Ott valóban nem kellene. Legfeljebb annak, akinek a kiindulási pontja vagy úticélja ott van, a szomszéd saroktól, vagy a szomszéd sarokig... Annyit viszont nem lenne gáz tolni a járdán.
A magam részéről támogatnék egy lassú de határozott és módszeres programot, hogy próbáljuk meg apránként kiszorítani a gépjárműforgalmat Budapestről. Határozottan apránként, nem a nagykörúti sáv elvétele lépésben.
Megjegyzem, fontos lenne az M0 valamilyen bezárása is az autók kiszorításához.
A gond ott is van, hogy nincsenek jól használható alternatív útvonalak, ami esetlegesen mégis van valami mérsékelten használható (mondjuk a Mester utca belső szakasza lehet talán erre példa), tipikusan ott sincs kifejezetten kerékpáros infrastruktúra -- ide pl. kerékpársáv mindkét irányba --, és ezek a mérsékelten használható szakaszok sem állnak össze hálózatba.
Hát a biciklisek testi épségét pont hogy nem a KRESZ fogja megvédeni, amely kötelezi a 13 éves kisgyerekeket, hogy az Üllői út középső sávjában biciklizzenek a járda helyett.
ezt a magam részéről inkább elfogadnám, mint a hasonló szögben vízszintes alattit. Teljesen jól látható és nem félreérthető.
Aki meg a pontban vízszinteset várja el, az nincs tisztában az anatómiával. Picit fölfele az már mondhatni ideális, ez annál még egy picit van jobban fölfele.
Ha csak 1 kátyú van, akkor nem szokott gond lenni, ha előtte is, utána is jelzel.
Legrosszabb esetben picit jobban lelassítasz a kanyarhoz...
amúgy balra kanyarnál én legalább 3x jelzek irányt:
- besorolás előtt,
- besorolás befejeztével, ami nem közvetlenül a bekanyarodás előtt szokott történni,
- a bekanyarodás művelet és utolsó hátranézés (előz-e engem valaki őrült balról a besorolás és előző irányjelzés ellenére) előtt.
A szabályos balra bekanyarodás, időben kezdett irányjelzéssel és időben történő helyes besorolással nem csak sok kerékpárosnak, sok gépjárművezetőnek se szokott menni...
Ha kéne, percekig tudnék egy kézzel fogott kormánnyal tekerni.
De! Kátyús lejtő, balra kanyarodás (de lehet jobbra is) esetén nem tudom megoldani, hogy a kanyarodás megkezdéséig jelezzem szándékom, mert a fékezés és az előreesés miatt mindkét kezemmel a kormányt fogom. Ha elengedem egyik kézzel a kormányt, akkor gyengébb a fékhatás, nehezebben veszem az aktuális gödröt, bizonytalanabb lesz a kanyarodás íve. Ilyenkor ameddig lehet, kiteszem a mancsom, majd helyezkedéssel oldom meg a kanyarodást.
Általános megfigyelés, hogy az előzetes időtervezés mindig sikeresnek mondható. :)
A végrehajtás.. no az tényleg más tészta, mivel szeretem -es sajnos tudom- eltökölni az időt, tehát nem a tervezéssel, hanem legtöbbször a kivitelezéssel akadnak a gondok.
Ilyenkor bizony rendszeres az útvonal egyszerűsítése,(ekkor jön képbe pl Déli pu esetén a Margitsziget helyett a Nagykörút, korábban az Alagút használata ) a magasabb sebesség, illetve rövidebb menetidő érdekében előfordulhat alternatív színkiértékelés (elsősorban a nulla forgalmú kereszteződések lámpáinál) és, gyakorlatilag természetes velejáró ilyenkor az időtrabló fékezés helyett a pályaudvarra való becsapódás, illetve a vonatra felkapaszkodás utáni nagyfokú lihegés is :)
Persze ezeknek a legtöbbszöri, kora hajnali durchmarsoknak is megvan a maga szépsége, az alig ébredező, szinte forgalommentes városban tulajdonképpen nagyon is jó átbringázni.
Amíg volt Lánchíd, nálam általában a Déli pu felé menet jött képbe az Alagút. Namost ott általában az volt a kérdés, hogy két-három perc az Alagútban, vagy inkább még egy vagy két óra a Déliben a következő vonatig.. ;)
Azért a vár teljes kikerülése is csak 900 méter plusz lenne az Alagúthoz képest (bármelyik irányba), a Clark Ádám tértől számolva... jobb lenne a Margit-hídnál.
Na a Margit-híd-Déli sem egy igazán jó útvonal szerintem. Egyrészt a budai felső rakparti kerékpárút úgy, ahogy van, rossz, másrészt a hivatalos útvonal a Széna tér felé (Kacsa utca) szintén hibás nyomvonal, és onnan még át kell jutni a Délihez, ehhez képest inkább bevállalom az Erzsébet-hidat (forgalomtól függően a déli járdán vagy az úttesten).
"eljutok a Kiskörútig, onnan viszont csak a Kossuth Lajos utca a lehetséges útvonal, a belvárosi kis utcákon át esélytelen."
Nem egészen, a Vitkovics Mihály utca folytatása egy átjáróház! (Károly krt. 22.)
Nekem az Erzsébet hídon történő áthaladás nem túl szimpatikus, főleg Pestről Budára az északi oldalon. Budáról Pestre a déli oldalon jobb. (Természetesen (?) a híd járdáján, a gyalogosokra, fotósokra ügyelve!)