Az a Nápoly-Szocsi járat elég durván hangzik. Hány sofőr lehet rajta? (Viszont a sofőrökön kívül minden elismerésem azoknak, akik mondjuk végigutazzák ezt a távot!)
Nem egészen ide kéne írnom, de nincs neki nagyon helye, mégis érdekes, azt hiszem: a hazánkon át közlekedő nemzetközi járatok közül eddig a Barcelona-Bukarest és a Bari-Odessza táblás járatok ámítottak el a leginkább, de tegnap láttam egy Palermo-Harkov és egy Nápoly-Szocsi járatot is. Mindkettőt Nyíregyháza közelében, ami azt jelenti, hogy kb. az útjuk felénél jártak-:)
Háromoldalú megállapodás alapján az alábbi megállóhelyekig a helyközi járatok helyi tarifával vehetőek igénybe.
A csak így elérhető megállóhelyek a következők:
Cered felé
Salgótarján (Zagyvaróna), alsó
Salgótarján, Rónarész
Salgótarján (Zagyvaróna), telep
Salgótarján, szilváskői elágazás
Mátraszele felé
Salgótarján (Zagyvaróna), ötvözetgyár
Salgótarján, Vasipari kutatóintézet
Kazár felé (23117 sz. úton át)
A teljes salgótarjáni szakasz beutazható helyijárattal is, helyközi tarifahatár Salgótarján, Forgáchtelep megállóhely
Vizslás felé
Salgótarján (Zagyvapálfalva), Nagymező út
Salgótarján (Zagyvapálfalva), Kálmán Imre út
Bátonyterenye felé
Salgótarján, Ipari Park (nem azonos a helyijáratok ipari parki megállóival)
Nagykeresztúr felé
A teljes salgótarjáni szakasz beutazható helyijárattal is, helyközi tarifahatár Salgótarján, Kotyháza bejárati út megállóhely
Kishartyán felé
Salgótarján, csókási erdészház
Karancsalja felé
Salgótarján, Dugdelpuszta
Külön érdekesség - egyben érthetetlen - hogy a helyközi járatok csak a Salgótarján, aut.áll.-t követő megállótól/megállóig használhatóak helyi tarifával, a buszállomásra iylen formában nem lehet a szerződés szerint bemenni.
Hát nem vagyok benne biztos, de jó a helyi bérlet...
Viszont itt a más a helyzet, mert a Salgóbánya és Somoskő Salgótarjánhoz tartozik, Somoskőújfalu - amin keresztül kell menni a busznak mindkét előbb említett városrészre - Nem...
Még egyszer köszönöm az FKC-117 fordájának leírását, a munkanapos szombati napi utazásomba beillesztettem...Nagyon szépen egyben lévő autó, látszik rajta hogy valaha büszkesége volt a flottának. Előtte a Szombathely-Pécs járaton dolgozó Lion's Regioval érkeztem (hol volt a Tourliner?) utána ICOM-os Intouroval utaztam tovább Veszprém felé - nem kérdés, a három közül melyik volt a legkényelmesebb. :)
A KAY-485-öst pedig pont láttam, amikor kikanyarodtunk az állomásról, akkor érkezett be Kaposkeresztúr felől.
Nem hiszem, hogy ez lesz a megoldás, párhuzamosan megy majd két járat, az egyik Somoskőújfaluban nem áll meg, a másik meg Salgótarján bizonyos megállóiban...
Azt a komplett városrészt és Somoskőújfalut, ahogy régen volt, vissza kellene "adni" a helyközi forgalomnak, sajnos annyi negatív anyagi vonzása lenne, hogy a helyközi bérlet kellene a buszokra és pluszban helyijárat bérlet is, ha valaki tovább szeretne utazni a városon belül.
De ahogy régen az Acélgyárhoz, Üveggyárhoz műszakváltásra ki bírtak állni helyközi buszok, úgy most a 19-es helyett ugyan úgy végig mehet a váráson egy helyközi járat és nyilván arra nagyobb kilométer távú bérlet kellene, ha valaki nem akarja külön megvenni a helyi bérletet.
A legtávolabbi megálló ami még Somoskőújfalu közigazgatási határán belül van 2,5 km-re fekszik a vasútállomástól, a másik irányba gyalogolva ugyan picit közelebb van egy helyijárat megálló, Eresztvény település részen 17%-os emelkedőn 1,5 km.
Nem hiszem, hogy ezen utasok által vásárolt jegyek árából fog a MÁV Start összbevételének 30%-áról 50%-re emelkedni az éves szinten vizsgált árbevétele.
"A közszolgáltatás 2019. január 1. napjától történő biztosítása érdekében a KMKK Középkeletmagyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel folytatott tárgyalások eredményeképpen, a vonatkozó jogszabályok adta lehetőségek figyelembevételével jelen előterjesztésben a közszolgáltatási szerződés 2019. december 31. napjáig történő meghosszabbítására teszek javaslatot, mely szerződésmódosítás a határozati javaslat 1. mellékletét képezi.
Somoskőújfalu 2006. október 1-től történő leválása óta közigazgatási határon kívüli helyi járati közlekedéssel biztosított Somoskőújfalu kiszolgálása, melyre vonatkozó szerződés hatálya 2018. december 31-én lejár. Somoskőújfalu Község Önkormányzata megkeresésünkre a mai napig nem nyilatkozott a jelenlegi rendszer további működtetésére vonatkozóan, ezért 2019. január 1. napjától a helyi járati autóbuszok Somoskőújfalu közigazgatási területén lévő megállókban nem állnak meg.
Salgóbánya és Somoskő területén élő gyermekek közül többen a Somoskőújfaluban lévő iskolába járnak, ezért az ő szállításuk tanítási időszakban szerződéses járattal lesz biztosítható 2019. január 1. napjától 2019. június 14. napjáig, melynek költségvonzata 2.569.600,- Ft + Áfa. Az indított járatokat a határozati javaslat 2. melléklete tartalmazza."
Ezzel Somoskőújfalu tömegközlekedés nélkül maradhat.
megtett km növekedett, de az utasok meg elmaradtak,
----------------------------------------
Például divatból, civil könyörgésre, mertpestenisvan indokkal nem kell négyfajta éjszakai járatot üzemeltetni.
Ahol a csúcs utasterhelés 9 fő, de inkább az 1-2 utas/busz a jellemző.
Ha már teszi, akkor ne a 75 személyes busszal tegye, hanem kössön alvállkozói szerződést egy maszekkal, aki 10-12 fős mini buszokkal fog éjszakai járatozni a politikusok kedvéért.
Mi ment félre 5 év alatt? 49 busz helyett 67 állt forgalomba, megtett km növekedett, de az utasok meg elmaradtak, miközben az utaskm költsége meg emelkedett (nyilván). Mire fejlesztettek az utasok elszoktak a buszozástól?
"A város szigorúbb kontrollt gyakorol majd, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a következő évben is élhető maradjon a város - emelték ki a sajtótájékoztatón."
Lesz ebből még nem egy botrány van egy olyan érzésem.
Azért mert 5% önerővel megvásároltak 25 db hibrid csuklós buszt - ami akkor a városnak nem került sokba, és a helyis flotta kb. 40%-át teszi ki -, ne gondolják, hogy "occsóbb" lesz bárkinek is szolgáltatni a városban ilyen buszokkal.
Egyébként a bizottsági előterjesztések között már megtalálható a közgyűlésre kerülő anyag: