Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.06 0 0 65014

Ott valóban nem kellene. Legfeljebb annak, akinek a kiindulási pontja vagy úticélja ott van, a szomszéd saroktól, vagy a szomszéd sarokig... Annyit viszont nem lenne gáz tolni a járdán.

 

A magam részéről támogatnék egy lassú de határozott és módszeres programot, hogy próbáljuk meg apránként kiszorítani a gépjárműforgalmat Budapestről. Határozottan apránként, nem a nagykörúti sáv elvétele lépésben.

Megjegyzem, fontos lenne az M0 valamilyen bezárása is az autók kiszorításához.

 

Ezzel párhuzamosan viszont alternatív kerékpáros útvonalakat javasolnék továbbra is a nagy körutak, sugárutak helyett a következő időszakra legalábbis, a kifejtést lásd itt: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=159419522&t=9004514

 

A gond ott is van, hogy nincsenek jól használható alternatív útvonalak, ami esetlegesen mégis van valami mérsékelten használható (mondjuk a Mester utca belső szakasza lehet talán erre példa), tipikusan ott sincs kifejezetten kerékpáros infrastruktúra -- ide pl. kerékpársáv mindkét irányba --, és ezek a mérsékelten használható szakaszok sem állnak össze hálózatba.

Előzmény: ainaiz (65013)
ainaiz Creative Commons License 2021.10.05 0 0 65013

Hát a biciklisek testi épségét pont hogy nem a KRESZ fogja megvédeni, amely kötelezi a 13 éves kisgyerekeket, hogy az Üllői út középső sávjában biciklizzenek a járda helyett.

Előzmény: Törölt nick (65011)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.05 0 2 65012

Még pár megjegyzés:

Ez a fajta manőver ugye tilos lakott területen kívül főútvonalon.

 

Lakott területen belül viszont az elkülönítés általában ökörség, leginkább a balesetveszélyt lehet tovább növelni vele.

Persze akadnak kivételek, de a kerékpársáv és előretolt kerékpáros felálló hely kombinációja átalában jóval jobb, mint az elkülönítés.

Előzmény: megré felügyelő (65007)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.05 0 0 65011

Már csak a mások és saját testiépsége miatt sem

Előzmény: Törölt nick (65010)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.05 0 1 65010

Szerintem felülni felülhet, de forgalomban nem nagyon ajánlatos résztvennie.

Előzmény: ainaiz (65000)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.05 0 0 65009

Teljesen igazad van.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65008)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.04 0 0 65008

ezt a magam részéről inkább elfogadnám, mint a hasonló szögben vízszintes alattit. Teljesen jól látható és nem félreérthető.

 

Aki meg a pontban vízszinteset várja el, az nincs tisztában az anatómiával. Picit fölfele az már mondhatni ideális, ez annál még egy picit van jobban fölfele.

Előzmény: megré felügyelő (65007)
megré felügyelő Creative Commons License 2021.10.04 -1 0 65007

ja, lazán adják elő!

ezen a képen meg xerintem túl magasra emelte , hihetnők hogy csak valakinek intett, a piros nyíl lenne az ideális.

ezért jó ha folyamatosan kiteszed a kezed, nem ahogy írtad három ritmusban, azt félreérthetik.

persze, ezt nem olyan könnyű végrehajtani, pld. lejtős úton, kátyús, rossz útburkolaton ahol fékezni is kellene mindkét fékkel.

aztán, esőben , erős szélben mindkét kézzel markolni kell a kormányt.

eleve a sokkal gyorsabb autók között lavírozni nem életbiztosítás.

ezért próbálják mindenhol elkülöníteni , kerékpárúttal, sávval, nyommal.

ahol ez nincs meg,jobb híján marad a járda , zebrán átkelés, stb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65005)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.04 0 1 65006

Ha csak 1 kátyú van, akkor nem szokott gond lenni, ha előtte is, utána is jelzel.

Legrosszabb esetben picit jobban lelassítasz a kanyarhoz...

 

amúgy balra kanyarnál én legalább 3x jelzek irányt:

- besorolás előtt,

- besorolás befejeztével, ami nem közvetlenül a bekanyarodás előtt szokott történni,

- a bekanyarodás művelet és utolsó hátranézés (előz-e engem valaki őrült balról a besorolás és előző irányjelzés ellenére) előtt.

 

A szabályos balra bekanyarodás, időben kezdett irányjelzéssel és időben történő helyes besorolással nem csak sok kerékpárosnak, sok gépjárművezetőnek se szokott menni...

 

Előzmény: SzeZo (65004)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.04 -1 0 65005

tegyük hozzá, aki irányt jelez, azok zöme is hogyan:  hátra lefelé lógatott karral...

 

Előzmény: megré felügyelő (65001)
SzeZo Creative Commons License 2021.10.02 -2 0 65004

Ha kéne, percekig tudnék egy kézzel fogott kormánnyal tekerni.

De! Kátyús lejtő, balra kanyarodás (de lehet jobbra is) esetén nem tudom megoldani, hogy a kanyarodás megkezdéséig jelezzem szándékom, mert a fékezés és az előreesés miatt mindkét kezemmel a kormányt fogom. Ha elengedem egyik kézzel a kormányt, akkor gyengébb a fékhatás, nehezebben veszem az aktuális gödröt, bizonytalanabb lesz a kanyarodás íve. Ilyenkor ameddig lehet, kiteszem a mancsom, majd helyezkedéssel oldom meg a kanyarodást.

Előzmény: ainaiz (65000)
megré felügyelő Creative Commons License 2021.10.02 -1 1 65003

a rossz nyelvek szerint annyira elbaszott a béjemwék irányjelző renc'ere , hogy az állhat a sorozatos kigyulladások hátterében is.

 erre a megoldásra meg presztízs okokból nem térhetnek vissza.

Előzmény: dhpage (65002)
dhpage Creative Commons License 2021.10.02 0 2 65002

aki tud indexelni, az nem kaphat bmw-t?

Előzmény: ainaiz (65000)
megré felügyelő Creative Commons License 2021.10.02 0 0 65001

nem!

de lopni sem szabad , mégis lopnak.

nagyon-nagyon ritkán látok bringást aki irányt jelez.

én szoktam, jobbra-balra kanyarodásoknál, körforgalomból kijőve, stb. de nekem van jogsim, motorra, autóra, teherautóra, stb. is.

sőt, két tükör is van a biciklimen, és nem azért, mert azon szoktam borotválkozni.

Előzmény: ainaiz (65000)
ainaiz Creative Commons License 2021.10.01 0 0 65000

Kérdésem:

Ha valaki nem tudja egy másodpercnél tovább elengedi a kormányt az irányjelzéshez, az nem is ülhet kerékpárra a KRESZ szerint?

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.27 0 0 64999

A magam részéről egy FFP3 szűrővel oldanám meg azt a szakaszt :)

Előzmény: Friczy (64996)
kombi Creative Commons License 2021.09.26 0 0 64998

Általános megfigyelés, hogy az előzetes időtervezés mindig sikeresnek mondható. :) 

 

A végrehajtás.. no az tényleg más tészta, mivel szeretem -es sajnos tudom- eltökölni az időt, tehát nem a tervezéssel, hanem legtöbbször a kivitelezéssel akadnak a gondok.

 

Ilyenkor bizony  rendszeres az útvonal egyszerűsítése,(ekkor jön képbe pl Déli pu esetén a Margitsziget helyett a Nagykörút, korábban az Alagút használata ) a magasabb sebesség, illetve rövidebb menetidő érdekében előfordulhat alternatív  színkiértékelés (elsősorban a nulla forgalmú kereszteződések lámpáinál) és, gyakorlatilag természetes velejáró ilyenkor az időtrabló fékezés helyett a pályaudvarra való becsapódás, illetve a vonatra felkapaszkodás utáni nagyfokú lihegés is :)

 

Persze ezeknek a legtöbbszöri, kora hajnali durchmarsoknak is megvan a maga szépsége, az alig ébredező, szinte forgalommentes városban tulajdonképpen nagyon is jó átbringázni.

Előzmény: Friczy (64997)
Friczy Creative Commons License 2021.09.26 0 2 64997

Tervezés kérdése. Az indulási időé :)

Előzmény: kombi (64994)
Friczy Creative Commons License 2021.09.26 0 0 64996

A levegő minősége miatt nem szeretek ott menni. Elszívó ide vagy oda, eléggé füstös.

Előzmény: kombi (64992)
XNC Creative Commons License 2021.09.26 0 0 64995

Ezek szerint vannak ott valamiféle felfestések??

Amikor még én jártam arra, semmi sem volt.

 

Amúgy nem nehéz feltekerni, könnyedén megtettem azt a távot.

Előzmény: kombi (64992)
kombi Creative Commons License 2021.09.25 0 0 64994

Amíg volt Lánchíd, nálam általában a Déli pu felé menet jött képbe az Alagút. Namost ott általában az volt a kérdés, hogy két-három perc az Alagútban, vagy inkább még egy vagy két óra a Déliben a következő vonatig.. ;) 

Előzmény: ÁsítóSárkány (64993)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.25 0 0 64993

nem feltétlen ott a gond... levegőminőség?

Előzmény: kombi (64992)
kombi Creative Commons License 2021.09.25 0 0 64992

Felfelé nincs gond az Alagútban, felfelé jóval szélesebb a sáv mint lefelé. A busz kivételével minden kényelmesen elfér melletted... :) 

 

 

Előzmény: Friczy (64989)
megré felügyelő Creative Commons License 2021.09.25 0 0 64991

melyiket akarja használni

ez most is így van!

a szpídesek nem zötykölődnek a járda melletti kerékpársáv soxor csapnivaló útburkolatán.

a járdázók meg nem akarják vállalni a soxor keskeny úttesten elcsapatás kockázatát.

ha olyan a környék,  inkább behúzódok a járdára, nem akarok egy sor lenni a hírekben.

Előzmény: padisah (64971)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64990

Azért a vár teljes kikerülése is csak 900 méter plusz lenne az Alagúthoz képest (bármelyik irányba), a Clark Ádám tértől számolva... jobb lenne a Margit-hídnál.

Előzmény: Friczy (64989)
Friczy Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64989

A Lánchíddal nincs bajom, de az Alagútban nem szívesen mennék, pláne felfelé.

Előzmény: ÁsítóSárkány (64988)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64988

Na igen, hiányzik a Széchenyi Lánchíd, marad a melyik ujjamba harapjak dilemma.

Előzmény: Friczy (64987)
Friczy Creative Commons License 2021.09.24 0 1 64987

Na a Margit-híd-Déli sem egy igazán jó útvonal szerintem. Egyrészt a budai felső rakparti kerékpárút úgy, ahogy van, rossz, másrészt a hivatalos útvonal a Széna tér felé (Kacsa utca) szintén hibás nyomvonal, és onnan még át kell jutni a Délihez, ehhez képest inkább bevállalom az Erzsébet-hidat (forgalomtól függően a déli járdán vagy az úttesten).

Előzmény: altenberger (64986)
altenberger Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64986

"Örs vezér tere felől a Délibe"

 

Én a Városligeten és a Margit hídon keresztül mennék, plusz 2 km, de szebb útvonal. Nálam az Erzsébet híd, csak Budáról Pestre játszik.

Előzmény: Friczy (64981)
altenberger Creative Commons License 2021.09.24 0 0 64985

"eljutok a Kiskörútig, onnan viszont csak a Kossuth Lajos utca a lehetséges útvonal, a belvárosi kis utcákon át esélytelen."

 

Nem egészen, a Vitkovics Mihály utca folytatása egy átjáróház! (Károly krt. 22.)

Nekem az Erzsébet hídon történő áthaladás nem túl szimpatikus, főleg Pestről Budára az északi oldalon. Budáról Pestre a déli oldalon jobb. (Természetesen (?) a híd járdáján, a gyalogosokra, fotósokra ügyelve!)

Előzmény: Friczy (64981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!