adott gy 1.6-os benzines, 9 éves opel zafira B típusú gépjármű.
A probléma az, hogy csak úgy a semmiből, minden féle hiba üzenet nélkül a klíma (digitális klíma) egyszerűen nem működik. Ezt úgy kell érteni, hogy nem a klímagázzal történt valami, és nem képes hideglevegőt befújni, hanem maga a szellőző rendszer egyáltalán nem műkdik, tehát bekapcsoláskor egészen pontosan nulla levegő jön be az autóba, teljesen mindegy milyen hőmérsékleten ill. fokozaton szeretném azt használni. Tehát a szelőztetés egyáltalán nem működik, ebből gondolom, hogy a hűtőventillátor körül lehet a hiba. Bekapcsoláskor a fedélzeti computer visszajelzi a beállított hőmérsékletet és fokozatot, de nem működik. Biztosítékok átnézve és (elvileg) nincs bajuk. Mi lehet a gond? Volt már valakinek hasonló tapasztalata? Hűtőventilátor probléma, vagy biztosíték? vagy a motortól nem kap áramot? Valakinek tippje esetleg?
Üdv mindenkinek ! 1,9 b zafira 2005 kiadás. Nem kapcsol a ventillátor , a motorvezérlő nem kapcsolja állítólag. Van megoldás a számítógép cseréjén kívül is? Illetve mennyiben fájhat a cseréje, feltelepítéssel együtt? Netán van e valakinek pont eladó? Előre is köszönöm.
Zafira C (2018) autómba szeretnék - gyári - tolatókamerát szerelni. Milyen alkatrészek szükségesek ehhez? Vajon ki van eleve építve a vezetékezés (a navigáció miatt), és elég a kamerát (13412487) és a kameraházat (13390037) beszerezni/beszerelni?
Amikor villog az izzítás jelző, akkor menni kell vele ameddig villog. Lehetőleg 2000-es vagy afeletti fordulaton tartsd a motort. Az 1.7 motorok DPF regenerálása más mint az 1.9-nek. Gyakrabban regenerál (akár 3-400 km-enként is) cserébe kisebb az eltömődés veszélye.
Ha netán nullázzák szoftveresen a DPF-et (tehát az mondják a motorvezérlőnek, hogy ki lett cserélve a DPF), akkor az első 1000 km-en sokszor fog regenerálni. Ha a DPF működése helyreáll és érdekel pár élő adat róla, akkor keress meg (erről van szó: https://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/ ).
Az autónak az egész eloeletet ismerem, apumék céges autója volt. Biztos benne van a reszecskeszuro, mivel csak márka szervizben járt az auto. Az autó amúgy nem tilt, jól megy, csak az izuitas villogasa, és a fogyasztás utal valami gondra. Hétfő után elvileg többet fogok tudni, majd megorom mi volt a gond.
Az izzítás azért villog mert nem tudta befejezni az égetést, esetleg meg kéne próbálni újként beállítani. Nem tudom így vetted e az autót. Esetleg kivan dobva a részecske szűrő csak nincs szoftveresen kiütve. Az autó nem tilt? Jól megy?
Vettem egy 2014-es B zafirát, 1.7 cdti motorral (125le)
Olyan gondom lenne, hogy a regenerálást a részecskeszűrő nem tudja be fejezni, illetve, a végéhez közelítve újra indítja.
Voltam hibakód olvasáson bosch szervízben, ott kényszer regenerálták is, de a program végéhez érve mindíg újra kezdi. A diagnosztika szerint jó a részecske szűrő, a nyomás értékek is jók, de mindíg újra indítja.
Fogyasztásom extra sz.r, 12,5 liter. Azt vettem még észre, hogy amíg hideg a motornálm, az alapjárati fogyasztásom, olyan 0,5-0,6 liter. Majd be melegedve, elkezd ugye regenarálni, amit onnan gondolok, hogy a normálishoz képest jelentősen megugrik a fogyasztás, pl alapjáraton 3-3,5 lterre. Ilyenkor, ha le állítom az autót akkor megint jó a fogyasztás. Autóztam vele majdnem 400 km-t autópályán (M5), füst is volt hátul, mikor felment a fogyasztás. Visszajelző lámpa, csak az izzítás villog.
Első kérdésedre: CD30MP3, CD70NAVI rádiók cd lejátszója kezeli az MP3 fájlokat.
Bluetooth cucc: kizárólag AUX-os rádióhoz lehet használni, némi átalakítással (ugyanis az Opel rádió csatlakozóba utólag nem tehető be másik csatlakozó, hanem a megfelelő pinekre kell kötni). Nem ezt, hanem egy hasonló aliexpress-es szerkezetet használok. Teljesen rendben van az átvitel, a hangminőség megfelelő, a telefon kezeli egyszerre ezt és a kihangosítót is. Bár sok hetet kell rá várni, cserébe kb.: 4000 Ft volt.
Üdv Urak ! Meggajdult a levegő-irányváltó a 2006-os Zafimban . Nem hajlandó átállítani a befúvás irányát , jelenleg középre és a lábhoz fúj , nem reagál a kapcsoló fordításra . Hogy kezdjem a javítást , őtletet kérnék . Köszönöm , karcsi .
Ha a gyári rádió van benne, akkor a SETTINGS gombbal éred el a beállításokat (bár akkor lenne BC gomb is). A Langue menüelemben már ki tudod választani az angolt vagy németet.
Motorvezérlőben lévő hibakódot pedálteszttel tudsz kiolvasni, közel az összes vezérlőből pedig egy ELM327 eszköz és Torque alkalmazás segítségével. Ennél többet opcom-mal lehet, de ezzel akár indíthatatlanná is tudod tenni az autót (funkció hibás alkalmazása esetén). Első körben az ELM327-et javaslom.
Zafira B tulajdonos lettem, és lenne egy-két kérdésem. A komputere franciául beszél, és az pont egy olyan nyelv, amin egy szót sem tudok. Lehet azt valahogy állítani? Az egyszerű komputer van benne, a kevés soros mono kijelzős. BC gomb, meg hasonlók nincsenek. Nekem jó lenne, angol, magyar, német, vagy akár orosz is.
Más. Van check engine lámpám, ki kellene ovasni. Van valami olyan progi, ami használható erre? Jó lenne, ha nem csak a szabvány OBDII DTC-ket tudná, hanem Opel specifikus dolgokat is. Persze szintén nem lenne baj, ha valami emberi nyelven beszélne, nem pl. finnül.. Kérdés még az is, hogy a progihoz milyen HW kell? A sima 327-es CAN BT illesztővel elmegy?
Ok, köszönöm! Ahogy nézem mostanában 102 fokon áll fixen. Akkor megnyugodtam, hogy a benzines termosztát 105 fokon nyit. Mondjuk így télen legalább jó a fűtés :)
Az magasnak tűnik, mert a termosztát nyitási hőmérséklete elvileg 88°C az 1.9 cdti motoroknál (mindegy hány lóerős), úgyhogy ennek közelében szerintem a normális (90-95). Viszont az 1.8 és 1.6 benzineseknek 105 °C a nyitási hőmérséklete. Úgyhogy azoknál nem vész a 102 °C szerintem.
2 éve van nálam egy 2011-es Zafira B 1.7 CDTI (110LE), most 180.000 km van benne. A váltóval van egy kis gondom.
Ha olyanja van, középállásból csak "nyúlósan" tudom szélső állásba vinni a kart és nem akar visszarugózni középre sem magától. Aztán pár napig meg tökéletesen működik.
Egy ismerős megnézte, el is magyarázta, hogy valami négyszögletes persely (vagy mi) van kikopva (típushiba?), ami úgy van rárakva a váltóra, hogy nem lehet cserélni, csak kompletten a váltót.
Tényleg nincs erre valami bevett javítási módszer? A váltó típusát nem tudom, de megmondjátok hogy deríthetem ki, akkor talán meg tudom mondani.
2006 Zafira B 1.8 benzniesnél már egy ideje tapasztalom, hogy a vízhőfok (amit a szervíz menüben lehet látni az 5. oldalon) 102 C fok fölé emelkedik. Sőt többször 107, 108 fokig is felmegy ha araszolok és mintha ott kapcsolna be a hűtőventillátor, aztán visszahűti.
Évekkel ezelőtt is néztem és akkor 102 fok fölé soha nem ment. Aztán volt termosztátcsere, hőérzékelő csere, egy műanyag vÍzcső repedés és csere. Azóta ezt csinálja. És ma elrepedt egy gumicső az ékszíj környékén. Habár 14 éves az autó, lehetséges hogy a nagy nyomás okozta most a repedést...
Szerintetek a 102 fok fölötti hőmérséklet mire utalhat?
Én azóta is használom, és nagyon sok Opel tulajdonosnak segítettem a beszerzésben. Keress meg email-en vagy a Facebook-on és meg tudjuk beszélni a részleteket.
Láttam ezt a régi (2012-es) írást és csak kíváncsi lennék, hogy esetleg lenne e lehetőségem ezt a “kütyüt” beszereznem? Nagyon köszönöm a választ előre is!