Glenn Close szerintem is jó színésznő, topiktársunk szerint is, sőt nyilván a kiskutyák is bólogatnának (ja, hogy csak film volt, pedig annyira megrémültünk az egykori Sz. Ellától...)
Sajnos, itt lehetetlen feladat hárul rá, előbb ugyanis a néző átverésében kell közreműködnie, aztán pedig (bár tulképp addig is) nagyrészt klisékből építkező, felszínesen, hanyagul, már-már gyermeteg módon összehordott jeleneteknek illene hitelesen sorakozniuk ... ám ezek a jelenetek rosszul vannak megírva. A rendező mellett a 2. sz. vétkes tehát a forgatókönyviró.
némi spoiler:
a sztori (részben) azt kívánja megmutatni, hogy az író-, szerkesztő-, kritikusi stb. társadalomban -- sőt még az olvasók oly sokszor előítéletes körében is --, a női szerzőket elnyomják. Ez a film elvileg lehetőséget kínált a cáfolatra, mivel a nyersanyag-regény írója egy hölgy, akárcsak a forgatókönyvé. És sikerült? (kérdezhetném kovács zoltánnal) -- nos, nagyon nem sikerült.
Mindenesetre igyekszem letörölni arcomról a rosszmájú, hímsoviniszta mosolyomat, és adok (Glenn miatt!) jóindulatúan egy 5/10-et.
sztem jól indult, és rendben van - filmként, persze - a "tobzódássá" fajuló vége is, de a nagyja-közepe vhogy realisztikusabb is lehetne. (Tudom, hogy valóságalapú a történet, de herold egyik-másik megmenekülésének fordulata túl meseszerű.)
Ha az 1977-es terroristás, gépeltérítéses maszlagot és az idős bácsika történetét fogjuk és kidobjuk a kukába, akár még jó film is lehetett volna. Így maradt az ásítozás meg a sóhajtozás. Érti valaki Guadagnino miért ragaszkodik ennyire Dakota kisasszonyhoz? Bántóan semmilyen volt, ellentétben Swintonnal. Bár az továbbra is rejtély, miért kellett neki játszania a bácsikát.
A rendező úr se lesz a kedvencem, eddig kettőből (Szólíts a neveden, Sóhajok) semmi.
Hogy vártam! Az utolsó előtti darab a kb fél éves Marvel-sorozatnézésemben. Mert a rendező vígjátékait nagyon kedvelem. De csak nyomokban volt egy-egy félmosoly. Nagy csalódás. A karakterek jobbak voltak, mint a poénok. (Pl. Thor forgása a láncon az elején, inkább idétlen). NA mindegy, egy Marvel-paródiácska kipipálva. A valkűrös rész tetszett, meg a repkedések szépen voltam megrajzolva. (Közben elkezdtem az Infinity War-t, és már az első fél órában jobb poénok vannak, mint itt az egész filmben) 10/6
u.i.: MOst akkor a Hulk-mítoszt felrúgva Hulk beszélget is, bakker.Nemár.
Ez a film kiváló. A groteszk szó mellé oda lehet tenni az értelmező szótárban. Az alapfelütés más filmekben kidolgozást hoz maga után, itt evidencia.Folyamatosan ível felfelé, és az elbukásával tisztában levő náci katonai vezetés erkölcsi felelősséghárítása, mint kereslet, Herold közlegény (lelketlen- megsemmisítő) villámgyors karrierje, mint kínálat remekül kiegészítik egymást. Hálaégnek teljesen kihagyták belőle a demagóg lelki narratívát, pszichés torzulások magyarázatát, a máskor, hasonló filmekben jelen lévő önvizsgálatot. A kép mégis tiszta. AZ egyik embere (Freytag-beszédes név) az élő lelkiismeret (angyal), a másik a natív gonoszság démona (kipinski). A haramialétbe hajló orgiasztikus tobzódásra a stáblista alatti képsorok teszik fel a pontot. 10/8.5
Tudjátok miért lett 2.5 órás a remake az eredeti 1.5 óra helyett?
Mert a rendezőnek nem állt szándékában ezt a filmet csinálni. Holokausztfilmet akart csinálni. Csak azokra senki nem kíváncsi. Ez a film is érdektelenségbe fulladt.
Errol jut eszembe, hogy csinalhatnanak mar egy filmet arrol, hogy amikor 20-30 ev mulva a fold lakossaga eleri majd a 10 milliardot, amibol akkor mar 9 milliard lesz ehezo es ezek rajonnek arra, hogy van am 1 milliard, aki ugyan dolgozik, termel, normalisan el es nem szuli tele a foldet 10 gyerekkel, es mindene megvan neki -> ergo itt az ideje, hogy elvegyuk tole es felzabaljunk mindent. Es ez lesz a fold emberi civilizaciojanak utolso 10 eve.
3 x 1,5 órás minisorozat (WWII "német szemmel"), imdb 8,5 (??!), noha kb. az utolsó 20 percig azt hittem, ez "Uwe Boll német válasza Ed Woodra", ahogy mondani szokták...
Ami ugyanis addig zajlik a filmen, az valami tébolyítóan, kínosan, bántóan bárgyú. És ha csak bárgyú lenne -- de alapvetően hazug is: a főszereplő barátok/barátnők mindegyike kisebb-nagyobb mértékben vétkes, megtévedt-megvezetett személyiség, akik azonban legkésőbb a háború végére erkölcsileg megtisztulnak, bár ebbe ketten legalább bele is halnak ... Szóval igazi, kitartó nácik legfeljebb mellékszereplőként járnak-kelnek a történetben. (De még az egyik legocsmányabb epizódnáci sem jut odáig, hogy tarkón lője gyermekét és nejét az utolsó napokban, pedig már odatartja a pisztolyt... hiába, no, ilyen értelemben göbbels is csak mellékszereplő, nem is volt tán igazi német.)
(Bocsánat, az öt főszerep közül egyik a zsidó üldözött, aki kemény ellenállóként, véres kalandok közepette mindent túlél -- spielberg bácsi, tessék figyelni, ha eljön egy schindler remake ideje...)
A minisorozat egyébként a lengyeleknél kiverte a biztosítékot, mivel -szerintük- túlzottan antiszemitának ábrázolja őket, sőt egy konkrét jelenetben az Auschwitzért való konkrét felelősség egy részét -- bármily csekély részét -- is mintha megpróbálná rájuk tolni. Én inkább meg se próbálok ebben a témában itt igazságot tenni, legfeljebb annyit fűzök hozzá, hogy az amcsi nézők és kritikusok is legalább annyira neheztelhettek volna, mint a lengyelek. Ehhez képest imdb US users = 8,2
Nálam pedig max. 3/10, úgy, hogy a vége felhúzta...
A texasi egy rohadt jó celluloid őrjöngés. A műfaj egyik megújítója, borzasztó alacsony költségvetésből. Nem kell horrort nézni, és sem nézek romantikus komédiát, mert nem szeretem. A kultúrszenny az valami más. (pl. az Álom.net)