Annak idején mikor bejöttek ezek a N-es motorok még a szervizekben sem vették komolyan, hogy itt bizonyos intervallum után újra kell rakni a motort. Az is biztos, hogy a hőterhelés nagyobb ellenségük ezeknek mint a Km futás. Ez már rengetegszer bizonyított. Pár évenként újra össze kell rakni őket, mindenhova új tömítés, új vezérlés, ez ilyen ráköltős motor, mármint bármelyik N-es széria. Így tervezték, csak nem árulták el a fogyasztónak, aki meg gondolta, hogy ez már csak jobb lehet. Hát nem, belekerült ez is mint mindegyik márka a hajtsunk a szervizköltségekre, ha menni akar akkor fizet a tulaj. :)
egy 2001-es V70 Volvóhoz, 5-ös manuál, a 2.5 TDi Audi motoros. A motor az, aminek sose lesz baja.
Ez a rohadék marketing ( vegyél újat, jobbat, szebbet 100k km-enként, és kell is, hogy vegyél, mert csak olyat gyártunk, ami ennyit bír ki), ez a rohadék környezetvédelem ( jajj szegény bébifókák, meg tarajosfarkú zöldamőbák, amiket pont a szgk kibocsátás visszafogása fog megmenteni, nem a tengerhajózás, a szénerőművek, stb, stb, stb kibocsátásának a visszafogása), ez a rohadék kényelem ( már mindenki autóba ül, mert a kamerák, az automatizáció, meg a hárombetűs buziságok "megoldják" helyette az utat, aztán az első másfél sávos körforgalomban les, mint pocok a lisztben), szóval rohadt rossz irányba vitte el a gépjárművek gyártását az elmúlt 20-25 év...
Mindegy, senkit nem érdekelnek a hozzám hasonló vén kecsegék sirámai..
Az a baj, hogy ez a vezetőív elhasználódás nincs futásteljesítményhez kötve. Nincs az, mint korábban, hogy pl. 60e km után kötelező szíjcsere.
Ez a morzsálódó vezetőív egészen biztosan ismert hiba volt a BMW-nél már azelőtt, hogy széria gyártásba ment volna ez a motor. Rengeteg élettartam tesztet futtatnak padon.
És mégse került be egy kötelező vezérléscsere mondjuk 150e km-nél, amikor talán még nem indult el a motor totális halálát okozó láncreakció.
Ezért mondom én, hogy a BMW egy nagy rakás szarrá vált, és iszonyatos pénzeket hagynak náluk az emberek alkatrészre, szervizre, márkaszeretetből, amit én mostanra egyáltalán nem értek meg vagy érzek át, sőt.
Nem, csak mindenből gyárit, ez azért tudja felfelé szorozni az árat. :) Olyan köteg gyári alkatrész számla van, hogy én is kiakadtam mikor a feleségem mutogatta, hogy ez mind ezé?! :O :D Mindenből gyári, viszont így nem enged pl a szelepfedél tömítés két hónap múlva, hosszú távon megtérül a gyári. Visszatérve az N-es motorkódos 45i-hez, ott még jobban érvényesül a gyári alkatrész előnye. Oda a Nikasilhoz írnék még egy szösszenetet. Legtöbb kopását az okozza, hogy a némileg megnyúlt lánc a feszítő aljáról letöri a műanyag ívet amin futna a lánc, ehhez nyilván az évek során kapott hőterhelés is hozzájárul. A feszítő még nem teljesen műanyagból van így a lánc darálja az öntvényt a letört műanyag darabka helyén bizonyos fordulatokon, későbbi N-es motoroknál teli műanyag a feszítő. Ez a fémpor ami szabad szemmel is igen jól kivehető az olajban, ez szépen megpucolja mondjuk épp a henger falát. :) Ezt én nem az autó hibájának róvom fel, hanem a felhasználónak. Nyilván egy régi vágású 30d stabilabb, de 2006-2007-től már azok sem egészen azok. Megint jöhet az,hogy régen minden jobb volt. :D (Egyébként mikor nekünk meglett a faceliftesített 45i, én is azt mondtam az asszonykámnak akinek ez annyira kellett, ha megáll ott fog megr..., de ez már elég régen volt, meg belekerült 50-60 ezer körül. Ha most menne tönkre szívesen fordítanék rá, mert megérdemli, én így ítélem meg. )
:D :D Vicc... :D De hát akkor a 30d is egy rakás s..., arra is annyit költesz amennyit akarsz. :D
Nem kell 5-8 ezrenként, de 10-nél ajánlatos lenne nem? Te 30-anként cseréled ahogy ezt megadták, ha nem akkor miért nem, talán vigyázni szeretnél rá?
Nos ne BMW-s példát vegyünk hanem általánost. Valamikor volt a totalcaron egy kérdés feltétele amit meg is válaszolt az autodoki. A kérdés úgy alakult, hogy az emberkének talán itthon is meg amcsiban is azonos priusa volt. Az olajcsere periódus volt a lényeg, hogy itthon 25 alatt rá sem néznek amcsiban meg 8000 km-nek megfelelő volt benne és már sürgette a cserére a szerviz, mert ott lehet nem csak 3 évig kell megmaradnia? :) Biztos meglehet találni, keresd majd meg. Érdekes egyébként, hogy pár megfordult már ebből a "hírhedt szar" motorból, de eddig egynek kopott le okkal a fala. Na, az akkor kap egy hüvelyt na mi lessz akkor? 478.000Km- volt az órájában mikor be lett gázosítva.... Közben olvasom még itt Sándor lévén, hogy a bontott motor nem kell senkinek, pedig számtalan rétinéger pusztítja lefele ezeket. Na, én azért számon tartom, hogy van egy jó motor ha szükség lenne rá. :) Szerintem egyszerűen csak üzemórás motorok ezek tervezett karbantartással amit előszeretettel elmulasztanak. Pár évenként ki, összes tömítést cserélni, meg amiket kell, trafókat hiába nem rossz éppen.
Szerintem azért, mert "köztudott", hogy mind szar, és senki nem akar érte pénzt adni.
Továbbá annyira lecsúszott autó már egy 20 éves facelift előtti 745i, hogy aki ilyet akar, és van pénze, felújítja, akinek meg nincs pénze, az önti bele tovább az olajat.
A faceliftes E65 V8 motorja jobban sikerült már? Mert azok az autók legalább szépek.
Köztudottan nem acélos motor? Miket nem tudnak az egyéb szakmákban dolgozók,! :D :D Szerintem márkától, típustól függetlenül az olajcsere periódus tesz tönkre mindent. Nekem pl. 8.000Km volt eddig a leghosszabb intervallum, de meg lehet kamerázni a hengert. Na meg a nem foglalkozunk vele ha a benzin csak mossa a hengert. :) Egyébként meg Meglehet hüvelyezni, aztán M60 dugókat bele. :) Nem kell kidobni mindent egyből. :)
Miért baj az, ha valaki normálisan megcsináltatja az autóját, nem pedig eldobja ha már költeni kell rá? Soha nem értettem ezt. Amúgy nem családi örökség, meg semmi hasonló. Megtetszett--->megvettem. ennyi és nem több
még annyi, hogy én koppra felújíttattam az önindítót, generátort, kapott vadi új klímakompresszort, klímahűtőt, meg a váltó és motor olajhűtője is vadi új. Most a napokban ki lett cserélve az utastér ventillátor, meg levetettem a váltó szeleptömbjét, az is fel lesz újítva, szelepek vadi újra cserélve. Persze új olaj +szűrő a váltóba. Ja, a váltóban a wandler is fel lett újítva.