Igazad van: a síelés a legevszélyesebb sebességtartományban történik: V1 fölött: már nem lehet megállni; V2 alatt: még nem lehet irányítani. És VR környékén: bármikor jöhet a rotáció (triplaszaltó, sőt, kvadripla).
Van valakinek ismerettsége a UAE-nél vagy a GFA-nél? Kellene valami kapcsolat, hogy felvehessem a kapcsolatot az ottani (Dubai, Bahrain) légiforgalmi irányítással. Plíz help!
Közben átéltem egy síelést, és néhány korsó sört.
Nagyon érdekes volt elolvasni az újabb hozzászólásokat.
Érdekes a sielők között mindenki félt a repüléstől és lebeszéltek róla, de mikor kimentem a reptérre akkor mindenki gratulált, hogy túléltem azt a veszélyes dolgot (mármint a sielést).
T. Command Air!
Érdekelne a dolog ( mennyiért?), hol és mikor?
Talan meg emlekeznek a kollegek, amikor NATO E3A-k (B,C,D, attol fuggoen, honnan jottek) segitettek ki az igencsak lassu (6-8 perces) magyar legvedelmet. Ezeknek volt egy foldi osszekoto csapata a Sziklaban, minden honapban mas nemzetiseg (3-4 fo) ott "dolgoztam" tolmacskent es neha animatori feladatokat is felvettem. Igy szerveztem meg egy utat a belga csapatnak Kecsora. Hat igy.
Erdekes volt bentrol latni, hogyan mennek a dolgok. Mindennapos hatarsertesek, HKSZ-ek, eloben a mig23-su22 utkozes a Balatonnal remiszto volt.
.Tito: Azt ugyan nem tudom, hogy miért címezted "Csajok"-nak a hozzászólásod, de azért megnéztem az oldalad. Tényleg jó kis képek.
A helyszín minden bizonnyal a Magyar Honvédség egyik objektuma. De, hogy te hogyan ker(g)ültél oda...? :-))))
ShaReRe: Egyenlőre ez a B777 ügylet még csak terv szinten van. Ez a terv a B777X program. Ennek eredményei lesznek a B777-200X (16160 km hatótávolsággal) és a B777-300X (13280 km hatótávolsággal). Ha megvalósításra kerülnek a kibocsátási típusnevük B777-200LR (Long Range) és B777-300ER (Extended Range) lesz.
Az információ az Aviation Week & Space Technology február 28-i számából származik.
Türelmesen diktált az oktató, én nem vettem észre, hogy manipulált volna, mert azzal voltam elfoglalva, amit nekem köllött csinálni... Gondolom a szerkezet reagált, mert nem én vittem ugye a hátamon... Sajnos fogyást sem tapasztaltam, viszont rendkívül élveztem (az meg vagy hízlal, vagy erkölcstelen, vagy törvénytelen [namost eszölhetök, ez mi]:-)! Én csak 20 percre saccoltam a repülési időt, de az óra bizonyított! És sajnáltam nagyon, hogy közben nem tudtam fotózni, bár szerintem nem lesz lehetetlen! :-)))
Letenni? Ki emelte el a földről a gépet? Hogy bírtál egy órát repülni, nekem az első félóra után több liter folyadékot kellett lenyomni a torkomon, és fogytam pár kilót!
CommandAir:Van CPL minősítésed?
No, beszállok tanulni. Szombaton sikerált vezetnem egy Cessnát beétetésül egy órácskát (letenni még nem engedte az oktató, ámbár komoly késztetést éreztem) :-)))
Hamarosan kezdem a gyakorlati IFR kepzesem, es felajanlom a Piper Cherokee hatso uleset némi hozzajarulas fejeben. Szoval ha kozuletek valakit erdekel a dolog, ejszakai ferihegyi megkozelitesek, felhok feletti repules stb. akkor varom jelentkezeset.
Mint másutt már jeleztem, síelni voltam a múlt héten. Repülős élmény sajnos nem volt, hacsak azt nem vesszük, hogy Zell am See kicsiny reptere nagyon szép, érdekes látványt nyújt a sípályák bizonyos pontjairól.
Meg az ember 2000-3000 méteren már érezhetően közelebb van a repülőkhöz. Jó nézni a sípályáról, ahogyan a mélykék égre húzzák a ragyogó fehér kondenzcsíkokat.
Repülőszimulátorok: van ilyen topic a Törzsasztalon. A társaság egy része mintha nem tudna róla, pedig talán lenne ott mondanivalója...
Repülő nézés: bárcsak lenne több időm ilyen "improduktív" dolgokra, már gondoltam rá, hogy kimegyek leszálló gépeket nézni, fényképezni. Ezzel kapcsolatban már voltak itt jótanácsok, Újlaki, kösz az újabbakat (Vecsési káposztaföld).
Malév sztyuvik :-((( tisztelet a kivételnek.
Riga: nekem csak pár napot volt lehetőségem ott tölteni, talán tavalyelőtt. A lányok szépek, érdekes a hely hangulata. Lauda Air-rel mentünk Bécsből. A megközelítés-leszállás érdekessége volt, hogy baromi meredeken, gyorsan és tök egyenesen süllyedtünk. Nagyon messziről belőhettük a pálya irányát, mert mindenféle forduló meg manőver nélkül eccercsak lent voltunk. Ez persze csak laikus benyomás.
hal9000, CommandAir:
Kicsit pontosabb infóitok nincsenek? Mikor? Mennyi? Milyen verziók?
Olyan B767-es, mint a Malévé nem sok van. Milyet szerkóznak és honnan?
Az ATR-ből is már kint van az -500 széria. Milyeneket vesz/lízingel a Malév?
Típusa válogatja, a tu 195 (azt hiszem) nyolc légcsavarral, 10ezer méteren repült, de a kisebb kávédarálók úgy maximálisan 24-25000 láb magasságig emelkednek, (ha túlnyomásos a kabin), de pl az F27-es úgy 210 körül érzi jól magát. Ha nem túlnyomásos a kabin akkor maximum 10000 láb magasságig szokás emelkedni, merthó az utasok szeretik a levegőt.
lborli: Azt hiszem, nem ugyanarról az intézményről van szó. Ha jól sejtem, neked az ott tanuló magyarok között csak "ucsi"-nak becézett Viszseje Ucsiliscse besorolású létesítményhez volt szerencséd. Amennyire tudom (elég régi információ), ez még ma is működik, mint tengerészeti és légiforgalmi radarirányítókat képző hely.
Macimedve korábban kérdezte, hogy milyen magasságban repülnek a szélmalmok? Nem tudnátok valami szokásos értéket mondani turboprop (gázturbinás hajtóművel hajtott légcsavaros) gép kategóriára?