Keresés

Részletes keresés

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172176

Szerintem a 210-es 2 sebessége csak olyan amilyen. Nekem van 2 db 210-es, de a váltójuk más-más időpontban vált. ( a kopottságától függően.) Van például egy hosszú emelkedőn, ahol pont kapcsolgatni akar, ott nem lehet motorozni vele normálisan. A fix sebváltós az teljesen más. Ott akkor kapcsolsz amikor akarsz. Vagy egy jó variátoros is sokkal jobb a dombokra. Nekem van egy Puch maxi L2 automata váltós. Annak olajban fut a váltója. Ég és föld a két váltó működés közben.

Előzmény: 4728ITI (172172)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172175

Nem vitatom a dolgot, csak mondtam valamit ami biztos. Mármint, hogy úgy árulják, hogy mindkettőhöz jó a henger. De, mindegy is nekem, mert engem nem érdekel ilyen szempontból. Nem tuningolom a gépet és leírtam, hogy miért ez az álláspontom. Nekem jó a gyárihoz való közelítés.

Mondjuk a 207-re lehet, hogy teszek egy 210-es hengert amikor már megérik a cserére. De csak azért, mert van belőle tartalék és azt nem kell fúratnom sem. A 4 felömlős henger talán korszerűbb valamivel.

Előzmény: vargachris (172174)
vargachris Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172174

Nem lepődnék meg rajta, ha az eredeti két hengert megvizsgálva mégis lenne eltérés.

Előzmény: kaktusz 22 (172171)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172173

Én is gondolkodtam, hogy picit javítok rajta, de lebeszéltem magam róla. Ahogy megismertem jobban őket rájöttem, hogy nincs sok értelme. A 210-ben van elég kiegyenlítetlen tömegerő, ami hat az egész mechanikára. (terheli az alkatrészeket) Éppen elég neki az a fordulat. Még a 207-es motor is vibrál eléggé ahhoz, hogy nem kell jobban pörgetni azt. Nekem megfelel a 45 Km/h. Egy jó variátoros motor teljesítményelosztása jóval jobb. Induláskor is van nyomaték (emelkedőn is) és fordulaton is jól van szabályozva. Itt  Babszinál sajnos a lánckerék áttétel az fix. Aki a dombokat járja, annak nem a legszerencsésebb választás a Babetta.

Előzmény: 4728ITI (172172)
4728ITI Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172172

Elhiszem Neked. A 207-eshez képest a 210-es erősebb, ráadásul 2 sebességes. Kapáló gépnél meg nagyobb a porlasztó, meg a kipuff is, ezért 2 kW-ot, 2,7 LE-t képes leadni. A 207-es 1,8 LE-s, a 210-es 2,37, ennyit biztosan hoz a hengercsere. Tuningolással el lehet érni a 4-4,5 LE-t is. Barátom megcsinálta, a 210-ese 74 km/h-ra volt képes.

Előzmény: kaktusz 22 (172171)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172171

Megnéztem az alkatrész kereskedőket. A Babetta 210 és Roby 55-nek ugyanazt a hengert árulják. Úgy is hirdetik, :)

Előzmény: kaktusz 22 (172170)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.23 0 0 172170

Régebben voltam gyújtás alkatrészekért egy embernél. Nagyon sok cucca volt, mert ő szerelgette a község kismotorjait és a kapálógépeket. Volt ott 4-5 Robi motor darabokban is. Nekem van 210-es hengerem 2 db is. Nem hoztam el a Robi cuccot, mert nem gondoltam, hogy ez a henger más lenne.

Pedig odaadta volna még ajándékba is. Azokból az alaplapokból hoztam, mert a jeladó meg a tirisztor az olyan mint a Babszié. Ha a henger olyan, de az átömlése a karbinál és a kipufogónál nagyobb, azt a pici erő többletet simán tudhatja. Már 1 KW + az már más lenne. De, nem tudom, csak tippelem. Olvastam itt a fórumon, hogy betettek a 207-be 210-es hüvelyt és az átömlőket is módosították. (szívót és a kipufogót is) A kipuf könyököt is nagyobbat tettek bele. Nem tudom mennyit hozott ez a konyhára, de gyanítom még 1 KW-ot sem.

Előzmény: 4728ITI (172169)
4728ITI Creative Commons License 2021.06.23 0 0 172169

Sajnos már nem tudom megnézni a csatornák méreteit, mert elajándékoztam a 207-est, de lehet hogy nagyobb, mint a 210-esé. A műszaki adatokat nézve a kapálógép motorja a legerősebb és ez nem csak porlasztó, kipufogó függő, hanem a vezérlés is számít. Nagyobb porlasztóhoz, kipufogóhoz nagy méretű átömlő, kipufogó csatornák kellenek, a jobb átöblítéshez, mint ahogy írtad is. Jó lenne, ha valaki megírná, mert egyszerűbb lenne cserélni kapálógép hengerre, mint reszelgetni a régit.

Előzmény: kaktusz 22 (172168)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.23 0 0 172168

A Robi henger 4 felömlős, mint a 210-es hengere. Hogy a réseken van e módosítás azt nem tudom, de a karbija az más. Nagyobb a szívórész furata és a kipufogó is más. Jobb az átöblítése. Ez a fogyasztás kárára megy. Picike teljesítményhaszonért. A kapánál nem volt téma a fogyasztása. Csodák nincsenek. Valamit valamiért. Nekem volt egy Piaggio Typhon 50 ccm. Állítólag egy széria sport változat. ( soha nem néztem bele a motorjába)Az simán tudta a 80-90 Km/h-t.De, megette a 4 litert 100 Km-en, ha zavarva volt. A Babszinak elég a fele is, ha nincs "tuningolva". 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 4728ITI (172167)
4728ITI Creative Commons License 2021.06.23 0 0 172167

Igazad van. Babetta esetén arra szerettem volna felhívni a figyelmet hogy a Robi hengernek valószínű más a vezérlése, mint a többinek, ezért nagyobb teljesítményt lehet belőle kihozni. Az én akkori 207-esem sokkal erősebb lett a Robi hengerrel. Persze lehet "reszelgetni" az eredeti hengert is, aki ért hozzá, meg tudja csinálni.

Előzmény: kaktusz 22 (172166)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.23 0 1 172166

Kedves Tamás! Azt nem mondod sosem itt, hogy a tiéd egy Puch, aminek nagyon széles spektrumú

tuningolási hagyományai vannak, ellentétben a Babettával. A Puch-nál az erősített főtengelytől a Nikasil hengerig mindent lehet kapni. Sőt, ha váltós a motor, akkor még erősített váltótengelyt is.

A Babettánál meg sufnituning módszer van. Mikor elmondod , hogy a te motorod megy 70 Km/h val, akkor abban a kategóriában keresd az "ellenfelet". ...Mert egy ugyancsak 50 ccm-es motor ami más típus, még 100 Km/h val is simán megy. Ez a kinek mennyit tud a motorja max egy típuson belüli eszmecserét ér meg.

Előzmény: 4728ITI (172165)
4728ITI Creative Commons License 2021.06.21 0 0 172165

Egyet értek Veled!

Azt pontosan nem tudom hogy a Robi henger vezérlése mennyivel jobb, mint a 210-esé, de nálam a 207-hez képest sokat hozott. Még a Jikov 2912-es porlasztóval is. A mostani motoromhoz vettem egy Airsal verseny hengert, aminek más a vezérlése, mint a szériáknak, nagyobb porlasztóval, nagyobb kipuffal, 70 fölött megy.

Előzmény: garázsharcos (172164)
garázsharcos Creative Commons License 2021.06.21 0 0 172164

Évek óta téma ez a dolog, pedig szerintem egyszerű a megoldás:

Ha valakinek éppen a kezében van egy Robi 55 henger, készítsen róla egy palástrajzot és tegye közzé.

Ennyire szimpla dolog.

Nekem pár éve volt alkalmam látni egy Robit, megette a por és a homok a mágnes alatti szimeringet, kicseréltem, azóta megy.

Persze, azt láttam, hogy egy nagyobb porlasztó van rajta (Jikov 2820) pillangószelepes verzió.

Azt is tudjuk már, Tőled is, hogy 12-es Jikovval is jól megy.

Tehát, vagy tudni kell a Robi henger csatornaméreteit, vagy kitalálni.

Az első a rövidebb út, a második az érdekesebb...

Nekem sajnos pp nincs a kezemben egy Robi henger, ha lenne, szívesen végigcsinálnám a fentieket.

Jó, találjuk ki, nézzük mink van, miből dolgozhatunk.

Jó munkát mindenkinek!

 

 

Előzmény: 4728ITI (172162)
subaaa Creative Commons License 2021.06.21 0 0 172163

Én is a 17.kerben motorozom, errefelé nem sok domb van :) Gondolom akkor te Rákoskert környékén vagy...

 

Igen, első lépésként a 9mm Jikovot tüntesd el, az nagyon fojtja. Nem bonyi a kérdés, vagy felraksz egy 12-es Jikovot, vagy egy Dellortot, úgy látom otthon vagy a témában

Előzmény: Ballinho (172158)
4728ITI Creative Commons License 2021.06.21 0 0 172162

Szia!

A legutolsó 207-esemet munkába járásra használtam. Volt egy komoly húzós domb útközben, amit az eredeti hengerével csak úgy tudtam leküzdeni, ha közben tekertem a pedált. A barátomtól kaptam egy Robi hengert, dugóval, azt szereltem fel a motorra, azzal nem volt többé ilyen probléma. Még akkor sem, ha a domb aljáról kellett indulnom. 12 mm-es Jikov porlasztó volt rajta, a végsebessége 55 km/h volt. A Robi gyárilag 2 kW-os, a hengere kis átalakítással felszerelhető a 207-esre.

A porlasztódat fúrd fel 12-esre, itt a fórumon írták hogy meg lehet csinálni, nem kell újat venned.

Előzmény: Ballinho (172158)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.20 0 0 172161

Persze a 9-es karbi az nem dukál a 210-es hengerhez. Ott a 12-es méret a gyári. Énnekem csak ilyen karbim van a Babettáimon. Van egy amit felfúrtam 13.5-re, de nem vettem észre számottevő

változást a másikkal ( eredetivel) összevetve. Úgyhogy visszanézve nem érte meg vele dolgozni.

Előzmény: kaktusz 22 (172160)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.20 0 0 172160

Ez nem az a motortípus, amiben sok tartalék van tuningolás szempontból. Többe kerül a ráfordított energia, mint annak hozadéka szerintem. Pici  módosítások azért beleférnek. Vannak akik árulnak max.-ra fúrt hengert és az átömlők módosításával, + karbi és kipufogó módosítással lehet rajta húzni valamennyit. De, csak a karbi cseréje nem hoz számottevő eredményt a teljesítmény szempontjából.

Előzmény: Ballinho (172158)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.20 0 0 172159

Mindenkinek, aki itt megemlíti a hibát. Egy olyan hiba, ami hirtelen lép fel és előtte jó a motor, az vagy üzemanyag, vagy gyújtás problémára utal. Legtöbbször üzemanyag. Azért lehet gyertya és más gyújtás probléma. De az eredeti Jikov karbinál előforduló hiba a dugulás. Ez akkor nagyon kellemetlen, ha útközben ér el. Ott levenni a karbit és szétszedni nem jó dolog. 

Én hordok magammal a szerszámok között egy duguláselhárítót, amióta láttam ezt a videót.

https://www.youtube.com/watch?v=rUaXkNZ0wd8

Ez egy nagy méretű injekció (patikában kapni) amit tű nélkül használhatunk pumpának. Oda, ahová a tű menne, ráteszünk egy pici gumitömlő darabkát. Odahelyezve a lyukakra, amit a video mutat és hirtelen tenyérrel megütve a pumpát akkora nyomás lép fel, ami kivisz mindent a fúvókából. Ha utána jó a motor, ez volt a probléma. Nagyon hasznos eszköz, mert nem kell csak a légszűrő fedelet levenni és egy pillanat az egész. Persze, ha nagyon koszos a karbi, akkor azt ki kell otthon pucolni. És a tank-karbi közé betenni egy üza. szűrőt. Remélem sokakon ezzel segítettem!

Ballinho Creative Commons License 2021.06.20 0 0 172158

Sziasztok, ismét jelentkezem, szakmai jellegű kérdésem lenne teljesítmény "optimalizálás" terén. A gép (207) előzőleg kapott új dugattyút 210 hengerrel. Bp. 17. kerület révén ismeretes  hogy 1 km egybefüggő vízszintes tér nincs, egész egy nagy domb halmaz...

Érdeklődnék, hogy a 210 nagyobb torka mellett milyen karburátort érdemes ráakasztani, hogy több benzin-levegő legyen? 

Jelenleg 9mm torkú Jikov van fent, panaszom nincs vele, de fojtja biztosan.

 

Dellortorol olvastam hideget-meleget itt, de találtam kínából rendelt karburátor ajánlást is. Tudom, nem versenygép, de ha kicsit lendületesebben küzdené a dombokat, annak örülnék 😃 (62kg vagyok, a legnagyobb tuning, a súlycsökkentést már nem tudom hova túlozni 😃)

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.20 0 0 172157

Már ne haragudj, de ezt még nem hallottam. Ezt a pisszenést honnan veszed? A kompressziónak

semmi köze a forgattyúsházhoz. Valami keveredés van. Vagy szezon vagy fazon. A kettő nem ugyanaz. A viccet félretéve. A kompresszió az a hengerben fellépő nyomás sűrítéskor. Amikor kivett

gyertyával megtekered a motort, akkor befogod az ujjaddal a gyertya furatát. Na ott az ujjad mellett kifúj a levegő a nyomástól, amiből lehet a kompresszióra következtetni.

Amivel te kevered, az az, hogy a forgattyúsház mennyire tömített, azaz hogy tart nyomást. Persze egy teljesen tömítetlen dugattyú is ilyen hatással van rá. De a főtengely szimeringek hibája szintén

ezt produkálja akkor is, ha a motor a gyűrűknél teljesen jó.

Előzmény: zsoltee.zombory (172153)
jomoci Creative Commons License 2021.06.20 0 0 172156

Sziasztok! Kb. egy hete nálam is ilyen probléma van. Két év óta már problémamentes volt a Babi, most meg leáll, nem tart alapjáratot. Mindig újra tudom indítani, de bármit csavargatok, leáll mindig. a benzinem tavaly őszi keverék. Gondoltam a rendkívüli melegre, talán oxigénhiány van.

Előzmény: janos1960 (172155)
janos1960 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 172155

Szia!

Nálam ugyan így történt először ment frankon 2-3 kilométert bejött a hiba és nem találom.

Előzmény: Fishor (172154)
Fishor Creative Commons License 2021.06.16 0 0 172154

Sziasztok!

 

Nekem is hasonló problémám van. Indulás után hamar leáll, amíg be nem, melegszik, de ekkor és ezután is gázra lehörög, erő nincs benne, még ha nem fullad le akkor sem viszi a kerekeket. Aztán néha gondol egyet és elkezd húzni valamennyire, de ahogy elveszem a gázt, utána megint csak hörög és nem megy. A szomorú az egészben, hogy sok éves állás után a benzincsapot kipucolva meg az úszóházat kimosva még simán elmentem egy 6km es útra, aztán ott szétszedtük az úszóházat, kipufogót, légszűrőt, benzintankot és a légszűrő csövet és a benzincsapot kicseréltük. Kapott friss benzint is, és azóta ez a jelenség van. Próbálgattuk a benzin levegő arányt is de sehogy nem volt jó.

 

Üdv: Fishor 

Előzmény: zsoltee.zombory (172153)
zsoltee.zombory Creative Commons License 2021.06.16 0 0 172153

Kivett gyergyával tekerd meg és érezhető a forgattyúsházban egy kis nyomás, ahogy níit az átömlő csatorna akkor pisszen. Ha ez megvan, akkor nagy eséllyel nincs gond a kompresszióval

Előzmény: janos1960 (172148)
sándor67 Creative Commons License 2021.06.16 0 0 172152

Üdv!

Van valakinek eladó Babetta zárható tanksapkája?

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 172151

Bocs látom, hogy azt nézted. :) Én azt tippelem, hogy nem kap normálisan anyagot. Próbáld meg, hogy amikor jár és gázt adsz a karburátor szívórésze elé teszed a tenyered egy pillanatra, majd elrántod előle. Ilyenkor beszív + benzint és fel tud pörögni. A karbit is át tudja szívni kicsit és ha szerencséd van megjavulhat.

Előzmény: kaktusz 22 (172150)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 172150

Ha könnyen indul, akkor ott más a baj. Még a kipufogót is ellenőrizd le, hogy nincs e bedugulva.

Előzmény: kaktusz 22 (172149)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 172149

Kompressziómérő órával. Ha van valaki olyan ismerősöd, aki ad kölcsön, vagy megméri neked. Ha nincs, akkor egy rutinos ember egyszerűen a gyertyát kiveszi és befogva ujjal a nyílást és megtekerve a motort meg tudja állapítani a nyomásból hozzávetőleg mekkora a kompresszió.Ha elfogadható, akkor máshol kell keresni a hibát.

Előzmény: janos1960 (172148)
janos1960 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 172148

Szia!

Kompressziot hogy tudom megnézni

Előzmény: kaktusz 22 (172140)
subaaa Creative Commons License 2021.06.14 0 0 172147

OFF

Nincs igazad, mert a természetes napfény is széles spektrum tartományú, gyakorlatilag az összes színt tartalmazza nem csak a 6000K körüli tartományt (gyakorlatilag nincs értelme átlagot nézni), arra nem vetted a fáradtságot hogy legalább belenézz 15 másodpercet amit linkeltem. (Ha pl vörös tartományt nem sugározna a nap, csak a 6000K-t, akkor nem lenne túl sok növény a földön)

A LEDnél pedig a kék tartományt évtizedek alatt is csak csökkenteni tudták, még a 2700K-ként forgalmazott hátartási LED fényforrások is rengeteget tartalmaznak a hagyományos izzó fényéhez képest, hát még a 6000K LED. Ha nekem nem hiszed, olvass utána máshol.

Előzmény: 4728ITI (172146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!