jut valami ami nagyobb az elözönel. Ugyhogy maradok ott, hogy mindegyik repulös elmenyem a legnagyobb volt. :-)
natlose2 Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3823
jarod:
"...vagy képrögzíto felvétel készítéséhez, távérzékeléshez, felvétel vagy adat közzétételéhez..."

Hát nem tudom, a "képrögzítő felvétel" az nem a fénykép? Akár álló, akár mozgó, akár digitális-elektronikus akár vegyi? A hozzáférés biztosítása az interneten keresztül, az nem közzététel?
Félreértés ne essék, eszem ágában sincs érvényt szerezni ennek a törvénynek, megírtam már, hogy kapitális ostobaság. Csak a pontosság és a tisztánlátás kedvéért jegyzem meg, hogy az én olvasatomban pont az általad idézett cikkely tiltja a légifotózást.

(Ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, akkor azt is kiolvashatom a paragrafusból, hogy mágneses iránytűt, ADF-et, VOR-t, DME-t, GPS-t, időjárás radart sem lehet használni előzetes engedély nélkül, hiszen így megvalósul a 'távérzékelés' tényálladéka, nem?)

Előzmény: jarod_ (3814)
jarod_ Creative Commons License 2000.09.14 0 0 3822
CommandAir,

Pár éve volt egy hasonló esetem C-210-el. Útvonalon lefeküdtek a motorellenőrző műszerek, elindultuk a legközelebbi reptér felé (Zágráb), aztán sorban elment az ADF, a két VOR, a két COM, a transponder meg minden. Besüppedtünk némán és félvakon némi párásságban a reptérre, csak az aggasztott, kissé, hogy mi lesz ha valami nagy repcsi aki nem tud rólunk egyszerűen legázol. Futó ki, futójelzés nincs, az aknaajtók nyitvamaradnak. Rápumpáltunk biztos ami biztos, majd leszálltunk oly módon, hogy a futó kart folyamatosan lenyomva nem engedtük a fordulatot 1000f/p alá csökkenni (így írja a légiüzem), majd a begurulás után egyikünk kiszállt megnézni, hogy az orrfutó bekattant-e kinti helyzetbe (a főfutó nem tud becsuklani ha rajta áll a repülő) majd le lehetett állítani.
Az derült ki, hogy a generátor kábelének csatlakozásánál kialakult oxidáció miatt az akkumulátor gyorsabban merült le, mint ahogy a generátor töltötte, így aztán egyszer csak nem volt több áram, de sajnos a Cessnákon megszokott játékműszer nem jelezte, hogy az akkumulátor a végét járja.

Halottember Creative Commons License 2000.09.14 0 0 3821
Hej

Jol olvastad! Nagyjabol azokat tudja a gep amiket leirtal plusz meg sokkal többet.
A gep nem igazan ismert pedig 100%, hogy lattatok mar ha mas nem akkor Bagdad bombazasakor amikor is 4-en köröztunk Bagdad felett 48 oras cserevel.
Összesen 10 darab keszult ebböl a gepböl es olyan kellemes ara lett, hogy az USAF csak 4-t birt megvenni belöle pedig mind a 10-et ö rendelte sajat maganak.
EC130R E=eletkronika, C-130=Hercules, R=radar.
Ne keverje nekem senki se össze az EC-130RR-vel mivel nem radios-teves tagozatra jartam annak idelyen :-)
Most huznom kell a bazisra, majd reggel irok többet amikor hazajöttam.
Hej dĺ!

Előzmény: takilaci (3819)
CommandAir Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3818
Én sem poénnak szántam, kizárólag a repülés élményére gondoltam. Mivel még nem repültem dúc nélküli, befecskendezős, behúzható futós géppel.
Igaz 110 kts-nál többet nem tud a gép de ha végre beállítják jól a légcsavart akkor majd eléri a 130 kts-is.
Előzmény: Hamster (3817)
Hamster Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3817
Nem akarok poénkodni ezen, de úgyis csak rajtad múlik, hogy utána meg tudom-e ide írni, hogy mekkora élmény volt ;)) Valamit kitalálok holnapig.

Hamster

Előzmény: CommandAir (3816)
CommandAir Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3816
Hamster:
Lesz holnap nagy élményünk? :)
Remélem tetszeni fog a Cessna Cardinal RG.Lesz fényképező vagy kamera holnapra?
lms Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3815
Halottember, kivancsiva tettel: mi a rak az az EC 130 R??
Előzmény: Halottember (3811)
jarod_ Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3814
natlose2,

A repülorol való fotózás ügyében tévedsz, a légügyi törvény 20.§ (3) bekezdése szerint ugyanis "Polgári légijármubol mérokamerás fénykép vagy képrögzíto felvétel készítéséhez, távérzékeléshez, felvétel vagy adat közzétételéhez, illetve kereskedelmi célú felhasználásához jogszabályban meghatározott engedély szükséges."
Vagyis engedély kizárólag a mérokamerával végzett, azaz térképészeti, geológiai jellegu felvételek készítéséhez kell, a sima kézikamerás fotózáshoz, filmezéshez nem.

Előzmény: natlose2 (3804)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3813
Sziasztok!

Nem érdekes, hogy az újaBB NYILATKOZATOK SZERINT NEM AKARTA SENKI BEZÁRATNI A pÁPAI REPTERET.

Érdekes dolog a politika, ugye?

Fuhur merre vagy? (repültél mostanában, itt a jó idő)

Előzmény: HA-VARIA (3810)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!