Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 3803
Sz'asztok!

Mivel én is elég sokat fordulok meg a reptéren (a hírhedt mozgásérzékelős kerítésükön kívül és belül) fotózási (spotting) illetve egyéb céllal, ezért gondoltam hozzászólok a témához.

Előljáróban egy kis reptéri este története a sok közül:

A fenti bevezetőből talán kiderült, hogy van belépőm (a reptéren ez sem jelent semmit), de a múltkor bátorkodtam csütörtök este a 2B terminál indulási szintjéről Vecsés felé haladó út oldalán lesátorozni az álványommal és megvárni a Futura B734-es indulását. Erre pár perccel később megjelenik a rendőrség és kérdezik, hogy van-e fotózási engedélyem - mutassam meg. Erre én vissza, hogy ez közterület nem? Mutatom a személyi helyett a belépőmet, hogy talán az nagyobb hatást gyakorol rájuk. Erre megszólal, amennyiben itt dolgozom valószínűleg tudom, hogy védett járat jön - ez a 22h után érkező El-Al gépet jelentette volna (20h45-ig voltam ott, ugyanis akkor indul a Futura). Mondom neki tudom, de mivel bent is állandóan macerálnak annak ellenére, hogy van fotózási engedélyem, ezért inkább kintről tevékenykedem. Aztán még mondtam, hogy értse már meg, hogy ez a gép egyszer egy héten jön... erre - azért nézzük meg, hogy van-e vmi önvédelmi eszköz Önnél - megnézte az egész hátizsákomat.
Majdnem beszóltam, hogy az állvány... :-)
Szóval no comment... ja és az utolsó szava az volt, hogy 45-kor már ne legyek ott...

Másodsorban álljon itt az 1998. április 6.-án kelt repülőtérrendből egy kis idézet:

----------------------------------------------
2.4 A fotó/video és filmfelvételek készítésére vonatkozó rendelkezések

2.4.1. Amatőr fotó/video és filmfelvételek készítése az utasok, kísérőik, valamint a belépési engedéllyel rendelkező személyek részére megengedett az alábbi területek kivételével:

- utaskezelési folyamat biztonsági területei,
- poggyász- és légiáru-kezelő épület belső terei,
- a repülőtéren tevékenykedő hatóságok szolgálati helyiségei,
- a légiforgalmi irányítás hivatali helyiségei,
- a repülőtér elektromos energiaellátását biztosító létesítmények területei,
- szolgálati átjárók, valamint
- az LRI Üzemrendészeti Osztály területén.
-------------------------------------------------

Végezetül néhány megjegyzés:

1, Hal9000-el teljesen egyetértek. A fent említett kivonat a repülőtérrendből, bár nem tiltja a fotózást még a reptér területén sem, egyáltalán nem vonatkozhat a közterületre, pedig annak a területnek a hovatartozása nem igazán vitatható szerény véleményem szerint, ahol luc72 járt, illetve ahonnan én fotóztam a Futura-t. Méghogy fényképezőt ne hordjak magamnál :-)

2, A domb bezárása, minden bizonnyal az LRI cargo új igazgatójának remekműve, aki - meg nem erősített források szerint - sérelmezte azt, hogy hétvégenként kijártak a dombra a közelben lakó családok és nézték a fel-/leszálló gépeket. Azt is tudni vélik, hogy attól félt a dombról könnyen be lehet lőni!!! az irodákba. Ráadásul humánus ember is lehet, mert állítólag első felvonásként kiírtotta az udvaron lakó két kuyát.

3, Védett járatok és egyéb állatfajták... lásd Frankfurt, Párizs and the list goes on, de ez már egy másik történet kezdete.

Elnézést, hogy kicsit hosszúra nyúlt a hozzászolás, de talán tisztább lett a kép.


Előzmény: hal9000 (3802)
hal9000 Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3802
Egy:
Ha ezt kérdezi a rendőri szerv, akkor a válaszom: Semmi köze hozzá!!!
Mutasson rá valamilyen jogszabályt, hogy miért nem hordhatsz magadnál fényképezőgépet!
Meg mi az hogy ne nézelődj, kerítésen kívül vagy, NINCS JOGUK (!!!) téged onnan elküldeni! Ha nem tetszik valakinek, hogy ott vannak az emberek, akkor vásárolják meg azt a részt, és kerítsék be! Nem korlátozhatnak állampolgári jogaid gyakorlásában, hogy sétálj és nézelődj, mert erre semmiféle jogszabály nem jogosítja fel őket! Rendkívül kifogásolhatónak tartom a Magyar rendörséget, amikor ilyenekkel foglalkoznak, közben a terminálon meg a taxisok verekednek, és egyetlen egy rendör sem sétál!
(bár nem olyan rég egy rendör közölte velem, hogy a rendör megváltoztathassa a jogszabályt, amikor nehezményeztem, hogy megfordult a záróvonalon és elkapata a szemét bringást a Margit krt-n aki nem az autósok között bringázott, majd ismét megfordult a záróvonalon és bement a közértbe, otthagyván az autót a megállni tilos alatt!)
Bocs, lehet hogy kikeltem magamból, de mostanában nagyon nem bírom a rendörséget!
Előzmény: luc72 (3801)
luc72 Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3801
Hello mindenkinek

Több okból ragadtam bilentyüt
Az elso
Kint voltam a repülotéren még hozzá a kettes futópálya ecserfelé eso oldalán és néztem a felszálló gépeket ami 2 db. Volt, ugyan is meg jelent egy rendor terepjáró és kérdezték, hogy ugyan mit csinálok már itt. Mondom, nézem a felszálló gépeket. Kinyitatták a robogom csomagtartóját, hogy nincs-e nálam fényképezo ami nem volt. Így azt mondták ne nagyon nézelodjek mert nem nagyon szeretik ezeket a nézelodoket. A fiatalabbik azt mondta maradhatok de a fonökség ki adta az utászt, hogy fokozottan figyeljenek a kerítésnél lévokre. Mondom jól van megyek a cargóhóz na itt ért a meglepi, levan zárva orbódé is van, úgy hogy ennyit a fel és leszáló gépek kukkolásárol és a domb se fog többet köszöni. Ja és álitolag biztonsági csoportok járják a környezo erdoket a kerítésen kívül. Ez a nyitunk a közönségféle.
A második.
Tudom hogy nem ismert minden tény a szaloniki esetrol de a Malév igazgatója a légi irányítokat is okolja. Tudom hogy a görög irányítok meg érik a pénzüket, de az igazgató a késésekrol azt mondja, a Malév nem tehet róla. Viszont az irányítok, akiknek a két futópálya helyet egyen kell meg oldani a forgalmat, ami nem kevés és ráadásul az egyik gép lassaban fordult vissza a pályán, hogy leguruljon aminek álitolag fék hutés miatt tett. Na és erre jött a 154-es. Vizuálisan észre vették, hogy a futók nincsenek kint, de már a süllyedést nem tudták csökkenteni így kb 300 métert csúszót a hasán mire el emelkedet a gép, ami viszont bizonyítja a gép erejét és sérülés állóságát, hiszen ez után kinyíltak a futok rendesen. De mi van, hogyha az irányítok nem nézik a leszáló gépet? Tanulság hogy azért ha ez egy szárnyon lévo hajtómuves gépel történik akkor vajon mi lesz. Nem akarok okoskodni csak le írtam a véleményem az esetrol, annál is inkább, hogy a kapitány tisztában van a feleloségével ebben biztos vagyok, és abban is, hogy nem akarja másra kenni.
A harmadik
Az igazgatónak feltett kérdésre miszerint hogy a repülotéri lopások ellen mit ohalytanak tenni azt válaszolta” Egy biztonsági cégnek adjuk át a csomag szálítást” csak hogy a most ott dolgozókat át vetetik a biztonsági céggel így, minden marad a régiben csak nem az ABC kft hanem más csinálja, ugyan azokkal az emberekkel ugye rémlik jorgos=htc.

Zolibá emil ment

Ui.
Senkit se akarok meg sérteni akinek nem inge ne vegye magára.

lms Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3800
Meg egy, az irastudok felelossege.

Pentek ebed utan negyesben beszelgetunk, ket sved ket magyar. Szoba kerul egy e heten szerdan esedekes targyalas, ahova az egyik svednek ide kell utaznia Budapestre. Kerdi, van-e kozvetlen jarat. Mondom van, MALEV. Mire kozbekottyant a masik magyar: azert vigyazni kell, a MALEV-nal mostanaban nagyon sok baleset tortenik. Probaltam magyarazni, hogy apro malorok mindenutt vannak meg minden, de az illeto megis a koppenhagai atszallast valasztotta.

Hat ennyi.

Előzmény: lms (3799)
lms Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3799
szabad nep cikk: riport Kovacs Ferenccel, a MALEV vezerigazgatojaval.

1. Meghibasodasok mindig is voltak, csak a szaloniki baleset miatt nagyobb figyelem kiseri oket.

2. A Tu154-eket azert vonjak ki a forgalombol, mert uj EU normak szerinti navigacios berendezest kellene belejuk epiteni, amely azonban olyan sokba kerulne, hogy ezt a penzt mar nem erdemes rajuk kolteni, inkabb lecserelik oke.

3. A szaloniki baleset hattererol meg mindig vitaznak a szakertok. Pl ha a dudat nem kapcsoltak volna ki a pilotak, akkor az eles hang zavarta volna a gorog iranyitokkal egyebkent sem egyszeru kommunikaciot.

4. A letszamcsokkentes egy resze a csomagrakodas outsourcing-ja (bar ez joreszt mar megtortent). A szakszervezetekkel mar egyeztetett szam: 300 fo. Reszleteket nem akart mondani.

5. A privatizacios palyazatot meg nem irtak ki. Az ujsagiro szerint a Swissair ennek ellenere mar magas szinten puhatolozik. KF szerint azonban masok is, legfeljebb nem olyan feltunoen.

Udv///Laci

Előzmény: lms (3796)
Madárember Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3798
Helló! A Jak, amivel elvittek egy körre mürepülni, nem piros, hanem kék-sárga és Dunaújvárosban fészkel. Akit a további részletek komolyabban érdekelnek, dobjon egy mailt erre a címre: zs.berky@matavnet.hu. Kéz és lábtörést!
Előzmény: popeye_p (3792)
plebejus Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3797
Sziasztok,
Szabad itten osregi dolgokat is szobahozni? Talaltam egy kepet, anno egy K. u. K. tengeresz keszitette az Adrian es irta a hatuljara a sorokat.
Nekem nagy elmeny volt ralelni, nezni es olvasni, felteszem a pilotajanak legnagyobb elmenye egy-egy csata tulelese lehetett...

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

lms Creative Commons License 2000.09.11 0 0 3796
Takilaci:

Amit irtal, fajdalmasan rimel szerdai tapasztalataimra (utaskiserok).

Szerencsere a hazautazas karpotolt, a kapitany szives engedelyevel a cockpit-ben toltottem a repules utolso 10-15 percet (beleertve a leszallast). Amennyiben olvassa a forumot, ezuton is koszonom!

Udv///Laci

Előzmény: takilaci (3783)
Hamster Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3795
Hát mi vagyok én, fekete doboz, hogy mindent jegyezzek? :)) Megint passzolok, látszik, hogy nem készültem :) De jó sűrű napja lehetett, igaz, meglepődnék, ha ez kifejezetten ellenére lenne :)

Hamster

Előzmény: rDave (3794)
rDave Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3794
ja! Bessenyei meddig volt ott? Farkashegyre 5-körül ért, repült, és utánna rögtön ment is tovább le se szállt...
Előzmény: Hamster (3788)
rDave Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3793
Hamster: hát igen, erre a fordítják a telefonszámlánkat :-)))
Madárember: gratulálok! szuper lehetett!!! és véletlen nem egy kis piros madárka volt a sky huszároktól? többször (csak :-( láttam budaörsön ilyesmit...
popeye_p Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3792
Hi!

Madárember, hol repültél a Jakkal? Főiskola óta nem repültem vele, és nagyon szeretnék nyomni vele egy kört...

Hamster Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3791
Az Albát a parkolóból a reptérre vezető ösvényről figyeltem, így arra kell kérjelek, valami könnyebbet kérdezz :)

Hamster

Előzmény: Törölt nick (3789)
Madárember Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3790
Sziasztok!

Nos, ma valóban témába vágó mondanivalóm van. Egyértelmü, hogy a ma esett meg velem eddigi legnagyobb repülös élményem! Kb. 10 perces mürepülés Jak-52-vel!!!

Egy barátom és kollégám vitt el egy körre. Elöször csináltunk két szolid orsót, majd miután kiderült, hogy egész jól bírom, volt bukfenc, leborítás, amerikai forduló, háton repülés, 45 fokos emelkedő orsó... Isteni volt!

Üdv

Madárember

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3789
Hello!

Két kérdés: Muha repült az Albával? Hányas számú volt kint?

üdv!

Előzmény: Hamster (3788)
Hamster Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3788
Csak nézek, hogy milyen cégek vannak, jó kis ünneplések :) Nekem Szentkirályszabadja jutott. Fogyasztóvédelmi szempontból leteszteltem a sétareptetést, ez egy újabb lajtromot jelent a skalpgyűjteményemben: HA-YHD, igazi vidámparki hangulat volt: minden egyes turbulenciánál "oooóóóóóóooo" kiáltás az utasok részéről, pedig igazán nem volt semmi gond :) A program eléggé hasonlított a tavalyira, bár kicsivel több vendég gép volt. Sajnos ezek közül az Apache nem repült, a B-25-ös oldtimer bombázó viszont igen, nagyon szép klasszikus hangja volt, ilyesmit még nem hallottam eddig. Besenyei és Veress szokásos stílusban kínozták gépeiket, bár mintha rájukszóltak volna, a szárnyvégge nem szántották fel a füvet, Veress Zoli szinte decens magasságokban maradt: vagy másfél méteren :) Nekem személyszerint tetszett a Pilatus PC9 repülése is, illetve az Albatrosé, a közönség ezekre szerintem kevésbbé figyelt oda. Ami nem tetszett: az emberek mintha nem lennének tisztában a sorbanállás fogalmával: mind a parkolókban, mind a büféknél, mind a kiállított gépeknél egymást lökték félre. Ennyit Európáról. De a program jó volt, szép volt, még itteni ismerőssel is találkoztam. Kár, hogy most egy jó darabig nem lesznek repülőnapok, úgy belejöttem :)

Hamster

PS: Hazafelé az érdi emelkedőnél utolértük a Budaörsre tartó Po-2-est, illetve pont láttuk a leszállását is, mókás volt, hogy sebességben nem volt előnye, csak ő légvonalban közlekedhetett :)

rDave Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3787
ez engem is nagyon érdekel! én még semmi ilyesmit nem hallottam...
Előzmény: Eplay_ (3785)
Sintér Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3786
Szia!

Mire gondolsz? Mostanában volt valami? Mert ha nem erről van szó, egy régebbi esetről suttognak...

Üdv: Sintér

Előzmény: Eplay_ (3785)
Eplay_ Creative Commons License 2000.09.10 0 0 3785
Hi!

Hallott valaki a Kovács-Vári kettős kissebb balesetéről a Balaton felett? Aki igen küldjön légyszi e-mailt!

rDave Creative Commons License 2000.09.09 0 0 3784
üdv mindenkinek! a topic címéről gondoltam hogy leírom a mai élményeket :) először is nem szentkirályszabadjai hanem egy céges repülőnapra kaptam invitálást ahol is eleinte két An-2 repülte az iskolaköröket itt a HA-MCB-vel (mivel volt még hely mentem egy kört az yhb-vel is :-))) volt szerencsém repülni és mégnagyobb szerencsémre egy kis időre helyet foglalhattam a pilótafülkében! egyszerűen fantasztikus volt, mind a kilátás mind a gép! ez már valószínűleg egy alaposan felújított masina lehetett mert más Ancsákkal méregetve elég különbözö volt a műszerfal... aztán valahonnan megjött a malévos HA-YHF és besegített a reptetésben de rákérdeztem hogy mennek-e haza dunakeszire erre mondták hogy igen, nemsokára és egy nagyon rendes pilóta volt és megengedte hogy vele tartsak, így azonkívűl hogy jóval gyorsabban hazaértem még egy Bp. átszelés élményével is gazdagabb lettem... 5-óra körül ott volt farkashegyen Bessenyei is egész szépen repült a hazai repteren :-))) ezek voltak ma...
Justin Creative Commons License 2000.09.09 0 0 3782
Én speciel majdnem eljutottam,csak sikeresen bekavart a jófej öcsém,és a főnököm.
Előzmény: lms (3781)
lms Creative Commons License 2000.09.09 0 0 3781
Csend es hullaszag.

Ugy latszik, mindenki Szentkiralyszabadjan van es nezi a repulogepeket... nem merem hangosan mondani, nehogy meghalljak a gyerekek, mirol maradnak le.

Előzmény: luc72 (3780)
luc72 Creative Commons License 2000.09.09 0 0 3780
Iborli

Köszönöm aggodalmadat de a sors iróniája, hogy júniusban amikor be akartam fizetni a jorgosnál a kéthetes utam közölték hogy szept. 22 ikén már nem indítanak utakat és ez már JUNIUSban történt, pedig még okt. 6 ra is volt útjuk a katalógusban. Így az Eurotoursnál fizetem be ami remélem nem megy tönkre.

natlose2 Creative Commons License 2000.09.09 0 0 3779
Legfrissebb repülős élményem:

A budaörsi repülőtéren tartotta ma egy számítástechnikai cég a születésnapját, a meghívottaknak ingyen volt a kaja, pia, zene és a REPÜLÉS!
Egy Wilga, különféle Cessnák és két Ancsa hordta szakadatlanul és számolatlanul a népeket. Nekem az igazi csemege azonban egy PO-2 volt. Mindig vágytam egy ilyen kétfedeles nyitott gép adta élményre, így erre én is jelentkeztem. Kaptam korhű bőr fejvédőt, sajnos hosszan lobogó fehér sál nem volt nálam. Éppen felszerelkeztem amikor Besenyei Péter megkezdte kűrjét a légtérben, várni kellett a felszállásra. Közben az egymásköztin megbeszéltem a pilótával, hogy egy kicsit majd én is fogom a botot.
Az alapjáraton furcsa, bugyborékoló hangot adó motornak végre beszúrta a gázt a pilóta, én megmarkoltam a botot. Nem sok dolgom volt vele, 50-nél magától elemelte a farkát a gép, 80-nál már elszívódott.
Átvezettem szintbe majd megcéloztam a szoborparkot. Páratlan élmény volt karnyújtásnyira a diósdi fennsík felett repülni, fújt a szél, zakatolt a motor és ha akartam, kihajolva nézhettem a törzs alá. Előttem a pilóta (most utas!) bőrsapkája, kicsit előbbre a burkolatlan csillagmotor egyik hengerfeje, jól szemügyre vehető a szelepvezérlés himbájának játéka. A kipufogó az arcunkba fújja a füstöt, zizegnek a merevítők, a kormányfelületekhez a törzsön kívül vezetett huzalokon minden mozdulatomat viszontlátom. Fordulóban szelíden viselkedik, de a golyót nehéz középen tartani, csúszik. Nekem legalábbis.
A leszállás is végtelenül egyszerű, levettük a gázt és hosszú siklásban elkoptattam a magasságot. A szárnyon ugyanis nem volt mit állítani, de talán ezért lehetett a szerintem kicsit gyors (utazósebességű) besiklás után a kilebegtetésben pikk-pakk átejteni és a fékezetlen futókra ledöccenni. Sajnos a farkát fenn hagytam a levegőben így túlfutottunk a starthelyen, amikor lehúztam a földre, a sarokcsúszó hamar megállította.
Feledhetetlen élmény, nem is értem, miért engedték a régi idők pilótái, hogy csukott kabinba zárják őket a későbbiekben. Felvetettem ezt a gondolatot a pilótának is, aki azt felelte erre, hogy egyszer repüljek több órát szemerkélő novemberi esőben és megértem.
A gép egyébként holnap Szentkirályszabadjára repül, ott fog sétareptetni. Lajstromjele HA-PAO, de nem lesz nehéz felfedezni.

Hamster Creative Commons License 2000.09.09 0 0 3778
Hm, én ufó vagyok, tehát rámillik a "bárki más", ergo válaszolok, bár pontosat én se tudok mondani...
0/a. Egy ideig lehetett kapni jegyet a kiállítást őrző bácsitól is, most megint nem...
1/ Nem akarják engedni, elvileg dolgozik rajta egy lelkes restaurátor, illetve a csepeli Kossuth Lajos (?) Szakközép diákjai, de lassan haladnak. Egyébként pedig ez is egy bábolnai csirkebombázó volt, azt mondják a hatása a mai napig érződik...
2/ Szétrúgta két hadd-ne-kelljem-minősítenem-alak, a rendőrséget hívta ki a bácsi, mert bezárkóztak a gépbe. Itt jegyzem meg, én azért bejutottam, elég határozott kiállás és/vagy két-három síró gyerek sokat segít a dolgon :) Maga a tény, hogy ebben az országban ide jut egy ilyen klassz dolog, sajnos tipikus :(
A maradékot nem tudom.

Hamster

Előzmény: multia (3775)
Hamster Creative Commons License 2000.09.09 0 0 3777
Hm, két-három éve jártam arra utoljára, akkor se volt olcsó, de volt sztrapacsákájuk, illetve egész jó melegszendvicsük. Másrészt az időpont ideálisnak tűnik, a kérdés az, hogy összetolnak-e a kedvünkért két asztalt :)

Hamster

Előzmény: HA-VARIA (3767)
bado Creative Commons License 2000.09.08 0 0 3776
Sajnálatos módon az hogy a keróban nins adó, nem fedi a valóságot (mindenhol a világon komoly adótartalma van, hát még Magyarországon...).

Ugyan minden héten - az autó tüzelőanyagokhoz hasonlóan - változik, meg aztán itthon nins előttem a MALÉV Üz.a.Osztály aktuális árközlő faxa, de ma kb 150 Ft körül van, ha külföldre repülünk, jóval 200 Ft feletti a belföldi ára.

Ebbe is be van építve minden fajta (út, füst, kémény, stb.) adó, meg ÁFA, NYÁFA, BÉFA, stb...
Szóval itt sem jobb a helyzet, mint a földön.

Aztán kérdezzétek meg azokat, akik benzines gépekkel repülnek. Ha jól tudom, a 100-as jóval 300 Ft felett van (Egy An-2 normája 200 l/h :-)) )

Környezetszennyezés ügyben no comment

Előzmény: takilaci (3768)
multia Creative Commons License 2000.09.08 0 0 3775
urak,hölgyek, vagy bárki más...

a ferihegyi repülőgép-skanzennel kapcsolatban érdeklődnék a T. Hozzáértőktől:

0. Ki találta ki, hogy belépőjegyet csak a terminálon lehet venni, a helyszínen nem ?
0/a Mikor jön rá, hogy ez nem jó ötlet?
1. Az IL-18 volt/lesz-e nyitva, be lehet jutni a fedélzetre valahogy?
2. A két Tu pilótafülkéjével meg lehet-e ismerkedni még közelebbről ?
3. A Mi-2 melletti konténer pontosan micsoda?
4. A balatoni viharjelző lámpának látszódó, elfektetett forgó fényjelző mi célt szolgál(t)?
5. A két, apportírozott radar-antennáról mit lehet tudni?

thx,
multia.

hal9000 Creative Commons License 2000.09.08 0 0 3773
:-)))))))))))))))))))))))
Előzmény: LadyBird (3770)
zolibá Creative Commons License 2000.09.08 0 0 3772
Sziasztok!

Sajnos marslako barátunk megjegyzései mögött van igazság. Az ENSZ környezetvédelmi szervezetének ülésén tudományos szinten foglalkoztak a problémával.
A nagy magasságban repülő gépek által kibocsátott szennyezés nagyon lassan tisztul ki abból a légrétegből. Míg 10000 m alatt a levegő átlagban 2-3 naponta kicserélődik, a felette levő tartományban ez az időtartam akár egy hónapot is elér. Így az ott megjelnő szennyezés kevésbé hígul, illetve lassan ülepedik le belőle a trutyi.
Szerencsére a hajtóművek gyártói előrehaladott kutatásokat folytatnak új konstrukciójú égőterek létrehozására, melyek minimálisra csökkenthetik az elégtelen égés miatti károsanyag-kibocsátást és a NOx kibocsátást.
A NASA is végzett kísérleteket. Valahol az óceán partvidéke felett egy 4 hajtóműves géppel (DC-8 vagy B707) ovális pályán 4-5-ször körberepültek. Miután a levegőtömeg az óceán felé mozdult el, ahol hidegebb légttömeggel keveredett, szépen létrehozott egy nagy ovális felhőzetett, amit műholdról készült felvételen jól ki lehetett venni. Ezzel a kísérlettel a NASA bizonyítani kívánta a repülésközvetlen hatását az időjárásra.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!