Keresés

Részletes keresés

Újlaki Creative Commons License 2000.07.09 0 0 3135
Hamster:

Azt meséltem már, amikor a két Wright gyerekkel repülgettem? Nem? Kár, nem is fogom...

(Levél menni fog, bocs.)

Előzmény: Hamster (3132)
hal9000 Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3134
Miért Swissair gépre felülsz? (tavaly ugye néhányan meghaltak az MD11-esen) vagy a Crossair-hez mit szólsz? Vagy esetleg TWA, vagy Air-France?
Ezen légitársaságoknál is történt nem oly rég katasztrófa, mégsem láttam ilyet leírni, hogy szabad-é xyz légitársasággal utazni!
Előzmény: szasza_hungary (3133)
szasza_hungary Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3133
Helló sziasztok!

Látom a hét témája a TU-154-es kaland Malév modra.
Elég meglepő, hiszen nem tudhatja az ember, hogy merjen-e még Malév gépre ülni (nem csak e miatt) - pilóták munkalassittása, rengeteg késés.

Tavaly előfordult, hogy a Spanairrel Gran Canariaról jöttem haza, a spanyolok rosszul számolták ki az üzemanyag mennyiséget, ezért le kellett szálnunk Barcelonában. Utána a spanyol pilóta eltévedt a gurulópályán, ezért a fűvön ment keresztől. Majd rosszul állt be a csőre, így vissza kellett fél métert tolni.

Hát most ennyi, majd még irok a kalandokról.

A Malévval bővebben foglalkoznak: http://forum.internetto.hu - Törzsasztal: Thessaloniki kaland Malév módra.

Utaznátok e MALÉV géppel, vagy inkább külföldi, esetleg megbízhatóbb légitársaságot választotok? (Jobb gép, kényelem, jobb kiszolgálás, kevesebb késés)

www.extra.hu/aircraft

Hamster Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3132
Persze, újat nem, de régit meg lehet próbálni ;) A levelemet megkaptad?

Hamster

Előzmény: Újlaki (3130)
Messer Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3131
`Amit?l viszont isten óvjon minket, az az orosz pilóta, orosz légitársaság, orosz légiutaskísér?, orosz kiszolgálás, orosz
kaja a repül?n stb. `

Azert ez manapsag mar nem egeszen igy van ahogy irod...
Egyebkent nekem is volt mar negativ elmenyem az Aeroflottal. A legszarabb veluk mindig az volt hogy a repulobe a beszallas ugy folyt mint egy buszba mivel nem volt helyfoglalas ezert ment a tolakodas mint a marhaknal. Egyszer az is elofordult, hogy gy Il-62-essel repultunk juliusban Moszkvaba ugy hogy valamiert nem mukodott a klimaberendezes a foldon es tobben rosszul lettek a gepen. Aki az orosz pilotakra azt mondja hogy rosszak egesz egyszeruen ostoba.

Azt viszont le kell irnom hogy tobbszor repultem a paraszteloszto Vnukovobol belfoldi jaratokon a Szu-ban a 80-as evek derekan. Ezt csinaltam az USA-ban is. Es en ugy vettem eszre hogy nemhogy rosszabbak lettek volna a korulmenyek az Aeroflot belfoldi jaratain (figyelem, nem nemzetkozi) hanem sokkal udvariasabb volt a kiszolgalas mint a Delta roncs 757-esen ahol morcos 55 eves stewardessek egy kopocseszenyi kolat szolgaltak fel jeggel. En szemely szerint ugy velem hogy a Delta belfoldi jaratai rosszabbak mint a volt Szu-ban. Allitolag a Northwest sokkal jobb minden teren, s a US Airways. Azt leirom, hogy a nemzetkozi jaratok tekinteteben az amerikaiak mindig is sokkal szinvonalasabbak voltak mint az oroszok. Marmint kiszolgalas es gepek teren.

Mas. Amerika-buzulas.
Ismerek egy Malev-pilotat. Eleg regen van a cegnel, bizonyosan sokan raismernenek ha leirnam ki az ezert nem irom.

Illeto a kovetkezoket mondta a 90-es evek elejen egyszer (amikor az amerika-buzulas a csucson volt):

" A 737 es a 154-es kozotti alapveto kulonbseget jol erzekelteti az hogy a ket gep uzemeltetesi utasitasa kozotti kulonbseg: a 154-eseben 10 olyan pont van hogy "katyegoricseszki zapressaetsza" (szigoruan tilos) mig a 737-eseben 8 "non-recommended""

Termeszetesen ez a mondat a repulesmechanika es a repulogepek szerkezetenek teljes nem ismeretere vall. Mondhatnank ugy is hogy iszonyu ostobasag.
Miert? Hat azert mert pl. az hogy huzhatok-e bele 4 +g-t egy gepbe nem az amerikaiak "csak non-recommended" fogalmazasan mulik. Persze, non recommended, aztan ha tortenik a katasztrofa akkor az amik mossak majd a kezuket erre a pontra mutogatva. Az alapveto szilardsagi, repulesmecahnikai torvenyek a "fasza amerikai geptol" a "szar orosz gepig" mindenre vonatkoznak.

Előzmény: Törölt nick (3110)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3130
Látom, Hamster, neked repülős ügyben nem lehet újat mondani, sőt... ;-)
Előzmény: Hamster (3129)
Hamster Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3129
Kis oldalra akasztott kapszulában, a nővérke egy harminc centis csövön át tudta abajgatni a pacienst. A PeCsában is asszem egy ilyen változat van kiállítva, hát nem lettem volan beteg benne :) Tényleg, a Moravában, Super Aeroban volt elég hely hordágynak?

A szolnoki Mi-1-est egyébként tavaly rendbehozták, nagyon szép, motoroiksan nem tudom csináltak-e valamit, de gyönyörű.

Hamster

Előzmény: Újlaki (3128)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3128
Ülés hátrafelé? Lőrésnyi ablak?

Nem tudom, ugyanott láttam-e, de talán Szolnokon, a főiskola csodálatos gyűjteményében: Mi-1-es (?) helikopter mentő verzióban. Aki nem látta, lehet találgatni, hol vitték a beteget.

Előzmény: Hamster (3124)
Mézga Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3127
Nekünk a repnapunkon volt egy morava, ami igen jó volt. Nem tudom honnan jött, de tuti volt

Mézga

hal9000 Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3126
A Moravák tényleg nagyon eltüntek, szinte mindet külföldre adták el, pár éve még volt három darab, aztán az egyik katasztrófát szenvedett Esztergom környékén. Az egyiket sokszor látom Dunakeszin, amúgy szép gép, és nagyon gyors.
Előzmény: Hamster (3124)
graffiti Creative Commons License 2000.07.08 0 0 3125
Igen, az bizony egy menetiránynak háttal beépített ülés. Amikor először hallottam, h ebben a gépben a szerelőnek külön ülése volt, irigyeltem, milyen mázlista - mintha az Ancsákon nem lett volna ott a jobb 1 pl. a szerelőnek ;-))

Aztán amikor megláttam, hogy milyen kis lyukban ül, menetiránynak háttal (!) és lőrésnyi ablakon skubizik, már nem is irigyeltem.

Amugy eddig mindössze egyszer sikerült egy permetezőgéppel akció közben elmennem, mondjuk az egy Szeged feletti szunyogirtás volt, azonban az egyórás macskabölcsőzés után nem vágyom újabb bevetésre...

Előzmény: Hamster (3124)
Hamster Creative Commons License 2000.07.07 0 0 3124
Nem tudja valaki, a kaposvári reptéren egykor, helyiek által
összehozott "repülőgépmúzeum" megvan még?

Másik kérdés: megint voltam a PeCsa-beli Repülőmúzeumban, és ott láttam, hogy a Cmelak pilótafülkéje és szóróanyagtartálya mögött volt még egy ülés hátrafele, az csak viccből lett odatéve, vagy tényleg volt ott egy hely?

További kérdés, szintén ott ötlött fel: mi lett a Moravákkal? Nagyon hamar kivonták őket, nem is repültek a Mentőszolgálat után?

Hamster

cserny Creative Commons License 2000.07.07 0 0 3123
futomu nelkuli landolas:
Az egyik Haditechnikaban volt egy tudositas arrol hogy az "orosz vitezek" murepulo kotelek egyik tagja egy SZU-27-t hasra tett a pozsonyi repuloteren mivel elfelejtette kiengedni a kereket. Fenykepsorozatot is kozoltek. Nagy szikraeso, a gep a fegyvertarto sineken csuszott vegig a betonon es a tribun elott allt meg. A pilota a sulyos hiba elkovetese utan a hajtomuvek teljesitmenyenek szabalyozasaval kerulte el azt hogy a gep keresztbe forduljon, Nemi tanacstalansag, majd a szinten ott vendegeskedo cseh brigad segitett a gepet felemelni hogy ki lehessen ereszteni a futomuvet. (Az orosz kotelek muszaki csapata ekozben egy masik repuloteren szallt le mert ezt a repteret a baleset miatt lezartak es csak kesobb futottak be.)
Előzmény: DAttis (3119)
Osztap Bender Creative Commons License 2000.07.07 0 0 3122
Pedig milyen szép is lehetett volna, amikor megérkeznek a MiG-29-esek, vastag gépzsírréteggel tartósítva, zsírpapírba csomagolva az egykori szovjet szokásoknak megfelelően.

Osztap

Előzmény: DAttis (3121)
DAttis Creative Commons License 2000.07.07 0 0 3121
Azért nem minden orosz cucc jó :))
Találkoztam olyan sz@r igénytelen dolgokkal a volt Szu-ból, hogy hajam szála égnek állt, és már a csomagolása se volt biztató.

De ennek ellenére a repülőgépek (Tupoljev, MiG az f@sza), no meg a metrókocsijuk se rossz, meg a nagy tehermozdonyuk (M62-es "Szergej").

De nekem úgy tűnik, csak amit exportra termeltek azok voltak némileg jó minőségű áruk, a belföldre nagyon silány dolgok jutottak (legalább is a polgári életben)
Most nem kizárólag a repcsikre gondolok, de hát ugye azért a Világ nagy részén csak megvásárolták a MiG-ek-et, Tupoljevek-et, Mil-eket stb... Ha már a repülésről van szó.

Előzmény: popeye_p (3108)
popeye_p Creative Commons License 2000.07.07 0 0 3120
Fly!
a
Az oroszok a legfaszább gyerekek, nem tudtad?:)
Pl. közel-légiharcban az amik sehol sincsenek hozzájuk képest.
Az amiknak csak sok pénzük van, és abból könnyű jó technikát csinálni, de emberileg a többség nulla.
Volt szerencsém látogatást tenni az USAF Academy-n
Coloradoban, ott tudtam meg, hogy kevés a vadászpilóta (1996..de azóta is), mert a többség azzal indul neki a sulinak, hogy úúúúú F-15, F-16, királlyyy...aztán meg többmotoros képzésre kérik magukat, mert a légitársaságoknál 5* annyit kereshetnek. Nem tudom ezt ki hogy látja, de nekem ez elég kiábrándító és visszataszító...csak a pénz, mindig csak a pénz
DAttis Creative Commons License 2000.07.07 0 0 3119
Sziasztok !

Hát sajnálatos, hogy igy végzi a jó öreg Tupoljev (HA-LCR?) Szalonikiben, ezek szerint az is ott marad és majd szétbontják, beolvasztják.

A TV hírműsorai megint okoskodtak. Az egyik totálkárról beszél, a másik nem, tök nevetséges.
Ja és amit ma reggel a rádió mondott, hogy azért történt az eset, mert a pályán egy másik gép ott volt ezért nem engedte ki a futót, igen, de akkor mi a francot keresett már a pálya felett, ha oz még foglalt volt, gondolom ez a irányítás hibája, de akkor se értem, kvázi ha már ide "leengedték" a végső megközelítéshez, a gépet a pilótának már elvileg nem ki kellett volna jóval a pálya előtt (3-4 km) engedni a futót? Mert akkor még is csak a pilóta hibázott, mert ez a futó nélküli leszállás olyan, mintha én kormány nélkül szeretnék befordulni az utcasarkon.

Újlaki Creative Commons License 2000.07.07 0 0 3116
Egy hasraszállt, túlfutott, berogyott futójú gépnél minden azon múlik, mekkora a sérülés. Egyrészt a szerkezet szilárdsága lényeges, ehhez pedig a borítás épsége fontos, hiszen ezek a gépek mind úgy épülnek, hogy a vázszerkezet és a borítás együtt adja a teherviselő szerkezetet. Ha szakad a borítás, törhet a többi is.

Aztán a sérült gép repülés közben, ugye, hajlik, nyeklik-csuklik, ha valahol repedés van, az gyorsan továbbterjedhet, törést okozva.

De van egy harmadik, talán kevésbé ismert dolog is: a gép szárnya úgy deformálódhat, hogy aszimmetrikus lesz a gép, és akkor nem repülhető stabilan, illetve kis sebességen - kilebegtetéskor - nem egyszerre esik át a két szárny, és borul a gép.

Már meséltem a kijevi tanreptér Il-62-eséről, amelyiknek az egyik szárnya megcsavarodott. Nem érte meg javítani, öreg volt, és nagyon a széria elejéről. Azt egy pilóta egyedül repülte át Zsuljánira, és jókora veszélyességi pótlékot kapott érte.

Egyébként meg nem tudom, honnan származnak és miből táplálkoznak az orosz pilótákat érintő bugyutácska előítéletek. Vagy százszor repültem orosz (ukrán, tadzsik, türkmén, grúz, örmény, azerbajdzsáni) pilótával, és semmi olyat nem vettem észre, mint amit itt néha előkapnak. Továbbmennék: néhány orosz pilótát személyesen is ismerek illetve ismertem, és legmélyebb meggyőződéssel állíthatom, hogy nagyon sok jó pilóta van közöttük; amint hogy kutyaütő is akad, mint az amerikaiak, afrikaiak vagy ausztrálok között is.

Mint ahogy a MALÉV pilcsik között is akad nagyon jó, meg közepes, meg gyengécske is; ahogy rossz napja is lehet bármelyiknek, vagy olyan kellemetlen kis külső tényező, mint egy apró szélnyírás a pálya fölött, ami nem engedi leszállni a gépet, vagy ellenkezőleg, kicsit odavágja. Én mindenesetre nem mernék, több száz normál repülés és a kabinban élvezett több tucat repülés után sem, ítéletet mondani valakiről, pláne valakikről egy keményebb leszállás, erőteljesebb forduló vagy dobálósabb légiút után.

hal9000 Creative Commons License 2000.07.07 0 0 3115
Tényleg tavaly nyáron volt a dolog, és persze, hogy nem istenkiértés volt átrepülni, de azért biztos örültek a fiúk, hogy megérkeztek. Azért egy ilyenhez kell bátorság szerintem, és jóértelemben vett önbizalom.
Akkor én is kötözködöm :-)
A repülőt nem zsoké vezeti, mert az egyedül ül a lovon, itt ketten voltak....
ui: Bevallom, időnként azt is mondom, hogy ventillátorlapát...
Most megyek hamut szórok a fejemre, kukoricát hintek a sarokba, rátérdelek, és mea culpa mondogatása közben ostorozom a hátam :-)
Előzmény: bado (3114)
bado Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3114
Az a 410-es a BASe Kft HA-LAZ lj. gépe volt, eje ugratás során a zsokék egy kicsit elcseszték és futó nélkül száltak le, ez tavaly nyáron történt. de most nem is ez a lényeg, hanem az, hogy nem feltétlenül felelőtlenség, ha a repülőgépet futók nélkül üresen átrepülik.
Nyilván ez a "..dolgoztak rajta egy hétig..." arról szólt, hogy végigellenőrizték azokat az elemeket, rendszereket, amelyek a hasraszállás során sérülhetett, ami esetleg (létfontosságú elem) sérült, azt kijavították és ezután átrepülték a javító bázisra.
Ez - ha kivitelezhető - hasraszállásoknál így szokott történni (persze egy bizonyos kategória határig, mert azon felül egy hasraszállás egy kicsit több kárt tud okozni), az viszont már valóban felelőtlenség lenne, ha a futót behúzva repülne át. Ugyanis a sérülések után nincs garancia, hogy biztos újra kimegy. A földi szállítás meg több száz, esetleg ezer km-en át horribilis összeg, és megszervezni sem piskóta.
Nem hiszem, hogy LAZ esemény utáni átrepülése olyan istenkisértés lett volna, hogy indokolt lenne a "...nem szivesen ülltem volna rajta..." ondolat.
Ja! Tudomásom szerint a LÉGCSAVAR (és nem propeller!!! lásd: ujlaki - szakmai igényesség) nem örbült, csak a sárkány (nem kaszni) sérült, de az ilyenkor - ugyan nem olyan látványosan -nagyon rendesen és sok munkát okozva deformálódott.
Előzmény: hal9000 (3112)
MZ per X Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3113
Az amcsi belföldi járatokról csak annyit (igaz, nem szabad általánosítani), hogy egyszer JFK és Dallas között repültem a Deltával. A beszállás után meglepve tapasztaltam, hogy a legutolsó sorban kaptam helyet. Ez még nem lett volna akkora gond, de az ülésen jól láthatóan egy hányás nyomait fedeztem fel. No, nem a sűrűjét, de hányásnak hányás... Kérdeztem a sztyuvit, hogy akkor most mi lópatkó legyen. Ő csak a kezét tördelve sopánkodott. Aztán magam oldottam meg a kérdést: lekaptam egy takarót a poggyásztartóból és összehajtogatva beletettem a hányásba... Mivel állva nem lehetett utazni... ->:-)
Előzmény: robicsek (3111)
hal9000 Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3112
Nemrég (kb fél éve?) leszállt egy L-410-es gép is futó nélkül Esztergomban, a kaszni elgörbült, a propeller leért. Eljöttek, megemelték, kinyitották a futót, dolgoztak rajta egy hétig, majd felszálltak vele, és átrepülték Csehországba nagyjavításra. Én nem szivesen ülltem volna rajta, pedig szeretem a repülést....
robicsek Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3111
én repültem Aeroflottal, Aeroszvit-tel, Crimea Airlinessel is - nem vettem észre semmi gondot a kiszolgálással. (egynéhány amerikai belföldi cégnél 1000szer jobbak, az biztos)
Az Aeroszviten pl igen finom volt a lazac :-)))
(ölég régi 737-es volt, a gép idősebb mint a sztyuvik szvsz, nemtom ez most előny-e vagy hátrány:))
Előzmény: Törölt nick (3110)
popeye_p Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3108
Az a baj, hogy az emberek nem tudják, vagy csak nem akarnak emlékezni milyen faszák az orosz dolgok. Pl. a Tu-154, benne van az anyag...a hajtóművek meg -mint az orosz gépeknél általában-
olyan bikák, hogy kitolják a gépet még amúgy veszettnek tűnő helyzetből is (sajnos ellenpélda a 29-es katasztrófája, de ott is kitolta volna, ha van még 20 métere szvsz). Vagy ott a Volga, olyan vastag lemezből készült, hogy egy Suzuki legfeljebb a festéket kaparhatja meg rajta, ha nekimegy:)
Meg ha figyelembe vesszük, hogy tőlünk keletebbre milyen körülmények közt üzemeltet(ték)ik ezeket a gépeket, és azt kibírták...és itt milyen jó kezekben vannak...akkor nyugodtan állíthatom azt hiszem, hogy ilyen szempontból felérnek a nyugati technikához.
Más kérdés, hogy a gazdaságosság sose volt szempont a nagy CCCP-ben. De erről már volt szó...
Előzmény: DAttis (3104)
DAttis Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3107
Hogyhogy nem jön haza ?

Annyira csak nem sérült meg az incidenstől, hogy saját szárnyán ne tudjon hazarepülni.

Pedig gondoltam leselejtezés után megszerzem és kiállítom a kertünkben :-))))))))))

Előzmény: Törölt nick (3106)
Vanek Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3105
Hm, ez a TU 154-es eset nem inkább a repülőgépszerencsétlenség topic témája lenne? (hm, ez reklám volt, mert megírtam oda életem leghosszabb tasztalos hozzászólását és kíváncsi vagyok a véleményetekre)
DAttis Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3104
Nekem az nem tetszik csak, hogy az emberekbe bele akarják nyomni azt a tudatot, hogy a MALÉV TU-154-esei vacakok, meg rosszak, mert öregek, holott ha jól emlékszem a MALÉV első 3 B-737-200-as gépe nem igazán fiatalon kerültek légitársaságunkhoz (10 évesek lehettek?) és most meglévő 737-esek se gyári zsír újak, ha jól gondolom.
Azt felejtik el, hogy a Tu-154-essel 1973 óta nem történt katasztrófa, nagyon súlyos baleset a MALÉV-nál (kivéve azt a Beirut-i? esetet 1975-ben).
Másrészt meg ugye mert orosz (szovjet) gyártmány azért nem néznek jó szemmel rá úgy általában az emberek, mert ugye szabad világ van már idehaza meg mi se maradjunk le a Világtól, hát éljenek a Boeing-ek, meg ami amerikai.
Ezt nem rosszindulatból mondom, de egyrészt átestünk a ló tulsó oldalára az (Amerika imádattal).
Biztos, hogy korszerübb jobb a Boeing gép, mint a Tupoljev, kevesebb a fogyasztás, kisebb a szervizelési ráforditás stb..., de azért még ki bírunk kb. fél évet amíg üzembe tartják a 154-eseket.
Előzmény: vince (3102)
__Tibi Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3103
Köszi, hogy nyugtatsz:-)
Végül is teljesen igazad van.
Előzmény: Újlaki (3101)
vince Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3102
Nem mindegy hány évesek :-)))) különben már csak egy db 737-200 van a MALÉV flottában, szerény neve: Le Károly.
Ha igazán szép kort megélt gépet akarsz látni, itt van mindjárt a Kazak légitársoság szineit viselő P4-RMB, amit 69 ben gyártottak.
Előzmény: Macimedve (3099)
Újlaki Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3101
Jól teszed, hogy félsz: Úton a reptér felé, meg nyaralás közben, aztán itthon hazafelé a reptérről egészen komoly esélyed van egy közlekedési vag egyéb balesetre. Szerencsére közben van kétszer két óra időd, amikor nyugodt lehetsz, mert viszonylagos biztonságban vagy: a két repülőút során. Dőlj hátra, és élvezd a repülést.
Előzmény: __Tibi (3100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!