Keresés

Részletes keresés

pancho Creative Commons License 2000.02.08 0 0 1343
Érdekes ám, mert csak erre a keresztnévre háklisak, például a Hi, Tom! vagy a Hi, Judy! (stb.) megszólítást akár ordíthatod is, fel se veszik. De ettől rögvest idegesek lesznek.
Ja, gépbe menés: Ha szerencséd van, Szolnokon (Szandaszőlősön) a rep. műszaki főiskolán (nem tudom, ma mi a pontos neve, egykoron Kilián György Repülő Műszaki Főiskola volt, ami helyesírásilag szabálytalan, ezért vagy 10 éve meg is szüntették) van jópár gép, maléves Tu-134 meg Il-18 is, tudtommal azokba is be lehet menni, de a látogatást előre le kell beszélni telefonon, vagy ingyenes, vagy minimális összeg a belépti díj (200-300 Ft). Ha jól tudom, csak csoportoknak van (nem tudom, hány fő számít csoportnak, bár a katonáknál két fő már annak számított az én időmben, ezért alakzatban (egyes oszlop) kellett (volna) haladniuk).
Előzmény: pancho (1342)
pancho Creative Commons License 2000.02.08 0 0 1342
A sztyuvinak kell szólni, hogy be szeretnél menni a fülkébe, mert érdekel. Általában megengedik a pilóták (hacsak nincs valami bonyolult időjárás, vagy nem éppen le- vagy felszállnak; na persze van, akinek olyankor is). Pisztoly ne legyen nálad. Azt nem szeretik. És ha meglátod Jack nevű ismerősödet kicsit távolabb egy széken, ne köszöntsd Hi, Jack! felkiáltással, mert azt se szeretik. Sőt, az angol anyanyelvű utasok sem.
Előzmény: Törölt nick (1341)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1341
Semmi lehetőség nincsen ezeket a gépeket igazán közelrő megnézni, /netán a pilótafülkét is/ ?
Néha már volt szerencsém repülés közben a pilótákat szemlélni /nyilván nem őket hanem amit csinálnak :)/, mivel a lazábbak nyitva hagyják a fülkeajtót az úton.
Amennyire én tapasztaltam ez inkább a fiatalabb pilótákra jellemző, bár ez nyilván nem jelent semmit, de amikor én utaztam álltalában így volt.
Újlaki Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1340
Ha már szóba került...

Én kétszer ismertem fel a hangjáról a Concorde-ot. Igaz, egyik alkalommal sem teljesen készületlenül.

Ugyanaznap, amikor a barátod felismerte, több ezer ember közé préselve én is kint álltam fiammal a régi ferihegyi épület teraszán. Feszülten várt mindenki, amikor fentről meghallottam a hangot. Olyan 2000 méter (?) magasan húzhatott át, pont felettünk. Hangosan felkiáltottam: "Ott a Concorde!" A tömeg felhördült, és mindenki felfelé bámult. Aztán olyan tíz perc múlva láttuk gurulni befelé, az orra le volt engedve. Azt hiszem, megállás után viszont felhúzta; nehogy nekimenjen valaki...

Később már Angliában voltam egy "tanulmányúton". Talán éppen a Heathrow-i kirándulás után, már nem emlékszem, megálltunk egy erdei tisztáson, egy tó partján, ozsonyázni. Időnként elszáltt felettünk egy-egy repülőgép. Egyszer csak valami egészen szokatlan hangot hallottam. Nem akartam elkiabálni, de olyan érzésem volt... Éppen takarásban volt az ég ama szeglete, kirohantam a tisztás közepére, és valóban megláttam a karvaly-orrú gyönyörű madarat. Még éppen időben szólni tudtam a többieknek. Csupa maléves gyerek volt, úgy hogy nem néztek teljesen hülyének, hogy mit izgulok itten...

Előzmény: Public Enemy (1333)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1339
zolibá

Thx az infot, majd ha jobb idő lesz megnézem a dolgot, remélem szerencsém lesz.

Előzmény: zolibá (1331)
lborli Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1336
Nagyon igazad van, de félő az AUA már megvalósította ezt, elég ha a naponta a Kárpát-medence különböző kisebb városaiba szétrajzó gépeit tekinted.
Előzmény: Újlaki (1301)
hal9000 Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1335
Az IL96-oson DETTO a 767-es műszerei vannak, csak valahogy nem sikerült tökéletesen bereszelni a helyére őket. De szakítottak a régi jól bevált zöld színnel, és a gumilapátos ventillátor sincs már meg. Keresek fényképet, majd leírom a linket.
Előzmény: zolibá (1330)
Utas2 Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1334
Ácsi egy pillanatra!
Azt is írta az újság, hogy a kényszerleszállt B747-400-as utasait a Malév különjárata szállította tovább Párizsba.
Kérdéseim valának:
- mióta van a Malévnak akkora gépe, amelybe befér egy Jumbó utazóközönsége???
- Netán több géppel vitték tovább az utasokat, akkor meg ebben mi volt a biznisz (visszaúton utas nélkül...)??
- miért kellett Malévval továbbmenni, ha egyszer a Thai Jumbó úgyis továbbrepül Párizsba, mivel ott visszfuvar várja?!

Vagy az egész kacsa volt? Végtére az is repül...

Előzmény: székkutas (1328)
Public Enemy Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1333
Egy barátom a seregben különös nimbuszt szerzett magának azzal, hogy "felismerte" hangja alapján a Concordot. A katonatársak ismerték repülőmániáját és kérdezgették is, ha valami áthúzott felettük, hogy na ez most milyen típus. Aznap azonban teljesen fedett volt az ég, hiába forgatta a fejét, nem látta a hang forrását. Elkezdték ugratni, hogy most mondja meg, mi az. Ő vette a lapot és fapofával rávágta, hogy Concord. (Valami gyanúja volt persze, mert azt a muzsikát még soha nem hallotta, pedig hallott már egyet s mást.) Aztán este a Híradó mutatta, hogy "először járt Concord Ferihegyen". Döbbent tekintetek, ő flegmán megvonja a vállát: én megmondtam...
Előzmény: Újlaki (1320)
hókuszpók Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1332
T. Újlaki!
A leselejtezett kifejezés nem volt pontos akkor pontosítom: különböző gépekből bontott.
Ez így már helyes?
Egyébként az ilyen műszereket is vizsgálati JKv. vel adják el és nem is olcsón.
Különben vevő lennék iyen műszerekre pl: varió, sebességmérő, hengerfejhőmérő, fordulatszámmérő.
Ha van valakinek ilyen eladó műszere jelentkezzen!
Valaki repült közületek a hétvégén? Én kimentem a reptérre ,de egész nap köd volt és nem
lehetett felszállni még egy iskolakörre sem.....majd a jövő héten.
Előzmény: Újlaki (1297)
zolibá Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1331
Devon: Ha a 13R az érkező, jó kilátást nyújthat a touchdown zónára a XVII. ker. Baross u. és a Bélatelepi út találkozása. (Az éles kanyar a 13R-31L pályát megkerülő úton, ahol a BKV 80-as és 98-as járatai is közlekednek.)
Ha a kerítés mellé szegődsz és a fényviszonyok is jók, szerintem sikerülhet. A dolog jogi oldalát ne kérdezd tőlem! Ha útban leszel, a reptér őrsége biztos elzavar. :-)))
zolibá Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1330
Devon: Egyet kell értesek sajnos Újlakival az orosz repülőgép gyártás ügyében. A legnagyobb baj a finanszírozás területén van.
A Tu-204 tudomásom szerint nem rossz gép. A szovjet (ex szovjet) gépekről még az amcsik is azt állítják, hogy aerodinamikailag igen jók. A lemaradás leginkább az elektronizálás terén észlelhető. Azért, itt is megindult a felzárkózás. Az oroszok is kezdenek áttérni a FADEC (Full Authority Digital Engine Control) használatára és az avionics berendezéseik is fejlődnek.
Egyébként nem vagyok híve a feltétlen számítógépesítésnek, elektronizálásnak. Biztos hallottál a Lauda Air B767-ének sugárfordító átállásáról. A Fokker100-nak is volt ilyenje a TAM brazil légitársaságnál. Viszont, a jó öreg szovjet konstrukciókról ilyet még nem hallottam.
Amúgy a 204-es orosz változatán a PSz-90 hmű muzsikál, az exporton a Rolls-Royce remekel.
Nekem 4 éve volt szerencsém részt venni (saját szervezésben) a Moszkvai Aviaszalonon. Ott láttam az IL96M-et repülni PSz-90 hművekkel kibocsátott futóval, fékszárnnyal, nagy állásszögön. Ne tudd meg! A hajtóműveket alig lehetett hallani. Tehát az orosz hmű=zajos hmű sztereotípia elavult.

Az orosz légitársaságok is használnak nyugati gépeket. Az Aeroflot például repül A310-es gépeket, de igazán korszerűnek mondható B777-est is. Éppen most engedélyezték az Aeroflotnak új Boeing gépek vásárlását. Ez azért is fontos, mert ezek megvásárlása esetén financiális segítséget kap a cég amerikai vállalatoktól orosz gyártmányú gépek (Tu-204, IL96) beszerzésére.
Az IL96-nak egyébként a Cargo változatát közös engedélyeztetési eljárásban vizsgálja be az Orosz Légügyi Hatóság és az FAA.

zolibá Creative Commons License 2000.02.07 0 0 1329
Csokis2: A Repülőtéri Magazin aktuális számából esetleg a miniszteri biztos úrral készített interjút is idézhetted volna. Kis rálátást adna az LRI életére. :-)))
Előzmény: Csokis2 (1311)
székkutas Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1328
Az MTV képújság szerint is műszaki hiba miatt, szállt le. Remélhetőleg csak a hírérték fokozására írták le, hogy személy sérülésről egyellőre nem nyilatkoznak.
Előzmény: Artur a Gomboc (1327)
Artur a Gomboc Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1327
"Jonnek a hirek,
mennek a hirek."
Nem akartam felhozni, mert pletyka szinten hallottam, kint dolgozo ismerostol, de mivel ennyire erdekelt, gondoltam megirom neked. Majd jonnek a profik elobb-utobb, es elmeselik reszletesen. (Gondolom nekik a hirforrasaik is jobbak.) :-)
Előzmény: Törölt nick (1326)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1326
Akkor már nem valószínű hogy ott lesz.
Na mind1, majd legközelebb, egyszer csak sikerül elkapnom egyet.
Te ott dolgozol, vagy honnan tudsz ilyen érdekes dolgokat ?
Artur a Gomboc Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1325
Hacsak addig meg nem csinaljak. Muszaki hibaval szallt le hajnalban. (Elment a nyomas a kabinban.) Viszont nem tudom, hogy ki lehet-e menni telen a tetoteraszra, ugyanis a T2B kozepso csapjan all (csak ott fer el), tehat oldalrol nem nagyon latszik, hacsak a skanzentol nem.
Előzmény: Törölt nick (1324)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1324
Komolyan ?

Az a kedvenc gépem :) Holnap ki is nézek, remélem még ott fog állni.

Thx az infot :)))

Előzmény: Artur a Gomboc (1323)
Artur a Gomboc Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1323
Akkor nezz ki a Ferihegyre. Reggel ota ott all egy Jumbo.
Előzmény: Törölt nick (1322)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1322
Újlaki

Jó neked ha láthatod a gépeket állandóan, de nem zavar a zaj ?
Bár biztos meg lehet szokni azt is.
Már sokszor voltam kinnt Ferihegyen fotózni, de most ha jobb idő lesz, ki akarok menni arra a bizonyos helyre, ahonnan a leszálló gépeket lehet megfigyelni. Már többen mondták hogy hatalmas élmény.

Én nem vagyok nagy szaki, csak nagyon szeretem a repülőket.
Az oroszok egyébként most mivel repülnek, a régi gépekkel, vagy esetleg bérelnek ők is valami nyugati tipust ?

iloZ Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1321
hal9000:

A matáv repülőklubnak mindössze annyi köze van a Matávhoz, hogy ők a fő szponzorunk. Előtte évtizedeken keresztül Postás repülőklub volt (ilyen néven minden volt repülős ismeri), csak a rendszerváltáskor lett Matáv.
Egyébként a klubtitkárunk tárgyal a Matávval, hogy adjanak valami rendkívüli segélyt, hogy újra elkezdhessünk működni, de ha ad is egyáltalán valamit, biztos töredéke lesz annak, mint amennyi kéne. Mint már mondtam, a kár több évi költségvetésünket teszi ki, és a vitorlázórepülés egyébként sem az a sport, amit túlzottan nagy összegekkel lenne szokás támogatni.
Úgyhogy aki minket támogat az 1%-ával, vagy bármi mással, az nem a Matávot támogatja, hanem mintegy 100 vitorlázórepülő pilótát, akik közül néhányan az egész életüket erre tették föl.

Újlaki Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1320
A hangjukat figyeld, a hangjuk egészen más.

Mivel itt vagyok mindig 13R-től kicsit jobbra, ott, ahol a fékszárnyat kiteszik, hangról ismerem mindegyiket, Ha jöv valami szokatlan - Mitsubishi Diamond vagy egy mezei King Air, ATR-72, esetleg az ukrán-magyar (magyar-ukrán?) Il-76, kimegyek megnézni. A nyáron egyszer elbambultam, a most 8 éves Anna rohan lélekszakadva:

- Apa, gyere gyorsan, ez valami különleges gép!

Azt hiszem, csak egy Il-62 volt, mostanában azok is egyre ritkábbak. De hallottam ;-) a Clinton gyerek autóját hozó C-130-ast, egyszer egy An-22-est, a pár ritka DC-10-est, L-1011-et, púpost.

Előzmény: hal9000 (1319)
hal9000 Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1319
Hát igen, amikor az utolsó gépeltérítés volt, (India) akkor nagyon sokáig kellett nézegetnem, hogy ez A300-as vagy 767-es.
Előzmény: Újlaki (1318)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.06 0 0 1318
A Boeingen meg nem érzel Airbus koppintást? Vagy fordítva?

Már kiveséztük, hogy a repülőgépek alakja is átmegy egyfajta evolúción. Először úgy építették a repgépeket is, mint a hajókat: volt egy hajótörzs, a tetején egy kormányosfülke vagy parancsnoki híd. Aztán kezdődtek a kísérletek a különféle elrendezésekkel. Amikor olcsó volt az üzemanyag, erősen nyilazott szárnyú, gyors, erős gépeket építettek. Amikor a költségek csökkentése lett a fő szempont, akkor szépen kialakult az optimálishoz közeli elrendezés: alsószárny, szárny alatt a hajtómű, kevés hajtómű, alacsonyan elhelyezett vízszintes vezérsík, széles törzs stb. Nem nagyon van mit koppintani, mindenki ugyanazt ragozza már tíz vagy több éve.

Egyébként meg mintegy 100 ezer különböző alkatrészt kell megtervezni, legyártani, úgy hogy a koppintás szónak itt legfeljebb csak a kívülálló számára van jelentése.

A 204-es nekem is nagyon tetszett, de úgy tűnik, finanszírozás hiányában csírájában halt el. Azóta már van újabb; kérdés, lesz-e belőle valami.

Előzmény: Törölt nick (1315)
hal9000 Creative Commons License 2000.02.05 0 0 1317
Ne tartsatok kötözködőnek, de lenne azért egy kérdésem a Matáv repülőklubbal kapcsolatban. A nevén kívűl van valami köze a Matávhoz? Ha anyagilag is támogatja, azt hiszem kis hazánk legnyereségesebb vállalata, igazán segíthetne egy picit. Mellékesen valószínüleg, hogy olvasod soraimat, ismét a Matávot támogatod, nem 1%-os pénzbefizetéssel.
Előzmény: iloZ (1314)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.05 0 0 1316
A felhívást feltettem a www.levlap.com repülős oldalára. Túl nagy tülekedésre azért ne számítsatok, de talán egy-két derék ember úgy dönt, hogy segít.

Egyébként egyetlen repülés és n-szeri ürgelyuk-tömés erejéig magam is ott futottam le teljes vitorlázórepülős pályafutásomat. Csak akkor még Postás repülőklubnak hívták. Nem ezért, vagy nem csak ezért érzek együtt veletek.

Előzmény: iloZ (1314)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.05 0 0 1315
Bocs, kicsit OFF

Szerintetek milyen gép a Tupoljev Tu-204 ?
Én nem ismerem sajnos csak képről, de elég modernnek tűnik. Bár érzek rajta némi Boeing koppintást, de lehet hogy tévedek.

Ha valaki esetleg tud róla valami infót, azt megköszönném.

iloZ Creative Commons License 2000.02.05 0 0 1314
A matáv házzal kapcsolatos infó sajna igaz. Magam is matáv klubbtag vagyok, már terveztem hogy írok a fórumba a témáról, most a kérdésed apropóján rászántam magam.

Valóban szerdán este leégett a vitorlázórepülő klub 230 m^2-es faháza. Maradt belőle egy 10cm vastag hamuréteg, meg a két páncélszekrény. Mindkét szekrény nyitva volt, de még a belső fiókok zárjai is meg voltak rongálva. Ezek voltak az első jelek, amiből betörésre lehetett gyanakodni. Másnap a tűzoltók alaposabban is átvizsgálhatták a romokat, és az egyik ablak üvegcserepeinek elhelyezkedéséből, állapotából arra következtettek, hogy az már a tűz előtt is be volt törve. Ugyan ebben a szobában (mármint a szoba helyén) találtak egy higítós dobozt (amit egyébként vasárnap a szomszéd szobában hagytak a tagok). A doboz sérüléseinek jellegéből arra lehetett következtetni, hogy az is a tűz előtt már nyitva volt. Egyébként a házat vasárnap használták utoljára, és utána áramtalanították, mint mindíg.
Tehát szinte 100%, hogy szándékos gyújtogatás történt.
Az oka számomra teljességgel felfoghatatlan.

A házból (amennyire a maradvánokból meg lehet állapítani) semmi nem tűnt el, bár nem is nagyon volt ott olyasmi, amit használni lehetne a repülőtéren kívül.
A klub kára viszont annál jelentősebb. A repülőgépeken, mentőernyőkön és gépkocsikon kívül szinte minden megsemmisült. Csak a repüléshez szükséges ezközök (barográfok, GPS-ek, akkumulátorok, oxigénpalackok...) értéke jópár milliós. A ház és a berendezés értékét, meg se merem becsülni.
Egyébként a tüz annyira forró volt, hogy még az ablaküvegek is megolvadtak, sőt a házban levő fém cuccok is. Pl. a raktári salgó polc. A mosdóban a mosdócsészék lent a földön, (az őket tató csavarok elfolytak), a csaptelepek helyett kis fémtócsa a földön.
Az össz kár valószítülegg több 10 milla. A klubnak ez több évi teljes költségvetése, aminek a nagy része elmegy benzinre, gépek karbantartására, stb., tehát olyan dolgokra, amire jelen helyzetben is muszály pénzt költeni.

Egyben szeretnélek felkérni benneteket, hogy amennyiben van köztetek, aki nem tud dönteni az 1%-a felől, az esetleg a klub javára is felajánlhatja. Jelen esetben minden egyes forintra szükségünk lesz, hogy az idei évben is elkezdhessünk repülni, illetve, hogy egyszer újra legyen faházunk, ahol aludni tudunk a repülőidényben. Az adományokat előre is köszi, és egyben meghivunk minden repulős és repülést szerető embert a leendő házavatú bulinkra, melyet az új házban rendezünk meg. Időpontja egyelőre ismeretlen :)
A szükséges adatok:

Magyar Távközlési RT. Repülőklub.
számlaszám: 11991102-02101602
adószám: 19004923-2-42

Csokis2 Creative Commons License 2000.02.05 0 0 1313
Lehet. Szerencsere az meg soha nem tunt fel, ha a repulo, amin utaztam, madarral utkozott, ezzel szemben egy tajfuto versenyen kerultem mar osszetuzesbe egy fiokait felto madarral. Valami ragadozo volt, de szerencsere a fejem meguszta varras nelkul. :-)
Előzmény: Újlaki (1312)
Újlaki Creative Commons License 2000.02.05 0 0 1312
Ez érdekes, mert madár és repülőgép ütközése, sajnos, mindennapos, de madár és pilóta összetűzése...

Talán a magas hegyek között sárkányozók és siklóernyőzők azért tudnának mesélni air miss esetekről...

Előzmény: Csokis2 (1311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!