Adott esetben a bontós ellátottságra gondoltam, de akkor érthetőbben kell fogalmaznom. Az oldalcímet köszönöm! A szivárgó tank javítható, vagy csakis csere a megoldás? Apropó, m62b35, nincs rajta vanos. Van bármi spéci amire figyelni kell ennél? Van tanácsod esetleg?
De nézem a következőt, 735i 1996-ból. M62B35. Meglátjuk. Olajfogyasztáson és hűtésen kívül más komoly probléma ezen motornál? Azt hiszem vanos még nincs rajta, illetve még a láncot olvastam hogy tud problémás lenni.
728e-t ajánlottam érte, ezt elfogadta. De egy másik fórumban a képek alapján 1000 eurót ér és azt tanácsolták hagyjam a fenébe... a figura 1,2m-ért hirdeti.
Megnéztem a 728-at... hátsó 2 ív hólyagos, a bal oldali eléggé, ajtók alja talán oké a műanyag alatt is, leszedtem, nekem még rendben van. Viszont az nem, hogy a állt a víz az ajtók aljánál a küszöbön. Csomagtartó alján hólyag, az is oké viszont ami nem oké, az a motor. Pöcc-röff, azzal nincs is gond, hanem: vanos folyik, szervo tartály folyik, csupa olaj a motor alsó takaró műanyaga, illetve valami eszement módon kattog járó motornál de ilyen ütemesen, ami szerintem hidrotőke lesz. Váltója nem tiptronic, hanem a régi 5 sebességes, vette a fokozatokat gond nélkül, cserébe elég jól felextrázott autó. Komfort ülés van benne, elég jó, de szerintem nem minden működik benne. Rostélyból olyan port fújt ki hogy csuda, klíma kompresszor vagy megy, vagy nem vagy csak nincs benne gáz. A középkonzol, klíma kapcsolói voltak furcsák mert ahogy benyomtam a gombot, mozdult vele az egész konzol... illetve a kijelző nem működött. Illetve a jobb elejéből fémes hang jött, de az eladó szerint nem a futómű. Ja, meg a jobb hátsó kerék körül van valami zaj, de nem jöttünk rá hogy csapágy lehet vagy valami más. Vanos tömítés és felújító készlet pl unix autótól vagy bárditól beszerezhető (nem csekkoltam még). Össze kell írnom kb mi mennyibe lenne, aztán meglátjuk hogy belevágok vagy sem. Kis navis, de ott valami érintkezési probléma lehet, mert ugyan van kijelző, de zizis. A lakatolás aggaszt egyelőre. Ja igen, 5W-40 olaj van benne de szerintem cserélni kellene meg lényegében minden folyadék rajta. Viszont képet nem tudok feltenni, mert túl nagy... úgy hogy azt ha nem bánod átküldeném az email címedre.
Kartertömítésnél is szeret megindulni, annak a cseréje viszont már nem kellemes.
Bizony ám, nálam lassan tócsa van a garázsban (azaz lenne, ha nem lenne alatta hullámpapír), mert azért a pár ezer Ft-os alkatrészért tudtommal kb az egész első futóművet le kell bontani, bölcsővel mindennel.
Viszont ez az egyedüli mód, ahol távozik az olaj a motorból, mert ugye enni azt nem eszi egy M52 kb sohasem :)
Elmentem kb 200 ezer km-t 5hp-18-as váltóval, nekem sose szivárgott. Nyilván olajcserénél lekerül a karter és új tömítéssel rakod össze. Filléres tétel és maga a folyamat is gyorsan megvan. m52 motor azért most már ennyi idősen bárhol folyhat. Kartertömítésnél is szeret megindulni, annak a cseréje viszont már nem kellemes.
I3- at rendes áram díjjal számolom, 37 ft kwh- val. Napelemből nem jut neki. Hiába van 10 mwh évente amit termel a napelem, a kocsi töltésre nem marad.
de azt (is) vedd figyelembe, hogy ott figyel a tetőn a napelemed. Nos, én úgy számolok ( mivel a 90%-os támogatásos, kamatmentes
hitelre szereltettem fel a rendszert), hogy onnantól kezdve, hogy termel a Nap, "ingyen" van az autózás. ( Nem tudom, a Te szaldód mit mutat az
áramszolgáltató felé)
Tudom, ez így nagyon "egyszerű", nyilván nem így van "közgazdaságilag", de olyan kicsi összegekről beszélünk, ami a havi költségvetésben kerekítési hiba.
Köszi szépen a tippet! Ezekben a lifetime olajokban egyébként nem hiszek, nem árt az ha időközönként cserélve van. Mennyire szeret pl szivárogni a tömítés akár váltónál, vagy difinél? Motornál úgy is látszik ha folyik a szelepfedél szerintem. Rohadás ismert. Elektromos gondokról nem tudok igazából, habár, egy közel youngtimer korú autóról van szó, tehát bármi. :-)
A motor és a váltó is kimegy a világból, meg vissza is jön. Nem láncbajos. A lifetime felirat ellenére érdemes a váltóban olajat cserélni. A váltón levő plakett alapján tudod beazonosítani a belevaló olajat a zf honlapján.
200- al adtam el, igazából csak vízpumpát, görgőket, szíjakat cseréltem. Akinek eladtam, ő 275e- rel adta nem rég, semmit nemcserélt, csak a kötelezőket.
pár nap múlva megnézek egy 728i-t. M52B28-as motorkódú - láncot kellene ezen is cserélni vagy ezek még dupla sorosak és bírják? Projekt autónak menne, másodiknak a mostani mögött, tehát nem minden napra, de nem is szobornak, tehát használva lesz -» terv 2-3 hét futás, 2-3 hét pihenő, de az is lehet hogy kevesebb. Mindenképpen benzinben gondolkodom.
Elméletileg strapabíró motor ahogy én tudom, vagyis amit olvastam róla a melegedést és az esetleges olajfogyasztást kivéve (bár ilyen idősen melyik nem csípi?). Nyilván vannak hibák, melyiknek nincs. Ez az 5HP18 (azt hiszem az van benne, mert tiptronic) sok baja tud lenni, vagy ezek még kimennek a világból a megfelelő törődés mellett? Olajat 60 ezrenként kellene benne cserélni? Futómű gondolom nem egy pofonegyszerű szerkezet. Mennyire szeretnek összerohadni a csavarok, vagy úgy kompletten? Ha nem gyári, akkor melyik minőségi utángyártott mehet bele, mik a tapasztalatok? Pl Meyle, Monroe, Febi? Ugyanúgy vonatkozik a kérdésem a motorra is, bár itt inkább szerelhetőségre gondolok. Gondolom időigényes, de hozzáférhető? Pl gyertya/trafó csere, vízpumpa csere? Első sorban magam szerelném amit tudok rajta, ahogy teszem a mostanival is - nem BMW az igaz. Apropó, mennyire passzol pl az ülés az e39-ből? Tehát ha netán komfort ülést szeretnék betenni, megoldható simán plug and play módszerrel, vagy ezt is programozni kell? Ja igen, az üzemanyag tank ha bibis, azt megbontás nélkül lehet észlelni? Bontott alkatrészek vannak a piacon? Megbízhatót tudtok ajánlani esetleg?
Nekem 20-as M-es kerekek voltak rajta hátul 355-ös gumikkal. 140-160- ig semmit nem éreztem hogy billegne, hangos lenne. Fölötte ritkán használtam, 230-nál nagyon kellett fogni már a kormány, 1x mentem ennyivel.
Egy történetet akarok megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el. Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás). Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.
Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem. Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak
Hogy csak néhány dolgot említsek. Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember, de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt. Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje... Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/