Viszont ez ennyiért valahol a védelem legalja lehet. Gondolj bele mennyi lehet ez szállítás, vám, áfa, minden előtt..
Értem én ,hogy "elegánsabb", mint egy ronda hosszabbító...de valahogy így szemre keveslem a távolságot odabent, a bemenő "forró" pontok és a készülék saját dugvillája közt.
Lehet hogy belül csont ki van öntve valami bika műgyantával, vagy csillámlemezek vannak beragasztva,....stb.. és "nem szóltam"..de valahogy ennyiért kétlem.
Dugd őket túlfeszvédős hosszabbítóba....igen, az nem 890ft mint a kínaipiacos, hanem 8900 vagy 18900... de közel egymillió ft elektronika esetében ez az összeg kerekítési hiba..
A másik...ma a 21. században minden lakáselosztóban "ilyesmi" kellene... (a fi relé, a kiépített szabályos földelés, stb,stb mellett természetesen):
Ezek sem végtelen csodaszerek, de amikor elszakad a nulla, mikor beüt a villám, akkor sokat megfognak ám.
Nemhogy az emberek, a villanyszerelők többsége azt sem tudja, hogy ilyesmivel foglalkozni kellene, és ha szóbakerül, akkor jön a minek, a legyintgetés, stb.
Nem kell engedély, de nem árt egy átlagosnál okosabb villanyszerelő beszerzése :) Ha tisztességesen akarjuk megcsinálni, akkor némelyik háznál komoly munkát igényelhet, nem mindenütt lehetséges csak egyszerűen beszerelni gyorsan a helyükre a T1+T2+T3-as cuccokat és készisvagyunk.
Volt, hogy át kellett vezetékezni a villanyórát (ki kellett hozni a PEN bontási pontot a villanyórán kívülre) és egy plusz földelő szondát is csinálni, mert nem bíztam a meglévő ezer éves szondában.
Az összes anyag ára meghaladta a 80e Ft-ot, munkadíj nélkül.
Sokan csak T1-es, vagy csak T3-as védelmet alkalmaznak és azt hiszik, hogy az mindenre jó. Valójában ahol nincs megcsinálva (mégpedig helyesen!) mindhárom védelmi szint, ott bárikor tönkremehet valami pl egy zivatar idején. Olyan ez, mint a középkori lovag, aki nem vesz fel csatába sisakot, mert az előző csatákban mindig csak a hasát meg a lábát támadták :)
Régen amig mechanikus önfelhúzós óra volt, az valamiért nem az "éjszakaira" volt kötve, viszont a mágneskapcsoló ami ahhoz az órához tartozott, így az órán keesztül ugyanonnan, tehát a "fő fázisról" kapta a delejt.
Így ha lecsaptad a "nappalit" elment az "éjszakai" is azonnal.
Ennek semmi köze a buherálásokhoz, evvel azt pont NEM lehet megcsinálni, hogy mikor az éjszakai lekapcsol, akor a nappaliról megtáplálódik magától.
EPH kotesnek mik a pontos feltetelei ? Napelemeket telepitenek a tetore szombaton, es elvileg a tartoszerkezetet EPH-zni kellene, ezert a kerdes.
Napelemek a teton, minden villamossag a gepeszeti helyisegben a pinceben. Adott egy direkt EPH sin nagyjabol a kazan alatt (OBO gyartmany) amibe a gepeszet be van kotve, majd az egesz ra van kotve a foldsinre az elosztoban. A tavolsag nagyjabol 2m. Az inverterhez megy egy 5x6-os MT kabel (kb 8m, a fal tuloldalan van ugyanabban a helyisegben) az elosztobol, ennek a vedofold vezeteke lesz tovabbitva a napelemekhez. Praktikus okokbol ezt csak a szekrenyen beluli vedofold sinre tudjuk kotni. Jo ez igy vagy az OBO EPH sinbe kellene kotni ? (potencial szinten nyilvan ugyanaz a ketto de nem tudom hogy a szabvany pontosan mit ir elo)
(konyorgom elek, nehogy elkezd a "mit titkolok el", illetve a "hogy lehetne okosba' megoldani" lemezt, mert 'bizisten agyhugykovet kapok :)
"Kérdés, milyen vezérlés volt ott, lehet, hogy mágneskapcsolós, és egyszerűen a nappali mértről ment a működtetés."
Ez valóban így lehetett, hiszen a szolgáltatónak az az érdeke, hogy a mágneskapcsoló, vezérlő fogyasztása már ne az övé legyen, hanem inkább a mért körben.
Utána elágazott, az egyik ág ment a 10A-es biztire, B tarifás mérőre, vezérelt kapcsolóra, bojlerre, a másik ág ment az A tarifás mérőre, majd minden más helyre."
Ezek szerint a 16-s bizti, amit "fővillanynak" írtál az még a mérők előtti főbiztosító volt? Mert úgy érthető.
Utána elágazott, az egyik ág ment a 10A-es biztire, B tarifás mérőre, vezérelt kapcsolóra, bojlerre, a másik ág ment az A tarifás mérőre, majd minden más helyre.
Az egész házban nem volt több kismegszakító, sem olvadóbizti.