Keresés

Részletes keresés

Farmerlegend Creative Commons License 2024.04.20 -2 4 63444

Értelmes midiket kell mielőbb beszerezni vagy ezeket kell normálisan használhatóvá tenni. Ha nem megy, szét kell a céget perelni mert szart adtak el... 

 

Remélem ha midizésre kerül a sor azt egy jelentős sűrítés előzi meg. Ugyanis most is sokszor probléma, főként délelőtt a 60 perces követésnél a szóló dugig van. De ugyanúgy csúcsban is rengetegen vannak, szombat délelőttről megint csak nem beszélve. 

Látni kell, amióta a Búzán a közös indulóhely megszünt a 3-3A-val, azóta a 3-as kihasználtsága jócskán megcsappant, míg a 3A-nak megnőtt. Nagyon sokan szállnak fel a Szinvaparknál. Sajnos valamiért oda koncentrálódott át a felszállási igény. Bevallom, én az egészet visszapakolnám a Búzára, s a 3A Y híd - Tiszai oda vissza körét is iktatnám azzal a megoldással, hogy újra a Bajcsy - Selyemrét - Tiszai vonalon megy.

 

Egy a lényeg, sűrítés nélkül jelen pillanatban midit tenni a 3A-ra orbitális szakmai hibáról tenne tanúsítványt. Bízom benne erre nem kerül sor.

Előzmény: Balee15 (63443)
Balee15 Creative Commons License 2024.04.19 0 5 63443

Igen? És mégis ki fogja végezni a járatokat? Merthogy a 6-ból éppcsak szenvedve ki tudunk köhögni 1, maximum 2 darab midit az állományból, az szerintem annyira nem buli.

Pedig a Martinkertváros kiterjedése is rohamosan bővül, folyamatosan húzzák fel a házakat, jönnek létre az új utcák, szóval pont a nagyobb lefedésen kellene gondolkodni lassan.

Előzmény: Farmerlegend (63438)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.19 0 2 63442

Szerintem leírtuk már többször hogy a népkert narancsos majális,a csanyik pedig a klasszikus szoci majális helyszíne.Mindegy milyen a városvezetés,nem fognak keveredni mert megrendezik maguknak a nyugati végeken,ha kell akkor szponzorokkal.

 

Azért azt látni hogy rendszerint a csanyik felé ömlik a tengernyi autó és a tömeg.Érti mindenki hogy a kriza féle "polgári piknik" a középosztálynak készült erős hátszéllel de azt nem fogták fel hogy ilyenkor a vadasparkba is bemásznak kölykökkel a szülők,utána esznek-isznak,megnézik a végállomásnál az új látnivalót,esetleg kimennek lillára,molnár szikla,vízesés,kisvasút végig,vissza gyalog a síneken,őskohó,hámori tó csónakázás...stb.

 

A népkert önmagában semmi ehhez a kínálathoz képest,hiába a hátszél,a vurstli,a búcsúfia meg amit intéznek.Soha nem fog vonzani annyi embert mint a nyugati rész mert ilyenkor összekötik a helyszíneket és sötétedésig flangálnak.Nem véletlenül pofázzuk 5/15 járatok tuningját,ha nincs mivel kijutni a végekre akkor marad a kényelmes kocsi.

Nem jutott el még mindig a városháza tudatáig hogy hétvégén és ünnepnap tudnak kirándulni az emberek,ergo ha turizmust akarnak akkor 10 percező villamos alap és el kell felejteni az óránkénti járatokat (főleg szólóval)

Megnézi egy dunántúli a hétvégi menetrendet és sírvafakad majd elmegy tankolni hogy végig tudják járni a panziótól az összes kinézett helyszínt.Eszébe nem jut negyedórás villamosra felnyomkodni a kölykét lyukósiak és bevásárlók mellé.Turisták nélkül is vicc a hétvége,általában fullon van a villamos.

Előzmény: jbaal (63441)
jbaal Creative Commons License 2024.04.19 0 5 63441

Először kell a normális kínálat, és majd utána fogják letenni az autót, nem fordítva. Hiába pattog a rendőr, ha közben meg a 15 percenkénti viccvillamosra nem lehet felférni. Akkor mi a francnak kell ilyen rendezvényt tenni a város szélére, ha nem lehet sehogy megközelíteni? Őszintén szólva a nÉpkert egy nagyon is jó ötlet volt, sokkal egyszerűbben megközelíthető a város minden pontjáról, nem kell emelkedőn gyalogolni egy csomót. De csak azértis meg kellett mutatni, hogy mi nem ott tartjuk, ahol az elődök.

 

Sajnos elég erőteljesen tett a városvezetés azért az elmúlt kb. 10 évben, hogy csak nagyon indokolt esetben tegyék le az autót az emebrek. Nem megy egyik pillanatról a másikra a visszaszoktatás, először ki kéne alakítani a megfelelő kínálatot, aztán irdatlan módon kéne reklámozni plakátokon, neten, midnenhol, hogy gyertek vissza, mert újra 7-8-10 percenként jár a villamos hétvégén, 20-30 percenként az 5-ös, a 35-ös reggeli csúcsban 4-5 percenként jár csuklóssal, fel lehet férni rá. Na ez az, ami a büdös életben nem fog már megvalósulni sajnos.

Előzmény: Eládi (63436)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.19 0 2 63440

Aranyosak ezek a lakossági fórumok.

Megígérnek mindent és annak négyzetét aztán évekig nem történik semmi.

Már 20 éve is undorító volt a 3A útvonala,mostanra teljesedett ki a probléma annyira hogy zavar mindenkit.

Midivel arra?Na az szép lesz mert 3A eléggé kihasznált,már amennyire az utóbbi időben láttam búzán vagy szinvaparknál.

 

Előzmény: Farmerlegend (63438)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.19 0 2 63439

Ez így is van,a csorda nem teszi le a kocsit csak ha erősen korlátozzák a mozgásterét.

Valamint adnak valamilyen alternatívát mondjuk villamos formájában.

Azt érdemes megjegyezni hogy bárhol bármikor le tudnak zárni teljes utcákat és városrészeket akár politikusok látogatása miatt,méghozzá úgy hogy a helyben lakó is kínlódva tud hazajutni.Tehát meg tudnák oldani ha akarnák,de nem akarják.A választások előtt nem kekeckednek az autós szavazókkal inkább beállítják az egész nyugati részt.

 

Szerinted mennyiből tart ellenőrizni a mai világban egy kis utcában álló autó üzembentartójának kilétét?Seperc alatt kiderül hogy nem a háztulaj parkol a háza előtt.Komolyabb eseményeknél felpakolják trélerre és elszállítják,nem szarakodnak vele.Persze ezt nem fogják erőltetni.

 

Nem csak majlát környékével tolnak ki állandóan hanem lilla,ómassa,hámor,répáshuta,bükkszent lakosaival is.Arról nem beszélve hogy történhet bármi aznap és mentő,tűzoltó akadályozva van a sínek után.Minden perc számít ilyenkor ez gondolom világos.

Meg tudnák oldani ezt az egy szerencsétlen ünnepnapot ha akarnák de nem akarják.Június 9-ig biztos nem nyúlnak semmiféle darázsfészekbe.

Előzmény: Eládi (63436)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.04.19 -5 3 63438
Eládi Creative Commons License 2024.04.18 0 16 63437

Ha már Majális, gondoltam hozok egy pár képet színesíteni a topikot a 2010-es Majálisról :

Eládi Creative Commons License 2024.04.18 -2 2 63436

Igazság szerint én azt gondolom hogy lehet bármilyen sűrű közlekedés jönne létre a majális rendezvényekre, az emberek többsége nem tenné le a kocsikat. Előző éven is hiába ment a rendőrautó már a Táncsics térnél, és figyelmeztette az autósokat hogy nem engedik fel őket és forduljanak vissza, sokan nem fogadták meg a tanácsot. Látható eredménye lett a Felső-Majláthi kis utcák állapota. Hiába minden lezárás, ha kell tökön paszulyon keresztül mennek az autósok, csak mutasson nekik nekik útvonalat a waze.Úgyis megkeresnék azokat a kis utcákat amelyeken kijuthatnak valameddig. 

Igen, tök jó lenne ha letennék az autókat és a sűrű járatokkal utaznának, de lássuk be hogy ez nem lesz így. 

Előzmény: rednalhgih (63434)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.17 -2 1 63435

Tavaly mindent leírtunk .)

Abból egy mondatot nem fognak megvalósítani.

Lesz megint face posztolás egész nap és anyázás utána egy hétig.

 

A villamosok pedig ne koptassák a síneket mert már így is tábla több helyen.Jóvanaz a telepen,kímélni kell a festést.Az hiányzik hogy a tömeg autó helyett villamossal utazzon majlátra.Még mit nem...

 

Előzmény: jeek (63431)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.17 -1 2 63434

Úgy gondolom ha megerőltetné magát az önkormányzat akkor nem ismétlődne évről-évre a kiliánig tartó araszolás.

Vissza lehet olvasni a tavalyi bejegyzéseket.

 

Persze..tudom..választások előtt nehogy megfingassuk az autósokat mert junius 9-ig simogatni kell őket a szavazatuk miatt.Jó lesz a villamos negyedóránként és a többi hétvégi "szolgáltatás" aminek egy ilyen rendezvényre kellene elvinni némi tömeget.

Igazad van,csodát nem várok,a mintázat ismétlődik idén is.

 

Akarat kérdése minden.Ha világosan figyelmeztetik az autósokat hogy nem fogják felengedni egyik irányból sem akkor nem indul el a nagy része csak a kurucos próbálkozók.Azok is pofára esnek mert visszafordítanák őket.Inkább bevállalnak ez éven is egy káoszt.Annak ellenére hogy a földrajz lehetővé teszi azt is hogy keletebbre állítsák meg a forgalmat.

Majd mesélj az élményekről (ha megnyered az ünnepnapot)

Előzmény: Eládi (63430)
DMR busz Creative Commons License 2024.04.17 0 2 63433

A Szentgyörgy út és a Csermőkei út közötti szakaszon csattant össze két autó, és a roncsok elfoglalták teljesen az utat. 

Előzmény: Trilexhu (63432)
Trilexhu Creative Commons License 2024.04.17 0 4 63432

A Miskolctapolcai úton történt valami, a 2-12 Hejőcsaba felé terelve, a Futó utcán közlekedik.

jeek Creative Commons License 2024.04.17 0 4 63431

Egy DVTK-FTC meccs miatt le tudják zárni a negyed várost úgy, hogy bizonyos területekre csak lakcímkártyával vagy tömegközlekedéssel mehetsz be bizonyos időszakokban.
Meg kell csinálni május 1-jén is. Autóforgalom Diósgyőr vk-ig mehet. Onnantól csak célforgalom átengedve... Villamost sűríteni legalább 7-10 perc követésre.

Előzmény: rednalhgih (63429)
Eládi Creative Commons License 2024.04.17 -2 4 63430

Úgy gondolod hogyha percenként mennének a buszok a Majálisra akkor nem kocsival menne mindenki? Kétlem...

És már most borítékolható a káosz és a dugó.

Előzmény: rednalhgih (63429)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.17 -1 1 63429

Ugye hétvégi/ünnepnapi menetrendet hanyagolják elsejére (?)

Jah persze...milyen jól sikerült koptatni eddig is a kocsisorokat.Végül is csak a zenta utcáig áll a dugó.

Előzmény: Trilexhu (63428)
Trilexhu Creative Commons License 2024.04.17 0 5 63428

Megjelentek az appban a május 1-i járatok. Az AMP és az RMP változatlan, érdekes viszont, hogy egyszerre lesz FMV és MPV is, ugye előbbi tavaly, utóbbi tavaly előtt közlekedett.

Balee15 Creative Commons License 2024.04.17 -1 6 63427

Szép számok, kár, hogy 31 darab villamosunk van. :( A hétvége egyenesen szégyen. Vasárnap tulajdonképpen elég lenne kiadni a nosztalgia flottát, ezt a teljesítményt azok is elviszik - a férőhelyet figyelmen kívül hagyva...

Előzmény: pasazer (63426)
pasazer Creative Commons License 2024.04.16 0 7 63426

A tavalyi menetrendben reggel:20 délelőtt 12 délután 21 kocsi volt kint tanitásí időben, a reggeli csúcsban a Tiszain nagyon rövid pihenők vannak állandó átszerelésekkel Most az októberi sűrítés után reggel is 21 villamos van kint, délután az 1-esen 12 1A-son 5 a 2-esen 4 kocsi van viszont a 13:49-es plusz  2-es miatt mindenkinek át kell szerelni.

 

hétvégén Szombaton 7 kocsi van kint vasárnap pedig 6 kocsi van kint.

 

 

Előzmény: 101gyors (63425)
101gyors Creative Commons License 2024.04.16 -1 2 63425

Valaki tudja mennyi villamos szükséges az alábbi menetrendek kiadásához?

 

Tanítási idő munkanap:

-reggeli csúcsidőben 

-csúcsidőn kívül (amikor az 1-es 7-8 percezik)

-délutáni csúcsidőben

 

Hétvégén:

-szombat délelőtt

-vasárnap

 

Előre köszönöm a válaszokat :) 

NickUser Creative Commons License 2024.04.14 0 2 63424

Közel 30 fokos meleg, késő délután és Tapolca felől már tömve a 20-as - Turistaparknál szálltam fel.

Előzmény: Racilaci (63416)
lahner148 Creative Commons License 2024.04.12 0 3 63423
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.11 0 2 63421

Ez még akkor merült fel amikor kábították a diákokat (és szüleiket) hogy tiszairól lesz vonat vagy villamos avast érintve egészen komlósig ... :)

Mindig felröppen néhány "terv" amikor úgy ítélik meg hogy adagolni szükséges valamit.Legtöbb esetben semmi nem történik,nem is akarják hogy történjen mert nem a megvalósítás volt a cél.

 

Azzal a lidi melletti gyalogtúrával ugyan levágják a kerülőt de eső után nem érdemes megpróbálni,dagonya az egész.Egy csináld magad ösvény,több évtizedes partizánkodás eredménye.Tele szeméttel,át a vasúton,árok is van közben,drogosok is szembe jöhetnek alkalmanként bár ez ritkaság,régebben csövestanya bújt meg a fák között de az már eltűnt.

Bevásárlók és egyetemisták használják vadon üzemmódban,láttam többször fejlámpával gyalogosokat.Bokád szétmegy olyan szőlőút az egész.Rákölteni biztos nem fognak ebben az évtizedben,máshova kell a pénz.Főleg úgy hogy a fűtőműnek se sikerült funkciót találni.

 

Előzmény: jbaal (63418)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.04.11 -2 4 63420

A 914-es azért is jó megoldás mert este 1 14-es és 1 20-as helyett megy. Azaz 2 csuklós busz helyett megy 1 és teljesen rendben van. Igaz a Vasúti felüljáró picit sínyli mert ott csak (főleg este) csak a 36-os maradt...

De ahogy a 914-es úgy a 20-as sem működne/működik nappal.

 

A 20-asnak csak munkanap hajnalban, este 7 után és maximum hétvégén van értelme. Bár nyáron hétvégén sem opció még hétvégén sem. Tapolcára több busz fog kelleni mind munkanap mind hétvégén és ezt önmagában a 20-assal nem lehet megoldani. 

Előzmény: Racilaci (63413)
jbaal Creative Commons License 2024.04.11 -1 4 63418

Simán elképzelhető, hogy ingyenes lesz, csak addigra lesz egy hétköznap 30 percenként járó villamosunk, a 12-14-20 összekombinálva lesz 30 perces, illetve lesz még egy az Avast mindig körbejáró járat (36) szintén félóránként. Meg persze a műszakos 43-44-54-es buszok napi 3-szor.. A hálózat többi részén meg nem lesz semmi, kivéve persze a 16-ost. Ezt a semmit fogják majd ingyen adni, a hülye kádárnépe magyar proli meg örülni fog neki, hogy ezért sem kell fizetni, milyen jól jártunk.

 

Az Avas-Egyetem kapcsolatra meg nem lehetne azt a rohadt gyalogos útvonalat a LIDL felé normálisan kiépíteni és kivilágítani? Nem kell mindenáron 1-2 megállóra buszokban gondolkodni, az egyetemisták tudnak gyalogolni is, most is járnak arra sokan, csak télen sötétben nem annyira vonzó.

Előzmény: rednalhgih (63417)
rednalhgih Creative Commons License 2024.04.11 -1 2 63417

Mostani lehetőségeink mellett csoda lesz ha megtartják a jelenlegi szintet.A jövőben egyébként is csökkenni fog a fizető utasok száma.Egyszerű oka van:demográfia.

Arra nem számítunk hogy az elvándoroltak visszaköltöznek a következő években,sőt inkább el fognak még költözni több ok miatt.Lesz egy masszív nyugger réteg (kábé a város harmada),mellette a segílyesek,lejön még a 14 év alatti réteg és ezzel bezárult a kör.

Sírnak hogy mennyit kell rá költeni,nos a közeljövőben még többet kell rászórni a közösből.Belengették hogy 10 év múlva ingyenes lesz :D a tömegközlekedés de ezt annyira kell komolyan venni mint bármelyik parasztvakítást.

 

Azt kell eldönteni hogy a darabka vajat a kenyér melyik részére kenjék,mert valakinek csak kenyér jut és van akik vajaskenyérkét ehetnek.Ki tudja meddig.

Logikus lenne hogy a prioritást a fiatalok és a bevételt hozó turizmus irányába tolják.Lenne.Csakhogy a kapacitás nem engedi.Zsonglőrködnek már hosszú ideje egyetem-tapolca ellátásával.Most két hajszálnyival jobb a helyzet mint tavaly,mert az már tarthatatlan volt.

Az igények viszonylag egyértelműek.A városháza is tisztában van vele csak nem tudják eldönteni melyik a kevésbé szar megoldás.A helyzetet még az is nehezíti hogy mindenki használja az egyetemi járatokat mert csabai kapu kiemelt célpont nem csak városinak hanem falusinak is.Az is frankó hogy az egyetemi lidi be szokott állni több tényező miatt,ebből csak egyik a lámpaprogram.Nem véletlenül használ autót aki megteheti ha odatart.Tapolca egy elitnegyed (anyagi szempontból) ergo aki él és mozog kocsiba ül mert fussa rá,még ez is nehezíti a tervezést.Amit el tudsz képzelni negatívumot az ott mind jelen van.

 

Ma biciklivel jártam arra,természetesen a létező legtöbb pozíció foglalt kocsival.Tróger parkolást nem tapasztaltam,még egetverő forgalmat sem.Buszokat használják nagy számban diákok,igény van,ki is kell szolgálni.Ez a város és mindenki érdeke.

Ami tuti azt röviden fel lehet sorolni.

1-tiszairól kell egy átszállásmentes elérés

2-búzán vidékiek szintén ömlenek volánról egyetemre

3-villamosról átszállva is jópáran járnak tanulni (vagy oda dolgozni)

4-tapolcainál felmerül nagyobb létszámot érintő igény

5-avasi albérletezők eljutását biztosítani kell (légvonalban 1-2 km az egyetemtől)

 

Több dolgot is lehetne hozzáírni de ennyi az alap.Még itt sem tudtunk olyan verziót írni ami elfogadható lenne mindenki számára.Nincs keret,jármű,sofőr.

Előzmény: 08-73 (63412)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.10 0 2 63416

ez a 12-20A kombó valójában ugyan azt a kapacitást nyújtja mint a korábbi 20-22 páros, csak nem az van hogy egy hosszú és a közepén egy sűritő, hanem az egyik az egyik végénél, a másik a másik végénél ér hamarabb véget. És ez a Búza téri forgalmi rend valamint az Egytemvárosi kényszerkörözés miatt kifejezetten előnyös húzás volt.

 

 

A 22-es egy önálló funkciótól mentes sűrítő járat volt, aminek ráadásul sehogy sem lehetett optimálisan a belvárosi fordítását megoldani. Emiatt az első pillanattól kezdve egy kompromisszum volt, s ahogy fogyott ki alóla a fordulószám, úgy vált egyre rosszabbá. Ezt előbb a Pláza körüli fordulóval korrigálni (így legalább ugyanonnan lehetett ki és be irányba felszállni a Centrumnál az egyetemre), de ezzel megnövelték az üres futást és a Búza téri dugót. Magyarán csak rontottak a helyzeten.

 

A mostani megoldás nem ugyanazt a kapacitást nyújtja, mint a korábbi 20-22 páros, hiszen egyúttal elviszi a régi 2-es utasait is, ergo a mostani 12-20A kombó a régi 2-12-22 kapacitásával birkózik meg. Emiatt az elvileg jó megoldás (a funkciótlan 22-es kihúzása a Búzára, s ezzel egy önálló funkcióval való feltöltése - ez az egy funkció lenne a Búza és az Egyetem összekötése) rossz megoldássá válik, hiszen így két plusz funkciót is ellát (Búza-Egyetem összekötése; Búza-Tapolca) a "régi sűrítő 22-es".

 

 

Ez így túl sok - különösen úgy, hogy azért csak benne marad a Búza téri kvázi üres futás, meg az egyetemvárosi kerengő is megoldatlan (az is rossz megoldás, ha végigfut az egyetemi körön, az is, ha csak elmegy az Olajkutató megállónál).

 

 

 

Ebből nehéz jól kijönni. Szerintem az abszolút optimális az lenne, ha az egyetemet saját jogán 2 járat érintené, plusz az Olajkutatónál a mostani 20A (2-es néven) is Tiszai-Búza-Tapolcai-Olajkutató-Tapolca útvonalon. Ez lenne a díszvacsora.

 

 

A vajaskenyér pedig a 12 és a 2 a fenti útvonalon - de ha nincs 3. viszonylat, akkor rendes egyetemi betérővel, gerincjárati sűrűséggel. 

 

 

Ami most van, az a kórházi vajaskenyér: kapsz egy dobozka vajat, meg egy szelet kenyeret, s ha van késed, s van erőd a műtét utáni harmadik napon megbirkózni a feladattal, akkor hajrá, lesz mindjárt "finom" vajaskenyered is...

 

 

 

Előzmény: Kisafka (63415)
Kisafka Creative Commons License 2024.04.10 -3 1 63415

ez a 12-20A kombó valójában ugyan azt a kapacitást nyújtja mint a korábbi 20-22 páros, csak nem az van hogy egy hosszú és a közepén egy sűritő, hanem az egyik az egyik végénél, a másik a másik végénél ér hamarabb véget. És ez a Búza téri forgalmi rend valamint az Egytemvárosi kényszerkörözés miatt kifejezetten előnyös húzás volt. Csak nyilván ha kenyeret és vajat biztosítanak csak, akkor abból legfejebb szépen megkent vajaskenyeret fogsz tudni összerakni, egy díszvacsorát nem.

 

 

A 20-as létezése szerintem esti időszakban jó ötlet, mert akkor se Tapolca, se az Egyetemváros nem generál nagy forgalmat, úgyhogy a régi elv, miszerint ha jól emlékszek 20 órától van összevonva szerintem tartható lenne továbbra is. De azt leszámítva szerintem is kukázni kéne a 20-ast. 

Előzmény: Racilaci (63414)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.10 0 2 63414

Az olvasottak alapján nem kérdés, hogy az októberben megszüntetett 22 kellene a tanítási időszakban.

 

 

Annak a hiánya kezelhető lenne, ha a Tiszaiig kijáró 2-es és a 12-es kiadna egy normális sűrűséget. Valójában a 22-es sosem volt igazán jó megoldás. 

Előzmény: 08-73 (63412)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.10 -1 4 63413

A 2 -12-20-20A mai megoldása maga az állatorvosi ló. Kb. mindenki számára világos, hogy a 12-esnek kellene gerincjáratként járnia, a 20-ast egyszersmindenkorra el kellene felejteni, a 20A-nak pedig (másik számmal, leginkább: 2-esként) ki kéne járnia a Tiszai pu-ig. 

 

De valaki beleszeretett ebbe az első percben is őrültségnek tűnő 20-asba, s mivel a cégvezetés régóta a minél rosszabb, annál jobb játékot játssza, nem engedi. Így teljes környi kilométereket tesznek bele továbbra is a 20-as Búza téri kerengőjébe.

 

 

A 914 egy összevont 14+20, annyival tud többet egy sima 14-esnél, hogy a Hejőpark után továbbmegy, s az egyetemen át eléri Tapolcát. Ez jó megoldás egyébként a legkihaltabb időszakban.

Előzmény: 08-73 (63412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!