Na közben srácok, megoldodott a csere, minden OK azbauto muszerfalaval. Reszletesen majd beszamolok mert ugy illik ha kerdez valaki, de a lenyeg. Vettem egy km órát 30ert. Beleprobalva már működött is. Orules. Aztán csati szethuz, mert olvastam 254km mehet utána nem lehet ujrairni. De ez valószínű lényegtelen mert mint kiderulr chipet cserelnek benne majd így beleirhato az alvással és a km ami a masik taroloban van. Így ha egyezik minden akkor oké. Ezután programozás, ami az uj-hasznalt km órában teljesen más mint az eredeti, tehát felszereltségek bele kell írni aktiválni stb.
És ha minden működik akkor kész.
Ez konkrétan 20 és 15be fájt a két dolog pluszban.
Talan az utóbbit tudtam volna abszolvalni ha felkeszulok rá Inpaval.
De a chip cseret tuti nem tudtam volna sehogy.
Van ahol 30ert a kettőt elvegzik, ennyit tanultam ebből az esetből,
Működik, minden rendesen beleirva, szóval amikkel azt kell..
Koszi mindenkinek
Meg a srácoknak akikkel beszéltem és képzeljétek, nagyon jó társaság, bárhova telefonáltam mindenki egyből ajánlotta a tuti embert, segített, barátságosan, normálisan, nagyon jól esett hogy még BMWs körökben is simán jó emberek vannak.
Én rég kezdtem BMWzni E21el, az E65 is 10 eve van meg, itt is visszanezhetitek, :) mindegy is, lényeg hogy nem csak az atveres meg a kokany hanem nagyon jó akár amatőr otthoni szakemberek űzik ezt q sportot és az amatőr idezojelben értendő .
Ismerosek az árak persze. Én sosem fogom azt kifizetni,
Marad a bontott meg az utángyártott cucc. De gyakran bontott jobb mert gyári és esetleg nem ment annyit mint az enyém és így jobb az utángyártott alkatresznel. Persze a cucc válogatja melyiknteruleten mit használok cserére...
RealOEM-nél figyelni kell, szakszerviz szerviz szerint van a régi és az új.
E-46-tal szívtam, megrendeltem hozzá a RealOEM alapján az egyik hátsó ABS szenzort, beraktuk, fasza, illetve nem. Jobban megnézve rövid változat volt, nem ért el a fogkoszorúig, ide hosszú kell. Megrendeltem azt, annak meg a csatlakozója volt más. Grrrrrr...!
Jött a műszaki, elmondtma mi a gond. Kész volt az autó, de mondták, hogy kettőt is rendeltek de egyik sem volt jó, kiiktatták a műszerfalon a visszajelzőket.
Elvittem egy spéci BMW márkaszervizbe (volt BMW-s szervizesek hozták létre, akik rendszeresen indultak gyári versenyeken). Simán megcsinálták. Akkor mondták, hogy van egy "új" RealoEM... hm... pedig az az autó 2000-es évjárat.
Párszor megszívtam már ezekkel a bontott cuccokkal, elég volt belőle. Nem azt mondom, ha valami műanyagdarab kell, akkor bontott, de ha egyéb elektronika, akkor új gyári. Azzal biztos nincs mellélövés, genyózás, próbálgatás, kókányolás. Dehát kinek-mi :)
Akkor bontott cucc jött pl a komfort rugózás computere
Vagy az idrive tekerője
Majd veszek egy újat bele meg fel is kodoljak nekem markaszervizben de csak akkor garis ha ők cserelik és a végén megall a móka az autó árában amit ér kb.. 😃
Meglesz ez csak meg kell talalni a megoldást, nem egy OTs autó ez, igaz 10 éve van nálam és használjuk szeretettel és cserélem amit kell hogy működjön, de ez mégiscsak túlzás lenne 🙂
Nem hülye a kérdés, és köszönöm, igen a kék és a barna amit írtál, jók. Külön is teszteltem meg feszültséget is mértem. A km óra csatijan is ott a 12V meg az optika is megy.
Még ki is cseréltem a biztositekot hiába volt jó, tudom hülyeség de már amikor nem bizhatsz semmiben ;))
Érden hívtam egy weblapjuk szerint szuper szervizt,
Nem vállalja mert optikai kábel stb a Kijelzoben van a komputer, magyarul a működtető egysége ami visz kindent, hangot vilagitast műszer kiertekelesbol jövő jeleket. Kombi Unit vagy ilyesmi.
Ez mi el nem kommunikál nekem az InPA mutatta, valószínű az a baja. Ezt külföldi fórumok szerint a muszeregyseg cserével lehet orvosolni... :(
Az alig utcában van egy régi automuszer javító, E65 nem volt még nála, így nem tudja de szívesen ránéz így mondták, lehet e vele tenni valamit.
Csak közben a legrosszabbra szamitok mert ha a komputer jó lenne, kommunikálnak és írná hogy itt és itt baj van.
Ezeket olvastam végig fórumokon és egyéb okos oldalakon.
Sajnos a laptop is azt írta nem kommunikál semmit.
Ez is dilemma.
A csatlakozojat egyébként lehuzva valóban megszunik minden hang is az autoban, mint hogy bárhol szethuzom pl az optikai, akkor egyből elszall a CD rádió stb. Visszadugva a csatát működik a CD, de q rendszerhangok nem, tehát a kör rendben csak a műszeregyseg halott, ez is egy teszt volt.
Sajnos nincs sok ilyen eset, vagyis vannak de nem annyi, hogy konkrét megoldást találják, vagyis szerencsére nincs sok ilyen E65
Műszerfal meghibásodás.
Valamit találtam hogy külföldi BMW műszer javitassal foglalkozó cég javította, jó drágán, de pl egy itthoni szerviz aki nem tudja tesztelni sem igazán, nehéz ügynek tűnik.
műszerfal vagyis a km óra kompletten elsötétült egyik reggeli inditaskor.
közép kijelző megy, zene megy, tolatóradar pittyeg, de pl irányjelző működik de nem kattog sem a világitas figyelmeztetés vagy az indító hangjelzés, szóval semmi.
biztik oké, feszültség megy a műszerbe, az optikai kábel is világít ahogy kell.
próbáltam lehúzni egész éjszakára, nem indult el sajnos. se kép se hang szószerint.
kérdés ha van ötletetek,
vagy ha cserélem akkor erről azt olvastam, hogy ha egy használtra is cserélem akkor utólag "kódolni" kell?
valaki esett már át ilyenen?
volt egy külföldi Bmw fórum tag aki így járt és használtan betett egyet és elindult minden rajta csak valami nem úgy mutatott ahogy kellett, most nem tudom talán a km állás is korrekt volt, talán a szerviz intervallumok vagy alvázszám valami nem volt jó.
ráadásul egy E65 műszerfal pdf. ami ezzel foglalkozik írt egy 1 hónapos teszt módot miután betettük az új km órát, hogy addig lehet kódolni? létezhet ez?
köszönöm ha valaki találkozott már ilyennel és ír róla :-)
Attól lehet is...eléggé padlón van szegény vasilag. Ajtók, hátfal, sárvédők, küszöbök, a szokásos cumi.
Itt van Dr. Jekyll & Mr Hyde (10 m bajorvas nem fért bele a butaphoneblendébe, közel a szembeszomszéd:-):
popó feszt:
Klíma nélkül elég furi volt elszaladni vele a gumishoz- aztán a helyi szervizben egy nyomáspróbás feltöltés, és 6 év után hűt a vas! Az Alpina felnik 74-es agyra valók-th.m.-ő gyűrűvel voltak szerelve. Most megkapta az új 4S Hankook gumis szettet, amit még anno a kékre vettem. Apropó, az összes embléma (alpina badge kifakult elöl/hátul)+felniközép mennyibe fájna, jó minőségbe, (felniközép kupak nincsen 2 szettem)?
Úgy fut a keményített EDC vészüzemmódban (az is kakukk egyelőre), mint az álom. Nem hozza fel a kormányra a kátyú ütéseket, mint a kék, aminek a futóművében minden gyári új, nem értem, ehh.
Servotronic gatya, remélem szolenoidcsere megoldja. Fékek kukák, ATE szett úton+ általános szervicsomag. Nem füstöl, remélem a kétoldali hátsó dobhiány nem nyírja ki a csigákat az orrában!
A sokáig meg se mozdított autók orrán-száján el szokott kezdeni folyni az olaj, mikor elkezdik használni őket. Akkor is, ha letámasztás előtt még csontszárazak voltak. Legdrágább tétel itt az EDC-s gátló lehet.