Szerintem ha a te autódat ilyen extrább hangrendszerrel szerelték volna, akkor ott lenne az erősítő, meg gondolom a mélynyomó is az autóban, jobb hangszórók lennének benne, stb.
Szóval attól, hogy megvetted a jobbik hangrendszer egy elemét, még nem lesz olyan az autódban - ha más kábelköteggel szerelték az olyan autót, akkor nincs is hová dugni, ha meg ugyanaz a kábelköteg, akkor lehet, hogy be tudod valahová dugni, csak semmi értelme ;-)
Ennyire nem egyszerű: nekem volt Scenic-em Bose Edition, most meg Limited van, a fejegység hasonló, de azon kívül nem sok közös van a hifijükben.
Alapesetben van egy fejegység, benne a végfokok, és azon lógnak a hangszórók (4db, de van aki a magasakat is külön számolja, akkor 6 vagy 8 ;-)
Van, hogy ezen kívül van egy aktív mélynyomó az autóban, a fejegységnek meg van hozzá kimenete.
Az unokaöcsémnek egy régi A3-as Audi-ja van: ott az első hangszórókat a fejegység végfokai hajtják, a csomagtartóban meg van egy mélynyomó, arra mennek a hátsó hangszórók vezetékei, és ara csatlakoznak a hátsó ajtókban lévő hangszórók. Azt nem tudom, hogy a mélynyomóban vannak-e a végfokok a hátsó hangszórókhoz, és hogy a gyári fejegység milyen jellel hajtja, mert nem volt benne fejegység, amikor vette, de azért sikerült egyet úgy bekötnöm, hogy minden szól ;-)
És vannak olyan autóhifik is, hogy minden ajtóban vannak erősítők a hangszóróknak, és a fejegység csak vonalszintű jellel eteti őket.
Szóval van sokféle (gondolom az általam felsoroltaknál is többfajta ;-) megoldás, és a darabok nem csereberélhetők csak úgy egymás között...
Van egy 2002 es C5 kombim. Eddig 506 ezret ment, nem akarom nyugdíjazni még, de a zenét kicsit jobbítani szeretném. Vettem hozzá egy végfokot (JBL) állítólag ebben a típusban némelyikben van ilyen. Segítsetek, hova tudom beépíteni és hogyan? A BontóPlázás annyit írt, hogy a csomagtérben elhelyezhető (végülis elég nagy a raktér..). De van ennek valami gyári helye, vagy be van vezetékelve és össze kell csak dugni?
Áhhh..onnan jöttem ide! Ott volt egy két ember egy két hozzászólás erejéig...de semmi több! Sőt...olyan gyorsan történt minden,hogy a következö kérdést mar el sem olvasták..illetve válasz nem is jött azóta! El vok keseredve mert anno Chrysleres voltam es mindig volt segitseg..mindig volt egy két tapasztalt voyis ..es mindig meg lehetett oldani minden gondot..Itt meg szóba sem állnak az emberrel ..
Átmentek az emberek facebook-ra sajnos, ha a "Citroen C5 magyar csoport"-ba belépsz, ott jellemzően jóval nagyobb a pörgés, és nagyobb eséllyel kapsz választ.
Szia. Itt sincs élet! Mióta Citroenes vagyok talan 2 emberrel tudtam beszelgetni,de a masodik kerdesemnél nyoma veszett! Az isofixes ülésnek olyannak kéne lennie hogy vagy kihuzhatósnak annak a résznek amin a rögzitő van,,vagy eleve hosszúnak kéne legyen hogy be érjen addig! Nézd meg az ülest lehet e variálni...
Van egy 2012-es gyártású sedan c5-öm, ami az elmúlt hat évben 2. autóként volt használ ennek megfelelően nem volt szükségem az isofix használatára. Tudnátok abban segíteni, hogy tudok isofix gyerekúlést betenni hátra? Sehogy sem férek hozzâ az ülés alatti fülekhez az üléssel.
Az elöző hozzászolásomhoz annyit tennék hozzá,hogy elektromos gázpedál,VDO folytószelep van rajta aminek a pillangoja résnyire nyitva..és könnyen működik,nyilik..
Azt kellene tudni mivel van a baj. A gázpedal poti,vagy a folytószelep!? Egy hsz volt,aki szerint a p0597 miatt képzödött amomalia hozta a 1160,1161 kodokat.pedig tuti hogy valami nem stimmel a folytoszelep-gázpedal köztikapcsolattal.
Fontos lehet hogy a folytószelep rugós végénél sziszegést hallani...
Azert irok ide mert a facebokos csopikban nincs segitség!
Vettem egy 2006.12 havi C5 II es autot. 2.0 benzines..RFJ.
Elég sok bajom van vele,es ráadásul nem ismerem ki magam rajta!
Az egyik gond hogy eléggé sűrűn felakad a gáz,,fordulat.
Amikor váltok,fent marad,vagy kicsit fel is pörög! Idegesitő...indulásnál nem elég egy finom nyomás,kissé rá kell túraztatni mert olyan mintha a gázpedal első pár mm ben nem is csinalna semmit!
A minap mentem haza,es araszoltam a dugóban..egyszer csak elkezdett a motor ugralni..fulladni..de alapjarat volt! Gazadasra nem reagalt!
Kicsereltem a hőgombat,töröltem a kodokat ..de a P0597 vissza jött..igaz most eddig jol müködik!
Ebben a motorban ha jol tudom nincs alapjarati motor sem,,sőt nem lattam egr szelepet sem...gyertyakat ,szűröket csereltem.MAP szenzort..is....semmi valtozas ..volt e valakinek!? Köszi....
Az egy zárt facbuk csoport, csak regisztrált tagok láthatják. Jelentkezz be, kérd a felvételedet, megadják, utána tudod nézegetni, tájékozódni. Induló oldal linkje: https://www.facebook.com/groups/1793316337351390/ Nagy Róbert javít fényszórókat, őt keresd.
Milyen a lámpa?? Halogén, xenon vagy led? Márkaszervízt felejtsd el, ha jót akarsz a pénztárcádnak: komplett lámpatest csere fél milla! Van rá olcsóbb megoldás.
Van egy 2011-es C5 X7-em. Valamiért a távolsági nem megy. A tompított működik, lekapcsolt tompított mellett villantani is tudok, viszont este felkapcsolt mellett nem. A reflektor felkapcsolást a műszerfal jelzi, csak a fényerő nem változik, ez mindkét oldalra igaz. Voltam a helyi márkaszervizbe, ott azt a diagnozist kaptam, mindkét lámpát cserélni kell szerintük, mert úgy tűnik a reflektor felkapcsoláskor a xenon mögötti tükröt “felemeli” de ”lebillenteni” nem tudja, így szerintük mindig refivel megyek. Ebben én nem vagyok biztos mivel senki se villantott rám, hogy te idióta kapcsold le illetve meglepő lenne számomra,ha egyszerre adná fel mindkét oldal. Esetleg van valami biztosíték, amit meg lehet nézni,van ott bármi motor ami ezt mozgatja és cserélhető vagy maga a xenon gyengült el és csak izzó csere segíthet? Sajnos nem találtam kifejezett robbantott ábrát a lámpához, de lehet csak nem kerestem elég mélyen a neten. A válaszokat előre is köszönöm!
A mérnökök új autókban gondolkodnak, nem tizen-huszonéves vasakban, amikor ez az ár már kiveri a biztosítékot, ráadásul a tulajdonosok költségeinek a csökkentésével autóipari mérnökök sosem foglalkoztak, csak a gyár költségeinek a csökkentésével. ;-) Az, hogy másikét nem tudod bármire feltanítani, azért alap dolog szerintem.
Mielőtt veszel egy használt elektronikát, keress valakit, aki ki tudja nullázni vagy új procit tenni bele! Máskülönben kidobott pénz lesz. Enélkül legfeljebb egy új, szűz elektronikát tudsz feltanítani az autóra, de ahhoz is fog kelleni diagnosztika. (mert előtte fel kell tanítani a kulcsokban az immo chipeket, amihez kelleni fog az autóhoz adott 4 karakteres immo kód is. Az immo feltanítása után van lehetőség a távirányító kézi feltanítására.)