Albert ,koszi a sok jotnacsot!
Egyebkent lehet otthon hasznalt discoveryt venni
vagy keves van belole?Tudsz valamit az arakrol?
Jpmester,korabban felmerult a neved mint automata
szakerto.Tudnal nekunk nehany dolgot irni az
elonyeirol es hatranyairol ,terepen?
beitar:
Van példa rá, hogy terepezzenek Discoval, de tényleg drága arra, hogy össze-vissza legyen karistolva.
Az alváz nagyvonalakban egyezik a Defivel, a hajtáslánc szinte ugyanaz. A Disconak lágyabb a rugózása, és nagyobb a hátsó túlnyúlása, azaz rosszabb a hátsó terepszöge. Mivel szépen föl van öltöztetve, terepen útba lehet néhány műanyag dekoráció (köténylemez, lökhárítóvégek stb).
A Discovery nem régi típus, ha jól emlékszem '83 óta létezik, viszont nem sokra rá ő lett a Camel Trophy autó, ami - ha azt nézzük, hogy nem nagyon tér el az utcaitól - sokat elárul képességeiről
Most olvastam egy nagyon jo mondast , es ugy dontottem megosztom veletek, kivancsi lennek kinek mi a velemenye rola? A mondas igy szol:
"Minel jobb terepjarod van, annal nagyobb az eselyed, hogy olyan terepen akadsz el , amit mas nem tud megkozeliteni"
Köszi Alfréd !
Nagyon szívesen mennék, de adjatok még egy kis időt amíg hozzászokom a batárhoz. Tegnap úgy vezettem, mint 16 éves koromban amikor először ültem volán mögé.
Meg kell szokni ezt a kategóriát, egy Lancerből ültem át a Cherokee-ba...hát sokkal magasabb !
:-)
nota bene a kormányt kicsit bizonytalannak érzem. Olyan mintha "késne" a szervó, 60-80 km/h között van egy holtjátéka ami a pillanat töredékéig azt az érzetet kelti, hogy nem kormányozható az autó. Kissé leizzaszt. 7végén viszem a szerelő cimbihez, remélem nem komoly.
Cascót megpróbálok csak totálkár+lopásra kötni (a kis naív) a felelősségbiztosítást és a súlyadót sorscsapásként várom :-)
A lopásra elvileg garanciát kell, hogy adjon az eredetvizsga - ami ugyebár a rendőrségi átírás egyik alapfeltétele.
Más dolog, hogy ismerős útján lecsekkoltattam mi van a nyilvántartásban a kiszemelt kocsiról. Nem hiába. Korábban szemeztem egy 4 éves Isuzu Trooperrel de kiderült róla, hogy számos tulajdonosa közül volt olyan, aki 6 napig (!), volt aki 1 hónapig volt tulajdonos. A kereskedő meg azt is állította, hogy gyári színezés van rajta, a rendőrségi szerint pedig februárban jelentették be az új színt. Dobtam az alkut.
Ja ! és kiderült, hogy a kocsin hitel van !
Mindig nézzétek meg a forgalmi megjegyzés rovatába !!!
Alfred,koszi es ha mar igy felbatoritottal.
A discoveryk tenyleg jok terepen vagy azert
nem egy kategoria a defenderekkel?Regebbiekre
gondolok.A kepek alapjan amit lattam rolatok nem
sok van a klubban.Miert mert nem olyan jok vagy
tul
beitar:
Mi általában trophyzni szoktunk hétvégéken, de ha a többiekkel megyünk terepezni, akkor az inkább családi kirándulás, ahol, ha van valami jó hely, akkor azt, akinek kedve van kipróbálja, a többiek pedig nézik és adják a tanácsokat.
A kirándulások jellemzően Buda-környékiek.
Terepen én vezetek, ő a mitfahrer. Viszont mikor csörlőzünk, akkor én kötök, és ő mászik a kormányhoz.
Nem nyaggatsz 8-)
Alfred, remelem nem sertettelek meg!
HA akarod megadom a visa kartyam szamat es
legyel a vendegem!:-)
Egyebkent a hetvegi kirandulasok nem kemeny terepgyakorlatok?Mindenfele jartok az orszagban vagy inkabb Pest kornyeket tesztelitek?A nejed is vezet terepen vagy lelki tamasz csak?Hupsz,mar megint nyaggatlak!;-(
beitar:
Felhívom a T. Úrak figyelmét, hogy amíg nem fizetős a tanácsadó szolgáltatásunk, addig ne cseszegessenek a válaszok sebessége miatt! ;-)
Hétvégi terepezés nálunk leginkább családi kirándulások szoktak lenni, én feleséggel és kutyával szoktam menni.
A trophy az más, oda Alfot nem visszük, ott ugye van éjjszakai, kevés alvás, veszélyek, aztán az egésznap stb., az nem mindíg sétagalopp.
Alfred,
Azt nagyon megkoszonnem.Egy pali mondta,hogy ment az uj discoveryvel es nagyon hangos volt,plane a toyota landcruiser90(Prado)-hoz hasonliva ami nema.Egyebkent nem valaszoltal egy alabbi kerdesemre ami a turak nehezsegere es csaladtagokra,esetleg gyerekekre vonatkozott!:(
No kérem.
Hosszas rágódás é csaknem egy évi tervezés/álmodozás után ma megvolt a konstelláció és délutántól egy használt, 4 literes Cherokee boldog tulajdonosa vagyok.
Nem igazán off-road célokra, hanem afféle családi második autó/hobby kocsinak vettem.
Kéretik nem lelohasztani lelkesedésemet. Erőssége, gyengéi ?
Bármilyen hasznos tanácsot, trükköt, boltot, alkatrészraktárat, v. technikát tudtok akkor ne kíméljetek !
Elsősorban a biztonsága érdekelne (anti-lopkovicz). Én amechanikus védelmet preferálom. Mi a véleményetek a Mul-T-ilockról vagy a TitanDipol rendszerről ?
A másik kérdésem pedig arra vonatkozik, hogy hogyan lehet a városi fogyasztását 6 liter alatt tartani ? :-))))
beitar:
Nekem megvan, majd beszkennelem, és elküldöm.
Nekem Td5-ös Defenderem van. Nem hangosabb, hanem más a hangja. Alapjáraton olyan, mintha ezerkétszázon pörögne és finom fémes csilingelést hallani, viszont a fordulatszám emelésével, nagy terhelésnél sem hangosodik jobban. Nagyon jó motor, kifejezetten terepjáróba tervezték, merem ajánlani!
Megvan valakinek az offroad magazin marciusi szama,amiben a td discoveryrol van iras?Mit irnak rola,foleg a motor erdekelne mert azt hallottam tul hangos a ketyegese amit nehezen tudok elhinni?
Happy_Hunter:
Mostanában kevesebbet vagyok itt, és tegnap elkerülte a figyelmemet az írásod.
A mostani terepjáró kínálat pont téged céloz meg. Ha van hatmillió Forintod több mint fél tucat típus közül válogathatsz.
Hirtelen terepváltóval:
Kia Sprtage
Suzuki Vitara hosszú, vagy a Grand Vitara
Mitsubishi Pinin
Váltó nélkül:
Freelander
Honda HRV, CRV
Daihatsu
Olcsóbban nagyobbat:
Mitsubishi L200, Nissan Pickup, Mazda Pickup
Ha kevesebb a pénzed, inkább rögtönözz, a 4x4 Magazin hirdetéseiből, illetve merem ajánlani a budaörsi Off Road Pro Centert.
Leto,Igen arra gondoltam.Lehetseges meg venni
igy terepjarot?Milyet?
Alfred,a klub szervez olyan turakat is amin a
csalad is resztvehet vagy csak kemeny terepgyakorlatokat?Pl neha vannak gyerekek is?
beitar:
Neked sajna nem lesz jó az a biztositás ami nekünk van, mert mindkét autónk teherautó.
A Terrano is tgk, háromajtós, tudod, nem mindegy, hogy 4 vagy 9,5 millió... :-)
beitar:
Ilyen nagy autónál én a dízel híve vagyok. Ráadásul, a modern dízelmotorok már nem rázzák a kasztnit, nem indulnak nehezen télen, nem büdösek, se benn, se mögötte, és feleannyiból gyorsulnak legalább úgy mint a benzinesek.