Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72167

Én meg vettem egy i3-at. Állítólag ez a jövő:)

Előzmény: kiss_atti (72163)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72166

Annak idején mikor bejöttek ezek a N-es motorok még a szervizekben sem vették komolyan, hogy itt bizonyos intervallum után újra kell rakni a motort. Az is biztos, hogy a hőterhelés nagyobb ellenségük ezeknek mint a Km futás. Ez már rengetegszer bizonyított. Pár évenként újra össze kell rakni őket, mindenhova új tömítés, új vezérlés, ez ilyen ráköltős motor, mármint bármelyik N-es széria. Így tervezték, csak nem árulták el a fogyasztónak, aki meg gondolta, hogy ez már csak jobb lehet. Hát nem, belekerült ez is mint mindegyik márka a hajtsunk a szervizköltségekre, ha menni akar akkor fizet a tulaj. :)

Előzmény: Rumcice (72159)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72165

:-)

Előzmény: BMW-GMBH (72164)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72164

Előzmény: kiss_atti (72163)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.04 0 1 72163

Most jutottam hozzá - fillérekért -

 

egy 2001-es V70 Volvóhoz, 5-ös manuál, a 2.5 TDi Audi motoros. A motor az, aminek sose lesz baja.

 

Ez a rohadék marketing ( vegyél újat, jobbat, szebbet 100k km-enként, és kell is, hogy vegyél, mert csak olyat gyártunk, ami ennyit bír ki), ez a rohadék környezetvédelem ( jajj szegény bébifókák, meg tarajosfarkú zöldamőbák, amiket pont a szgk kibocsátás visszafogása fog megmenteni, nem a tengerhajózás, a szénerőművek, stb, stb, stb  kibocsátásának a visszafogása), ez a rohadék kényelem ( már mindenki autóba ül, mert a kamerák, az automatizáció,  meg a hárombetűs buziságok "megoldják" helyette az utat, aztán az első másfél sávos körforgalomban les, mint pocok a lisztben), szóval rohadt rossz irányba vitte el a gépjárművek gyártását az elmúlt 20-25 év...

 

Mindegy, senkit nem érdekelnek a hozzám hasonló vén kecsegék sirámai..

:-(

Előzmény: BMW-GMBH (72162)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72162

3 éve eladtam az e70-em. 200000ekm volt benne nem akartam láncot cserélni.

 

vettem egy 7 éves Ml 350cdi-t, 161000e km- rel.

indítás után zörgött a lánc. Cserélni kellett, a lánc vezető 4 helyen volt el repedve, hiányzott belőle egy 3 mm- es darab.

Pont olyan mind minden a mai világban.

 

1 éve vettem egy lánc hibás f11 20d- t újra lett építve, sok pénzért, de most 150ezret tuti el megy.

Előzmény: Rumcice (72159)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72161

Igaz.

Neked egy nagynyomású szivattyú szimering hibád volt. Az is kurva ritka hiba amúgy.

Előzmény: kiss_atti (72156)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.04 0 0 72160

pár 30d át ment rajtam, párat ismerek az ismerősi körömben, ez 100-as tétel.

egy 30d motort nem kellett meg bontani hiba miatt.

 

10-15 45i motor is a látókörben volt annó, mind hibás volt. Bmw nek ezek nem sikerültek, pont ugyan úgy mint a 4 hengeres 16v motorok.

 

 

Előzmény: Schnitzer 525 (72157)
Rumcice Creative Commons License 2021.02.03 0 0 72159

Az a baj, hogy ez a vezetőív elhasználódás nincs futásteljesítményhez kötve. Nincs az, mint korábban, hogy pl. 60e km után kötelező szíjcsere.

 

Ez a morzsálódó vezetőív egészen biztosan ismert hiba volt a BMW-nél már azelőtt, hogy széria gyártásba ment volna ez a motor. Rengeteg élettartam tesztet futtatnak padon.

 

És mégse került be egy kötelező vezérléscsere mondjuk 150e km-nél, amikor talán még nem indult el a motor totális halálát okozó láncreakció.

 

Ezért mondom én, hogy a BMW egy nagy rakás szarrá vált, és iszonyatos pénzeket hagynak náluk az emberek alkatrészre, szervizre, márkaszeretetből, amit én mostanra egyáltalán nem értek meg vagy érzek át, sőt.

Előzmény: Schnitzer 525 (72157)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.03 0 0 72158

Megint jöhet az,hogy régen minden jobb volt. :D

---

 

Régen minden SOKKAL jobb volt... :-))))

( Nem beszélve arról, hogy a sok, rohadék hárombetűs buziság tönkreteszi a vezetést, és felesleges hibaforrás a 99%-uk)

Előzmény: Schnitzer 525 (72157)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 72157

Nem, csak mindenből gyárit, ez azért tudja felfelé szorozni az árat. :) Olyan köteg gyári alkatrész számla van, hogy én is kiakadtam mikor a feleségem mutogatta, hogy ez mind ezé?! :O :D Mindenből gyári, viszont így nem enged pl a szelepfedél tömítés két hónap múlva, hosszú távon megtérül a gyári. Visszatérve az N-es motorkódos 45i-hez, ott még jobban érvényesül a gyári alkatrész előnye. Oda a Nikasilhoz írnék még egy szösszenetet. Legtöbb kopását az okozza, hogy a némileg megnyúlt lánc a feszítő aljáról letöri a műanyag ívet amin futna a lánc, ehhez nyilván az évek során kapott hőterhelés is hozzájárul. A feszítő még nem teljesen műanyagból van így a lánc darálja az öntvényt a letört műanyag darabka helyén bizonyos fordulatokon, későbbi N-es motoroknál teli műanyag a feszítő. Ez a fémpor ami szabad szemmel is igen jól kivehető az olajban, ez szépen megpucolja mondjuk épp a henger falát. :) Ezt én nem az autó hibájának róvom fel, hanem a felhasználónak. Nyilván egy régi vágású 30d stabilabb, de 2006-2007-től már azok sem egészen azok. Megint jöhet az,hogy régen minden jobb volt. :D  (Egyébként mikor nekünk meglett a faceliftesített 45i, én is azt mondtam az asszonykámnak akinek ez annyira kellett, ha megáll ott fog megr..., de ez már elég régen volt, meg belekerült 50-60 ezer körül. Ha most menne tönkre szívesen fordítanék rá, mert megérdemli, én így ítélem meg. )

Előzmény: BMW-GMBH (72155)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.03 0 0 72156

Ez nem így van,

 

mert 442k km-rel adtam el a 30D-t, az Excelem szerint összesen 8k HUF-ot költöttem a motorral kapcsolatos

javításra, de az is közvetett költség volt valami porlasztó-jeladó vezeték  javítítása miatt. Magára  a motorra 

semmit nem költöttünk.

Előzmény: BMW-GMBH (72154)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.02 0 0 72155

Új blokkot is vettél? :)

Előzmény: Schnitzer 525 (72137)
BMW-GMBH Creative Commons License 2021.02.02 0 0 72154

Mi is költöttünk autóra, de ehhez képest semmit:)

Előzmény: kiss_atti (72140)
sixpack525i Creative Commons License 2021.02.02 0 0 72153

Nem tudom, hogy jobb-e. Ez, ami nálam van, jó. És nem egy széltől óvott példány. Az órája is rengeteget mutat. 

Előzmény: Rumcice (72148)
Rumcice Creative Commons License 2021.02.02 0 0 72152

Az E65 facelift 50i jobb lett?

Előzmény: Schnitzer 525 (72149)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.02 0 0 72151

Hajrá.

 

Én azért tízből tízszer vennék 30D-t ( 235  LE-ig) a 45i helyett, de nem vagyunk egyformák.

Előzmény: Schnitzer 525 (72149)
Gommer01 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 72150

na végre! egyetértek!

Előzmény: Schnitzer 525 (72149)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 72149

:D :D Vicc... :D De hát akkor a 30d is egy rakás s..., arra is annyit költesz amennyit akarsz. :D 

Nem kell 5-8 ezrenként, de 10-nél ajánlatos lenne nem? Te 30-anként cseréled ahogy ezt megadták, ha nem akkor miért nem, talán vigyázni szeretnél rá?

Nos ne BMW-s példát vegyünk hanem általánost. Valamikor volt a totalcaron egy kérdés feltétele amit meg is válaszolt az autodoki. A kérdés úgy alakult, hogy az emberkének talán itthon is meg amcsiban is azonos priusa volt. Az olajcsere periódus volt a lényeg, hogy itthon 25 alatt rá sem néznek amcsiban meg 8000 km-nek megfelelő volt benne és már sürgette a cserére a szerviz, mert ott lehet nem csak 3 évig kell megmaradnia? :) Biztos meglehet találni, keresd majd meg. Érdekes egyébként, hogy pár megfordult már ebből a "hírhedt szar" motorból, de eddig egynek kopott le okkal a fala. Na, az akkor kap egy hüvelyt na mi lessz akkor? 478.000Km- volt az órájában mikor be lett gázosítva.... Közben olvasom még itt Sándor lévén, hogy a bontott motor nem kell senkinek, pedig számtalan rétinéger pusztítja lefele ezeket. Na, én azért számon tartom, hogy van egy jó motor ha szükség lenne rá. :) Szerintem egyszerűen csak üzemórás motorok ezek tervezett karbantartással amit előszeretettel elmulasztanak. Pár évenként ki, összes tömítést cserélni, meg amiket kell, trafókat hiába nem rossz éppen.

Előzmény: kiss_atti (72146)
Rumcice Creative Commons License 2021.02.01 0 0 72148

Szerintem azért, mert "köztudott", hogy mind szar, és senki nem akar érte pénzt adni.

 

Továbbá annyira lecsúszott autó már egy 20 éves facelift előtti 745i, hogy aki ilyet akar, és van pénze, felújítja, akinek meg nincs pénze, az önti bele tovább az olajat.

 

A faceliftes E65 V8 motorja jobban sikerült már? Mert azok az autók legalább szépek.

Előzmény: sixpack525i (72147)
sixpack525i Creative Commons License 2021.02.01 0 0 72147

Vettünk egy ilyen dögöt (2002 745i) bontásra, mert azt mondták szar ezekben a motor és rögtön elviszik.

 

Na most itt van ebben egy hibátlan, kipróbálható hajtáslánc és még csak fel se hívnak rá :(

Előzmény: Schnitzer 525 (72145)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.01 0 0 72146

Az "egyéb szakmában dolgozók"

 

is megtanulhattak olvasni. Ha mindenhol azt olvassák a 45i-ről, hogy egy határ szar, akkor hajlamosak elkezdeni hinni benne.

Hitüket nem gyengíti, amikor azt olvassák egy marginális látogatottságú indexes fórumon, hogy egy tulaj eddig 2,3 Mio-t locsolt 

a motor felújítására, és mindig mindig nem tud odébb állni.

 

Hitüket az sem gyengíti, amikor azt olvassák egy közismert gurutól, hogy itt bizony nem 10-12-15k km-ként kell(ett volna) olajat cserélni,

hanem 5-8k km elteltével. Innentől már csak egy lépés az, hogy ez a motor egy egészen kiváló terméke a marketing alapú kapitalizmusnak,

csak igyekezzünk vele 20-22 fokban, minimum 800-900 km-t egyben megtenni, max. 110-130-as tempóval, majd az utazás után látogassuk meg a szervizt,

és cseréltessünk motorolajat, minden harmadik utunk utánk pedig váltóolajat is.

 

Szóval semmi szükség a szerecsen mosdatására. Ami szar, az szar még akkor is, ha a fetisizált gyártó követte el.

Előzmény: Schnitzer 525 (72145)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 72145

Köztudottan nem acélos motor? Miket nem tudnak az egyéb szakmákban dolgozók,! :D :D Szerintem márkától, típustól függetlenül az olajcsere periódus tesz tönkre mindent. Nekem pl. 8.000Km volt eddig a leghosszabb intervallum, de meg lehet kamerázni a hengert. Na meg a nem foglalkozunk vele ha a benzin csak mossa a hengert. :) Egyébként meg Meglehet hüvelyezni, aztán M60 dugókat bele. :) Nem kell kidobni mindent egyből. :)

Előzmény: kiss_atti (72140)
Gommer01 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 72144

Nem vagyok ideges :)

 

Sokan kérdezték már hogy noooormááális??? :D

Azért mégiscsak egy 7es bmw na. 

Nem iszok, nem cigizek, nem drogozok, inkább erre költöm. Persze ha egy 50ezres szuzukiról lenne szó, már repült volna...  :D

Előzmény: kiss_atti (72143)
kiss_atti Creative Commons License 2021.01.31 0 0 72143

Nyugi,

 

nulla bántó szándék volt a kérdésemben. Tényleg "csak" érdekelt.

Előzmény: Gommer01 (72142)
Gommer01 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 72142

Miért baj az, ha valaki normálisan megcsináltatja az autóját, nem pedig eldobja ha már költeni kell rá? Soha nem értettem ezt.
Amúgy nem családi örökség, meg semmi hasonló. Megtetszett--->megvettem. ennyi és nem több

Előzmény: kiss_atti (72140)
Gommer01 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 72141

nincs hibakód az említett kettőn kívül :)

Előzmény: Schnitzer 525 (72139)
kiss_atti Creative Commons License 2021.01.31 0 0 72140

Olvasom, amit írsz :

 

mi visz rá embert, hogy ez köztudottan nem acélos motorra ( autóra) ennyit költsön? Valami családi örökség/ereklye, amit nem szabad elengedni?

Előzmény: Gommer01 (72138)
Schnitzer 525 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 72139

Szuper... Szinte már csak a hibakódok választanak el az állapotoktól. Neked van, nekem nincs. :D :D

Előzmény: Gommer01 (72138)
Gommer01 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 72138

Na az se rossz :D

 

még annyi, hogy én koppra felújíttattam az önindítót, generátort, kapott vadi új klímakompresszort, klímahűtőt, meg a váltó és motor olajhűtője is vadi új. Most a napokban ki lett cserélve az utastér ventillátor, meg levetettem a váltó szeleptömbjét, az is fel lesz újítva, szelepek vadi újra cserélve. Persze új olaj +szűrő a váltóba. Ja, a váltóban a wandler is fel lett újítva.

Előzmény: Schnitzer 525 (72137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!