Keresés

Részletes keresés

hal9000 Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1989
Kedves Fakezű (érdekes ezt rám is szokta volt mondani az oktatóm, csak nem azt, hogy kedves, hanem valami lóizét meg egyéb ilyesmit szokott emlegetni....)!
Na de komolyra fordítva a szót, én igazándiból egy repteret ismérek, ott az oktatás színvonalát magasnak tartom, ezért járok le pestről 50 kilómétert autózván, mert itt azért figyelnek még a néhány éve vizsgázott emberkékre is. Pl egy nem túl szép (sőt elég csúnyán sikeredet) leszállás után addig nem engednek repülni amíg be nem bizonyítom, hogy csak egy rossz leszállásról volt szó, és a többi már mind tökéletes. Én sem vagyok kamikaze, és a reptérnek sem hiányzik egy katasztrófa, ezért odafigyelnek, és ha kell szigorúak is. Egyébként nincs, és egy ideig nem is lesz cpl minősítésem, mert elösször meg kellene tanulni repülni, majd úgy kétszáz óra tájékán elgondolkodom rajta, addig meg minek?
A repülés egy veszélyes sport, nem való olyanoknak akik nem tudják felmérni a veszélyt, és többnek akarnak látszani, mintt a képességeik megengedik. Itt nem elég bekapcsolni a ködlámpát (lásd néhány száz hozzászólással elöbb Újlaki megjegyzését), tisztelettel, és alázatosan kell a repülés iránt lenni, mert odafönn tényleg csak a fizika számít, nem az, hogy mennyi lóvénk van s-klasse merdzsóra. Akik pedig nehezen értik meg, hogy a repülési szabályokat be KELL tartani, nem úgy mint a kreszt, azokat bármennyi időn keresztűl lehet oktatni, soha nem lesznek jó pilóták. A repülés törvényei mindenkire vonatkoznak, nem csak a bénákra, és mazsolákra. Van ahol elzavarják azokat akiknek csak pénzük van, és repülni szeretnének, mert az olyan sikkes.
Na ennyit mára.
Mindenkinek kellemes Húsvétot kívánok
Előzmény: fakezu (1984)
.Tito Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1988
Iborli,

C130 HERCules ;)

Tito

Előzmény: lborli (1986)
Messer Creative Commons License 2000.04.22 0 0 1987
A zoliba altal hozzafuzottekhez meg annyit:
(oktatas szinvonala,stb)

- Ismerek szemelyesen is tobb olyan illetot akik stikaban 4-10 repult ora utan kaptak meg Cessnan a szakszot. Ebbol vagy 5 eve volt is egy kisebb botrany, egy illetonel felfedeztek a `virtualis orakat` a startkonyvben, azota nem hallottam semmit. Igaz, az illetoknek volt akkor mar vitorla szakszojuk jo par repult oraval, gondolom konnyebb volt atalni motorosra. Ennyit a kikepzesrol.

-Amikor en annak idejen meg az MHSZ-ben repultem, akkor volt olyan hogy eltanacsoltak embereket a repulestol...reptechnikai okok miatt, letiltas hegyek, letiltas egy evre, stb.

Előzmény: zolibá (1980)
lborli Creative Commons License 2000.04.21 0 0 1986
Mi az, hogy HERC? Ha szabad kérdenem. (Németből fonetikus átírás szerint értem, csak, hogy jön ez ide?
Előzmény: .Tito (1977)
McAtti Creative Commons License 2000.04.21 0 0 1983
Engem igazából az érdekelt, hogy lehet, hogy a város fölött kolbászolt? Ha Ferihegyre is száll le (meg föl) akkor sem tud más úton odajutni, csak mint a többi repgép.
vagy ő leszállhat keresztben is?
(off: pilóta leszáll, veszedelmesen közeleg a kifutó vége, izzad, de hatalmas erőfeszítéssel éppen a beton vége előtt megáll a gép. Hú, sóhajt föl, ilyen rövid kifutót sem láttam még. Másodpilóta körülnéz: no nézd már, és legalább 2000 méter széles.)

Attila

Előzmény: Törölt nick (1981)
hal9000 Creative Commons License 2000.04.21 0 0 1982
A tegnapi @tv2 műsorban a riporter tényleg mindent tudott, többször elmondta hogy meg nem erősített hírek szerint a pilótának nem volt engedélye erre a típusra. Csak azt nem tudom milyen alapon sértegeti a gép néhai pilótáját???? Milyen alapon vádaskodik?
Meg ilyen beszólások: itt meg itt lezuhant egy YAK42-es sportgép.
Mondjuk meg is érdemlem, minek nézek tévét? Nagyarcú magukat újságíróknak nevező szenzációhajhász szakmai tudásukat erősen megkérdőjelezhető emberek ülnek manapság az ilyen helyeken, mert kell a xxxx mosópórnak a nézettség.
A felkészületlenségük egyszerűen botrányos.
Furcsa dolog ez a kereskedelmi tévé(k), nálam a színvonaltalanság megtestesítője.

Felhívott egy kollegám, hogy mintha tegnap Ő is c130-ast látott volna az égen....

zolibá Creative Commons License 2000.04.21 0 0 1980
Sziasztok!

Igazán sajnálatos ez a katasztrófa. Kíváncsi leszek, milyen konkrétumot tud majd mondani a kivizsgálás.
Szerényem megjegyezném, hogy az ilyen esetek taglalására van egy "Repülőszerencsétlenségek" topic. Inkább talán oda kellet volna rakni ezt az mti fotót is. (tudom, hogy Újlakiban nem volt semmi rossz szándék) Itt, a "Legnagyobb repülős élményem" részben nagyon morbid a dolog. (a másikban is morbid, de ott talán fel van készülve a belépő az ilyesmire)
Ha már a sajtó nem gyakorol mértékletességet a véres jelenetek közzétételében, legalább mi tegyük meg!

fakezu: A pilótaképzéssel kapcsolatos kérdésedre reagálnék. Határozottan nem tartom megfelelőnek az elmúlt pár év képzését (a korábbiakról nincsenek ismereteim, és a LÜI új igazgatójának és az EU csatlakozási szándékunk hatására pozitív változásokat várok ebben a dologban). Saját tapasztalataim vannak ebben az ügyben. Szoktam volt ugyanis oktatni CPL (commercial pilot license = kereskedelmi pilóta jogosítás) tanfolyamon. Műszaki tárgyakat. Fedélzeti automatikai rendszereket és fedélzeti adatrögzítőket. Tapasztalataim voltak a következők:
A T. hallgatók (tisztelet a kivételnek) annyit lógnak, amennyi ráfér az arcukra. Én és műszaki oktatást végző kollégáim is rendesen megköveteltük, hogy a vizsgára felkészülten jöjjenek az urak (egyszer volt egy hölgy is, de ő korrektül fel is készült, ezért ő a kivétel kategóriába soroltatott most). A lógás és a nem készülés eredménye képpen a vizsgázók közül számosan elbutnak a ROK által tartott vizsgán. Ezek után volt egy hatósági vizsga, amin a ROK vizsgától függetlenül átmehetett a jelölt. Kicsit visszás a dolog. Vagyis: én oktatom, vizsgáztatom és elégtelennek tartom a tudását, majd ezek után valaki, aki nem ismeri, hogy milyen mélységben folyt az oktatás számon kér tőle valamit egy szubjektív, előre meg nem határozott (és nem a leadott anyag alapján meghatározott) követelmény alapján és kiadja a szakszót neki.
Ennek nem szabad így működnie.
Úgy tűnik, hogy a közös európai légügyi hatóság (JAA) szabályai bevezetésre kerülnek itthon is és végre egységesekké válnak a követelmények. Így, függetlenül attól, hogy ki oktatta és ki vizsgáztatta az illetőt, objektív(ebb)en számon lehet kérni a tudást. Remélem, és az eddigiek ezt mutatják, a rendszer normalizálódik.

Arra vonatkozóan, hogy a kiképző számára létkérdés-e a növendék pénze:
A képzés vállalkozási alapon kell működjön. (vagy klub szerűen, de ez kissé kifakult) Ennek megfelelően szükség van növendék pénzére. De nem mindegy, hogy azt a pénzt miért fizeti. Lehet egy rendes, minőségi, szigorúan követelő képzést tartani érte és lehet egy alibi oktatást is csinálni. Az oktatónak ebben az esetben illene végig gondolnia, hogy találkozhat majd ő is a levegőben a mostani növendékkel és mindkettőjük érdeke, hogy ez a találkozás ne legyen végzetes. Tehát ebből a szempontból nem a pénz a létkérdés, hanem az, hogy a növendéket tudással engedje el.
És ez nem a növendéken múlik, hanem az oktatón, illetve az összes számbajöhető oktatón. Egyiknek sem lenne szabad felvállalnia, hogy valakit potenciális veszélyforrásként kellő tudás nélkül engedjenek ki a kezei közül. Ha a növendék képességei nem megfelelőek, egy jó kiképző ezt is ki tudja szúrni és ennek megfelelően kell értékelnie és figyelmeztetnie a növendéket.
Ez olyasmi, mint a reporvos munkája. Ha valakinek olyan eü. problémája van, hogy az potenciálisan veszélyes, azt le kell hozni az égről, még azelőtt, mielőtt ez az illető, vagy más életébe kerülne.

Remélem, jól meg mondtam a véleményem! :-))))

.Tito Creative Commons License 2000.04.21 0 0 1977
>Ma meg 17 óra körül a város felett, saccra a >Nyugati Pu fölött kanyarodott egy nagy >szállitógép, elég alacsonyan. Az hogy keveredett >oda?

Ahogy en lattam az Arany Janos utcabol 17.40-kor az egy Herc volt.

Tito

Előzmény: McAtti (1975)
CommandAir Creative Commons License 2000.04.21 0 0 1976
HA-SLI a leperecelt gep lajstromjele. Farkashegyen lett nagyjavitva es ott is taroltak miota az orszagban van.
Előzmény: Újlaki (1970)
McAtti Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1975
A TV2-ben a Sváby nagyon hülye, de ma este az mélypont volt. Eleve az esti tényekben félórát foglalkoztak ezzel a balesettel, amiról senki nem tud semmit (kivéve a Sváby-t, mert az közölt mindent, a meghivottak meg csak pislogtak. Megkérdezte a balesetinél lábadodzó :-) kollégáját, hogy mi van a sebesülttel. Az mondta, hogy éppen megint operálják. Erre megkérdezte, és, ki lehet hallgatni?
Viszont van két kérdésem, itt vannak tudományos emberek, akik tudnak felelni:
A munkahelyem fölött szoknak jönni-menni a repülők (kb. az Örs Vezér tere), teljesen érthetően kb. azonos magasságban, látszik, hogy szállnak lefele. Tegnap 11-12 között a egyszercsak megjelent egy gép, kb. harmad akkora magasságban, mint a többi, és Ferihegy felől jött. (Négymotoros, de szemüveg nélkül nem láttam jól, épp fociztunk...) Elég fura volt, mert a leszálló gépek sűrűn követték egymást. (Gondolom, homokzsákot hozott, és ment haza?)
Ma meg 17 óra körül a város felett, saccra a Nyugati Pu fölött kanyarodott egy nagy szállitógép, elég alacsonyan. Az hogy keveredett oda?

Attila

Újlaki Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1974
Amerikanizálódunk.
Előzmény: Messer (1973)
Messer Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1973
Megmondom oszinten ilyen kepet en nem biztos hogy kiraktam volna az MTI helyeben. Valahogy az a kilogo kez a roncs alol...
székkutas Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1972
Köszönöm.
Előzmény: Újlaki (1970)
Újlaki Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1970
A farkashegyi repülőtér ügyeletese az MTI-nek elmondta, hogy a Cessna 172-es típusú négyszemélyes sportrepülőgép még felszállás közben, a kifutópályától 250-300 méter távolságban zuhant le a szőlősbe.
Az ügyeletes azt nem tudta megmondani, hogy a repülőgép pilótája-e az a férfi, aki túlélte a balesetet, de azt közölte, hogy négy férfi ült a repülőgépen.
Azt is elmondta, hogy a repülőgép nem a pilóta tulajdonában volt, hanem bérelte azt.A baleset körülményeit a légügyi hatóság vizsgálja.
Az MTI repülőtérről származó információi szerint a körülbelül negyvenéves amerikai gyártmányú egymotoros Cessna 172-es pár éve lett felújítva és egy magánember tulajdonában volt.+++

(MTI)

Előzmény: Messer (1969)
Messer Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1969
Nem tud valaki valami kozelebbi infot a balesetrol? Milyen gep volt? Cessna-172? Es kik ultek benne? Mi lehetett az ok?
székkutas Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1968
Az M1 teletext azt írja, hogy felszállás után a földhöz csopódott és kettétört.
Előzmény: Újlaki (1967)
Újlaki Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1967
Úgy tudtam, Hungarian-Ukrainian Heavylift Company. És két gép.
Előzmény: CommandAir (1964)
székkutas Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1966
Cessna-172 farkashegyi reptér közelében kényszerleszállt. (ma délután) Állítólag három halott, egy túlélő. Ki tud róla?
pancho Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1965
Már nincs, de 1988-1992(?) között volt.
Előzmény: hal9000 (1962)
CommandAir Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1964
HUK (Hungarian-Ukranian Airlines)
Kulfoldi szemelyzettel repulnek.
Előzmény: DAttis (1963)
DAttis Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1963
Sziasztok !

Ma reggel a hiradóban láttam egy IL-76-ost ami homokzsákokat hozott, azt hiszem Németországból. No ami meglepett, hogy a gép függőleges vezérsikján a magyar trikolór volt.

Korábban is láttam ezt a gépet a reptérre tartva, a hangároknál ácsorogni.

Kérdésem, hogy mióta van a magyaroknak IL-76-os teherszállítója? Vagy csak bérelt a gép vagy lizingelt?
Egyáltalán magyar személyzet repüli, vagy orosz, vagy ukrán ?

hal9000 Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1962
Mi van az ATR-ekkel? További info????
Van magyar lajstromjelű BAe 146-os ma magyarországon?
Utas2 Creative Commons License 2000.04.20 0 0 1961
zolibá,

nem ajánlottak még neked állást a fogyasztóvédelmi felügyeletnél???
:))))))))

Előzmény: zolibá (1953)
DAttis Creative Commons License 2000.04.19 0 0 1960
A hajtóműzajjal kapcsolatban, hát nen a Ferihegyre vonatkoztva, de amikor Ivánék (oroszok) még itt voltak, és a tököli repülőteret használták, néha a teherszállító gépnek használt (Tu-154 és Tu-134) elhúztak Érd felett nagyszüleim kertje felett úgy 4-500 méteres magasságban az aztán volt zaj, nem beszélve a MiG-21-es biszekről, aztán mikor megjöttek a Fulcrumok az utolsó években, mikor még ott voltak, csodálkoztam is, hogy az elöző vadászokhoz képest mily csendesek voltak.

Ami a Fokker 70-est illeti, hát nem tudom, de néha mikor látom, hogy ott húz el Sasad felett úgy 1000-1500 méteren eléggé hangosnak tűnik.
Viszont a 154-esnek egész érdekes "duruzsoló" hangja van, mikor ereszkedik a reptérre, ezt is szoktam tapasztalni, ha épp ott jön el felettünk, megszoktam ismerni, hogy Tu-154-es gyün

DAttis Creative Commons License 2000.04.19 0 0 1959
A hajtóműzajjal kapcsolatban, hát nen a Ferihegyre vonatkoztva, de amikor Ivánék (oroszok) még itt voltak, és a tököli repülőteret használták, néha a teherszállító gépnek használt (Tu-154 és Tu-134) elhúztak Érd felett nagyszüleim kertje felett úgy 4-500 méteres magasságban az aztán volt zaj, nem beszélve a MiG-21-es biszekről, aztán mikor megjöttek a Fulcrumok az utolsó években, mikor még ott voltak, csodálkoztam is, hogy az elöző vadászokhoz képest mily csendesek voltak.

Ami a Fokker 70-est illeti, hát nem tudom, de néha mikor látom, hogy ott húz el Sasad felett úgy 1000-1500 méteren eléggé hangosnak tűnik.
Viszont a 154-esnek egész érdekes "duruzsoló" hangja van, mikor ereszkedik a reptérre, ezt is szoktam tapasztalni, ha épp ott jön el felettünk, megszoktam ismerni, hogy Tu-154-es gyün

DAttis Creative Commons License 2000.04.19 0 0 1958
A hajtóműzajjal kapcsolatban, hát nen a Ferihegyre vonatkoztva, de amikor Ivánék (oroszok) még itt voltak, és a tököli repülőteret használták, néha a teherszállító gépnek használt (Tu-154 és Tu-134) elhúztak Érd felett nagyszüleim kertje felett úgy 4-500 méteres magasságban az aztán volt zaj, nem beszélve a MiG-21-es biszekről, aztán mikor megjöttek a Fulcrumok az utolsó években, mikor még ott voltak, csodálkoztam is, hogy az elöző vadászokhoz képest mily csendesek voltak.

Ami a Fokker 70-est illeti, hát nem tudom, de néha mikor látom, hogy ott húz el Sasad felett úgy 1000-1500 méteren eléggé hangosnak tűnik.
Viszont a 154-esnek egész érdekes "duruzsoló" hangja van, mikor ereszkedik a reptérre, ezt is szoktam tapasztalni, ha épp ott jön el felettünk, megszoktam ismerni, hogy Tu-154-es gyün

hal9000 Creative Commons License 2000.04.19 0 0 1957
De a kávézót el fogja kerülni, épp ezért romlik a minőség, mert senki sem megy be, és ezért nem fogy az árú, mert senki sem megy be, ezért növeli az árakat, mert a bérleti díjat ki kell termelni, ezért mégkevésbé sem fog senki bemenni, és ez így tovább.....
Mellékesen Zürichben sincs sok étterem, ha jól emléxem kb 3 db van bent a reptéren. De amit árulnak az igencsak étvágygerjesztő, de nagyon drága. De nem baj, az ember elöbb vagy utóbb úgyis elcsábítódik.....
Ja és van zuhanyzó is, ami egy tizen xxx órás út után nagyon jól jött, igaz vagy öt dollár volt, de nagyon jól esett.
Előzmény: Papsajt (1956)
Papsajt Creative Commons License 2000.04.19 0 0 1956
>...mert neki sem érdeke, hogy az utas elkerülje a repteret.
Ezekert senki nem fog Becsig kocsival elmenni, es onnan repulni. Masik pesti repteret meg nem tudok hasznalni. :-(
Előzmény: zolibá (1953)
Madárember Creative Commons License 2000.04.19 0 0 1955
Kedves Mindenki! A kep.tar.hu/madarember címen található duxfordi képeket valamennyire elláttam feliratokkal. Szomorúan állapítottam meg, hogy sokmindenről magam sem tudom, hogy micsoda, nem vagyok eléggé profi, vagy megszállott és nem jegyzeteltem. De azért hátha érdekel valakit...
hal9000 Creative Commons License 2000.04.19 0 0 1954
Zolibá: Ha jól tudom a Malév is szeretett volna London City-re repülni, de csak úgy kapta meg az engedélyt, ha nem túl vizes a pálya, vagy nem túl száraz, vagy van rajta sapka, vagy nincs....
Egyébként nálam hangerőben a tu134-es vezet, amikor még repültek a Malévnél egyszer lemértem a kilátóteraszról, 31L pályáról történt a felszállás, és öt és fél percig lehetett hallani. Mivelhogy épp szélcsend volt, ezért egy 154-es a 13L pályáról szállt fel, és alig lehetett hallani.
A Concorde hogy fog beleférni az új EU szabványba?
A Nato tankereken nem a JT3-as hajtómű volt?
Előzmény: zolibá (1953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!