Üdv. Tökéletes. Ha el akarod adni az autót és így mondhatod a vevőnek, hogy újak a fékek. Én nem raknék ilyeneket rá, csak az előbb említett esetben. Enyémen TRW tárcsa+betét van, tökéletes. Nálam alapszabály, hogy féken, kormányon, gumin nem spórolok.
Üdv. Exide akkuknál fontos, hogy a "prémium" kategóriájút kell venni. Azzal nem lősz mellé. Az általad nézett két termék mindegyike jó, bár az Exide oldalán a keresőben az elsőt ajánlja. A fő különbség, hogy a Forse nem biztos, hogy gondozásmentes és Ukrajnában készül. Az, hogy az árukeresőn a tulajdonságainál azt írja, hogy "Zárt, karbantartásmentes kivitel " nem értem, mert azoknál le szokták fedni a kupakokat valamilyen fedéllel...
A garázs nincs fűtve, volt, hogy lemerült 8V-ig, rátöltöttünk, semmi baja. Nekem két autómba is ez a típus van, csak az egyik nagyobb.. Nekem "bejöttek".
Vezérléscsere előtt nem lett kipucolva a tartály? Illetve már akkor is ilyen volt?
Ha előtte tiszta volt, igen, lehet gyanakodni a tömítésre.. Pláne, ha nem túl jó minőségű volt, csavarok nem megfelelő, egyenletes nyomatékkal vannak meghúzva....De gondolom ezek rendben vannak..
A másik, ahogyan mondod a hengerfejtömítés... De kis mennyiségű olaj is elég a víz emulzióssá tételéhez.
Hengerfejtöm. cseréhez úgyis le kell venni a vezérlés fedelét, ott már lehet látni a fedél tömítés állapotát. Hátha tényleg az a rossz. De ott ugye gumiperemes tömítés van, elvileg azzal nem szokott baj lenni.
Sziasztok, olyan problémám van hogy a hűtővíztartály falán nekem is kicsapodik az olaj vagyis ez tejeskávé szerű emulzió, csak akkor lehet észrevenni ha ujjal benyul az ember. Kérdésem lenne hogy hengerfej tömítés re gysnakodjak vagy pedig a vezérmű fedél tömítés re? Egy éve volt vezérlés csere, lehet hogy eddig bírta volna a fedél tömítés? 🤔Olaj víz észrevehetően nem fogy. Fűtés is van.
Videó a youtubon van, a művelet egy óra alatt kényelmesen megcsinálható. Speciális szerszámot nem igényel. A hiba jelenség eltömődött radiátorra utal. Az első másodpercben kifújja a ventilátor azt a hőt ami a lerakódásokon keresztül megtartott.
Köszön a javaslatot. Mérlegelem az ultraszéles tartományú olaj kipróbálását, bár nem igazán akarok jó 2x annyit költeni az olajcserékre. Az, hogy a csattogó, kerepelő hang mindössze egy éve jelentkezik, miközben az olaj éveken át állandó volt(ráadásul nem is a legsilányabb'), inkább valami más változóra utal. De meglátjuk. Az olajszűrő csésze alján lévő rugós szelep csak arra való, hogy szűrőcserekor ne tocsogjunk az olajban. Egyébként hajlamos a szivárgásra(menet közben is), és a perselyében meg is gyűlnek a lerakódások. Néhány orosz youtube videón ezt a leeresztő csatornát véglegesen ledugózzák. Az Z..XEP-s motorokra kétfajta olajszűrő házat szereltek. https://www.youtube.com/watch?v=Wr8wWfrOZgU Bizonyos évjáratot és motorszámot követően, már az új hosszúszűrős (a tömzsibb, alacsonyabb 8,8cm-es helyett, a keskenyebb, 10,5cm magas papírszűrős) változatot. Viszont nem kell hasra esni a Redkoalások világmegváltó ajánlásától. Nem tisztázott, hogy a kissé más dőlésszögű, sőt más hátfal kiképzésű újabb szűrőház valóban elfér-e a katalizátor, a motorblokk, valamint az EGR körüli szerelékek mellett. Noha a rögzítő csavarok furatai passzolnak a ház talpának blokkra csatlakozásánál, az ott lévő olajcsatornák kiképzése eltér a régi házéhoz képest. Én nem mertem megkockáztatni, hogy beleszaladjak egy esetleges buktába. Ha valaki cserélt már ilyen olajszűrő házakat egymással, szívesen várom a tapasztalatait! Szóval a régebbi szűrőház leeresztő szelepe nem beszerezhető külön. Komplett házat bontóból sem érdemes venni miatta, hasonlóan levedlett állapotúakat lehet találni és a műanyag szelep azokban is ugyan olyan öreg. Másrészt viszont az újabb típusú szűrőházban ugyan úgy benne vannak ezek a problémás alkatrészek, csak más alakúak. Az újabb típusú, felső leeresztő szelepet az Aliexpress-en vettem fillérekért és a régi szelep hasznos részeivel kombinálva tudtam összerakni az én régebbi típusú szűrőházamba alkalmasat. Jól zár, a csészében elegendő olaj mutatkozik, amikor leveszem a szűrősapkát. Az, hogy néha indításkor még mindig kerreg egyszer-egyszer(sokkal ritkábban!), azért lehet mert, a talpszelep is ereszthet kicsit. Ez az alsó visszacsapó szelep engedi fel a szűrőház szárába az olajat, menet közben nyitott állapotba kerül, visszafolyást csak a motor álló helyzetében okozhat. És erre is van kókány orvosság orosz Youtuber barátainktól, egy érme nagyságú gumilap korongot tesznek az alsó szeleptányérra, ezzel javítva a tömítést és erősítve a rugó előfeszítését. De ezt már nem vállalom be, előbb veszek komplett szűrőházat. Én a kopott láncfeszítőre gyanakszom, az válhatott érzékenyebbé a felhíguló olajra, megnövekedett résein keresztül. Korábban is ugyan annyira hígult ugyan az az olaj(5w-40), akkor nem okozott semmi problémát. Mi változhatott?