Nekem 20-as M-es kerekek voltak rajta hátul 355-ös gumikkal. 140-160- ig semmit nem éreztem hogy billegne, hangos lenne. Fölötte ritkán használtam, 230-nál nagyon kellett fogni már a kormány, 1x mentem ennyivel.
Egy történetet akarok megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el. Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás). Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.
Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem. Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak
Hogy csak néhány dolgot említsek. Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember, de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt. Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje... Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/
Nekem - a pillanatnyi élethelyzetemben - éppen kiváló a 24 kWh-s Leaf, de akármikor adódhat úgy, hogy egy 1,6 dízelbe kell átüljek.
( Bár egy GL 450 CDI-be jobb lenne, de olyan élethelyztetbe kerülésem igen valószínűtlen)
:-))))
Komolyra fordítva: nem feltétlen vagyok róla meggyőződve, hogy jó az irány.
Mindenki errefelé megy, de csak azért nem eszünk tehénszart, mert ezermilliárd légy nem tévedhet - szóval ( amellett, hogy használom jól meghatározható körülmények között) várjuk ki a végét - ha megérjük egyáltalán.
Annak idején mikor bejöttek ezek a N-es motorok még a szervizekben sem vették komolyan, hogy itt bizonyos intervallum után újra kell rakni a motort. Az is biztos, hogy a hőterhelés nagyobb ellenségük ezeknek mint a Km futás. Ez már rengetegszer bizonyított. Pár évenként újra össze kell rakni őket, mindenhova új tömítés, új vezérlés, ez ilyen ráköltős motor, mármint bármelyik N-es széria. Így tervezték, csak nem árulták el a fogyasztónak, aki meg gondolta, hogy ez már csak jobb lehet. Hát nem, belekerült ez is mint mindegyik márka a hajtsunk a szervizköltségekre, ha menni akar akkor fizet a tulaj. :)
egy 2001-es V70 Volvóhoz, 5-ös manuál, a 2.5 TDi Audi motoros. A motor az, aminek sose lesz baja.
Ez a rohadék marketing ( vegyél újat, jobbat, szebbet 100k km-enként, és kell is, hogy vegyél, mert csak olyat gyártunk, ami ennyit bír ki), ez a rohadék környezetvédelem ( jajj szegény bébifókák, meg tarajosfarkú zöldamőbák, amiket pont a szgk kibocsátás visszafogása fog megmenteni, nem a tengerhajózás, a szénerőművek, stb, stb, stb kibocsátásának a visszafogása), ez a rohadék kényelem ( már mindenki autóba ül, mert a kamerák, az automatizáció, meg a hárombetűs buziságok "megoldják" helyette az utat, aztán az első másfél sávos körforgalomban les, mint pocok a lisztben), szóval rohadt rossz irányba vitte el a gépjárművek gyártását az elmúlt 20-25 év...
Mindegy, senkit nem érdekelnek a hozzám hasonló vén kecsegék sirámai..
Az a baj, hogy ez a vezetőív elhasználódás nincs futásteljesítményhez kötve. Nincs az, mint korábban, hogy pl. 60e km után kötelező szíjcsere.
Ez a morzsálódó vezetőív egészen biztosan ismert hiba volt a BMW-nél már azelőtt, hogy széria gyártásba ment volna ez a motor. Rengeteg élettartam tesztet futtatnak padon.
És mégse került be egy kötelező vezérléscsere mondjuk 150e km-nél, amikor talán még nem indult el a motor totális halálát okozó láncreakció.
Ezért mondom én, hogy a BMW egy nagy rakás szarrá vált, és iszonyatos pénzeket hagynak náluk az emberek alkatrészre, szervizre, márkaszeretetből, amit én mostanra egyáltalán nem értek meg vagy érzek át, sőt.
Nem, csak mindenből gyárit, ez azért tudja felfelé szorozni az árat. :) Olyan köteg gyári alkatrész számla van, hogy én is kiakadtam mikor a feleségem mutogatta, hogy ez mind ezé?! :O :D Mindenből gyári, viszont így nem enged pl a szelepfedél tömítés két hónap múlva, hosszú távon megtérül a gyári. Visszatérve az N-es motorkódos 45i-hez, ott még jobban érvényesül a gyári alkatrész előnye. Oda a Nikasilhoz írnék még egy szösszenetet. Legtöbb kopását az okozza, hogy a némileg megnyúlt lánc a feszítő aljáról letöri a műanyag ívet amin futna a lánc, ehhez nyilván az évek során kapott hőterhelés is hozzájárul. A feszítő még nem teljesen műanyagból van így a lánc darálja az öntvényt a letört műanyag darabka helyén bizonyos fordulatokon, későbbi N-es motoroknál teli műanyag a feszítő. Ez a fémpor ami szabad szemmel is igen jól kivehető az olajban, ez szépen megpucolja mondjuk épp a henger falát. :) Ezt én nem az autó hibájának róvom fel, hanem a felhasználónak. Nyilván egy régi vágású 30d stabilabb, de 2006-2007-től már azok sem egészen azok. Megint jöhet az,hogy régen minden jobb volt. :D (Egyébként mikor nekünk meglett a faceliftesített 45i, én is azt mondtam az asszonykámnak akinek ez annyira kellett, ha megáll ott fog megr..., de ez már elég régen volt, meg belekerült 50-60 ezer körül. Ha most menne tönkre szívesen fordítanék rá, mert megérdemli, én így ítélem meg. )