NDK? :) meg most is zümmögnek sok helyen Simsonok a volt NDK területén, és nem csak hobbiból! Jártam Waltershausen ( ha jól rémlik a település neve) környékén, volt Simson service :) ez kb 10 éve volt. De pár éve Zittau-ban voltunk, ez egy kisváros a Lengyel-Cseh-Német határon, ott gyártották a Roburokat. Németország, de azért eléggé jelen van a múlt, leppukkant épületek, inkább kelet-Magyarországra emlékeztet bizonyos szempontból, mint a 21. század Németországára. És ami ott volt Simson fronton! Az utcán rendes napi használatban futottak. Az utcán sétálva rendszeresen elzümmött 1-1 Simson, nem egy utánfutóval! Volt ott egy középiskola, előtte legalább 10 Simson! És nem is csupán a fiúk játéka, egyikkel másikkal fiatal lányok/nők robogtak.
Mondjuk a motorok állapota nem magyaros volt, mindegyiken látszott, hogy vigyáznak rá, szép fényezés, láthatóan jó állapot. Meg ne sértődött senki, biztos sokan láttátok már tipikus kocsmai Simsont, horpadtan, kopottan, a motorja egy olajos sáros göb, szakadt üléssel...
A Magyar szabályok túl merevek. Nem felnőttként kezelik a kismotorosokat. Az NDK-ban járva láttam Simson Star-on még kisgyereket is, aki egy pótülésen az apa előtt ült, hátul meg az anyuka. Nem értem miért van nálunk ez. Az Osztrákoknál is lehet két személy egy kismotoron. Begyöpösült törvényhozók, illene váltani.
Azért ezzel nem értek egyet! Két személyre találták ki! És a németek használják is utassal. Csak ugye nálunk ahhoz rendszám kell rá, és a nagymotoros feltételek, tehát műszaki vizsga, minimum A1-es jogosítvány.
Azért volt, hogy ketten mentünk Simsonnal. Mentem így az SR50-el, és a Schwalbéval is pár 10 km-t és meglepően szépen megy úgy is. Sőt apa S50-ese eredetileg rendszámos volt, és bizony évekig jártak vele kettesben anyukámmal, sokszor csomaggal.
Nekem egyébként ez nagy szívfájdalmam, hogy nem lehet utast vinni rajta. Nyilván a nagymotoros nyűgöket nem szeretném vele, annyit valóban nem ér. És nem nagy távokban gondolkodnék két személlyel, de a környéken elfutkosni, pláne nyáron a strandra leugrani vele nagyon jó lenne. Mivel van A jogosítványom, és már 14 éves se vagyok (sajnos) számomra az se lenne baj, ha utast csak nagymotoros jogsival, és vagy bizonyos életkor felett lehetne szállítani.
Ennél csak egy szimmering van, a csőtengely, és a berúgó között nincs semmi. Ezért olajköd szinte mindig lesz. A szimmmering cseréhez annál le kell venni a deknit.
Nem nagyon látsz 2 utast szimón.A kihegyezetteken meg pláne2 ember meg a főváz mögött csücsül,nem jó a hasonlat.Nekem az ugratások miatt hajlott a váz,szögvassal lett merevitve a tank alatt,a váz teteje.
Két nyeszlet utazó esetén elfogadható. A Simsont nem erre találták ki. Volt pár motorom, de egy hosszú útra, nagyobb súly esetén komolyabb súlyú motor kell. Párszor megcsináltam, van tapasztalatom.
Sziasztok! Star blokkos Schwalbem van. Jön az olaj a berugótengelynél. Régen volt 51-es simsonom s annál volt egy gumigyűrű a berugó és a váltótengely között ill. a blokkban egy szimmering. Ennél mi a megoldás?
Ha nem folytat ( és szerintem ez még nem) én visszatenném. Sajnos sok ennél rosszabbul néz ki alig használat után, ezért szerintem amelyik ilyen tömítés működik, azt meg kell becsülni, és használni amíg lehet. Egyébként a kar alján a sík felületet is érdemes ellenőrizni, és ha kell, üveglapon síkba csiszolni.
Azért tegyük hozzá, hogy ez a motor nem úgy készült, hogy egy pajtaszökevény Simoba belepakolták a "tuningos" blokkot. Mondhatni, a kész motor nyomokban eredeti Simsont is tartalmaz.
A váz, a merevítők és az ülésváz lehet echte DDR, de szerintem ott is újra varrták a hegesztéseket. (Habár én a vázmerevítőket lecserélném valami erősebbre.)
Az első-hátsó villának köze nincs Honecker elvtárshoz ... szerintem ez egy Simsonnak látszó motor.
Vissza tomit1 tömítéses dolgára. Szétkaptam a benzincsapot, elég tré állapotban van a tömítés.
Tudni kell hozzá, hogy én állandóan nyitva tartom a csapot, csak akkor használom, ha tartalékra kell tekerni. Egy év alatt tíznél kevesebbszer mozdítottam meg, de a jobb oldalon kezdenek összeérni a lyukak. Viszont nem dagadt meg.
A törvényeket emberek hozzák, akiket mi választunk. Mi tehetünk arról hogy kiket választunk. Rossz döntés, átgondolatlan, rossz törvények. Elég sok ilyen van, amin már túlhaladt az idő.
Azért egy gyenge vázba egy 14 kW-os motort beépíteni életveszélyes, én nem gondolom hogy lenne olyan törvény, amelyik ezt megengedné.