Keresés

Részletes keresés

Chemnitzer Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467963

Szía,

köszönjük ezt az új információt!

Esetleg a kilométeres Ferencváros 0 – Kőbánya-Kispest 56 később a MÁV hozta létre.

 

Ezen a térképen Lőrinczi átrakodó is látható 1909-től és ezen a térképen 1895-től.

 

 

Van még egy kérdésem: Még ma is másképp írják az szolgálati helyek nevét (még az olyan hivatalos weboldalakon is, mint a VPE, újra és újra változik). Például helyes-e az Angyalföld  elágazás vagy az Angyalföldi elágazás? Ezeket a különbségeket nagyon gyakran olvassák, különösen a elágazások.

Előzmény: fantal (467948)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.06 -1 1 467962

1929-ben.

Előzmény: korpi41 (467961)
korpi41 Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467961

Tehát a szolgálati helyet mikor nevezeték át?

Előzmény: CsP50k (467956)
pallee Creative Commons License 2021.06.06 -1 2 467960

De milyen áron? És a páratlannál is elvertek mindent...

Előzmény: timetable (467947)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467959

És ha a ret-fék végre működött, akkor viszonylag hamar meg tudtak állni, a dezsőn az elég erős, emlékeim szerint több, mint 50 fék%. Mint egy sz.rabbul fékező tehervonat.

Előzmény: segélyvonókészülék (467958)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.06 -1 1 467958

A cikk szerint a mozdonyvezető az utasok közé ment, azt gyanítom, hogy a rugóerőtárolós-fék pneumatikus működtetőelemét használta (nem tudom, a cfr hogy számozza, sógornál az "5022-es" felén van a vezetőpultban, egy fura kilincs).

Az meg ilyenkor mindig a "másik" felén van.

 

Előzmény: koller andor (467946)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467957

Na, itt kéziféket ír, nem vészféket, amit nem talált.

Mondjuk azt kereshette is...

Előzmény: koller andor (467946)
CsP50k Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467956

Fordítva történt: ha szétnézel a kezdőponti végén Kőbánya-Kispestnek találsz egy Vasgyár utcát (az állpomástól északra, délre a Lehel utcában folytatódott). Itt volt egykor egy megállóhely ilyen néven, meg talán egy sorompó.

Előzmény: korpi41 (467955)
korpi41 Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467955

Igen, néztem azt is. Jó lenne 1850-től 20 évenkénti bontással a fentről.hu :-)

 

És mikor lett Kőbánya-Kispest a Vasgyár utca?

Előzmény: Divrotcé (467953)
CsP50k Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467954

A személyvonati közlekedés végállomása és a szelvényezés szerinti kezdőpont aligha egyezett (bárhonnét is indultak anno a vonatok).

 

Magam is utána mértem hirtelen (a mai lehetséges végpontokat):

- Ferencváros: 5650 m
- Kőbánya-felső: 5000 m
- Józsefváros: 6000 m
- Keleti: 6800 m

 

Ezek szerint valóban Fradira jön ki az 56-os szelvényszám.

 

 

 

Előzmény: korpi41 (467952)
Divrotcé Creative Commons License 2021.06.06 -1 0 467953

Amire ma Kőbánya-Kispestként látunk az ugye Kőbánya, Vasgyár utca-ként látta meg a napvilágot, 1889-ben, amikor a 142-es épült, nem gondolom, hogy alkalmas volt "végállomásként" való üzemre. A fentről-hu-n találsz egyébként metró előtti fényképeket, azon látszik, hogy eléggé az elágzási funkciók dominálnak az állomáson.

 

Az a valami (erősen vágánykapcsolathiányos állomás), amiben a fentrol.hu-n lehet gyönyörködni, az 1928-ban a Ferencváros - Kőbánya Kispest összekötéshez épült, és a neve Kőbánya-Kispest lett.

Előzmény: korpi41 (467942)
korpi41 Creative Commons License 2021.06.05 -1 0 467952

Nézem, köszi.

 

Személyeskedést nyugodtan kivonhatod. Semmi támadó szándékom nem volt, kíváncsi voltam, hogy hol találtad az információt. Nem kell olyat belelátni, ami nincsen. Én sem akadok fel a nagybetűs alaposodra, annak ellenére, hogy nem gondolom, hogy alaposan elolvastad a hozzászólásomat, ezért ismét feltezsem a kérdést:

 

A vonal pontja alatt a 0 szelvényt érted? Mert ha igen, akkor továbbra sem értem, hogy hogyan lehetséges, jelenleg 56-osz szelvény van Kőbánya-Kispestnél.

Előzmény: fantal (467951)
fantal Creative Commons License 2021.06.05 -2 2 467951

A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada c. 3 kötetes munka 1. kötete, a fővárosi HÉV-ekkel és elővárosi vasutakkal foglalkozó fejezetek.

Nem, azt nem netes fórumozók írkálták össze, hanem közlekedéstörténészek levéltári adatok alapján.

 

"Még mindig tartom magam ahhoz, hogy Ferencvárostól (mármint a személy forgalmijától) megindult a szelvényezés,"

 

A hozzászólást ALAPOSAN olvasni nem ártana. Leírtam, hogy a vonal 0 pontja Kőbánya-Szentlőrincz átrakó volt (innentől kapta a vasúttársaság az engedélyt a saját pálya építésre), de a vonatok a Ferencvárosból indultak. 

 

Az arrogáns "Forrás?!" visszakérdezés helyett egy kicsit kulturáltabban ha lehetne...

 

 

Előzmény: korpi41 (467950)
korpi41 Creative Commons License 2021.06.05 -2 0 467950

"A Budapest-lajosmizsei HÉV 1889-ben a Kőbánya-Szentlőricz átrakodóról indult, ez volt a vonal 0 pontja."

 

Forrás? Ha ez valóban így volt, akkor mi magyarázza, hogy a jelenlegi Kőbánya-Kispest szelvényadata 56? Onnan biztosan nem 5,6 kilométerre van a "3-as metró Kőér utcai kocsiszínje".

 

Még mindig tartom magam ahhoz, hogy Ferencvárostól (mármint a személy forgalmijától) megindult a szelvényezés, ami először Kőbánya-Szentlőrinczig tartott, majd pár évvel később az onnan továbbépített 142-es ezen szelvényezést folytatta.

Előzmény: fantal (467948)
fantal Creative Commons License 2021.06.05 -1 0 467949

Fedvény: Kőbánya-Szentlőrincz

Előzmény: fantal (467948)
fantal Creative Commons License 2021.06.05 -1 0 467948

A Budapest-lajosmizsei HÉV 1889-ben a Kőbánya-Szentlőricz átrakodóról indult, ez volt a vonal 0 pontja.

Ez az állomás rég eltűnt, a helyén van a 3-as metró Kőér utcai kocsiszínje.

 

Mivel Kőbánya-Szentlőricz a Hízlaló trágyaártrakodó állomása volt, innen személyvonatot közlkedtetni nem lehetett, így 1889-ben a személyvonatok Ferencváros állomásról, 1890-ben a MÁV Központi Főpályaudvaráról (Keleti pu.), 1891-től pedig a Nyugatiból indultak.

Előzmény: korpi41 (467942)
timetable Creative Commons License 2021.06.05 -2 1 467947

A mai páros leért 1:47 alatt. :)

Előzmény: Vendégsín (467928)
koller andor Creative Commons License 2021.06.05 -1 0 467946
Előzmény: Fizolti (467940)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.06.04 -1 0 467945

Nem a vonatokra hivatkoztam, hanem arra, hogy a Hizlalón átmenő szakasz valójában a Lajosmizseig tartó vasútvonal részeként épült, és ezért a kilométereket így számolják.

Vagy biztos, hogy a vasútvonal valóban Kőbánya-Kispesten kezdődik, és hogy a folyamatos kilométer-allokációt (talán a MÁV később) egyszerűen így választották?

Előzmény: korpi41 (467942)
vjano Creative Commons License 2021.06.04 -1 0 467944

....ahogy nézem a járványügy marad....

 

Előzmény: sosiforda (467943)
sosiforda Creative Commons License 2021.06.04 -1 1 467943
korpi41 Creative Commons License 2021.06.04 -1 1 467942

Nem feltétlenül kell a vonalhoz tartozó vonatoknak a szelvényezés kezdetétől indulnia. Amire ma Kőbánya-Kispestként látunk az ugye Kőbánya, Vasgyár utca-ként látta meg a napvilágot, 1889-ben, amikor a 142-es épült, nem gondolom, hogy alkalmas volt "végállomásként" való üzemre. A fentről-hu-n találsz egyébként metró előtti fényképeket, azon látszik, hogy eléggé az elágzási funkciók dominálnak az állomáson.

Előzmény: Chemnitzer (467931)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.04 -1 0 467941

Nagyon köszi az infót.

Ez esetben sem merül fel a kimerült fék.

Előzmény: Fizolti (467940)
Fizolti Creative Commons License 2021.06.04 -1 1 467940

Golesti a másik Bukarest-Craiova vonalon, a 901-esen van, ami nincs villamosítva, az állomás Pitesti előtt van Bukarest felől. 

Pitesti környékén 900-as malaxák is járnak, de tudtommal csak Craiova, illetve esetenként Camplung/Curtea de Arges felé. Bukarest felé nagyrészt Desiróknak kéne járnia, amik egy része közvetlen egységeket továbbít a három kiágazó vonal felől és felé.  

 

- - - 

 

Amúgy arrafelé elég fura menetrend van, a vonatok egy része ütemesen indul kétóránként, reggel és délután óránként Bukarestből és Pitestiből, de ez az ütemesség Titu környékén eltűnik, a Bukarest-Titu szakaszt a vonatok azonos megállási renddel is más idő alatt teszik meg, a kettő között nem megálló vonatok egy része 42, egy része 63 perc alatt teszi meg a távolságot, illetve e közötti menetidők is vannak, ami a kétvágányú pályára tekintettel kicsit nehezen értelmezhető. Továbbá az IR-ek megállási rendje sem egységes. 

Előzmény: siófoki35 (467930)
haha 1970 Creative Commons License 2021.06.04 -2 0 467939

Én úgy hallottam hogy az önkormányzati határozatok hatályukat vesztették a kihirdett kormányrendelettel egyidőben!

Előzmény: 1047 005-2 (467938)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.04 -1 1 467938

A kormány határozattal előírt helyeken nem,az önkormányzatival kell.

Előzmény: ron89 (467936)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.04 -1 0 467937

Igen.

Előzmény: ron89 (467936)
ron89 Creative Commons License 2021.06.04 -1 0 467936

Ugye a peronokon már nem kell maszkot viselni, csak az állomásépületekben?

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.06.04 -1 0 467935

Már az 1903-as menetrendben is a Nyugati pályaudvar volt a kiindulás.

Előzmény: V63 022 (467934)
V63 022 Creative Commons License 2021.06.04 -1 0 467934

Nem tartom valószínűnek, hogy valaha is járt Kőbánya-Hízlalón keresztül személyvonat. A lajosmizsei vonal személyvonatai az 1932-es menetrend szerint a Nyugatiból indultak, ennél régebbi sajnos nekem nincs.

Előzmény: Chemnitzer (467931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!