Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

frici78 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 475

Fényképeket csinálsz szerelés közben? :)

sooty Creative Commons License 2019.12.20 0 0 474

Nem vagyok autószerelő, csak lelkes ámátőőr.... Fénykoromban többször csináltam ilyet, de az utolsó is már szerintem 8 éve volt, és azok is öregebb motorokon. Igazából motorkerékpár szerelő vagyok, de azt sem űzöm.

 

Fejlemény az van. A probléma ugye, hogy meleg olajnál alapjáraton alkalmanként bevillan az olajlámpa. Ez 0,25bar alatt csinál ilyet. Órával én, nem teljesen üzemmeleg motornál 0,3bar-t mértem, tehát valós lehet a hiba.

Most szét van borítva a blokk és már egy egész napja csak mérek.

A főtengely méretei jók. Hozza az előírtat. A hajtókar és a főtengely csapágyainál már nagyok az olajrés hézagok. A gond azzal van, hogy a főtengelynél például az olajrés értéke 0,018-0,03mm között kell lennie, de maximum 0,05mm lehet a gépkönyv szerint. Itthoni körülmények között 100ados pontossággal tudok mérni....

 

A hajtókaroknál igazából megoldódik a problém amennyiben beleteszem az új, alapméretes csapágyakat. Az előírt olajrés keretein belül leszek 0,025-0,03mm között. Ez ok.

 

A főtengelynél vannak gondok. A tengely jó, a csapágyak jók, de a csapágyfészkek túl nagyok. Van bennük ovalitás is rendesen, ami itt 0,05mm-t jelent. Ha beleteszem az új alapméretes csapágyakat, akkor is a kapott hézag 0,05-0,07mm között lesz. A túlméretes csapágy viszont még nem fér bele....

 

Most azt mondom, hogy így lesz összerakva, hiszen az összesen 9db csapágyhelyből 5 esetében garantáltan tudom hozni az előírt értéket, 4-nél pedig 1-2századdal leszek nagyobb.

Holnap megyek egy gépműhelybe, konzultálok egy szakival, tegyen javaslatot. Ma már beszéltem vele azt mondta, hogy ezt a 0.03mm-t el kell felejteni, ez annyira kicsi, hogy ilyen már nincs is. Ők 0.05-0.07mm-el raknak össze mindent, és mindig jó.

Szerinte inkább olajpumpa. Azzal csak az a baj, hogy nem bírom szétszedni, illetve nem is lehet hozzá kapni sehol semmit, pedig a cikkszáma is megvan.  (9310217)

Előzmény: frici78 (473)
frici78 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 473

Szép meló (lesz)! Te autószerelő vagy? Mert hobbiból motort kiszedni durva :D

Ha nem sikerül kiszednem egy csavart a Corollámból, lehet, nekem is ki kell vennem a motort, csak nincs garázs.. Eszköz még lenne is... 

Mindenképpen számolj be a fejleményekről, jó? Köszi!

Előzmény: sooty (471)
jetkarcsi Creative Commons License 2019.12.18 0 0 472

Üdv CarTársak !

Alufelnit keresek K11  Micrához. Ha esetleg van valakinek, vagy megmaradt, vagy megválna tőle, vagy bármi, kérem szóljon.

Csak a tisztánlátás végett leírnám a méreteket. 

lyukosztás : 4X100

felni közép : 59mm

felniméret : R14

szélesség : 5J-től 6J-ig

ET szám : 45- től 30-ig

 

Köszönöm. 

 

sooty Creative Commons License 2019.12.17 0 0 471

Megkezdődött amicra olajnyomás vesztésének kielemzése. Ma kijött belőle a motor a váltóval együtt. 8órámba telt, de kijött. Eddig minden gond nélkül ment minden. Holnap vezérlés tanulmányozása lesz, majd folytatom a szétszedést.

badamreg Creative Commons License 2019.12.08 0 0 470

Köszönöm, próbálgatom majd!

Előzmény: frici78 (468)
frici78 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 469

frici78 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 468

Szerintem ez lehet. Egy videoból van a kép, ott egyszerűen benyúl 2 csavarhúzóval, és kiszedi óvatosan...

frici78 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 467

Elvileg egy "rugós gyűrű" szerű valami tartja a helyén, ha jól értelmezem a képrészletet... Hasonló van kézi ablaktekerőknél, azokat elvileg egy szövetdfarabbal ki lehet piszkálni a helyükről...

badamreg Creative Commons License 2019.12.05 0 0 464

Sziasztok! 

 

Az ülés oldalán található műanyag takaróelem le lett szedve nekem (úgy kaptam), ahhoz, hogy visszategyem, le kéne szedni az a tárcsát, amivel az ülés támláját tudom dönteni. Na de vajon hogy kell? :)

 

Köszönöm!

jetkarcsi Creative Commons License 2019.12.04 0 0 463

Köszönöm, hogy elküldted. Semmi baj, jó ezt is tanulmányozni. 

Előzmény: frici78 (462)
frici78 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 462

Jaj, most néztem meg jobban, Neked K11 van, nem K12! Akkor amit küldtem kb semmit nem ér... Bocsi!!! 

Előzmény: jetkarcsi (446)
sooty Creative Commons License 2019.12.03 0 0 461

Nekünk is ilyen volt egy ideig, de írtam is. Belülről képes volt jegesedni. A jobb lábtérnél állt a víz..

Nekünk egyértelműen a tetőablak levezető csöveinek a tisztítása oldotta meg a problémát. Kitakarítottam a csöveket, ki lett szárítva a szőnyeg és azóta hibátlan, legalábbis ebből a szempontból.

 

Nem tudom írtam-e, de alkalmanként alapjáraton bevillan az elégtelen olajnyomásra figyelmeztető lámpa. Azóta meg is mértem a nyomást, hát mi ne mondjak katasztrófális. Jelen állás szerint a 16-ai héten kikapom a mocit belőle és megnézem mi lehet a baj. Valószínű, hogy a főtengely csapágya adta meg magát. kb 16ezerből megvan az alapméretes főtengely és hajtókar csapágy is, de atomjaira kell szedni a blokkot. Vezérlést is le kell szedni, talán a hengerfej marad. Remélem tudok minden alkatrészt venni hozzá így az ünnepek alatt......

Azt hiszem meglesz a karácsonyi elfoglaltságom. Már pakolok ki a garázsból, már szereztem motorkiemelő zsiráfot és minden este a gépkönyvet nézegetem, gyakorlok.

Előzmény: frici78 (456)
sooty Creative Commons License 2019.12.03 0 0 460

A kormány meg jobbra-balra tekerhető, az ablak le-fel megy, a kerekek előre-hátra gurulnak...

(csak viccelek)

Előzmény: frici78 (459)
frici78 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 459

7 év, 7 hónap és 21 nap után rájöttem, a Micrán fűtött tükör van... Azért ez nem semmi :D

frici78 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 458

Csomagtérből könnyű kipakolni a kárpitot, pótkereket, száraz időben mosóban jól megáztatod a csomagtér ajtónál, látszani fog, ha ott folyik be a víz, szerintem.

Libazsírt ki ne próbáld :D :D

Egy ismerősöm anno Henkel Ceresit kütyüt tett a csomagtérbe/utastérbe, neki bevált...

Előzmény: badamreg (457)
badamreg Creative Commons License 2019.12.02 0 0 457

Köszönöm a tippeket :)

Ismerőstől van a kocsi, a csomagtartó kárpitja esős időben enyhén nedves, de lövésem sincs, hogy alulról vagy felülről ázik.

frici78 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 456

Biztos, hogy nem normális, de az enyém is ilyen :) sőt, van, hogy belül jegesedik le a szélvédő... Vettem Turtle Wax párásodás elleni sprayt, de jobb lett volna libazsírral bekenni :D 

Klíma leszárítja az ablakokat, semmi extra nedveset nem tárolok az autóban, mégis... Pollenszűrő sem régi, állítólag attól is lehet...

jetkarcsi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 455

Üdv.

Párásodik az autó belülről. Valószínű beszivárog 1 kis víz. Próbálj ki valamit, amíg nem találod meg az okát. Vegyél macska almot. Olyan kavicsszerű zeolitos dolog, pár 100 ft. A zasszony régi neylon harisnyájába tegyél kb egy kilónyit. Kétszer átfordítod, hogy ne peregjen. Olyan kilós Párizsi forma lesz.  Készíts kettőt. egyet előre, egyet hátra. Kiszedi a levegőből a nedvességet. 

Előzmény: badamreg (454)
badamreg Creative Commons License 2019.12.02 0 0 454

Sziasztok!

 

A Kis Micra az utcán parkol, és ahogy a hűvösebb idő eljött, délelőttönként rendszeresen arra megyek le, hogy "izzad" a kocsi belül. Apró vízcseppekkel van tele az első és a hátsó szélvédő. Ez korral jár (16 év), normális? A mellette parkoló kocsikon nem látok ilyet :D

 

Köszönöm.

jetkarcsi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 453

Megköszönöm.   jetkarcsi@gmail.com.  Természetes, hogy érdekel, mivel magam javítom és érdekel a kisautó.

 

Előzmény: frici78 (452)
jetkarcsi Creative Commons License 2019.12.01 0 0 451

Köszönöm a kimerítő választ. 

Kicsit lemaradtam a benzines autók terén, mivel közel 30 éve dízeles vagyok. Igyexem újra visszaszokni a benzineshez. 

 

Előzmény: frici78 (450)
frici78 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 450

Ja, bocsánat :D

Akkor Te az "EVAP szűrőre" gondolsz, gondolom, abból az egyik gumicső a fojtószelephez megy. Mivel ott elvileg csak kettő cső van, a másik a fékrásegítőhöz megy, kizárásos alapon az EVAP-é lesz az. 

"Benzingőz kipárolgását gátló rendszer (EVAP) 

A korszerű Otto-motoroknál - karburátor hiányában - már csak egyetlen hely maradt, ahonnan benzingőzök távozhatnának a szabadba, ez pedig az üzemanyag tartály. Ma általánosan alkalmazott megoldás a benzingőzök szabadba jutásának meggátlására az ún. aktívszén-tartály alkalmazása. A tartály aktívszén granulátummal töltött, ami megköti a szénhidrogéneket. Az ECU előre beprogramozott motorműködési feltételek teljesülése esetén egy mágnesszelepen keresztül az aktívszéntartály tartalmát a szívócsonkban uralkodó vákuum segítségével a motor égésterébe juttatja. A rendszer csak akkor lép működésbe, ha a lambda-szabályozás is működik, mivel a lambda-szabályozásnak jelentős ráhatása van a keverék összetételére. " forrás: injektor.hu

jetkarcsi Creative Commons License 2019.11.30 0 0 449

Köszönöm a választ, de nem a pollenszűrőre gondoltam. Amire én gondolok, az  a motortérben van, közvetlen a benzin szűrő alatt.  Gumi csövek mennek rá . Az egyik cső a levegőszűrő alá megy a léptető motorhoz, a többit még nem fedeztem fel. A lényegét nem értem, hogy miért van erre a szűrőre szükség, mivel ott van közvetlen a légszűrő és miért nem onnan kapja a szűrt levegőt. 

Előzmény: frici78 (448)
frici78 Creative Commons License 2019.11.29 0 0 448

Üdv!

Ha a pollenszűrőre gondolsz, mint aktívszenes szűrő, akkor a lényeges különbség a hagyományos pollenszűrő és az aktív szenes között az, hogy az aktívszenes szűrők az ártalmas gázokat is felfogják. Az aktív szén porózus szerkezete hasonlít a grafit szerkezetére. Az aktív szén ezen felül felszívja a kívülről az utastérbe jutó kellemetlen szagokat. A hagyományos szűrők szűrési képessége annak köszönhető, a hogy teljes mértékben szintetikus szálakból készült szűrőközeg elektrosztatikusan töltött szálai vonzzák a szennyeződést (lényegében fizikai szűrés, az aktív szenes pedig fizikai-kémiai) Valami ilyesmi :)

Utoljára, mikor vettem szűrőt, említette az ember, hogy van már vmi polifenolos aktív szenes szűrő is, ami még gombaölő és antibakteriális hatású is. Elmondása szerint ezt elég évente cserélni, az aktívszenest max fél évente, a simát pedig minimum évszakonként (nagyvárosi használatot feltételezve)

Előzmény: jetkarcsi (447)
jetkarcsi Creative Commons License 2019.11.29 0 0 447

Apropó !! Első kérdésem. Az aktívszén szűrő milyen célt szolgál az autóban? Gondolom a beáramló levegő megszűrésére a feladata.  De itt mi a konkrét célja? 

Köszönöm .

jetkarcsi Creative Commons License 2019.11.29 0 0 446

Üdvözlet Hölgyek / Urak

Tulajdonosa lettem egy 2002-es évjáratú, ötajtós, K11 Micrának. 1.0 16V.  126xxx km van benne. Egyenlőre az ismerkedés fázisában vagyunk és olvasgatom itt a hsz-eket, hogy kinek milyen tapasztalata van tipussal. 

Tanácsokat, véleményeket, + - szivesen elolvasom. Tanul belőle az ember. 

Köszönöm. 

gsis Creative Commons License 2019.11.25 0 0 445

Mielőtt  " felgyújtod", érdemes lenne egy akku állapotfelmérést, és egy generátor töltésellenőrzést csináltatni

egy hozzáértővel. A leírt hibák ebbe az irányba mutatnak.A tavasszal belerakott akksi kinyúlhat rendes töltés

hiányában.

Előzmény: badamreg (444)
badamreg Creative Commons License 2019.11.24 0 0 444

Sziasztok!

 

Adott egy 2003-as évjáratú K12 Micra, használtan vettem, gyakorló autónak, motorikusan teljesen jó, de az elektronika kezd furcsaságokat művelni...leírom, hátha tudtok valami tippet adni, lehet valami gyerekbetegség. 190 000 km van benne.

 

1. tünet: 100 km-es úton hazafelé, tompítottal, éjszaka a fedélzeti computer, rádió, légkondi, tehát minden, ami a középső panelen van, lekapcsolt pár alkalommal. Leállítás, majd gyújtás után újra működtek, véletlenszerűen később leálltak. Ez még annyira nem lett volna gyanús, a kocsi korát tekintve.

 

2. tünet: egy hét állás után (általában csak hétvégén használjuk a kocsit) nem tudok gyújtást adni, akksiban alig volt kraft, pedig tuti, hogy lekapcsoltam mindent legutóbb. A kis ikonok villogtak egy darabig, de aztán lehalt minden, a központi zárral sem tudtam bezárni (távirányítóval).

 

Orvosolandó a problémát, bebikáztuk, indult elsőre, mentem vele egy 100-ast nappal.

 

Egy hétre rá megint autókáztam, rendben indult, jól viselkedett. Másnap megint jól indult, mentem vele, éjszakai érkezéssel (később talán fontos lehet), nem volt semmi gond.

 

Egy hétre rá (ma) megint nem indult. Az akksi nem volt lemerülve, mert a fények, az ablakemelő, computer stb. mind jól működtek, de gyújtást nem adott. Ha próbálkoztam, csak villogtak az ikonok, ki-be kapcsolt az üzemanyagszint-jelző, kattogott a központi zár (vagy valami más relé-szerű dolog, nem tudom).

 

Megtörtént a bikázás, rendben indult a kocsi, viszont nagyon érdekes tüneteket kezdett produkálni. Először is, gyújtásadás után (párszor leállítottam, hogy lássam, megy bikázás nélkül) a csomagtartó zárja véletlenszerűen elkezdett kattogni, és folyamatosan kaptam a hibaüzenetet, hogy nyitva a csomagtartó. Ez végül pár kinyitás-bezárás után megszűnt (fizikailag, plusz központi zár nyitás-zárásával is). Majd pár percig álltam, teljesen leállítva, lekapcsolt elektronikával, nyitott ajtóval, és egy idő után bekapcsolt az az idegesítő sípszó, ami azt hivatott jelezni, hogy bekapcsolva hagytuk a fényeket de kinyitottuk az ajtót... na ez nem akart elmúlni, hiába kapcsolgattam a fényeket, nyitogattam az ajtót, stb. Fél órán át ment, csak egy pillanatra hagyta abba akkor, amikor az ajtót elkezdtem kinyitni, de egyből folytatta is. Aztán félreálltam, ha már magától nem szűnt meg, és addig szórakoztam az ajtókkal és a központi zárral, míg rájöttem, hogy úgy nem kapcsol be, ha az anyósülés ajtaját használom :D bemásztam ottan, becsuktam az ajtót, beindítottam a motort, és onnantól megszűnt a hiba, használhattam a vezetőoldali ajtót is.

 

Hát ennyi. Röviden :) Szerintem valami nagyon nincs rendben...

 

Az gyanús, hogy a be nem indulások mindig az olyan utak után jöttek egy héttel, ahol huzamosabb ideig használtam a tompított reflektort.

 

Az kocsi ismerőstől van, az akksit idén márciusban vásárolták újonnan, a gyújtás jeladót ők is cserélték már, de a többi hiba nem jelentkezett náluk. A hideg nem tudom mennyire játszhat szerepet, olyan hűvös nincs még, ráadásul az ősz eddigi leghidegebb napján rendben elindult 4-5 C fokban a hegyekben, igaz csak egy napi állás után.

 

Van esetleg bármi ötletetek, mi lehet? Nyilván viszem majd szervízbe, csak érdekelni, mi lehet, mert amúgy is gondolkozok rajta, hogy el kéne adom, ezért nem költenék rá sokat (de persze a vevőt sem verném át).

 

Köszönöm!

frici78 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 443

Vagy kell keresni egy bontott középkonzolt, amiben van :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!