Az árak nem csak az árfolyam miatt nőnek sajnos, pont múlt héten olvastam egy cikket, hogy az autógyártók a CO2 miatti büntetéseiket is beépítik az autók árába, tehát azt is a vevőkkel fizettetik meg :( emiatt az árak sokkal többet nőttek, mint amit az infláció meg az árfolyam indokolna
Egyébként én vezettem kéziváltósat is, meg DSG-st is, ha tényleg fontos a fogyasztás, kéziváltóssal pár decivel (2-3 deci, dízel) alacsonyabb fogyasztást lehet elérni, mint DSG-vel, bár nyilván ezt a vezetési stílus is befolyásolja, cserébe nyilván lemondasz az automata kényelméről
Sejtettem, hogy ez nettó baromság, bár a magas fordulaton előjövő pacikban mégis csak van igazság.
Nem vagyok egy száguldozós típus, de azért azt szeretem, ha előzéskor azért van benne erő.
Még egy kis idő elválaszt a megrendeléstől, de, ahogy nézem sajnos az idő előrehaladtával egyre több extráról kell lemondanom az erősödő forintunk, illetve a frankó gazdasági helyzet miatt.
Sajnos úgy néz ki, hogy a dsg-t már el is felejthetem.. :/
A továbbiakban is szívesen fogadok minden infót a kocsival kapcsolatban!
Azóta volt anyataxizás is bőven, + amikor én használom, az meg 25km autópálya + Budapest, és már bátrabban hajtom, mint eleinte, de még mindig csak 7,5 az átlag, szóval a fogyasztás teljesen jó szerintem. A teljesítmény valóban kevesebbnek tűnik, mint azt a 150 Le-ből következtetnéd, pláne dízel után más, de ha pörgeted akkor előkerülnek a lovak. Pontosabban megvannak azok korábban is, de annyira komfortos az egész autó, hogy nem is érzed, nem is hallod, de hopp már 120-al mész.
Összességében bátran merem ajánlani, mi nagyon szeretjük.
A 13literes fogyasztáson meg nagyon csodálkoznék, ebbe a motorba tolt fejlesztések pont az ellenkezőjét célozták meg.
Pár oldalt visszaolvastam, de érdemi választ nem találtam.
Tervben van egy új Touran beszerzése, és az 1.5 TSI motorról szeretnék bővebb infókat szerezni, olyantól, akinek gyakorlati tapasztalata is van.
Hallottam már róla, hogy hiába a 150 Le, mégis karcsú, de cserébe nagyon sokat eszik. Mondjuk a konkrét példa egy autópályás használat volt, kb. 1000 km, 140-150-es tempó, ha jól emlékszem 2,vagy 3 emberrel és 13 literes fogyasztással!?
Valóban ilyen lenne?
Én jobbára városban használnám, rövid távra családdal 2 felnőtt, plusz 3 gyerek, természetesen hosszabb távok is vannak. Mire lehet számítani?
Most egy Focusom van 1.6 TDCI 90 lóval, de az erejére sosem volt panasz, persze nem autópályán használom úgy, hogy 150-nél még könnyen lehessen előzni vele... Nyilván a fogyasztást nem érdemes összehasonlítani, de a Tourant sem szívesen etetném azért 10 literrel.
Topacsenkó összefoglalóját olvastam (itt tetszik is az átlagfogyasztás), de minden egyéb/hosszabb távú tapasztalatot szívesen fogadok.
Sziasztok. Kis elektromos segítség kellene. Az alany touran 2006- os, 2.0 tdi. Már kétszer produkálta a kocsi, hogy reggelre az akksit nullára leszívta. A hibatárolóban nem volt semmi rá utaló hibakód. A két kis produkciója közt viszont volt 3 hónap. Merre induljak vele? Mi szedheti le egy éjszaka alatt az akksit nullára?
olaj pumpa. ne közlekedj vele mert generál lesz a vége. tipus hiba főleg ha sok kilométer van benne. a hajtással van gond.úgy tudom hogy szijjas.két barátomnak volt ilyen problémája. mind a kettő motor csere. ja kintről behozott taxi.
Kereskedésben nem igazán tudtak válaszolni. Tudja esetleg valaki, hogy ambiente csomag esetében a hangulatfény állandóan világít? Ezek az ajtón vízszntesen, a kilincsnél illetve a lábtérnél vannak?
Van-e valakinek bármiféle tapasztalata a Touran LED fényszóróval kapcsolatban? Új autót vennénk, a többletköltsége 400 ezer fölött van. Vajon mennyire lehet megbízható? Elég gáz lenne, ha garancia után cserélnem kellene. A LED-nek elméletileg többszörösen túl kellene élnie a kocsi élettartamát, de tudtommal ezt senki nem garantálja.
Sziasztok Turanosok! Nekem egy régi első szériás 2004 es Touranom van! 1.9 d 105 ló, manuális váltó! Azt szeretném kérdezni hogy ezen a fedélzeti computert hogyan tudom "megidézni" ? Próbáltam az ablaktörlő végén lévő gomb lenyomását, sajnos eredménytelenül! Ha bárki tudna nekem segíteni azt nagyon megköszönném. Tulajdonképpen azt szeretném beállítani hogy a kijelző éjszakai fényerőn működjön folyamatosan mert a nappaliból nem sokat látni, és a bal oldalon próbáltam a fényerőt a maximumra állítani. Éjjel nagyon jól működik, de nappal csak a közepe látszik.
Pedig minden hardver adott lenne hozzá, hogy működjön, kár, hogy kihagyták. Az alábbi cikk alapján általában szoftveresen utólag bekapcsolható (remélem a touran-ban is)
A henger lekapcsolás szerintem nagyon szépen működik, remélem tartós is lesz. Minimális a plusz vibráció, a megtakarítás pedig úgy tűnik, hogy igen jelentős.
A takarólemezből kettő valóban a rolóhoz való, de van egy nagyobb is, ami csak be volt dobva a defektjavító melletti rekeszbe.
Igazából még csak most hétvégén lesz alkalmam tüzetesebben átvizsgálni mindent. Időhiány miatt eddig az autót inkább felhasználói szempontból próbáltam megismerni.
Arra a henger-lekapcsolásra én is kíváncsi lennék, a dízel ilyet nem csinál.
A leírás alapján elvileg ehhez is létezik gyerektükör (de gondolom az értékesítők nem nagyon ismerik ennyire részletesen sajnos), vagy egyszerűen a magyar piacon ez nem rendelhető. Pedig nekem is jó lenne, ha lenne. Mivel az enyém céges, nem is igazán lehetett ilyen mértékben személyre szabni.
Sajnos ebben csak így lehet megoldani a hill-hold funkciót, hogy aktiválod az automata kéziféket. Ilyenkor ha megállsz, egy zöld kézifék-ikon jelzi a műszerfalon, hogy aktiválódott, ekkor el is engedheted a fékpedált és nem fog elgurulni. A fék ilyenkor a kuplung felengedésére old ki. Szokni kell, ill. ha épp nem akarod használni, akkor kikapcsolni. Ha aktiválva van, leállításkor magától behúzza a kéziféket, kikapcsolt állapotában nem. Én csak akkor kapcsolom be, ha nagyon muszáj :)
A műanyag takaróelemek sztem a csomagtérben a roló helyének a letakarására valók. Amikor a rolót kiveszed, oda lehet bepattintani, de ha teszel fel róla fotót, lehet többet (is) tudok segíteni.
Üdv, engedjétek meg, hogy összefoglaljam az első 500km tapasztalatait.
Motor:
Semmi kellemetlen jelenség, kenguruzás stb
Bejáratós üzemben 6,5 l átlagfogyasztás.
A 2 hengeres üzemmódot enyhe vibrációval jelzi.
Ereje elegendő, kis fordulatról is szépen húz.
Váltó:
Pontos, de néha még erősebben kell betolni a helyére, gondolom majd bekopik. A fokozatok jó elosztásúak.
Futómű:
Kellemesen feszes, korábbi családi autónkkal összehasonlítva mindenképp sportosabb (pug5008)
Kormány:
Nekem kissé túlszervózott, párom imádja
Karosszéria:
Az egész autón érezni hogy masszív, merev. A mélyre húzott ablakok, és magas üléspozíció miatt a kilátás is jó, de főleg a jobb tükröt erősen szokni kell, nagy a holttér (visszasorolásnál elég sokára lehet benne meglátni a megelőzött autót, még nem sikerült jól beállítanom, szerintem nem is lehet)
Beltér:
szépen kidolgozott, az én ízlésemnek megfelelő ez a sokak által szidott komorság
Felszereltség:
Ez egy Comfortline, téli csomaggal kiegészítve. Minden szuperül teszi a dolgát.
Eléggé hiányzik az elinduláskori visszagurulás-gátlás.
A háttámlába integrált asztalkákat sajnos alulról kell felfelé nyitni, és így a gyermekülésben trónoló gyerekek lába beleakad.
Jobb lett volna fentről lenyitni mint a pözsóban. Szintén jó megoldás volt ott, egy kiegészítő gyerektükör, ami ebben nincs.
Egyéb:
Egy igényes kis tartóban adtak egy liter olajat. a gond csak az, hogy 5w30, az előírt 0w20 helyett... ??? Meg egyáltalán minek?
Kaptunk még 3db valami takaró műanyag elemet, fogalmam sincs hová való, igaz, túl sokat nem is kerestem a helyét.
Abszolút pozitív, hogy a motortérben rengeteg a made in hungary felirat!
Lehet, hogy soknak tűnik a 20e km, de mindegyiknél ennyi kellett nagyjából. Télen egyébként a hideg idő is majdnem egy literrel megemeli a fogyasztást (0 fok alatt), kánikulában pedig a klímázás (30 fok fölött, alatta annyira nem észrevehető).
A komputer általában 1-2 decivel mutat kevesebbet, mint a tankolásból számított átlag.
Ha még bejáratós, akkor a fogyasztás nagyon nem mérvadó. Benzines v dízel? Nekem mindegyik dízel volt, 20e km után 'állt be' mindegyiknél a fogyasztás, addig csökkent a bejáratós korában produkált szintről.