Keresés

Részletes keresés

JCSABA Creative Commons License 2021.06.07 -2 0 467984
Előzmény: 1047 005-2 (467983)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.07 -2 1 467983

Ezeket majd most faragják.

Előzmény: JCSABA (467982)
JCSABA Creative Commons License 2021.06.07 -1 0 467982

Ez a "hullámvasút" is megszűnik vagy ipari műemlékké lesz nyilvánítva?

https://youtu.be/wO-dCSWM-8c?t=177

Előzmény: LoviGabi (467973)
Zolas Creative Commons License 2021.06.07 -3 4 467981

Mondjuk 2015 -ig hogyan oldották meg ezeket a karbantartásokat? Vagy 150 évig nem nyúltak a Siemenshez, nem festették a váltóállító helyiségeket? Hagyjuk már... Ez így kényelmes,a fél országot meg lehet szopatni... Kit érdekel?!

Előzmény: _Nyuszi (467979)
Zolas Creative Commons License 2021.06.07 -1 1 467980

Összpontosítani kell az erőket. Dolgoztam sok több napos-hetes karbantartáson, ahol látszott az időhúzás. Mert hamarabb se lehet kész. Persze, a vége általában kapkodás lett.

Előzmény: LoviGabi (467977)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.06.07 -3 8 467979

És ha vannak más munkák is?

Déliben ilyenkor festették ki a tornyokat és tettek új linóleumot a régi, feljött helyett. Üzem közben ezt nem tudod.

Ugyancsak nem tudsz üzem közben mondjuk vonóvezeték-csatornát cserélni ott, mondjuk a fél állomásfejet megfogod vele és igazából az egyedüli megoldás a helyszínire átszerelés lenne. Vagy mondjuk olyan vizsgálatokat, ellenőrzéseket, amihez a biztosítóberendezés lényeges mechanikai részeit kell szétszedni, esetleg még javítani, cserélni is. Mondjuk pont azt a részét, amitől biztosítóberendezés a biztosítóberendezés (vágányúti vonalzók cseréje pl.)

Nem ismerem a pontos tartalmát a munkáknak, de pont az a cél ezekben a vágányzárakban, hogy olyan munkákat is meg tud csinálni az üzemeltető, amire egyébként a vonatforgalom mellett nem lenne lehetősége.

Előzmény: 1047 005-2 (467974)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.07 -2 1 467978

"nyilván lenne az a pénz,"

 

 

Van,ott vannak a tenderekben.

 

 

 

 

"találsz oda 'több brigád' -ot is. De honnan?"

 

 

Pld.:onnan,hogy az 1 éves munkát 1 év alatt végzik el,nem szűk 3 alatt.

Előzmény: LoviGabi (467977)
LoviGabi Creative Commons License 2021.06.07 -2 2 467977

Normális helyeken egy éjjel kicserélték egy váltót. Több brigád többet is...

Tegyük a 'több brigád'-onra a hangsúlyt... nyilván lenne az a pénz, amiért találsz oda 'több brigád' -ot is. De honnan?

Előzmény: Zolas (467975)
LoviGabi Creative Commons License 2021.06.07 -2 1 467976

Ezt mind meg lehetett volna csinálni a 2-vel ez előtti vágányzárnál.

Lehetséges, hogy akkor még nem volt elég forrás és/vagy kapacitás a kitérők legyártására? Ha jól tudom, ezek is gyöngyösi gyártmányok. Mennyibe is fájhat egy ilyen csoportkitérő per darab?

Előzmény: 1047 005-2 (467974)
Zolas Creative Commons License 2021.06.07 -2 4 467975

Normális helyeken egy éjjel kicserélték egy váltót. Több brigád többet is...

 

A tárolóvágányok állapota kritikán aluli. Szégyen.

Előzmény: LoviGabi (467973)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.07 -1 1 467974

Ezt mind meg lehetett volna csinálni a 2-vel ez előtti vágányzárnál.

Előzmény: LoviGabi (467973)
LoviGabi Creative Commons License 2021.06.07 -1 0 467973

Hoztak azóta néhány (nem is kevés) vadiúj kitérőcsoportot, amit most be lehet építeni, ahova kell. Laikusként elnézve néhány ottani váltó meg a tárolóvágányzatok "hullámvasút" állapotát, bőven van és még lesz mit cserélni ott...

 

Előzmény: K. Oszkár (467972)
K. Oszkár Creative Commons License 2021.06.07 -3 0 467972

És mi olyan halaszthatatlanul fontos a Nyugatiban, amit a múltkor nem tudtak megcsinálni?

Előzmény: _ZE (467968)
Zolas Creative Commons License 2021.06.07 -2 6 467971

Taknyolást akartál írni. Évek óta szórakozunk a lezárásokkal, de sok látszatja nincs. A két hónap alatt kicserélt vágány szakasz is inkább vicc. 

Előzmény: _ZE (467968)
D F T Creative Commons License 2021.06.07 -1 0 467970
Előzmény: VBL (467965)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.06 -1 2 467969

Majdnem. 1928.08.02-én adták át hivatalosan a vonalat, és 1929 májusában jelent meg a hirdetmény az átnevezésről. (Eredetileg még Ferencváros B elágazás - Kőbánya Vasgyárutcai összekötő vágány néven futott).

Előzmény: korpi41 (467964)
_ZE Creative Commons License 2021.06.06 -2 1 467968

Gondolom azért, mert akkor addig állna a Nyugati rendberakása...

Előzmény: K. Oszkár (467967)
K. Oszkár Creative Commons License 2021.06.06 -3 0 467967

Könyörgöm, miért nem lehetett ezzel megvárni az M3 felújítás végét?...

Előzmény: zjakabfi (467966)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467966
  • Z70-es jelzésű zónázó vonatok a ceglédi vonal Z50-es jelzésű zónázó vonataival összevonva közlekednek Z57-es jelzéssel új viszonylatként Szob–Rákosrendező–Cegléd és Szolnok között. Rákosrendezőn nincs lehetőség le- és felszállásra, a vonatok Budapesten belül Rákospalota-Újpesten, Zuglón, Kőbánya alsón, Kőbánya-Kispesten és Ferihegyen állnak meg.
  • A váci S70-es jelzésű személyvonatok a ceglédi S50-es jelzésű személyvonatokkal összevonva S57-es jelzéssel, Vác―Rákosrendező―Monor viszonylatban közlekednek. A vonatok Budapesten belül Rákospalota-Újpesten, Istvántelken, Rákosrendezőn, Zuglón, Kőbánya alsón, Kőbánya-Kispesten és Ferihegyen állnak meg.
  • reggeli időszakban a Szobról induló S70-es jelzésű személyvonatok összevontan közlekednek az S50-es jelzésű személyvonatokkal.

Kivételek:

  • Hétvégi napokon egyes S70-es jelzésű személyvonatok Rákosrendezőről indulnak és oda is érkeznek. A sűrítő és többlet vonatok Rákospalota-Újpestről indulnak és oda érkeznek: munkanapi közlekedési rend szerint közlekedő G70-es jelzésű gyorsított vonatok, a szombati, vasárnapi és ünnepnapi közlekedési rend szerint, turisztikai céllal közlekedő G70-es jelzésű gyorsított vonatok.
  • Néhány reggeli és esti személyvonat Rákosrendezőig, illetve Istvántelekig közlekedik és onnan indul.
  • Hétvégi napokon Kőbánya-Kispestről 1:41-kor, 2:41-kor és 3:41-kor indulnak S70-es vonatok Szobra, és Zugló megállóhelyen is megállnak.
  • A Szobról 4:30-kor induló S57-es jelzésű vonat naponta közlekedik.

 

Előzmény: VBL (467965)
VBL Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467965

Tisztelettel üdvözlöm a Fórumot !

 

Kérdezni szeretnék. Úgy tudom, a Nyugati pályaudvart felújítják. Ha Vácról Budapestre szeretnék utazni vasúton, mire számíthatok ? 

korpi41 Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467964

Vagyis amikor megépült a töltésen a kapcsolat, és ezáltal az állomás a megállóhely helyén, akkor kapott új nevet? Ekkor szedték fel a Szentlőrinc átrakót?

Előzmény: Komlósfecskés (467962)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467963

Szía,

köszönjük ezt az új információt!

Esetleg a kilométeres Ferencváros 0 – Kőbánya-Kispest 56 később a MÁV hozta létre.

 

Ezen a térképen Lőrinczi átrakodó is látható 1909-től és ezen a térképen 1895-től.

 

 

Van még egy kérdésem: Még ma is másképp írják az szolgálati helyek nevét (még az olyan hivatalos weboldalakon is, mint a VPE, újra és újra változik). Például helyes-e az Angyalföld  elágazás vagy az Angyalföldi elágazás? Ezeket a különbségeket nagyon gyakran olvassák, különösen a elágazások.

Előzmény: fantal (467948)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.06 -1 1 467962

1929-ben.

Előzmény: korpi41 (467961)
korpi41 Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467961

Tehát a szolgálati helyet mikor nevezeték át?

Előzmény: CsP50k (467956)
pallee Creative Commons License 2021.06.06 -1 2 467960

De milyen áron? És a páratlannál is elvertek mindent...

Előzmény: timetable (467947)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467959

És ha a ret-fék végre működött, akkor viszonylag hamar meg tudtak állni, a dezsőn az elég erős, emlékeim szerint több, mint 50 fék%. Mint egy sz.rabbul fékező tehervonat.

Előzmény: segélyvonókészülék (467958)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.06 -1 1 467958

A cikk szerint a mozdonyvezető az utasok közé ment, azt gyanítom, hogy a rugóerőtárolós-fék pneumatikus működtetőelemét használta (nem tudom, a cfr hogy számozza, sógornál az "5022-es" felén van a vezetőpultban, egy fura kilincs).

Az meg ilyenkor mindig a "másik" felén van.

 

Előzmény: koller andor (467946)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467957

Na, itt kéziféket ír, nem vészféket, amit nem talált.

Mondjuk azt kereshette is...

Előzmény: koller andor (467946)
CsP50k Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467956

Fordítva történt: ha szétnézel a kezdőponti végén Kőbánya-Kispestnek találsz egy Vasgyár utcát (az állpomástól északra, délre a Lehel utcában folytatódott). Itt volt egykor egy megállóhely ilyen néven, meg talán egy sorompó.

Előzmény: korpi41 (467955)
korpi41 Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467955

Igen, néztem azt is. Jó lenne 1850-től 20 évenkénti bontással a fentről.hu :-)

 

És mikor lett Kőbánya-Kispest a Vasgyár utca?

Előzmény: Divrotcé (467953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!