Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Tudnál nekem abban segíteni, hogy gyárilag milyen színű volt a kerék és a keréksúly? Nem tudtam eldönteni, hogy fehér, vagy inkább tört-fehér. Vagy már az idő miatt lett tört-fehér. Próbálnám visszaállítani az eredeti állapotokat, ha már apró darabokban van bontva minden.:)
Az utánfutó a rajta lévő adattábla vagy matrica szerint egy cseh Tecak cég által gyártott NNT-2 tipusú eszközhordozó kocsi . Egy ilyen félig összedőlt romos pajta részből vettem meg kicsivel több mint 2 éve és teljesen fel lett újítva . A tárcsa az házilagos gyártás , tulajdonképpen egy nagy x tárcsa kicsinyített mása , annyi hogy a tárcsa lapok azok kapatagok végén lévő védőtárcsákból vannak és + nyomott éleket kaptak hogy merevebbek legyenek illetve az első sorok szélei csipkés kivágást kaptak .
Legfőképp szántás elmunkálásra vagy ilyen fél kötött talajra jó , de homokosabb lazább talajon a legkönnyebb használni (pl : szőlőben tárcsáztam vele3 ) . Én a gyári Hs-30 orrsúlyt szoktam beletenni .
Boldog tulaja lettem egy jóképű terrának(mj5-ös motor,t20-as váltó) ,ami némi neműleg beárnyékolja boldogságom,hogy mindjárt felújítással kellett kezdenem.Ebből kifolyólag nagyon örülnék minden dokumentációnak ami segít a karbantartásban illetve a javításban.A segítséget előre is köszönöm,továbi szép napot!!!
Tisztelt fórumozók!Elcserélném Terra varihoz készített utánfutómat gyárira mert túl nagy.plató méret 150x106,fék rendben egyben van 5-q viszi gond nélkül
Peszehogy bennevan Csehek csinaltak nem kinaiak.Cse gepgyartas vilaghiru. Nezd csak meg a Tatra, Liaz, Karosa buszok, Skoda auto es vagongyar. TOS esztergagyar Jawa motorkerekpar gyar, na es a JIKOV Vari:)
Én 10000 ért vettem rota adapterrel, ekével. igaz a motor nincs meg, és a gumi is cserés. Sajnos a motorja tönkrement, az előző tulaj elvitte valahova javíttatni, és nem kapta vissza. Lesz vele dolgom, de egyébként nagyon jó állapotban van, szerencsére keveset használta.
Így ha működik, tuti megéri.
Ebbe a gépben benne van az anyag, most hogy bontom csak ámulok és bámulok :)
Én is megfertőződtem :) Sikerült hozzájutnom egy 1988-as évjáratú Terrához (DSK-317), és nagy szükségem lenne egy olvasható gépkönyvre. Tudna nekem valaki ebben segíteni?
Nézd meg az általam kért linket hátha találsz benne valamit! Vagy 3 hozzászólással van lentebb. Egyébként megpróbálhatod kitámasztani adugót a gyertyanyíláson betömött madzaggal, ezután levéve az anyát nézd meg a menetet! ha nincs elnyalva, akkor tegyél rugósalátétet az anya alá, és húzd meg! (Persze előtte a lendkerék stabil helyzetét is ellenőrizd!) Ha meg kenne szakadva a menet, akkor menetvágás, új alátét és anya.
Nem volt még dolgom ilyen géppel, ezért nem tudom hogy ez mennyire nagy probléma. Mivel nem találtam infót nem tudom hogy van megoldva mechanikailag, csak rá van szorítva a csavarral? Vagy van alul valami ék ami tartja és lehet hogy az törött el?
Tudna valaki MJ-5 típusú motorhoz való ventilátor aljáról képet mutatni? Az indítócsésze, a ventilátorral elforog (és le fel mozog kb 1 cm-t) a főtengely végén.