Részemről tökéletes egyetértés: magyarországon valóban csak egy normális offroaderrel lehet közlekedni. A cicoma meg tényleg röhejes 1 terepjárón (szerintem). A RAV 4-ről annyit, hogy szerintem nőknek sem igazán ajánlanám, ugyanis láttam róla 1 mértékadó töréstesztet és az eredmény katasztrofális volt. Ez a kocsi kész öngyilkosság. A törésteszteknél sérülékenységi fokozatonként különböző színeket használnak, ezesetben a zölddel a teljesen sérülésmentes, sárgával a kis sérüléssel járó, naranccsal a veszélyes, vörössel az amputálandó testrészeket jelölték. A RAV 4 esetébnen zöld egyáltalán nem, sárga egyszer szerepelt. A többi felületen narancs és vörös kb. fele-fele arányban. Nem értem, hogy egy Toyotának, aki a Landcruiser modellekkel a 4x4 élvonalába küzdötte be magát, miért kellett 1 ilyen játékautóval lejáratni magát.
Ne haragudj a közbevetésért, de nekem a G Csirkéről (már bocsánat), csak rossz tapasztalatom van. Én 5.2 Limiteddel jártam több, mint fél évig. Átvételkor az autóban 56.000 km volt, tehát váratlan eseményként éltem meg, amikor 2 hét után váltót kellett javíttatni 280 ezerért. A későbbiekben előfordult hibák - főtengelypozíció érzékelő szenzor két ízben adta meg magát, alapjárati motor egyszer, klíma egyszer - után alig vártam, hogy megszabaduljak tőle. Egy benzinzabáló hibrid. Az alja pedig rendkívül sérülékeny.
A Landikat tisztelem, de én kétoldali kuplungiszonyban szenvedek, úgyhogy csak automata jöhet számításba. Sajnos, amit igazán szeretnék, az jelenleg - gazdasági okokból - kívül esik a látókörömön. Amíg nem sikerül egy W463-ra szert tennem, nem is igazán akarok görcsölni. A G egy rendes darab. 20 éves futásperiódusra kalkulálták az alkatrészeit. Ezenkívül legalább annyira klasszikus, mint a Landi, azzal a különbséggel, hogy ebben kényelmesen le lehet vezetni napi ezer km-t is. Nem kapós a tolvajok között sem (ellentétben a Pajeroval, Landcruiserrel, Jeepel) így az embernek egy mozilátogatás miatt nem kell kilométereket gyalogolnia a legközelebbi vigyázott parkolóig. Bűnözők sem igazán veszik, mert ők a májerkodásra több hangsúlyt helyeznek. Ez nekik rút, mert ők a gömbölyű formákra gerjednek.
Hát programom az nincs, de felhívtam a szervezőket, a 4x4 magazinban megadott számon, és mondtak dolgokat.
Szombaton 11.00-től 19.00-ig verseny, előtte gépátvétel. Este tüzijáték.
Vasárnap 9.00-től 18.00-ig verseny, este 20. díjátadás.
A helyszin ki lesz táblázva a 6-os úttól, de ha esteleg ellopnák a táblákat:Karolina kőfejtés, a Bittner Aljos utca végén.
Természetesen (akárcsak itt a topicpan) MINDEN terepjáróautóval rendelkezőt szivesen várunk a leendő rendezvényen.
Volt/van a tasztalon egy GPS topic ahol számos használó, és nálam jelentősen jobban hozzáértő irt mindenféle jót a témáról.
Jut eszembe:
Az amiautós topicba már felvetettem, hogy ha páran összeállnánk akkor mindenki kedvére közösen, vagy külön-külön vásárolhatnánk onnan rengeteg okosságot, és azt egy konténerbe át lehetne küldetni, ami jelentősen olcsóbb, mint a hazai kisker ár.
Volt a Land Rover találkozón egy olyan versenyszám, ahhol az erdőben kellett rohangászni, és kontrollpontokat megtalálni, GPS(adtak, nem saját) segítségével. Meg kell hogy mondjam, engem eléggé lenyűgözött a kütyü. Elég pontos. Veszek is majd egyszer (kb 40eHuf), de per pillanat sok fontosabb dolog kéne még az autóba.
Nana, azt hiszem annál egy ici picit pontosabb, pláne miután Clinton bácsi megszüntette a zavarást. Egyébként a differenciális GPS előtte is tudta ezt a pontosságot, csak ezután már nincs értelme( egy haver pont akkor írta a diplomamunkáját belőle, amikor megszűnt a zavarás, tehát értelmetlen lett a diff. GPS alkalmazása, mert a sima is elég pontos lett.)
Amúgy én sem értem, hogy MO-ra minek, bár az is igaz, hogy még a legfrisebb katonai térképek is tartalmazhatnak hibákat.
nem igazan ertem, miert kell GPS egy terepjaroba
szerintem nem sok hasznat lehet venni...
tudom persze... visszatalalsz 1 pontra, meg kiirja a sebesseged(je ez utobbit tudja a km oram is :) a meterszamlalonak csapnivalo a 100m es .osagaval stb stb.... mondjuk a sivatagban hasznalhato, de hegyes dombos videkeken ahol 1000 tajekozodasi . van szerintem inkabb csak felvagasra jo, hasznalati erteke minimalis...
ennyi penzbol megveheted teljes megyaroszagot nagy reszletessegu katonai terkepen, ami szerintem sokkal jobb (nem csak azt latod hol vagy, hanem azt is hova akarsz menni :))
Egyenlőre igényfelmérési indokkal kérdeznék, mert szervezünk (a MLRE) egy olyan szabad off road-os túrát, ahol GPS koordináták alapján kell menni, ill. megtalálni az előre meghatározott pontokat.
Terveink szerint olyan lenne, ami csak terepjáróval, motorral teljesithető, de nem az a kocsiszaggató ereszdelahajam, szóval inkább olyan Parcour jellegű.
Egyébként Nektek milyen van, mi a tapasztalat?
"Sajna" én a tengerészeti egységeket "ismerem" a kézi GPS-ből csak a Garmin StreetPilot ColorMap volt a kezemben, az se sokáig.
Sziasztok terepjárósok!
Wrong vagyok egy volt Patrolos.Azért volt,mert mire a vásárlás után rendbehozattam
rögtön el is lopták.Egyszer azért sikerült elakadnom vele mindjárt az első napon.
Na mindegy.Szóval érdekelne,hogy szoktatok-e együtt eljárni sarat dagasztani,
járatlant járni?Én is szivesen mennék,de a két hetes off-road-os pályafutásom alatt
nem volt időm senkivel megismerkedni.Most készülök venni egy másik autót,remélem
addig kialakul itt valami.
Üdv minden 4x4-es megszállottnak!
Alfred:
Kösz az infókat. A "tömör" profilkeretet nem úgy értettem, mint egy kiöntött zártszelvényt pl, hanem U, meg I szelvény-szerűségeket, bocs a félreérthetőségért. Azt nem tudtam, hogy két U szelvényt fordítanak szembe, és ezt heggesztik össze, (teherautóknál nincs ilyen, vagy én nem találkoztam vele) abból indultam ki, hogy vannak profilok, amik 100 év alatt sem rohadnak el (mikor rohad el egy U vas? soha.) persze heggesztéssel más a helyzet. Amit leírtál tényleg _nagyon_ ilyesztően hangzik, és nagyjából fedi is azokat a pontokat, ahol ez a gép is rozsdás, foltos, rohadt. Az alku meg nem tudom hogy menne-e, mert bizományba vette át a kereskedő, és ilyenkor nem tudom mi a szokás, lehet-e egyáltalán alkudni...
Mivel nem ismerek vidéken jó lakatost fillérekért, azt hiszem kihagyom a verdát, meg tartok is az ilyen vidéki lakatosoktól, akit ismerek az 1-2 évre dolgozik, aztán kezdődik előlről a rohadás, ha nem is pont a javított helyen, akkor mellette.
Meg a másik kérdés, hogy ezek a fillérek, mire összejönnek...
A karosszéria-infót mindenesetre köszi. Az alkatrész (fék, motor, stb) árakról nagyon-nagy vonalakban (pl egy Pajerohoz viszonyitva) tudnál mondani vmit? Mert ahogy elnéztem kellene pár apróság a verdához. Nem pontos árakra gondolok, hanem viszonyításra, mennyire drága a cucc a többi tipushot képest: pl féktárcsa, kerékcsapágy, fékpofák, gömbcsuklók, tömítések, vezérműszíj(lánc?) ilyesmi. Ez egy nagyon régi kereklámpás típus, szerintem az elsők közül.
Előre is kösz:
Üdv:
Hunter
Happy_Hunter:
Tudod mi van "tömörből"? A húsdaráló!
A Patrol alváza két szögletes U profil szembeforditva, és alul-fölül összeheggesztve.
Különösen hátul a kerék mögött a tank vonalában vannak kirohadva, olyan szinten, hogy terepen akár el is törhet!
Elöl a váltó alatt átivelő bölcső is szét szokott rohadni, és mivel terepen mindenbe beleakad,, ezért néha leszakad.
A kasztni is rohad tizenöt év után:
-Elöl a hűtő mellett kétoldalt lerohad az az elem, aminél fogva az alvázra van csavarozva az kasztni
-A lábtérben kétoldalt az ajtó első sarkánál a kárpit alatt az alvázcsavar körűl eltűnik a lemez (rászakad az alvázra, és elnyirja a gázolaj- és fékcsöveket!)
-A csomagtaróban kétoldalt a kerékdob mögött a kárpit alatt szintén alvázcsavar körül elrohad
-Hátsó kerék előtt a sárhányó átlukad a vezető ülés felé
-Hátsó kerék mögött, ahová a sarat szórja, ahol a sárfogógumi fityeg, a karoszszéria elem alja eltűnik
-A plató ajtajának alja elrohad
Ez nagyon ijesztően hangzik, de egy jó lakatos vidéken fillérekért megfoltozza az egész autót, viszont alkuhoz kiváló alap!
Leto- ha jol emlexem a ket oldala 2,2 es lemez a a tobbit saccolom: ket fuggoleges az kb 6-8 mm lehet+ korben egy kis elvedo :) a csorlohaz 4-5 mm-es lemez egy anyagbol hajlitva egeszen a csorlokapu felettig
kartervedo lemez 4-5 os (mintazott? vagy hogy hivjak) alu lemez, de arra meg kerul nehany lyuk, hogy jobban nezzen ki
Szia Alfréd!
Még vmi eszembe jutott: Tényleg rohad az _alváz_? Azt hittem, hogy az "tömör" profilkeret. A kaszni rohadása az elmegy (a lemezek miatt) de hogy az alváz???