Keresés

Részletes keresés

Újlaki Creative Commons License 2000.03.04 0 0 1573
Igazad van: a síelés a legevszélyesebb sebességtartományban történik: V1 fölött: már nem lehet megállni; V2 alatt: még nem lehet irányítani. És VR környékén: bármikor jöhet a rotáció (triplaszaltó, sőt, kvadripla).
Előzmény: hal9000 (1571)
tyutyus Creative Commons License 2000.03.04 0 0 1572
Persze, hogy huncutkodott a felszállásnál is (szerencsére :-)! Ma kifigyeltem őkelmét! :-)))

Nekem aztán naaagyon fog hiányozni vezetés közben, ha egyszer majd nem fúj a szél ! :-)

Előzmény: hal9000 (1559)
hal9000 Creative Commons License 2000.03.02 0 0 1571
Azért nem semmi veszélynek tetted ki magad, két műanyag lapon siklani Vr sebesség környékén brrrrr....
Előzmény: hókuszpók (1569)
A GTV-s Creative Commons License 2000.03.02 0 0 1570
Van valakinek ismerettsége a UAE-nél vagy a GFA-nél? Kellene valami kapcsolat, hogy felvehessem a kapcsolatot az ottani (Dubai, Bahrain) légiforgalmi irányítással. Plíz help!
hókuszpók Creative Commons License 2000.03.02 0 0 1569
Szervusztok Hókuszpók újra itt van!

Közben átéltem egy síelést, és néhány korsó sört.
Nagyon érdekes volt elolvasni az újabb hozzászólásokat.
Érdekes a sielők között mindenki félt a repüléstől és lebeszéltek róla, de mikor kimentem a reptérre akkor mindenki gratulált, hogy túléltem azt a veszélyes dolgot (mármint a sielést).

T. Command Air!
Érdekelne a dolog ( mennyiért?), hol és mikor?

Előzmény: CommandAir (1555)
.Tito Creative Commons License 2000.03.02 0 0 1568
Zoliba,

Csajokert bocs, bennmaradt... ;))

Talan meg emlekeznek a kollegek, amikor NATO E3A-k (B,C,D, attol fuggoen, honnan jottek) segitettek ki az igencsak lassu (6-8 perces) magyar legvedelmet. Ezeknek volt egy foldi osszekoto csapata a Sziklaban, minden honapban mas nemzetiseg (3-4 fo) ott "dolgoztam" tolmacskent es neha animatori feladatokat is felvettem. Igy szerveztem meg egy utat a belga csapatnak Kecsora. Hat igy.

Erdekes volt bentrol latni, hogyan mennek a dolgok. Mindennapos hatarsertesek, HKSZ-ek, eloben a mig23-su22 utkozes a Balatonnal remiszto volt.

Tito

Előzmény: zolibá (1567)
zolibá Creative Commons License 2000.03.02 0 0 1567
.Tito: Azt ugyan nem tudom, hogy miért címezted "Csajok"-nak a hozzászólásod, de azért megnéztem az oldalad. Tényleg jó kis képek.
A helyszín minden bizonnyal a Magyar Honvédség egyik objektuma. De, hogy te hogyan ker(g)ültél oda...? :-))))

ShaReRe: Egyenlőre ez a B777 ügylet még csak terv szinten van. Ez a terv a B777X program. Ennek eredményei lesznek a B777-200X (16160 km hatótávolsággal) és a B777-300X (13280 km hatótávolsággal). Ha megvalósításra kerülnek a kibocsátási típusnevük B777-200LR (Long Range) és B777-300ER (Extended Range) lesz.
Az információ az Aviation Week & Space Technology február 28-i számából származik.

ShaReRe Creative Commons License 2000.03.02 0 0 1566
Ma reggel hallottam a rádióban, hogy a B777-200, B777-300 lesz (?) a távolsági csúcstartó 16 ezer km-es hatótávolsággal. Azér ez nem piskóta...
CommandAir Creative Commons License 2000.03.01 0 0 1565
Ujlaki: Megkaptad az emailomat?
Előzmény: Újlaki (1558)
.Tito Creative Commons License 2000.03.01 0 0 1564
Csajok,

Nem vagyok egy HTML zsonglor, de azert ezt osszeutottem:

http://www.ivn.hu/~tito/kecso

Keszultek 1996 nyaran, ha van kerdesetek, vagy erdekel, hogyan keszitettem oket, irjatok ide.

Tito

.Tito Creative Commons License 2000.03.01 0 0 1563
Csajok,

Nem vagyok egy HTML zsonglor, de azert ezt osszeutottem:

http://www.ivn.hu/~tito/kecso

Keszultek 1996 nyaran, ha van kerdesetek, vagy erdekel, hogyan keszitettem oket, irjatok ide.

Tito

Madárember Creative Commons License 2000.03.01 0 0 1562
Engem érdekel. Persze attól függ, mikor lenne és mennyi a hozzájárulás. Videjózni, fényképezni lehet közben?
Előzmény: CommandAir (1555)
CommandAir Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1561
hal: igen, van CPL-em.
Előzmény: hal9000 (1559)
tyutyus Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1560
Türelmesen diktált az oktató, én nem vettem észre, hogy manipulált volna, mert azzal voltam elfoglalva, amit nekem köllött csinálni... Gondolom a szerkezet reagált, mert nem én vittem ugye a hátamon... Sajnos fogyást sem tapasztaltam, viszont rendkívül élveztem (az meg vagy hízlal, vagy erkölcstelen, vagy törvénytelen [namost eszölhetök, ez mi]:-)! Én csak 20 percre saccoltam a repülési időt, de az óra bizonyított! És sajnáltam nagyon, hogy közben nem tudtam fotózni, bár szerintem nem lesz lehetetlen! :-)))
Előzmény: hal9000 (1559)
hal9000 Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1559
Letenni? Ki emelte el a földről a gépet? Hogy bírtál egy órát repülni, nekem az első félóra után több liter folyadékot kellett lenyomni a torkomon, és fogytam pár kilót!
CommandAir:Van CPL minősítésed?
Előzmény: tyutyus (1556)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1558
Mennyi volna az a hozzájárulás? Ettől függ ugyanis, hogy hozzájárulok-e...
Előzmény: CommandAir (1555)
hal9000 Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1557
Mi a piper lajstromjele? Esetleg HA-APL?
Előzmény: CommandAir (1555)
tyutyus Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1556
No, beszállok tanulni. Szombaton sikerált vezetnem egy Cessnát beétetésül egy órácskát (letenni még nem engedte az oktató, ámbár komoly késztetést éreztem) :-)))
CommandAir Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1555
Hamarosan kezdem a gyakorlati IFR kepzesem, es felajanlom a Piper Cherokee hatso uleset némi hozzajarulas fejeben. Szoval ha kozuletek valakit erdekel a dolog, ejszakai ferihegyi megkozelitesek, felhok feletti repules stb. akkor varom jelentkezeset.
hal9000 Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1554
Van egy polgári repülőgép szimulátorok topic is!!!
Előzmény: Madárember (1553)
Madárember Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1553
Szervusztok!

Mint másutt már jeleztem, síelni voltam a múlt héten. Repülős élmény sajnos nem volt, hacsak azt nem vesszük, hogy Zell am See kicsiny reptere nagyon szép, érdekes látványt nyújt a sípályák bizonyos pontjairól.

Meg az ember 2000-3000 méteren már érezhetően közelebb van a repülőkhöz. Jó nézni a sípályáról, ahogyan a mélykék égre húzzák a ragyogó fehér kondenzcsíkokat.

Repülőszimulátorok: van ilyen topic a Törzsasztalon. A társaság egy része mintha nem tudna róla, pedig talán lenne ott mondanivalója...

Repülő nézés: bárcsak lenne több időm ilyen "improduktív" dolgokra, már gondoltam rá, hogy kimegyek leszálló gépeket nézni, fényképezni. Ezzel kapcsolatban már voltak itt jótanácsok, Újlaki, kösz az újabbakat (Vecsési káposztaföld).

Malév sztyuvik :-((( tisztelet a kivételnek.

Riga: nekem csak pár napot volt lehetőségem ott tölteni, talán tavalyelőtt. A lányok szépek, érdekes a hely hangulata. Lauda Air-rel mentünk Bécsből. A megközelítés-leszállás érdekessége volt, hogy baromi meredeken, gyorsan és tök egyenesen süllyedtünk. Nagyon messziről belőhettük a pálya irányát, mert mindenféle forduló meg manőver nélkül eccercsak lent voltunk. Ez persze csak laikus benyomás.

Sziasztok,

Madárember

zolibá Creative Commons License 2000.02.29 0 0 1552
Nekem meg lesz végre egy személyes ismerősöm a MALÉV pilcsik között. Eddig sajna nincs. :-(
Előzmény: CommandAir (1549)
CommandAir Creative Commons License 2000.02.28 0 0 1551
Hiaba vagyok en egy Cessna CommandAir-e, rogton azert megsem lehet bal ulesben kezdeni a nagygepes palyafutast :)
Előzmény: Újlaki (1550)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.28 0 0 1550
"...es majd lesz helyem az egyik gep jobbuleseben..."

A jobb ülés a CommandAirek helye? Akkor helikoptert vesz a MALÉV?

Előzmény: CommandAir (1549)
CommandAir Creative Commons License 2000.02.28 0 0 1549
Sajnos egyelore nincs bovebb infom. Remelem jol bevasarol a MALEV, es majd lesz helyem az egyik gep jobbuleseben :)
Előzmény: zolibá (1548)
zolibá Creative Commons License 2000.02.28 0 0 1548
hal9000, CommandAir:
Kicsit pontosabb infóitok nincsenek? Mikor? Mennyi? Milyen verziók?
Olyan B767-es, mint a Malévé nem sok van. Milyet szerkóznak és honnan?
Az ATR-ből is már kint van az -500 széria. Milyeneket vesz/lízingel a Malév?
CommandAir Creative Commons License 2000.02.27 0 0 1547
Tuti info szerint 1db 767 erkezik.
Előzmény: hal9000 (1546)
hal9000 Creative Commons License 2000.02.25 0 0 1546
Tényleg érkeznek ATR-ek a Malév flottába, azt hiszem négy darab. Meg 737-esek, meg talán két 767-es is.
hal9000 Creative Commons License 2000.02.24 0 0 1545
Típusa válogatja, a tu 195 (azt hiszem) nyolc légcsavarral, 10ezer méteren repült, de a kisebb kávédarálók úgy maximálisan 24-25000 láb magasságig emelkednek, (ha túlnyomásos a kabin), de pl az F27-es úgy 210 körül érzi jól magát. Ha nem túlnyomásos a kabin akkor maximum 10000 láb magasságig szokás emelkedni, merthó az utasok szeretik a levegőt.
Előzmény: zolibá (1544)
zolibá Creative Commons License 2000.02.24 0 0 1544
lborli: Azt hiszem, nem ugyanarról az intézményről van szó. Ha jól sejtem, neked az ott tanuló magyarok között csak "ucsi"-nak becézett Viszseje Ucsiliscse besorolású létesítményhez volt szerencséd. Amennyire tudom (elég régi információ), ez még ma is működik, mint tengerészeti és légiforgalmi radarirányítókat képző hely.
Macimedve korábban kérdezte, hogy milyen magasságban repülnek a szélmalmok? Nem tudnátok valami szokásos értéket mondani turboprop (gázturbinás hajtóművel hajtott légcsavaros) gép kategóriára?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!