Keresés

Részletes keresés

hal9000 Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2022
Vizezik a benzint????? Mesélj, én ilyet nem láttam! Nem keverd össze a suzi gyárral? :)
Hamster: Nekem akkor is tetszik a tristar, szerintem szép gép, azonkívül a154-es is tetszik, meg az a340-es, de a jumbó szerintem nem szép, meg a 727-es sem áll nálam az első helyen. Azonkívűl szerintem a BAe 146-os sem csúnya, sőt..... :-)
A tu134-es első szériáin nem volt kétáramú hajtómű, nagyjavítások folyamán alakították át hajtóműcserével 134A3-as típusra, a bombázótiszt (navigátor) munkahelye kikerült az orrból, oda a radar került (ha jól tudom), a törzsféklapok is megszüntek (sok balesetet okoztak), valamint a fékernyőt is kiszerelték, és vszu került a helyére , és kétáramú sugárfordítóval felszerelt D30-as hajtóművek kerültek fel a gépre.
ZOLI_M5 Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2021
Eloszor is hello mindenkinek.
Philips1
En vagyok luc72 egyik baratja aki megy korfura vele.
Hogy meg nyugodjal meg hivtam egy First class repulesre valahova europaba amit most nem utasithat vissza. Nem szoktam fel vagni vagyoni hateremre de Panasonic NV-DS 99EG kameramat is oda adom neki hogy meg nyugotabb legyel amit a Kecskemeti rep napra is vihet. Es tenyleg varjuk elmenyeidet a te utazasodrol.
Egyebkent franko a topic bar most irok eloszor
Messer Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2020
`es D-30-asát rajzasztalon egyszerűen felnagyították (ha jól emlékszem, 1,5-szörösére), ez lett az új hajtómű. `

Biztos igy volt?-00000))))))))) Azonkivul, ha jol tudom, az Il-62M-en mas hajtomu volt mint a sima Il-62-esen. Ketaramu az Il-62M-en, az biztos, viszont a Tu-134-esen nem tudom. Szerintem egyaramu de lehet hogy tevedek. Egyebkent meg egy hajtomuvet nem lehet `felnagyitani`. Egy halom hatasfok es karakterisztikak megvaltoznak.

KU tippem szerint `dvuh konturnij uszoversensztvovannij` -jelent. (2 aramu `tokeletesitett`)

Egyebkent meg en is repultem egesz sokat Il-62M-vel. Az en benyomasaim jok voltak rola(M-valtozatrol). A kabin valamivel talan igenyesebb is volt mint a B-727, 737-200 tipusoke. Allitolag muszerezettsegben az M tipus jobb is valamivel e kettonel.

Sajnos igaz, hogy tortent vele tobb katasztrofa is, amirol en tudok

1/ Vegso megkozelitesnel kb. 600 meteren Seremetyjevonal robbant fel egy, pont hajtomu hiba miatt. Sok mindent mondanak, en LPT RBR (kisnyomasu turbina forgoresz) `elszallasarol` hallottam. Persze lehet hogy aztan FAN fokozat volt. Ki tudja?

Előzmény: Törölt nick (2010)
chrta Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2019
sziasztok, új vagyok a törzsasztalon.
vasárnap repültem először életemben.. :)) egy kis négyszemélyes géppel. szegedről mentünk egészen tiszaugig a tisza mentén. majd ugyanott jöttünk vissza, de a folyó másik partján.
volt velünk egy operatőr srác, akinek az volt a mániája, hogy ha megláttunk valamit a földön, akkor azt repüljük körbe, úgy, hogy közben folyamatosan süllyedünk.. ezt csináltuk két órán keresztül.. húúúú... naggyyoonn finom volt!!! :))
picit paráztam a repülés miatt, de szinte természetes volt, ahogyan a pilóta vezette a gépet. és az egész mozgáa a levegőben..
a végén egy kis víz feletti repülést is produkálta pilóta, kb fél méterrel az áradó tisza felett mentünk, szeged belvárosában... :)))
köszönet az utóbbi idők legnagyobb élményéért a pilótának és az ativizignek. (ez volt a reklám)

DAttis!
kecsói repülőnap: az igazi különlegesség a szu27-es, amit repülés közben és kiállítva is meg lehet nézni.
K.

Előzmény: DAttis (2005)
Hamster Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2017
Igen, sejtettem, hogy az első élmények erősen belejátszanak (nálam is, lásd Tu-154 és Wilga), de a Tristar sose tetszett... Igaz, esztétikáról ne is essék szó :)

Egyébként múlkoriban jártam kocsival Bécs környékén, és Schwechat felé süllyedni szinte csak DC9-továbbfejlesztéseket láttam, az osztrákoknak nagyon bejött ez a típus, ami érdekes, mert az első DC9-esek tán a Tu-134 idején repülhettek, aztán ennek lett folytatása, annak nem...

Hamster

Előzmény: hal9000 (2012)
daunerni Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2016
Érdekes ezekről a KGST mesterkedésekről olvasni. Persze nem csak a Havannai járatokat üzemeltették nyomott áron, hanem - ha más mértékben is - a "baráti" viszonylatokat is. Nekem legalábbis úgy rémlik, hogy infláció ide, vagy oda az az 500 Ft 1977-ben sem volt olyan sok pénz, amit az első repülőutamért fizettem. Nagy élmény volt! :-)
(Nochdazu - Berlin Schönefeldre mentem TU 154-el)
hal9000 Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2015
És akkor mi a tu156?
Előzmény: Törölt nick (2014)
hal9000 Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2013
Sőt létezik még tu156-os is!
A TU155-ösön módosítottak a hajtóművön, kerozin helyett gázzal megy, de ha jól tudom ez csak kiérleti modell volt.
Előzmény: Törölt nick (2011)
hal9000 Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2012
Hírek(?) Meg nem erősített források szerint, az ATR-ek beszerzését eltolták (ez szerintem találó....), augusztus helyett valamikor októberre.

Zolibá (és mindenki akit érdekel): Esztergom a reptér neve
Még egy apróság kimaradt a leírásból a Vref !

Hamster: A kedvencem a tristar, valószínüleg azért mert az volt az első gép amin hosszútávon repültem, és különbenis igen egyéni, mert csak a dc10-es hasonlít rá (vagy fordítva?)

Hogy lehet a repülőnapra repülővel menni tudja valaki? Mikor és kinek kell jelezni, engedélyt kérni stb, stb?????

DAttis Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2009
Hát én vonattal megyek Kecskemétig, aztán busszal, a reptérig, mivel nem vezetek.
Remélem odaérek, bár maga a vonat amúgy is 8-kor ér Kecskemétre, aztán valszeg egyből elindulok a reptérhez, nem úgy mint 97-ben és 98-ban, mikor haverokkal még várostnéztünk, bár akkor is odaértünk emlékszem
Előzmény: Madárember (2007)
Hamster Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2008
Érdekes ez a vonzódás ehhez a típushoz, de én is úgy tudok örülni, amikor az ismerős erősen nyilazott szárnyakat látom magam felett. Hogyhogy nincs még Tu-154 fabclub topic? :)
Persze tudom, a nyugati cuccokat kell szeretni, de ez egy igencsak bevált bútordarab. Perverzió, vagy sem, de én - mint mindenben - a repülőgépeknél is karaktereket keresek. A 154-es pl. karakteres, a Jumbo is, a DC10 is, a B727, Il-86, Tristar meg nem (szigorúan számomra). A Wilga, a C172, a Z142, a Tréner, a Dromader megint az, egy csomó másik nem... Másnak is vannak ilyen furcsa kategóriái, vagy csak nekem van túl sok szabadidőm? (nem arra gondolok, hogy mennyire könnyű vezetni egy típust, vagy mennyire gazdaságos, ezt megítélni itt többségünknek lehetetlen művelet lenne) :)

Hamster

PS: Újlaki, anno megkaptad a számítógépmúzeumos bannert, amit küldtem?

Előzmény: Lexes (2006)
Madárember Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2007
Én tervezem, hogy megyek a repülőnapra. Úgy gondolom, hogy ott is elég jegyet venni. Viszont nagyon korán el kell indulni (mondjuk hat óra körül) mert a múltkori alkalommal hatalmas dugó alakult ki, és aki későn indult, esélye sem volt odajutni.
Előzmény: DAttis (2005)
Lexes Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2006
Ha az utolsó mondatod végére kérdőjelet szerettél volna tenni:
Pár hete repültem menetrend szerinti Tu-154-essel. (München - Bp)
És örültem neki, szerintem is klassz masina.
Előzmény: DAttis (1934)
DAttis Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2005
Sziasztok !

Csak azt szeretném megkérdezni, közületek megy e valaki a Kecskeméti repnapra ?
A Kecskeméti turinformtól már megtudtam a belépő jegy árát, csak azt nem tudom még, hogy itt Pesten hol lehet majd megvenni :(
Ha igaz lesznek ott különlegességek.
Frecce Tricolori, remélem, most nem szállnak el, mint 1988-ban Németországban.

Lesz egy hülye kérdés, amit már lehet feltettem.
A MALÉV annakidején miért nem vett IL-62-es gépet, amivel transzkontinetális utakat is repülhetett volna.
Úgy tudom a cseheknek és lengyeleknek is volt.
Akkor még nem volt igény ilyen hosszzútávú repülésekre ? Aztán "később" (rendszerváltás után) még is beszerzte a Boeing 767-es gépeket.

Az IL-62-es mennyire volt jó gép, ugyanis sok rosszat, negatívumot hallottam és olvastam róla, nem volt annyira jó mint a Tu-154-es ?

Madárember Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2004
Újlaki: küldtem méleket a duxfordi képekkel kapcsolatban, nem jött válasz. Nem érdekel, vagy valami rosszat mondtam, vagy nem kaptad meg őket?
zolibá Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2003
Újlaki,Messer: Uraim! Szép ez a V2 és Vr dolog, de a kérdezőt esetleg ezen rövidítésekről is fel kéne világítani. :-)))
Ha nem baj megteszem? :-)))

Ciber.greg:
Felszálláskor három ilyen nevezetes sebességet haszálnak.
V1 (elhatározási sebesség) = az a sebesség, amelyre felgyorsulva a repülőgép vezetőjének el kell döntenie, hogy felszáll, vagy megszakítja a felszállást. Ha eddig a sebességig nem szakította meg a felszállást, akkor azt folytatnia kell, különben a felszállás megszakítása a pályáról történő lefutáshoz vezet (minimum).
Vr (géporr elemelési sebesség) = az a sebesség, amelynél a repülőgép vezetője elkezdi elemelni a gép orrát a kormányoszlop, vagy botkormány maga felé történő húzásával.
V2 (biztonságos felszálló sebesség) = az a sebesség, amellyel a gép biztonságosan végre tud hajtani egy felszállást, megfelelő emelkedési sebességgel.
Az általam említett sorrendben növekednek, bár korszerű utasszállító gépeken a Vr néha egyenlő a V2-vel.
Mint azt Újlaki megírta, ezen sebességek a géptömegtől és egyéb paraméterektől is függenek.

hal9000: Nyugodtan megnevezheted a repteret, ahova jársz. Jó helyet reklámozzunk!

Philips1: Mint már korábban is említetem, várjuk a te élménybeszámolódat valamelyik menetrend szerinti járat első osztályú utasaként töltött repülőutadról. Lehet akár egy Amszterdam-New York út is, vagy valami ilyesmi. Nem kell üdülőhelyet megcélozzon. A róla készült fotókat is szívesen látjuk valamelyik web oldalon. :-)

Újlaki Creative Commons License 2000.04.24 0 0 2002
Az igazság valahol középen van: az elemelési sebesség VR és V2 közé esik. V2-nél már pontosan 10,7 méter magasan jár a gép. Ha ismeri és betartja az előírást.

Mivel a felszállás a definíció szerint a nekifutásból, az elemelésből és a 10,7 m-es magasságig való emelkedésből áll (és a V2 sebesség eléréséig tart), a pontos válasz az, hogy 0 és V2 között van a sebesség felszálláskor. A kérdező persze nyilván azt a pillanatot értette, amikor a gép elválik a földtől. Ekkor a sebesség majdnem pontosan félúton van VR és V2 között.

Hogy a kérdezőt ne untassuk akadémikus vitával, néhány konkrét érték:

A Cessna 152 felszállási sebessége 65 és 75 csomó, azaz 120 és 140 km/h között van, de 10 fokos fékszárnnyal már csak 54 csomó, azaz 100 km/h. A Tu-154-nél 270 km/h körül van az elemelési sebesség. A konkrét érték egy típuson belül is függ a terheléstől, a hőmérséklettől (azaz a levegő sűrűségétől), és ahol ez valamilyen korlátok között megválasztható, a fékszárny helyzetétől.

Ha a talajhoz viszonyított sebességet vizsgáljuk, az függ még a szélsebességtől, pontosabban, annak pályairányú komponensétől. Mivel általában széllel szemben szállnak fel, a kerekeken mért felszállósebesség többnyire kisebb, mint amit itt elmondtunk.

Előzmény: Messer (2001)
Messer Creative Commons License 2000.04.24 0 0 2001
Az elemeles az V2, Airborne speed. A rotatekor csak a `forgatnak`, azaz felemelik az orrot.
Előzmény: Újlaki (2000)
Újlaki Creative Commons License 2000.04.24 0 0 2000
Amikor elemelik, a sebessége pontosan VR.
Előzmény: cyber.greg (1998)
cyber.greg Creative Commons License 2000.04.24 0 0 1998
Felszálláskor milyen gyorsan megy egy repülő?
Messer Creative Commons License 2000.04.23 0 0 1997
Te philips1,

mi a gond ugy altalaban? A srac nem szidott teged, meg csak hozzad sem szolt. Miert idegesit Teged ez annyira?

Előzmény: philips1 (1995)
Hamster Creative Commons License 2000.04.23 0 0 1996
Szerintem ezt a civakodást nyugodtan abba lehetne hagyni. Nem tudom mit ártott neked ez a másik srác, vagy hogy ez miért okoz örömöt neked, de ez a fórum nem erre szolgál... (pedig utálok fogadatlan prókátor lenni ám)

Hamster

Előzmény: philips1 (1995)
philips1 Creative Commons License 2000.04.23 0 0 1995
luc72!
Örülünk neki hogy ismét építő jellegű hozzászólásod volt,és ismét sikerült közölnöd velünk hogy idén is mész Korfura.Nagyon örülünk neki,epekedve várjuk az elmosódott fényképeidet,amit a Pajtás fényképezöd segítségével készítesz.Bár te nem azt írtad hogy az internetre teszed fel öket,hanem azt hogy valahová.De hová?Az asztalra?A faliújságra?
Mindenesetre örülünk hogy utazol,csak félek töle hogy hazatérted után Korfui élményeidtöl megcsömörlünk.

Előzmény: luc72 (1990)
hal9000 Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1994
Két éve még 33 óra volt a kötelező, régebben ha jól tudom 50 órát írtak elő de ez valahogy úgy nézett ki, hogy harminc óra alap, aztán vizsga, utána 20 óra műrepülés....
Előzmény: Messer (1992)
lborli Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1993
Köszönöm, mindig tanulok valamit.
Előzmény: .Tito (1988)
Messer Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1992
Igen, ez tiszteletre melto. Erdekes dolog hogy sokan potencialis penzt latnak minden jelentkezoben s igy ma mar sok helyen nem szelektalnak. Persze az USA-ban is ha perkal valaki, akkor megtanitjak repulni, barmilyem hulye ember ...
Igaz, en azt hallottam, hogy az FAA kovetemenye 40-50 ora minimum, Mo-n pedig 28-30.

Igaz ez?

Előzmény: Újlaki (1991)
Újlaki Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1991
Volt alkalmam hosszasan beszélgetni egy idősebb oktatóval (aki az egyik kis "légitársaságunk" főpilótája). Sok mindenről volt szó, de egy valami érdekes volt: Azt mondta, arra a legbüszkébb az életében, hogy az ő tanítványai mind élnek. Volt, akit az első óra után eltanácsolt, volt, aki másnál mégis átment, még olyan is van, aki ennek ellenére túlélte, de aki nála levizsgázott, annak még nem volt balesete. Azt hiszem, ez fontos lehet egy pálya csúcspontján.
Előzmény: hal9000 (1989)
luc72 Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1990
Most volt idöm átolvasni a hozzászolásokat, volt forgalom rendesen.
KÖSZI ZOLIBÁ !!!
Sajnos csak TU-154 el repültem még ugy hogy tényleg nem tudom milyen lehet nyugati gépel repülni de a felfogásomat meg válzoztata.
Mindig elö itéleteim voltak egy kicsit az orosz gépekel szemben, és talán a sors ironiája hogy pont orosz gépel utaztam. De rendben felszált, gond nélkül el repült, és leszált majd haza is hozot. Biztos vannak hiányoságai egy moderneb géphez képest és ezt ti hozáértök tudjátok a legjobban de olyan élményt kaptam töle amit soha nem felejtek el és nagyon fogom sajnálni ha a Malév végleg ki vonja hisz hány embert vit el baleset nélkül.
Igérem többet ebben a témában nem szolok hozzá.
Május 24-én 8.25-kor indulok ujra Korfura és igérem hogy csinálok fényképeket a repülötérnél és valahova felteszem öket.
hal9000 Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1989
Kedves Fakezű (érdekes ezt rám is szokta volt mondani az oktatóm, csak nem azt, hogy kedves, hanem valami lóizét meg egyéb ilyesmit szokott emlegetni....)!
Na de komolyra fordítva a szót, én igazándiból egy repteret ismérek, ott az oktatás színvonalát magasnak tartom, ezért járok le pestről 50 kilómétert autózván, mert itt azért figyelnek még a néhány éve vizsgázott emberkékre is. Pl egy nem túl szép (sőt elég csúnyán sikeredet) leszállás után addig nem engednek repülni amíg be nem bizonyítom, hogy csak egy rossz leszállásról volt szó, és a többi már mind tökéletes. Én sem vagyok kamikaze, és a reptérnek sem hiányzik egy katasztrófa, ezért odafigyelnek, és ha kell szigorúak is. Egyébként nincs, és egy ideig nem is lesz cpl minősítésem, mert elösször meg kellene tanulni repülni, majd úgy kétszáz óra tájékán elgondolkodom rajta, addig meg minek?
A repülés egy veszélyes sport, nem való olyanoknak akik nem tudják felmérni a veszélyt, és többnek akarnak látszani, mintt a képességeik megengedik. Itt nem elég bekapcsolni a ködlámpát (lásd néhány száz hozzászólással elöbb Újlaki megjegyzését), tisztelettel, és alázatosan kell a repülés iránt lenni, mert odafönn tényleg csak a fizika számít, nem az, hogy mennyi lóvénk van s-klasse merdzsóra. Akik pedig nehezen értik meg, hogy a repülési szabályokat be KELL tartani, nem úgy mint a kreszt, azokat bármennyi időn keresztűl lehet oktatni, soha nem lesznek jó pilóták. A repülés törvényei mindenkire vonatkoznak, nem csak a bénákra, és mazsolákra. Van ahol elzavarják azokat akiknek csak pénzük van, és repülni szeretnének, mert az olyan sikkes.
Na ennyit mára.
Mindenkinek kellemes Húsvétot kívánok
Előzmény: fakezu (1984)
.Tito Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1988
Iborli,

C130 HERCules ;)

Tito

Előzmény: lborli (1986)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!