Keresés

Részletes keresés

bado Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3831
Véleményem szerint is Jarod jól értelmezi a törvényt: úgy tudom, már néhány évvel ezelőtt megváltoztatták a törvényt és lehet képrögzítő eszközt használni légijárműből. Kivétel ez alól a merőlegesen készített képek, amely segítségével méretarányos térkép készíthető (eere van ugye a mérőkamarás berendezés).

Tulajdonképpen a végrehajtó "hatalom" (értsd: rendészeti szervek) már a régi törvény hatályának utolsó időszakában sem vették igazán komolyan - akkor is látszott, hogy ez egy 50-es évek ízű baromság - , ezt saját tapasztalatomból tudom, csak akkor borult ki a bili, ha valaki a saját "túristafelvételeit" valamelyik újságban közzé tette és nem volt légifotó engedélye. A sok külföldi turista nyaranta a Balatonon sétarepülés közben vígan fotózott, videózott.

Előzmény: HA-VARIA (3830)
HA-VARIA Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3830
Jarod_
"mérokamerás fénykép vagy képrögzíto felvétel"

Szerintem rosszul értelmezted mert igaz, hogy hangsúlyos a mérokamerás a fényképnél de ott a másik fogalom a képrögzito felvétel és ez vagyunk mi a pajtással a zenittel, vagy nikonnal vagy digitális canonnal vagy sony videóval.
A jogszabály alkotó azért emelte ki a mérokamerás fényképet mert ahhoz spéci cucc kell és elég ekzakt a dolog. A többit meg csak körülirta mert az folyamatosan változik pl. a héliumkamerás cd-re iró is belefér a képrögzito felvételbe holott még fel sem fedezték.
Ha nem felejtem el bemásolok ide egy légifotó engedélyt.

Előzmény: jarod_ (3828)
Hamster Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3829
Régen linkeltem már, úgy érzem...

... további Ancsák egy klikkeléssel lejjebb!
Szentkirályszabadja, 2000. szeptember 9.

Hamster

jarod_ Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3828
natlose2,

Jelen esetben a hangsúly a mondat elején lévő „mérökamerás” jelzőn van, azaz a mondat a magyar nyelv szabályai szerint úgy értendő, hogy „mérökamerás fénykép” „mérökamerás képrögzítö felvétel készítéséhez”, „mérökamerás távérzékeléshez”, valamint ezek közzétételéhez és kereskedelmi célú felhasználásához kell külön jogszabályban meghatározott engedély.

Szóval fotózzon mindenki nyugodtan :-)

Előzmény: natlose2 (3823)
Hamster Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3827
Na jó, kicsit komolyabban: végülis hátul ülve nekem csak az volt furcsa, hogy 500 láb után nem emelkedünk tovább, hanem némi tétovázás után megindultunk lefelé, itt közben még volt rádió, a kijelzést meg nem figyeltem (én kéremszépen csak a sebességmérőt meg a magasságot néztem, meg néha, gonosz pillanatomban a golyócskát:). A futókiengedésnél tűnt fel, hogy fejforgatás és tanakodás van elől. Utána megismétlődött az, amit egy filmben láttam néhány hónapja, hogy a pilóta a fedélzeti elektronika elmenetele után mobilon csörög rá a reptérre. Ha mégegyszer valaki szidja a GSM-et, akkor csúnyán fogok rá nézni :) Utána volt némi pumpálás, gombóc a torokban, de minden futó rögzítve volt, így már csak egy kérdés maradt: ki írja meg hamarabb ide a topicba az esetet? :)

Hamster

Hamster Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3826
Itt ülök, és azon gondolkozom, hogy szabad-e ezzel viccelődnöm, vagy sem? :) Tulajdonképpen teljesen meggyőző volt a dolog, az áthúzással, hogy vajon kint van-e az orrfutó, és a sokáig fenntartott orral való kigurulással... De amikor csavarodtunk egyre lejjebb, és közben felváltva pumpáltak, akkor elgondolkoztató volt a dolog, főleg, hogy csak találgattam,mi lehet a gond. Persze ha a saját stílusomról van szó: "nagyon tetszett a Cessna 177RG, olyan volt a belseje, mint egy jobb autónak, kicsit sötétített üveg, légfúvókák, kényelmesen ki tudtam nyújtani a lábam, sőt: még beépített fedélzeti áramszünet is volt a gépen!" :)

Hamster

Előzmény: lms (3825)
lms Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3825
Gyanus vagy nekem, CommandAir: hol van Hamster?
Halottember Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3824
Home sweet home.
Akkor az ejszakai munka utan ujra itthon es folytatom ahol felbekellett hagynom mult este.
Szoval jo az info arrol, hogy legierö meg az is, hogy milyen gep es milyen beosztas (honnan az infok?).
Az elmult 1 evben mar viszont nem vagyok EC parancsnok 100%-an. Kicsit megvaltozott a "munkaköröm" es jelen pillanatban hivatalosan a Sved legierö Hercules kötelekenek föparancsnoka a titulusom ami piszok jol hangzik aztan az egesz ott pusztuljon meg ahol van. Masneven kicsit atmentem irat tologatonak. :-)
Ami azert nem jelenti, hogy egy percet sem repultem azota. Azota leginkabb ujjoncokat probalok magaslatilevegöre szoktatni valamint ujra aktiv lettem egy bizonyos mertekben a JAS39 Gripen testrepulesekben.
Es hogy azert ne felejtsem el milyen puskapor szagban repulni 2 het mulva huzok le irakba (amit nyugodtan lehet masodik otthonomnak nevezni annyit voltam mar ott). :-)
Hat nagyjabol ennyit erdemes elmondanom magamrol igy elsö nekifutasra. Majd aztan a "repulös elmenyek" böl ugyis többet lehet megtudni a dolgokrol. Viszont "legnagyobb repulös elmenyem" nincs. Valahanyszor valami eszembe jut 2 percen belul eszembe jut valami ami nagyobb az elözönel. Ugyhogy maradok ott, hogy mindegyik repulös elmenyem a legnagyobb volt. :-)
natlose2 Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3823
jarod:
"...vagy képrögzíto felvétel készítéséhez, távérzékeléshez, felvétel vagy adat közzétételéhez..."

Hát nem tudom, a "képrögzítő felvétel" az nem a fénykép? Akár álló, akár mozgó, akár digitális-elektronikus akár vegyi? A hozzáférés biztosítása az interneten keresztül, az nem közzététel?
Félreértés ne essék, eszem ágában sincs érvényt szerezni ennek a törvénynek, megírtam már, hogy kapitális ostobaság. Csak a pontosság és a tisztánlátás kedvéért jegyzem meg, hogy az én olvasatomban pont az általad idézett cikkely tiltja a légifotózást.

(Ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, akkor azt is kiolvashatom a paragrafusból, hogy mágneses iránytűt, ADF-et, VOR-t, DME-t, GPS-t, időjárás radart sem lehet használni előzetes engedély nélkül, hiszen így megvalósul a 'távérzékelés' tényálladéka, nem?)

Előzmény: jarod_ (3814)
jarod_ Creative Commons License 2000.09.14 0 0 3822
CommandAir,

Pár éve volt egy hasonló esetem C-210-el. Útvonalon lefeküdtek a motorellenőrző műszerek, elindultuk a legközelebbi reptér felé (Zágráb), aztán sorban elment az ADF, a két VOR, a két COM, a transponder meg minden. Besüppedtünk némán és félvakon némi párásságban a reptérre, csak az aggasztott, kissé, hogy mi lesz ha valami nagy repcsi aki nem tud rólunk egyszerűen legázol. Futó ki, futójelzés nincs, az aknaajtók nyitvamaradnak. Rápumpáltunk biztos ami biztos, majd leszálltunk oly módon, hogy a futó kart folyamatosan lenyomva nem engedtük a fordulatot 1000f/p alá csökkenni (így írja a légiüzem), majd a begurulás után egyikünk kiszállt megnézni, hogy az orrfutó bekattant-e kinti helyzetbe (a főfutó nem tud becsuklani ha rajta áll a repülő) majd le lehetett állítani.
Az derült ki, hogy a generátor kábelének csatlakozásánál kialakult oxidáció miatt az akkumulátor gyorsabban merült le, mint ahogy a generátor töltötte, így aztán egyszer csak nem volt több áram, de sajnos a Cessnákon megszokott játékműszer nem jelezte, hogy az akkumulátor a végét járja.

Halottember Creative Commons License 2000.09.14 0 0 3821
Hej

Jol olvastad! Nagyjabol azokat tudja a gep amiket leirtal plusz meg sokkal többet.
A gep nem igazan ismert pedig 100%, hogy lattatok mar ha mas nem akkor Bagdad bombazasakor amikor is 4-en köröztunk Bagdad felett 48 oras cserevel.
Összesen 10 darab keszult ebböl a gepböl es olyan kellemes ara lett, hogy az USAF csak 4-t birt megvenni belöle pedig mind a 10-et ö rendelte sajat maganak.
EC130R E=eletkronika, C-130=Hercules, R=radar.
Ne keverje nekem senki se össze az EC-130RR-vel mivel nem radios-teves tagozatra jartam annak idelyen :-)
Most huznom kell a bazisra, majd reggel irok többet amikor hazajöttam.
Hej dĺ!

Előzmény: takilaci (3819)
CommandAir Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3818
Én sem poénnak szántam, kizárólag a repülés élményére gondoltam. Mivel még nem repültem dúc nélküli, befecskendezős, behúzható futós géppel.
Igaz 110 kts-nál többet nem tud a gép de ha végre beállítják jól a légcsavart akkor majd eléri a 130 kts-is.
Előzmény: Hamster (3817)
Hamster Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3817
Nem akarok poénkodni ezen, de úgyis csak rajtad múlik, hogy utána meg tudom-e ide írni, hogy mekkora élmény volt ;)) Valamit kitalálok holnapig.

Hamster

Előzmény: CommandAir (3816)
CommandAir Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3816
Hamster:
Lesz holnap nagy élményünk? :)
Remélem tetszeni fog a Cessna Cardinal RG.Lesz fényképező vagy kamera holnapra?
lms Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3815
Halottember, kivancsiva tettel: mi a rak az az EC 130 R??
Előzmény: Halottember (3811)
jarod_ Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3814
natlose2,

A repülorol való fotózás ügyében tévedsz, a légügyi törvény 20.§ (3) bekezdése szerint ugyanis "Polgári légijármubol mérokamerás fénykép vagy képrögzíto felvétel készítéséhez, távérzékeléshez, felvétel vagy adat közzétételéhez, illetve kereskedelmi célú felhasználásához jogszabályban meghatározott engedély szükséges."
Vagyis engedély kizárólag a mérokamerával végzett, azaz térképészeti, geológiai jellegu felvételek készítéséhez kell, a sima kézikamerás fotózáshoz, filmezéshez nem.

Előzmény: natlose2 (3804)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3813
Sziasztok!

Nem érdekes, hogy az újaBB NYILATKOZATOK SZERINT NEM AKARTA SENKI BEZÁRATNI A pÁPAI REPTERET.

Érdekes dolog a politika, ugye?

Fuhur merre vagy? (repültél mostanában, itt a jó idő)

Előzmény: HA-VARIA (3810)
Utas2 Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3812
Takilaci és lms,

csak nem 1etértünk???
:))

Halottember Creative Commons License 2000.09.13 0 0 3811
Hej

Egyszer valaki ajanlotta ezt a helyet, hogy bukkanjak itt fel mert biztos lenne itt par dolog amihez hozzatudok szolni vagy elmondani.
Hat ehhez kepes a fenykepezesröl nem igazan vagyok hires. Legalabbis a civil reszeröl nem. :-)
Az, hogy egy polgarirepulöteren fenykepezhetsz-e vagy sem igazan helyi megallapitasok dolga. Ha van ott akar egy szem katonai gep akkor pl mar nem lehet fenykepezni meg ha addig lehetett is.
De mindenre rajönnek az emberek.
Egy nagyon jo pelda talan a Norköping-i repter ami mint ismert (talan nem annyira köztetek) a SAAB testreptere. Mivel katonai gepek tesztjei folynak ott igy egyertelmu, hogy a dolgoknak zartnak kell lenniuk. Viszont a repter maga civil mivel van egy törveny miszerint civil ceg nem birtokolhat katonai letesitmenyt. Amennyiben a repter civil meg a jo öreg orosz kgb-s portas is odasetalhat es fenykepezhet.
Ezt halal egyszeruen oldottak meg. A repter körul levö teruletet megvasarolta a legierö 2.5km-es savban. Igy egy gyurut vonva a repter köre ami katonai terulet. Ahhoz, hogy bejuss a repterre atkell menned a katonai teruleten amin mar termeszetesen nem fogsz atjutni mert nincs ra engedelyed. Amennyiben megprobalnad akkor ha sved vagy 5 eves börtön, amennyiben kulföldi akkor azonnali kitoloncolas es örökös kitiltas valamint feljelentes es diplomaciai eljaras ellened abban az orszagban ahol elsz.
Amugy ez nem szigoru mindössze igy van. A mi bazisunkon az F7-en ha odasetalsz a kapuhoz is mar kitoloncolnak. Ha 5km-re levö kiszelesitett orszaguton leparkolsz az egyik beton leallon akkor mar kitoloncolhatnak.
Fenykepezesröl annyit, hogy egy reszben evvel foglalkoztam meg annak idelyen amikor az EC parancsnoka voltam. Elvegre a gepnek többek között ez volt a felhasznalasi terulete. Amikor bevetesekre repultunk es tranzitoltunk egy orszagon akkor allando felveteleket csinaltunk az utunkon. Az illetö orszag tisztaban volt evvel (felteve ha egyaltalan volt fogalmuk arrol, hogy mi a rak is az az EC-130R) es mi is tudtuk, hogy ök is tudjak. Megis megengedtek, hogy atrepuljunk.
Mai modern harcaszatban mar nincs igazan döntö szerepe annak, hogy fizikailag ott legyek feletted, hogy tudjam mit is csinalsz. A föld körul keringö katoani muholdak segitsegevel nincs olyan pontja a földnek amiröl ne lehetne 15 percen belul olyan fotokat produkalni amiket maskeppen közvetlen atrepulessel tudnal csak csinalni.
Akkor miert volt rank szukseg? Halal egyszeru: nekunk nem ez volt a fö tevekenysegunk!
Az, hogy fenykepeket tudtunk csinalni az olyan volt az EC-nek mint egy full extras csodaautoban az ules elöre-hatra dönthetösege. :-)

HA-VARIA Creative Commons License 2000.09.12 0 0 3810
Fényképezéshez:

Belepofázásom jogalapja:Eddig valamennyi személyiségi jogi perünket megnyertem, három volt eddig.
A szakdolgálmat is ebbol a témából irtam.

A rendor közterületen még azt sem tilthatja meg, hogy ot lefotózd. De azt megtilthatja, hogy az arca bárhol megjelenjen. Tehát a kattintást nem tilthatja meg a filmet nem veheti el de a közlést megtilthatja. Ki kell takarni a szemét mert" szem a lélek tükre" ha nincs szem akkor nem felismerheto, ha a szomszédja mégis felismeri az órájáról vagy a szakáláról az még nem személyiségi jog megsértés mert az csak szuk kör nem pedig a nyilvánosság.
Magánterületre a terület birtokos szabályai a mérvadóak de ez már magánjog.
Befotózás: Ha úgy tudsz befotózni valahová, hogy nem veszel igénybe létrát, daruskocsit, stb. akkor nincs gond. Mert a területbirtokosnak kellett volna gondoskodni arról, hogy a nem nyilvános dolgokat elzárja( pl. magas kofallal) a kiváncsi szemek elol. Annak idején én fotóztam le eloször a predátor robotrepülot Taszáron. De végül is közölhettük a fotót mert miért hivtak ujságírókat egy amerikai légibázisra ha nem lehet fotózni. Amit meg titokban akarnak tartani azt el kell zárni.
Végül, ha valakit basztatnak a zsaruk valamelyik leszállóirányon az küldjön egy emilt, én kimegyek és konzultálok velük, hogy mit képzelnek.

wildpig Creative Commons License 2000.09.12 0 0 3808
Sziasztok!

Hétvégén életemben elöször voltam repülönapon és ennek köszönhetöen valszeg nem utoljára... A mig29 fullgázon nagyon király!!!
Nem tudja valamelyik bennfentes topiktárs, hogy miért nem repült az apache? Egész nap vártam, a programban kétszer is benne volt, igaz hogy kérdöjelesen, de akkoris annyira vártam... :((
w.p.

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 3807
Amennyiben az út, kerítés menti terület is üzemi terület és a fotózás, nézelődés csípi a szemüket, akkor miért nem helyeznek el a fotózást tiltó táblákat? - ez mondjuk már végképp inabszurdum lenne - talán még pár évvel ezelőtt elment volna...
Másrészt amíg sem a repülőtérrend, sem egyéb jogyszabályok nem írják le azt egyértelműen, hogy a hobby fotós jogait korlátozni lehet, addig tőlem lehet ez az LRI magánjellegű télikertje is :-) Gyakorlatilag szilárd jogalapja jelenleg nincsen a rendőr által történő elzavarásnak.
Előzmény: trikó (3806)
trikó Creative Commons License 2000.09.12 0 0 3806
"Fényképezés:
Teljesen egyetértek, közterületen nem tehetik szóvá. Még őket is le lehetett volna fényképezni, miközben ilyeneket mondanak. "

A helyzet öléggé szüttyös, hogy finoman fejezzem ki magam.
Pár évig a Malév videóstúdióját üzemeltettem. Volt állaldó forgatási engedélyünk a reptéren belül, mégis rendszeresen problémákba ütköztünk, mivel nem minden fegyveres őr értette pontosan, miről is van szó...
Mindemellett egy dolgot tudni kell: a repülőtér NEM közterület. Az a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság üzemi-, ha úgy tetszik - magánterülete a telekhatárokig (tehát a repülőtéri fogadóterületek, parkolók, utak is). Kvázi a helyzet olyan, mintha valakinek tetszene a kertedben az autód, házad, vagy az épp napozó barátnőd, és lelkesen fotózná.
Lehet, hogy adott esetben elzavarnád...
Minden jogi és magánszemély joga az, hogy az általa birtokolt, bérelt ...stb. területen a fotózást, korlátozza, vagy az oda való "befotózást" szabályozza. Sajnos azonban ezt a dolgot sem pontos törvények, sem a Repülőtérrend nem írja le egyértelmű részletességgel, úgyhogy időnként macerálhatnak ezért. A rendőrt, (vagy bárkit) közterületen ugyan lefényképezheted, de a képet nem használhatod, ha ő ezt nem engedi.
Mindezek ellenére a "befotózás" útján szerzett képek és felhasználásuk ellen pl. a repülőterek esetében a terület gazdája csak akkor léphet fel eredményesen jogilag, ha ő, vagy az ott dolgozók bizonyíthatóan kárt szenvedtek azok miatt, esetleg személyiségi jogaik sérültek.

Hát ennyi infót bírtam összeszedni..

Üdv: 3color

Előzmény: natlose2 (3804)
Thomas Creative Commons License 2000.09.12 0 0 3805
Hali,
Igen nehezen megy most az index de lehet, hogy csak innen Gender-bol. Alighanem a repulosok jobban tudjak hol vagyok en, mint en. Szoval en nemreg keszitettem felveteleket kb 100 meter magasbol a kb 1949?-ben lezuhant Sabena geprol es a mellette levo emlekhelyrol. (egy Bell 206L-rol) No meg veletlenul lefenykepeztem a foldon egy uj negyhajtomuves szurke madarat, majd megmondjatok mit ha hazaerek es beszkennelem.
Amugy eppen erdotuz elleni egyseget tanulmanyozom. Nagy elmeny.

Szoval remelem nem haragszotok majd a kepekert.
Udvozlettel, Thomas Newfoundland, Gander.

natlose2 Creative Commons License 2000.09.12 0 0 3804
Fényképezés:
Teljesen egyetértek, közterületen nem tehetik szóvá. Még őket is le lehetett volna fényképezni, miközben ilyeneket mondanak. Azt viszont ne felejtsük el, hogy repülés közben még mindig tilos fényképezni! Ha jól tudom, még hatályban van a Légügyi Törvény ide vonatkozó szakasza, csak előzetes bejelentés és utólagos cenzúra mellett készíthet magyar állampolgár Magyarországról légi fotót!
Persze a Nyitott Égbolt és más hadműveletek után ez olyan, mintha őriznénk egy kaput, ami körül már lebontották a kerítést. Csak remélni tudom, hogy azok a kedves asztaltársak, akik megosztják velünk a képeiket - áldassék a nevük - nem szenvednek hátrányt e miatt.
Előzmény: hal9000 (3802)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 3803
Sz'asztok!

Mivel én is elég sokat fordulok meg a reptéren (a hírhedt mozgásérzékelős kerítésükön kívül és belül) fotózási (spotting) illetve egyéb céllal, ezért gondoltam hozzászólok a témához.

Előljáróban egy kis reptéri este története a sok közül:

A fenti bevezetőből talán kiderült, hogy van belépőm (a reptéren ez sem jelent semmit), de a múltkor bátorkodtam csütörtök este a 2B terminál indulási szintjéről Vecsés felé haladó út oldalán lesátorozni az álványommal és megvárni a Futura B734-es indulását. Erre pár perccel később megjelenik a rendőrség és kérdezik, hogy van-e fotózási engedélyem - mutassam meg. Erre én vissza, hogy ez közterület nem? Mutatom a személyi helyett a belépőmet, hogy talán az nagyobb hatást gyakorol rájuk. Erre megszólal, amennyiben itt dolgozom valószínűleg tudom, hogy védett járat jön - ez a 22h után érkező El-Al gépet jelentette volna (20h45-ig voltam ott, ugyanis akkor indul a Futura). Mondom neki tudom, de mivel bent is állandóan macerálnak annak ellenére, hogy van fotózási engedélyem, ezért inkább kintről tevékenykedem. Aztán még mondtam, hogy értse már meg, hogy ez a gép egyszer egy héten jön... erre - azért nézzük meg, hogy van-e vmi önvédelmi eszköz Önnél - megnézte az egész hátizsákomat.
Majdnem beszóltam, hogy az állvány... :-)
Szóval no comment... ja és az utolsó szava az volt, hogy 45-kor már ne legyek ott...

Másodsorban álljon itt az 1998. április 6.-án kelt repülőtérrendből egy kis idézet:

----------------------------------------------
2.4 A fotó/video és filmfelvételek készítésére vonatkozó rendelkezések

2.4.1. Amatőr fotó/video és filmfelvételek készítése az utasok, kísérőik, valamint a belépési engedéllyel rendelkező személyek részére megengedett az alábbi területek kivételével:

- utaskezelési folyamat biztonsági területei,
- poggyász- és légiáru-kezelő épület belső terei,
- a repülőtéren tevékenykedő hatóságok szolgálati helyiségei,
- a légiforgalmi irányítás hivatali helyiségei,
- a repülőtér elektromos energiaellátását biztosító létesítmények területei,
- szolgálati átjárók, valamint
- az LRI Üzemrendészeti Osztály területén.
-------------------------------------------------

Végezetül néhány megjegyzés:

1, Hal9000-el teljesen egyetértek. A fent említett kivonat a repülőtérrendből, bár nem tiltja a fotózást még a reptér területén sem, egyáltalán nem vonatkozhat a közterületre, pedig annak a területnek a hovatartozása nem igazán vitatható szerény véleményem szerint, ahol luc72 járt, illetve ahonnan én fotóztam a Futura-t. Méghogy fényképezőt ne hordjak magamnál :-)

2, A domb bezárása, minden bizonnyal az LRI cargo új igazgatójának remekműve, aki - meg nem erősített források szerint - sérelmezte azt, hogy hétvégenként kijártak a dombra a közelben lakó családok és nézték a fel-/leszálló gépeket. Azt is tudni vélik, hogy attól félt a dombról könnyen be lehet lőni!!! az irodákba. Ráadásul humánus ember is lehet, mert állítólag első felvonásként kiírtotta az udvaron lakó két kuyát.

3, Védett járatok és egyéb állatfajták... lásd Frankfurt, Párizs and the list goes on, de ez már egy másik történet kezdete.

Elnézést, hogy kicsit hosszúra nyúlt a hozzászolás, de talán tisztább lett a kép.


Előzmény: hal9000 (3802)
hal9000 Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3802
Egy:
Ha ezt kérdezi a rendőri szerv, akkor a válaszom: Semmi köze hozzá!!!
Mutasson rá valamilyen jogszabályt, hogy miért nem hordhatsz magadnál fényképezőgépet!
Meg mi az hogy ne nézelődj, kerítésen kívül vagy, NINCS JOGUK (!!!) téged onnan elküldeni! Ha nem tetszik valakinek, hogy ott vannak az emberek, akkor vásárolják meg azt a részt, és kerítsék be! Nem korlátozhatnak állampolgári jogaid gyakorlásában, hogy sétálj és nézelődj, mert erre semmiféle jogszabály nem jogosítja fel őket! Rendkívül kifogásolhatónak tartom a Magyar rendörséget, amikor ilyenekkel foglalkoznak, közben a terminálon meg a taxisok verekednek, és egyetlen egy rendör sem sétál!
(bár nem olyan rég egy rendör közölte velem, hogy a rendör megváltoztathassa a jogszabályt, amikor nehezményeztem, hogy megfordult a záróvonalon és elkapata a szemét bringást a Margit krt-n aki nem az autósok között bringázott, majd ismét megfordult a záróvonalon és bement a közértbe, otthagyván az autót a megállni tilos alatt!)
Bocs, lehet hogy kikeltem magamból, de mostanában nagyon nem bírom a rendörséget!
Előzmény: luc72 (3801)
luc72 Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3801
Hello mindenkinek

Több okból ragadtam bilentyüt
Az elso
Kint voltam a repülotéren még hozzá a kettes futópálya ecserfelé eso oldalán és néztem a felszálló gépeket ami 2 db. Volt, ugyan is meg jelent egy rendor terepjáró és kérdezték, hogy ugyan mit csinálok már itt. Mondom, nézem a felszálló gépeket. Kinyitatták a robogom csomagtartóját, hogy nincs-e nálam fényképezo ami nem volt. Így azt mondták ne nagyon nézelodjek mert nem nagyon szeretik ezeket a nézelodoket. A fiatalabbik azt mondta maradhatok de a fonökség ki adta az utászt, hogy fokozottan figyeljenek a kerítésnél lévokre. Mondom jól van megyek a cargóhóz na itt ért a meglepi, levan zárva orbódé is van, úgy hogy ennyit a fel és leszáló gépek kukkolásárol és a domb se fog többet köszöni. Ja és álitolag biztonsági csoportok járják a környezo erdoket a kerítésen kívül. Ez a nyitunk a közönségféle.
A második.
Tudom hogy nem ismert minden tény a szaloniki esetrol de a Malév igazgatója a légi irányítokat is okolja. Tudom hogy a görög irányítok meg érik a pénzüket, de az igazgató a késésekrol azt mondja, a Malév nem tehet róla. Viszont az irányítok, akiknek a két futópálya helyet egyen kell meg oldani a forgalmat, ami nem kevés és ráadásul az egyik gép lassaban fordult vissza a pályán, hogy leguruljon aminek álitolag fék hutés miatt tett. Na és erre jött a 154-es. Vizuálisan észre vették, hogy a futók nincsenek kint, de már a süllyedést nem tudták csökkenteni így kb 300 métert csúszót a hasán mire el emelkedet a gép, ami viszont bizonyítja a gép erejét és sérülés állóságát, hiszen ez után kinyíltak a futok rendesen. De mi van, hogyha az irányítok nem nézik a leszáló gépet? Tanulság hogy azért ha ez egy szárnyon lévo hajtómuves gépel történik akkor vajon mi lesz. Nem akarok okoskodni csak le írtam a véleményem az esetrol, annál is inkább, hogy a kapitány tisztában van a feleloségével ebben biztos vagyok, és abban is, hogy nem akarja másra kenni.
A harmadik
Az igazgatónak feltett kérdésre miszerint hogy a repülotéri lopások ellen mit ohalytanak tenni azt válaszolta” Egy biztonsági cégnek adjuk át a csomag szálítást” csak hogy a most ott dolgozókat át vetetik a biztonsági céggel így, minden marad a régiben csak nem az ABC kft hanem más csinálja, ugyan azokkal az emberekkel ugye rémlik jorgos=htc.

Zolibá emil ment

Ui.
Senkit se akarok meg sérteni akinek nem inge ne vegye magára.

lms Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3800
Meg egy, az irastudok felelossege.

Pentek ebed utan negyesben beszelgetunk, ket sved ket magyar. Szoba kerul egy e heten szerdan esedekes targyalas, ahova az egyik svednek ide kell utaznia Budapestre. Kerdi, van-e kozvetlen jarat. Mondom van, MALEV. Mire kozbekottyant a masik magyar: azert vigyazni kell, a MALEV-nal mostanaban nagyon sok baleset tortenik. Probaltam magyarazni, hogy apro malorok mindenutt vannak meg minden, de az illeto megis a koppenhagai atszallast valasztotta.

Hat ennyi.

Előzmény: lms (3799)
lms Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3799
szabad nep cikk: riport Kovacs Ferenccel, a MALEV vezerigazgatojaval.

1. Meghibasodasok mindig is voltak, csak a szaloniki baleset miatt nagyobb figyelem kiseri oket.

2. A Tu154-eket azert vonjak ki a forgalombol, mert uj EU normak szerinti navigacios berendezest kellene belejuk epiteni, amely azonban olyan sokba kerulne, hogy ezt a penzt mar nem erdemes rajuk kolteni, inkabb lecserelik oke.

3. A szaloniki baleset hattererol meg mindig vitaznak a szakertok. Pl ha a dudat nem kapcsoltak volna ki a pilotak, akkor az eles hang zavarta volna a gorog iranyitokkal egyebkent sem egyszeru kommunikaciot.

4. A letszamcsokkentes egy resze a csomagrakodas outsourcing-ja (bar ez joreszt mar megtortent). A szakszervezetekkel mar egyeztetett szam: 300 fo. Reszleteket nem akart mondani.

5. A privatizacios palyazatot meg nem irtak ki. Az ujsagiro szerint a Swissair ennek ellenere mar magas szinten puhatolozik. KF szerint azonban masok is, legfeljebb nem olyan feltunoen.

Udv///Laci

Előzmény: lms (3796)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!