Egyértelműen a féklámpa vezetéke lesz a ludas. Ma reggel széthúztam mind a kézifék mind a lábfék kapcsolókat, és láss csodát a motor tökéletesen működött. Annyira hogy még műszakin is átment 👍. Autószerelő barátom megígérte hogy valamelyik nap kiszedi azt az elszopósodott csillag csavart. Így majd a zárlat okát is meg tudom találni és remélem szüntetni is. Csak ne lennének ennyire tökéletesek az útjaink, hogy kábelek is tönkre menjenek 🤔
Sziasztok! Most aztán szükségem van a fórum eszére. A lényeg, hogy az Innova elkezdte kivágni a biztosítékokat. Minden előjel nélkül történt az egész. Amennyire tudtam minden csatlakozót megnéztem, kontakt sprayval átfújtam. Úgy is nézett ki hogy jó lesz, mentem vele vagy 30 kilométert. De ma megint kidobta a fő biztosítékot. A tünetek a következők: gyújtásra szabályszerűen világít minden visszajelző a műszerfalon. Van index, duda, világítás, féklámpa. Majd egyszer csak menet közben, ha hozzányúlok bármely fékhez, a műszerfal olyan állást vesz fel, mintha slusszkulccsal leállítottam volna a motort. Ha ezt többször megcsinálom, akkor így is marad, de a motor borzasztó akadozva ugyan, de működik. Hazajövök vele, szétszedem, csatlakozók ellenőrzése, új biztosíték. Már azt is tudom, hogy amikor a hibát produkálja, akkor az a vezeték melegszik fel, amelyik a gyújtáskapcsolóhoz megy. A láb közötti idomot leszedve ott is megvan a melegedő csatlakozó, de sajnos nem tudom szétszedni a motort annyira, hogy a csomagtartó alatti részt jól lássam. Úgy gondolom, hogy összefügg a dolog a fékezéssel, ott kell lenni valaminek zárlatosnak. Azt is megfigyeltem, hogy kiprovokálható a hiba úgy is, hogy álló helyzetben járatom a motort, behúzom a fékkart és ugrálok a hátsó ülésen, és nagy valószínűséggel ekkor is le fog kapcsolni minden, majd kidobja a biztosítékot is.
Ezek az idióta japánok a hátsó oldalsó idomot csillagfejű csavarral rögzítik a kosznak leginkább kitett helyen, és természetesen a csillag csavarhúzó szépen kiugrott a csavarból és mostmár esélytelen vagyok kiszedni. Erre van tippetek?
Találkozott már valaki ilyennel.
Holnap vittem volna műszakira a kicsit, most vihetem a nagyobbat, pedig aug 18-ig érvényes még annak a műszakija.
Szia! Kipróbáltam a plexit ma ebben a viharos szélben. Volt kettő megállásom, mert húzni kellett a rögzítő csavarokon, de utána beállt és jól tette a dolgát. Jól levette a szembeszelet. Lehet a vége egy általad is felvetett heggesztős rögzítés lesz. Ég és föld a régihez képest, mert az már karcos, repedt volt, ezen meg átlátsz mintha ott sem lenne.
Szia! Teljesen igazad van. Az előző pleximből egy ezzel foglalkozó céggel vágattam. Te hogy oldod meg? Nem akarok egy vágásért többet fizetni, mint amennyibe az egész cucc került.
Előtte gyári plexi volt rajta, de utóbb olvastam, hogy azzal gondok voltak, mert a rögzítés körül nekiállt repedezni. Az enyém sem volt kivétel, mondjuk az a 2-3 esés, és a nyári autós elütés sem hosszabította meg az életét. Használható volt még így is, de már kábelkötegelővel rögzítettem az alsó felfogatásoknál, felül meg a széléig kimentek a repedések.
Megnéztem mi kapható a piacon, hát azok árát túlzónak éreztem, ezért adtam esélyt az occó kínainak. Kíváncsi vagyok én is, hogy fog ellenállni a szélnek. Lehet csütörtökön ki is próbálom. Ha kevés lesz, akkor átteszem a motorral meghajtott bicajomra :)
Valóban érdemes levágni a magasságából, annyit hogy felette átláss, mert esőben, sötétben összemosódik minden.
Alszom rá még egyet. :-) Nyilván ennyiért nem kellene rajta gondolkodni, de pont ezért gondolkodom. :-) Hogy ennyiből mit lehet kihozni. A tartója eléggé érdekes megoldás, nem tudom hogy bírja a menetszelet, nem hajtja-e hátra, hisz az a csavaros rész pont mint egy zsanér funkcionálhat. Persze meg is lehet ott pöttyinteni hegesztővel az is igaz. Köszönöm a leírást és a linket !
Szia! Ne törd rajta a fejedet, nagyon megéri. Ha esik a mellkasod száraz marad, ha hideg van, akkor tényleg nagyon növeli a komfortot. Én nem tudnék nélküle motorozni, a nagyobbra is tettem természetesen. Biztos levesz valamit a végsebességből, de úgy sem azzal motorozok. Próbáld ki, nem fogod megbánni.
Valami szétdőlt a hajtásláncban. Kis lánckerék bordás része megsemmisült, többtárcsás kuplung agya eltörött, röpsúlyos kuplung súrlódó betétei elszabadultak. Bontogatni kell.
Mi okozhatja ha az Innova minden fokozatban "üresben van" ? Veszi és mutatja is a fokozatokat, mármint kattan, de a hajtást nem adja át. A lánc a helyén. Ha gázt húzok pörgő, daráló hangot ad valahonnan a motorból.Maga a motor szépen jár, alapjárat van, stb. Mi lehet vele?
Köszönöm, hogy eszedbe jutott a megosztás. Nézem, hogy mire lenne szükségem - Isten igazából rendben van a motor, inkább a jövőre nézem, hogy mi lesz cserés előbb-utóbb. Jelentkezem a hétvégén.
Szia én nemsoká ismét rendelek a görög mototrade-től, ha még mindig szükséges van az idomokra vagy másra is, vegyük fel a kapcsolatot. Nemrég rendeltem egy fórumtárssal ugyanonnan, a postaköltséget felezve, de megint hiányzik pár dolog. Üdv , Tamás
Egyes-kettesben kiforog amíg a km óra mutatja. De az tényleg üveghang már.
Lánckerekek gyári fogszámúak, karbit kipucoltam, de szintenem volt rajta lerakódás. Fúvókák gyári méretűek.
Átnézem még az üzemanyag rendszert, köszi a tippet
A vezérlést néztem át, a lánc megvan nyúlva, fél foggal arrébb van. A feszítő jól működik. De valószínűleg lecserélem mindkettőt, hátha ez is segít valamit.
Megnézném, egyes-kettes fokozatban kipörög-e üveghangig, ameddig a km-óra jelzi.
Ha igen, akkor nem tudom, mi a gond.
Ha nem, akkor gyújtásra és benzinellátásra kellene fókuszálni. Végig kellene mérni és melegedésre ellenőrizni a gyertyát, trafót, kábelt, pipát, CDI egységet. Ha trafó, CDI melegedik (kéznél jóval melegebb), az csereérett. Végig kellene nézni, hogy a karbu nem dugul-e bárhol, a benzincsap rendben nyit-zár-e, a benzincsövek nincsenek-e becsípve bárhol. Lehet likas vagy szétesett a benzincsap vákuumcsöve, a membránja, a szelepe.
Lehet persze a lánckerék áttétel is túl hosszú, nem gyári méret: elöl nagyobb, hátul kisebb.