Benzines vagy dízel? A dízelnél, amikor meleg a motor és nem állítja le, akkor valószínűleg a részecskeszűrőt regenerálja. Nekem van, hogy leállítás után még percekig hangosan megy a ventilátor ilyenkor. A levegő befújás valószínűleg azért, hogy legyen oxigén, mivel érzékelte, hogy még nem szálltál ki.
Sziasztok! 2017 touran-ról lenne szó. 2 kis érdekességre lennék kiváncsi hátha valaki többet tudna mondani róla. 1, Elsö beinditás elött vagy már mentem a kocsival és leállitottam és ülök a kocsiba és idöközönként levegö befújást észlelek a szelözö rácsok felöl. 2, Elsö beinditás után megyek a kocsival és lámpához érek nincs bekapcsolva a start-stop,klima rendszer és nem áll le a motor,de megyek pár méter után jön a következö lámpa akkor leáll,de volt olyan is,hogy már elérte a üzemi höfokot és akkor sem áll le,de ha leállitom megy a venti.Azt értem,hogy megy klima akkor nem áll le a motor,de az elöbbieket nem értem. Köszönöm a válaszokat.
NOx szenzor fűtésköri hiba. Tipikus az fsi motornál. Sok mindent nem lehet vele csinálni, ha cseréled, hamarosan az új is meghibásodik. Elvileg 98-100 as oktánszámú üzemanyagot kellen tankolni a járgányba és akkor tovább bírja. Teljesítményben nincs jelentősége, nyugodtan lehet autókázni vele.
Lenne 2 db eladó TRW hátsó rugóm, 2 hetet használtam, újonnan vettem. A képeken ami látszik az db ár.
Mint kiderült 7 ülésesbe való és mivel mi mindig csak max 4-en ülünk benne ezért kivettem mert magasan tartotta a hátulját és nem tetszett.
Más tekintetben (keménység-puhaság) jó volt, 205/55r16-os kerékkel a kerék és a sárvédő között 7 ujjnyi volt a távolság (hézag). Szerintem Cross Touranhoz is jó.
Köszönöm a választ. Őszinte és (el)ijesztő!:) Lehet, hogy másfelé kell nézelődnöm? Ha mégis Touran lesz akkor bejelentkezem. Kívánok minél kevesebbet a felsoroltakból.
Üdvözlök mindenkit.
Touran gazda szeretnek lenni. :)
1.6 benzin FSI a kinézett típus. Próbáltam itt tájékozódni a fórumon, de nagyon sok a hozzászólás. Ezért kérdezek.
Mit érdemes tudni erről a motorról? Főleg a típus hibák (ha vannak), illetve hogy mire lehet számítani 250 e. feletti futásteljesítménynél ? Pl.: Vezérlés csere van? (mivel láncos)
Előre is köszönöm a válaszokat.
A jarmű mostanában azt csinálja hogy 50-80 km/h között rázza a kasznit, de brutal módon. Mivel a kocsi Németországban van használva ezért megnézte egy magyar szerelő aki azt mondta hogy LENDJERÉK baja van.
A kérdésem arra irányulna, hogy az itt levők közül volt-e mar valakinek hasonló problémája illetve ha volt akkor eleg volt “csak” lendkereket cserélni vagy komplett szettet érdemes? Valamint bármilyen más megoldás érdekel....
Üdv. Lenne egy kérdésem, gyújtásra kapcsolom az autót és a közepkonzol alól ahol a rádió van kattogó, zörgő hang jön ha elindítom a motort akkor is hallom. Mintha valami állítaná magát vagy mi??!! 1,6 FSI 2004-es. Valakinek valami ötlet hogy mi lehet. Előre is köszi!!
Üdvözletem! A fiam ma porszívózás közben véletlenül hozzáért a touran anyósülés alatti légzsák csatihoz. Mindjárt hibát is jelzett. Csak a hibakód kiütésével lehet orvosolni, vagy van valami olcsóbb megoldás? Köszönettel!
Ha visszaolvasol ezen a fórumon (jó sokat), valahol találsz linket ezeknek a régebbi változatoknak a kézikönyvéhez, abban benne szokott lenni, hogy adott motorváltozathoz milyen olaj kell
Most vettem egy 2004-es 1.6 FSI Tourant. Sajnos nem volt vele semilyen kézikönyv, vagy "service manual". Az interneten pedig nem sok mindent találtam. Tud-e valaki küldeni valamilyen címet, ahonnan esetleg letölthetném? Szeretném a szervízt megcsinálni, és érdekelne, hogy gyárilag melyik fajta motor- és váltóoalaj megy bele?
Szia! Megnéztem csak aktuális guminyomást érzékeli ami ha csökken akkor jelzi és ahogy irtad ha másik felnit akarok gumival feltenni akkor szenzort is kell a felnire tennem amugy a szenzorok drágák? 2017 verda.
Ezt így látatlanban nehéz megmondani, legalábbis az én 'látnoki' képességeimet meghaladja :)
Ha van szenzor a kerekekben, akkor az belül van, kívülről nem látszik. Ha a menüben látsz nyomásra vonatkozó információt és nincs nullázógomb vagy -menüpont, akkor valószínűleg szenzoros, akkor a másik szett felnibe is kellene szenzorokat tenni (és minden egyes gumicserénél átprogramozni). Ha nullázási lehetőséget látsz a menüben, akkor valszeg csak indirekt rendszered van, az a szerencsésebb eset, mert akkor nem kell programozgatni.
Esetleg ha van pótkerék az autóhoz, akkor valamelyik (lehetőleg hátsó) kereket cseréld le arra, aztán menj egy kanyart úgy, hogy a leszerelt kereket nem viszed. Ha szenzoros, akkor ebben az esetben gondolom kirak egy figyelmeztetést, hogy az egyik szenzorral nem tud kommunikálni.
Ha van, akkor a felniben, de külön kell venni, a felnit nem befolyásolja. De a valószínűbb az, hogy indirekt nyomásellenőrzés van benne. Ilyenkor nincs szenzor a kerekekben, hanem szoftveresen figyeli a kerekek fordulatszámát. Ha változik a kerék nyomása, megváltozik a gördülési sugara, ezáltal adott sebességnél a fordulatszáma is, és nagyobb eltérés esetén úgy értékeli, hogy az egyik kerék nyomása megváltozott. Emiatt időnként egyenetlen úton akkor is képes bejelezni, ha a nyomás amúgy teljesen rendben van.