Keresés

Részletes keresés

pancho Creative Commons License 2000.03.28 0 0 1772
zolibá:
Kevered ugyan a filmeket, de nem baj egyforma blődli mind (amikből részeket soroltál fel).

Te, buta Elizabeth
te olyan buta vagy, hogy felfelé sikítasz a hullámvasúton... (bocs, ezt nem én mondom, hanem Laár Andris a KFT-ből), mit fogsz csinálni azon, amelyik át if fordul (looping, oroszul tudóknak Nyesztyerov-bukfenc) (ezt már én tettem hozzá)?
Na, ez nagyon hülye duma volt, vigasztalásul egy mechás kolléga emilje (ő vince néven van jelen a topicban, és valahol Ferihegyen nyomul az ACE-nél), hátha hajlandó segíteni:
mailto:pv003@ural2.hszk.bme.hu

Remélem, jársz erre mostanában.

Újlaki Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1770
zolibá, a képek megjöttek, bár csk másodszorra sikerült letöltenem a levelet.

Hogyan kellene felrakni? Ha kicsinyítem,nem látszik semmi; ha meghagyom, nem fér ki.

Lehet, hogy kéne pár nagyon jó műszerfal.fotó, és oda átírkálni a magyarázatoakt? Vagy talán így is indult a kérés?

Még egy: az én időmben nagyon szigorúan vették a titoktartási dolgokat; egy szakcikkben nem írhattam le, hogy "A Tu-154 repülőgép akármije", hanem azt kellett címnek adni, hogy "A MALÉV korszerű repülőgépeinek akármije". Most mi a helyzet?

Egyébként ma már jobban izgatnak a szerzői jogi kérdések. Nem szólhat-e bele valaki, ha ez az anyag felkerül?

Előzmény: zolibá (1763)
lborli Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1769
"Mindenki: A "KOCSEDÓ" találós kérdésemre nem válaszol senki?"

Pedig jo lenne, mert en is szeretnem tudni. Mire hazamegyek a valasz meglegyen am!:-))

Előzmény: zolibá (1763)
Public Enemy Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1768
Na igen, az F117. A "Haláli fegyver" c. Halálos fegyver (Mel Gibson) paródiában van egy jelenet, amikor belépnek a lakókocsiba és egy tágas palotabelsőben találják magukat. Ugyanez az effekt, csak paródia nélkül, amikor az F117-ben kb. az An-2 mintájára ücsörögnek egymással szemben vagy húszan a kommandósok... :-(
Előzmény: .Tito (1766)
Public Enemy Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1767
Se nem 502, se nem 52. A helyes megfejtés 57.
Előzmény: Utas2 (1765)
.Tito Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1766
Csajok,

Arra a filre emlekeztek, amikor a jo kis Steven Seagal & Kurt Russel filmre, Tuzparancs (Executive deceison)... Egy berhelt f117-rol atmaszott egy csapat egy B747-re egy folyoson?

Ebben is volt egy-ket bakloves, pl kivulrol 747-200 a gep, de a pilotafulke 400-as...
A lopakodonak nincs utanaegetoje, es nem is bir gyorsabban menni egy Jumbonal...

Ezeket magamtol nem vettem volna eszre, imdb segitett, de kulonben is santitott nehany dolog...

Tito

Előzmény: Utas2 (1765)
Utas2 Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1765
52-es utas. (Wesley Snipes.)

Egyébként utalnék a Kommandó c. műalkotásra is. Amikor Swarci a DC-10-es első futóműnyílásából ugrik ki úgy a 100-500 méter magasság-tartományból egy pocsolyába, majd 10 másodpercig azért fogja az oldalát. Utána már nem ér rá ezzel törődni, mert szét kell lődöznie egy kisebb hadsereget is.
Ja, közben a gépen senki sem keresi.

Előzmény: zolibá (1763)
Utas2 Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1764
zolibá,

ilyenkor örülök, hogy "csak" utas vagyok...
Felőlem mehet az ötös is.

Budaörs sajna igaznak tűnik. Túl sok arrafele a talajtúrás. A múlt évvégi Aeromagazinban is van egy hasonló tartalmú cikk. Túl jó helyen fekszik az a telek.

Az Airbus 3XX-xel kapcsolatban többféle gond is felmerül, pl. a gép szélessége miatti problémák a mai reptereken (sok helyen egyszerűen nem fér el a termináloknál). Vagy pl. az utasbeszállítás lassabban tart a jelenlegi lehetőségekkel.

zolibá Creative Commons License 2000.03.27 0 0 1763
Art-hur:
A Memphis Belle szerintem is jó film. Annyit azért pontosítanék, hogy B-17-es a gép.
A TOP GUN elég nyálas történet (nem árt törölközőt tenni a képernyő alá), de a repülési jelenetek szépek benne.
Az AIRPORT filmek jó nagy limonádék. A DIE HARD 2 szintén szép mese a repülőgépről felfedezhetetlen, alacsonyabbra hozott siklópálya jellel. :-))) (Mi a fenének van a rádiómagasságmérő a gépen?) A könnyedén nyíló B747 tüzelőanyag leeresztő nyílás is jó. De azért ez, ha a repüléssel kapcsolatos hibákat nem nézem, egész élvezhető film.
A legnagyobb marhaság, amit eddig láttam, az az 502-ES UTAS (?) volt. A sötétbőrű repbizonsági szakember egyedül megbirkózik a fedélzeten található, jól felfegyverzett kb. 10 rossz fiúval és lánnyal. A legmókásabb, amikor a gépre úgy jut fel, hogy felszállás közben az orrfutóra felkapaszkodik és egy szerelőnyíláson keresztül bejut a törzs hermetizált részében található elektronikus műszerrekeszhez. Mindeközben nem préseli össze a 210 atm (3000 psi) hiraulika nyomással behúzott orrfutó és a gép kihermetizálódását sem veszi észre senki. Szóval kacaj. :-)))))
A KATASZRÓFA FÖLDÖN, ÉGEN (eredeti cím: EKIPÁZS) című szovjet remekművet már korábban kielemeztük.
Annak vannak jó és gyenge elemei is.

fakezu: Köszönöm.

Fóka: Ez a "mehányik" sztori tényleg jó. Végül is, akkor még nem létezett FADEC (Full Authority Digital Engine Control = Teljes körű digitális hajtómű szabályozás/vezérlés) ezért nem sok IC-t láthatott a fiú. :-))))

Újlaki: Ha minden igaz, sikerült "teleportálnom" a képeket. A magyarázó szöveget megcsináljam?

Mindenki: A "KOCSEDÓ" találós kérdésemre nem válaszol senki?

kiraly9 Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1762
Na meg egy par kep,

http://www.altair.com.pl/zespol/glh/foto/mig21-2.jpg

http://www.altair.com.pl/zespol/glh/foto/mig21-1.jpg

http://www.altair.com.pl/zespol/glh/foto/l410-1.jpg

http://www.altair.com.pl/zespol/glh/foto/an26-1.jpg

kiraly9 Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1761
Aki pedig szereti a MiG-21-eseket, es akar latni egypar PFM-et is, azoknak itt a Lengel Legiero Poznan-i ezredenak a honlapja:

http://priv5.onet.pl/poz/jw2452/galeria.htm

kiraly9 Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1760
Ha Concorde, akkor ajanlom ezt a kepet a figyelmetekbe:

http://www.skrzydla.com/airplanes/index1.htm

Előzmény: Art-hur (1758)
buta Elizabeth Creative Commons License 2000.03.26 0 0 1759
Kedves Ujlaki,
feladtam.Nem tudom megcsinalni, otthagytam, ahogy van.Tuti kiherel...
hova repulhetnek el elole?
-liz-
Előzmény: Újlaki (1751)
Madárember Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1757
Szervusztok!

Némi kihagyás után most futottam át az elmúlt két hét termését. Amit a Budaörsi reptérről olvastam, az döbbenetes. Abszurd. Remélem elsietett áprilisi tréfa.

Egy apróság: pénteken este jöttem haza Londonból, az útlevélkezelés előtt egy külföldi család a vízumát intézte. Az egyik gyerek, kb. hároméves lehetett, elesett, beverte a fejét és rosszul lett. Az útlevélkezelő fürgén kiugrott a ketrecéből, és nagyon korrektül, udvariasan megkérdezte, hogy mit segíthet, hívjon-e orvost. Aztán intézkedett. Ilyen is van.

És akkor most valami, ami nagyon közel áll a topic tárgyához: a múlt vasárnap voltam valahol. Angliában. D-vel kezdődik, d-re végződik. Cambridge-ből ingyen busz visz ki. Sok szép madár. A helyesen megfejtők között pár napon belül linkeket sorsolunk ki. Ha minden jól megy.

Nos?

noidea Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1754
Bocs, lehagytam valahogy a linket
noidea Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1753
Más (eredeti téma):

Új doksi jelent meg a készülő Airbus 3XX-esről. Ez a szép bálna már 2004-5 körül repkedni fog, ha minden jól megy :-)

Aki szereti az ilyen pici példányokat, javaslom a következő PDF file-t. Vigyázat, 3.5 MB

Újlaki Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1751
Háj Lájza! Gépészek és számítógép? Mégis, mit gondoltál?

Neked, mint szorgalmas Újlaki-olvasónak, biztosan ismerős lesz a történet, egy éve vagy mikor megírtam: Még a hőskor vége felé történt, reggel nyolctól délig dolgoztam a 8080-as, duál floppys mikrogépen, már éppen készültem menteni és indulni ebédelni, amikor egyetlen másodpercre leállt minden, a ventilátorok kezdtek lepörögni, majd újra felbúgtak. Persze, ez elég volt a gépnek, hogy újraindítsa magát. Majdnem üvöltve rohantam ki a folyosóra, ahol az elektromos elosztószekrény előtt egy bűntudatos gépészmérnök állt (a nevét nem árulom el, csk azt, hogy ő nem László, hanem György). Az arckifejezésemből már rájött, hogy valami nagyon nagy hibát követett el. Kiderült, hogy sorban le- és visszakapcsolta az - egyébként minden előírás és józan ész ellenében - jelölés nélküli automata biztosítókat, mert meg akarta tréfálni a barátját valamelyik szobában.

Csak félnapi munkám veszett kárba. Akkor tanultam meg, hogy a gépészmérnököket pedig nem szabad villanyvezeték közelébe engedni: ön- és közveszélyesek, és gépészmérnöktől függetlenül minden negyedik-ötödik mondat után menteni kell.

Azóta azért változott a helyzet. Most már elég régóta Wordot használok, ezért minden második-harmadik mondat után mentek.

Előzmény: buta Elizabeth (1748)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.25 0 0 1750
Mai legnagyobb repülős élményem: Csináltam nyolc iskolakört, és mind a nyolcszor nem rontottam el! Pedig általában repülés közben csak három dolog nem szokott stimmelni, a sebesség, a magasság, és az irány..... Személyi sérülés nem történt, néhány hónap kihagyás után lassan ismét reszkethetnek a levegő útjain :) Repülni pedig csodálatos !
Újlaki Creative Commons License 2000.03.24 0 0 1749
Lap, lap, lap,
Levelezőlap,
Rá van írva nagy betűkkel,
Hogy te ...* vagy!

(*: tetszés szerinti becsmérlő jelző)

A rigmus valamiért eszembe jutott, de közlendőmhöz nincs semmi köze. A lapkészítés egyáltalán nem titkos, és mivel mindenkit érint(het) akinek van web-oldala és azon legalább egy kép, inkább itt:

El kell nézni a http://www.levlap.com/partners/single.shtml címre, ott minden le van írva. Gyakorlatilag a kép a te oldaladon van, de ha a látogató rákattint magára a képre, a gombra vagy a linkre**, akkor az én levlap-szerveremen keresztül el tudja küldeni a képet. Új oldal nyílik, úgy hogy visszakapod a látogatót, és a címzettnek is több linken keresztül a te oldalad címe van felkínálva a válaszhoz. Tulajdonképpen alig venni észre, hogy egy másik web-oldal csinálja a küldést.

(**: nem kívánt törlendő)

Mellékszolgáltatás, hogy esetleg én is felteszem pár képedet, és azoktól linkelek a te oldaladra, hogy ott van a többi. Fontos, hogy szólj, hogy hol vannak a képek, mert egy kis reteszt ki kell nyitnom, hogy működjön a dolog.

Előzmény: lhbp (1747)
buta Elizabeth Creative Commons License 2000.03.24 0 0 1748
Zoliba,
S.O.S.! Hat nincs itt egy mehas, aki megszanna engem? Csak a radiosok tudnak szamitogepet hasznalni??? Nagyon kellene az a segitseg, mert attol tartok, kiherel az ugyfel, ha nem leszek kesz!!
lhbp Creative Commons License 2000.03.24 0 0 1747
Újlaki: hogy is működik ez a levelezőlap készítés? A válasz jöhet e-mailban is.
DAttis Creative Commons License 2000.03.24 0 0 1746
Sziasztok !

Bocs, hogy kicsit más témában kérdezek de,

valaki tudja, hogy a májusi kecskeméti repülőnapon milyen gépek várhatók biztosan.

Olvastam, hogy jön A Patrouille de France, a Frecce Tricolori :)) remélem jól írtam az olasz csapatot.
Szóval igaz, hogy jönnek ? Az király lenne, meg ha Szu-22-es és Szu-27-es is lesz.

zolibá Creative Commons License 2000.03.24 0 0 1745
fakezu: Én a "fékszárny hiba jelzést adott" megfogalmazást egyszerűssített definicióként adtam. Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de azért. hogy a pontatlanság vádja ne érjen most juszt is elmondom, hogy mit tud az a nyavajás számítógép.
"Halgassátok, amit most néktek eldalol a..." :
A fékszárnyakat felügyelő számítógép neve FCDU (Flap Control Data Unit). Feladata, hogy a fékszárny mozgató mechanizmusban elhelyezett jeladók (synchro = szelszin) által biztsosított fékszárny pozíció jelek alapján lehetővé tegye ezen információ kijelzését, illetve más fedélzeti rendszerekhez és berendezésekhez...
(AFCAS = Automatic Flight Control Augmentation System = Automatikus repülésvezérlő és repülési tulajdonság-javító rendszer,
EFIS = Electronic Flight Instrument System = elektronikus repülési műszerrendszer,
GPWS = Ground Proximity Warning System = Veszélyes földmegközelítés-figyelmeztető renszer,
FDRS = Flight Data Recorder System = Fedélzeti adatrögzítő rendszer,
SPS = Stall Protection System = Átesésvédelmi rendszer,
Futómű-helyzet figyelmeztető áramkörök)
...történő eljuttatását.
Ezen funkción kívül másik feladata, hogy figyelmeztessen a fékszárnyvezérlő kar beállításával adott utasítás végre nem hajtására, valamint a gép jobb és bal oldalán esetleg eltérő fékszárnymozgásra (alapvetően a mozgatás sebességét figyeli). Az előbbit "FLAP DISAGREE", az utóbbit "FLAP ASSYM" figyelmeztető üzenet MFDS (Multifunction Display System = Többfunkciós kijelzőrendszer) képernyőjén történő kijelzésével jutalmazza. Ha esetleg maga a számítógép hibásodna meg azt a "FLAP POS COMPTR" üzenet jelzi. A jel a FWC (Flight Warning Computer = Központi figyelmeztető számítógép) segítségével jut el az MFDS-hez. A számítógép ad jelet a "FLAP ASSYM" kijelzésre az MFDS tartalékaként működő SAP (Standby Annunciator Panel = Tartalék figyelmeztető tabló panel) felé is. Ha a rendszer normál, tehát hidraulikus úton mozgatott fékszárny esetén asszimetriát érzékel, a fékszárny mozgatását azonnal le is állítja.
Szóval az HA-LMA esetében, ha minden igaz, a "FLAP POS COMPTR" jelzés jött be. Ez jelzés jelentheti magának a számítógépnek a hibáját, a fékszárny pozícióadó hibáját, a fékszárny vezérlőkar pozícióadó hibáját vagy az asszimetria-védelam hibáját)

Remélem, elég korrekt? :-))) Kérdés? :-)))

Újlaki: A tömeg előnyeiről és hátrányairól írt soraiddal egyetértek. Az más kérdés, hogy a kisebb tömeg miatti gyorsabb alkalmazkodást az utasok rosszul élik meg.

lhbp: Nem tudom, az információid mennyire pontosak, de nem kizárt, hogy tényleg csak ez az egy darab van. Legalábbis ebben a konfigurációban. Mint mondtam, azt állították, hogy csapatszállítóként (gyors reagálású erők számára) is hsználnák és ennek megfelelően különböző méretekben tervezték építeni.
A rádiótechnikai zavarásra vonatkozóan nem kizárt, hogy sokmindent tud. Ha megfelelő teljesítménnyel sugárzol, bármit bezavarhatsz. A frekvencia lefedésre is vannak módszerek. Például fehérzaj sugárzás a megfelelő tartományban. Nem vagyok nagy rádiós szakember, így a konkrét technikai megoldásra nem tudok mondani semmit.

noidea Creative Commons License 2000.03.24 0 0 1744
Szerintem zavarni minden frekin elvileg fehér zajjal lehet. De mivel ilyen generátorról elektronikus formában nem hallottam (csak szűk frekitartományban), olyasmit tudok elképzelni, hogy egy tányérsugárzó fókuszában nagy energiájú ívet vagy szikrasorozatot sütögetnek.

Cáfoljatok meg, ha nem reális.

BTW: Erről a gépről láttam egy tudósítást valamelyik TV-n (nincs Spektrumom), és mutatták belűlről, hogy milyen jó megoldások vannak benne, és milyen kár lenne érte, mert nincs pénz fenntartani, rohad. Egyezkedtek az amcsikkal, akik esetleg megvennék, továbbfejlesztenék.

A német oldalon, ahol látható, van egy link az ilyen talajhatás-gépekről, és ott írtak valami olyat, hogy ez a példány már félig elsűllyedve enyészett.... :-(

Előzmény: lhbp (1743)
lhbp Creative Commons License 2000.03.24 0 0 1743
Sziasztok!
Kicsit én is bővítettem a képek tárházát, de ez még nem a végleges formátum.
http://www.extra.hu/airband/

Az orosz gépről sikerült megtudnom egy keveset: egy darabot készítettek belőle a haditengerészet részére, majd megpróbálták értékesíteni, de nem sikerült az igen borsos ára miatt. A hátánlévő csövekből nukleáris robbanófejjel ellátott tölteteket lehet indítani, amiket a repgéppel eggyüt fejlesztettek. Az orr és a farokrészen elhelyezkedő lokátorok és elektronikus zavaróberendezések hada található, az utóbiak állítólag képesek zavarni minden frekvenciatarományban (látezik?).
Kb. ennyi, ha valaki tud pontosítani, az jó lenne.

Az információkért nem vállalok felelősséget, bár a forrás valódi és élő személy.

Újlaki Creative Commons License 2000.03.24 0 0 1742
Egy apró pontosítás: A könyvben a pilóták a strandon napozó haverjaikat ijeszgették alacsony áthúzással. Az egyik srác, biztos meg akarta mutatni, hogy ő nem fél, nem vágta magát hasra a közeledő gép előtt. Őt kapta el derékban a légcsavar.
Előzmény: Art-hur (1741)
luc72 Creative Commons License 2000.03.23 0 0 1740
Mint lejebb emlitetem tavaly korfun nyaraltam. Ez volt életem elsö repülése, de nagyon sokat olvasok rola és makettezem is. Imádok kijárni areptére és a leszálópályához akár órákat képes vagyok nézelödni kint. Szoval be száltunk a gépbe (TU-154 HA-LCV)és mondtam barátnömnek, aki nagyon félt hogy most kigurulunk aztán afelszálópályán meg álunk hajtómüvek fel pörögnek, fékek ki és huss. Na helyete fordulás és hajtómüvek felpörögnek és dübörögve nekilodulunk. Érdekes de ugy éreztem mintha ugrálva emelkedtünk volna. De korfu hát az nekem maga a mekka volt. Ki lehet gyalogolni a felszolópálya déli részéhez olyan közel hogy a leszáló fények és a csik közé kerültem. Az északi részen pedig ut megy el. Robogoval mentünk mire egy lámpa pirosat mutat meg álunk, egy malév gép ki fordul meg áll, iszonyatos melremegtetö dübörgés és neki lodul szuper volt. Egyébként ál itt mindig egy rendör hogy ne menjen ilyenkor senki át mert volt már baleset ebböl hogy elfujta a repülő a robist. DE ilyen közelröl felszálást még nem láttam. Egyébként van egy kis ház a felszáló páyánál amit ki lehet bérelni és a kertet csiktol egy kis sövény választja el van rola egy kép az Airliners.neten dc-10-corfu cimel azon látszik a ház. Leszáláskor is a vizben emberek rákásznak 5 métere a pályátol.
DE A LÉNYEG REPÜLNI K...A JÓ
Újlaki Creative Commons License 2000.03.23 0 0 1739
"...Ez alacsonyabb tömeget jelent. Egy nagyobb tömegű gépnek a fizikai törvényszerűségeket is figyelembe véve nagyobb a tehetetlensége. Tehát a külső behatások is lassabban, csillapítottabb formában hatnak. "

Viszont Murphy dolgozik, és ezért amit írsz, az hol előny, hol hátrány.

Egy szélnyírásba került kisebb gép viszonylag hamar alkalmazkodik az új légsebességhez, kevésbé veszélyes számára a jelenség. Egy nagyobb testű gép képtelen olyan hamar felgyorsulni, és átesik, a földig zuhan.

De egyéb negatív hatások is vannak: a befogadóképesség - józan határokon belül - csak a lineáris méretek négyzetével arányosan növekszik, a tömeg viszont még akkor is legalább a harmadik hatvány szerint, ha egyéb (szilárdságtani) okokból nem kellene még jobban növelni. Így egy nagyobb gép aránytalanul nehezebb, vagy aránytalanul törékenyebb lesz, mint kisebb társa.

Előzmény: kiraly9 (1721)
Újlaki Creative Commons License 2000.03.23 0 0 1738
pancho, legközelebb kiteszem az irónia-jelet: ;-)
Előzmény: pancho (1717)
Újlaki Creative Commons License 2000.03.23 0 0 1735
Hát, ahogy elnézem a neten a milliószám fellelhető, kegyetlenül elszúrt képet, valószínűleg nem vagy egyedül.

Nagyon sokan a tévén is tökig felcsavarják a színtelítettséget, és akkor az egész világ színes cukroból van. Nem tudom, hogy lehet elviselni, Nos, aki egy ilyen családból nőtt bele az internetes korszakba, az a fotókat is így szereti: kicsit sötétre venni, és akadásig a színtelítettséget. Egyszerűen helyrehozhatatlan. A színes üveggyöngy és a tükörcserép ítlésvilága; na, meg a barbibabáé és a foszforeszkáló műanyag egéré.

Előzmény: Hamster (1733)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!