Keresés

Részletes keresés

olahtamas Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 68480

Két különböző sebességgel haladó közlekedő esetén áll fenn a probléma, tehát az autós és a biciklista között ugyan az a helyzet.

Mindazonáltal a jelen esetben is el tudok képzelni normális megoldást, ha az autóút mellett kialakított kerékpárút nem felel meg a "hivatásforgalmi igénynek".

A gyalogosok útvonalát közelebb is el lehetne vezetni a patakhoz a kritikusan keskeny helyeken, vagy akár végig külön, hogy legyen meg 1-2 méter távolság a biciklisektől.

A lényeg, hogy olyan megoldást kellene találni, ami mindenkinek elfogadható, és nem terheli meg túlzottan a környezetet.

Előzmény: akárkibárki (68479)
akárkibárki Creative Commons License 2018.12.11 -1 3 68479

"Ilyen keskeny úton, hogy fér el a kerékpáros és a biciklis egyszerre"-Ez ugye egy ősi probléma,hogy a kerékpárosok és a biciklisek nem jönnek ki egymással...:)

Előzmény: olahtamas (68477)
timetable Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 68478

Részemrő egy szavazat az út mellett.

 

A probléma nem az Adyliget-Remeteszőlős közötti résszel van, hanem azzal hogy Adyliget és a Nagyrét alja között ez most extrém sport az átlagos kerékpárosok számára (út meredeksége, beláthatatlansága, forgalma - a mellékutcák pedig kb. még meredekebbek). Én úgy értelmezem, Pesthidegkút és Remeteszőlős között mérhető hivatásforgalmi igény van, melynek egy része (az állítások szerint) most is kerékpárral bonyolódik. Viszont hivatásforgalmi időszakban nincs nagy gyalogosforgalom! A hétvégi időszakra meg legalább az út kap egy fix szélességet végig, így meg fog férni egymással az a pár száz ember, aki egy átlagos napon kerékpárral, vagy gyalogosan megfordul a szurdokban. 

Előzmény: olahtamas (68477)
olahtamas Creative Commons License 2018.12.11 0 1 68477

Elolvasva a cikket, az alábbi kérdések merültek fel bennem:

 

Ilyen keskeny úton, hogy fér el a kerékpáros és a biciklis egyszerre:
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.55968645997547&lng=18.930169790005266&z=17&pKey=wTXu5T5tuYstUAk9LpPQ9A&focus=photo

Ilyen sűrű gyalogos forgalom mellé beengedni még a kerékpárosokat?
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.56004594993996&lng=18.929658929989955&z=17&pKey=izBrZ_RIUrxW5zJFL2Xiuw&focus=photo

Itt bőven lenne hely egy rendes aszfaltozott kerékpárútnak, itt miért nem lehet vezetni?:
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.552781868726015&lng=18.929937975481153&z=15.922560796365767&pKey=1KW_k8UVeAn-WXKmEVrTeQ&focus=photo

Előzmény: olahtamas (68476)
olahtamas Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 68476

Nos, hogy legyen miről még véleményt nyilvánítani:

https://index.hu/belfold/2018/12/11/kerekparut_lesz_a_remete-szurdokban/

jzp2107 Creative Commons License 2018.12.11 -1 1 68475

A kéktúra jelenlegi kiírásában nincsen szó alternatív utakról. Ez tény.
Viszont mit gondoljon az egységsugarú, ha mtsz.org -ról letölthető anyagban ilyet olvas:

"Piliscsévtől keletre a kéktúra alternatívájaként új KO vezet (lásd turistautak.hu)"

 

Vagy turistamagazin:

 

"fontosnak gondolta a bizottság minél több, az útvonal mentén fekvő látnivaló bekötését, vagy a hozzáférésének biztosítását a kéktúra útvonalakról anélkül, hogy a bejárandó K- jelzés hosszát túlságosan megnövelnénk. Itt kapnak fontos szerepet az alternatív útvonalak, mert magát a K- jelzést nem lehet minden látnivalóhoz elvinni"

"az OKT útvonaláról az alternatív K+ útvonalon lehet elmenni az állomásra pecsételni és a „V” másik szárán visszatérni az OKT-re"

"Hernádcéce (OKT) – Hernád híd – Méra – Abaújdevecser északi határa (OKT) K+ jelzés felfestésével alternatív kéktúra útvonal kialakítása (az OKT hajdani nyomvonalán)"*

"Baktakéken alternatív, az OKT-ből induló és oda visszacsatlakozó K a falun keresztül a Baktakék kelet (OKT) – Baktakék, temető – Baktakék, Iskolamúzeum – Baktakék, görög kat. templom (OKT) útvonalon"

stb stb

*Ez a gibárti módosítás érdekes, mert alternatív bélyegzőhely nélkül értelme sincs.. Dehát már mindegy, mert visszacsinálták

 

Ha ezt a TM-es cikket valaki elolvassa, szerinted nem plántálódik el benne némi gondolat, hogy a szervezők részéről is van némi biztatás alternatívákra? (a kék sáv elhagyására)

Nem csalásról beszélek, csak kitérésekről (pl amikor én arra jártam, kitértem Rezi várához bár a hivatalos útvonal nem arra vezetett, hosszabb is volt, szintesebb is volt, de ha szigorúan nézem akkor mégiscsak "csaltam" mert nem caplattam végig a szántó melletti "igazi" kék úton

Ugyanilyen példa lehet az említett Ágasvárra mászás is..

 

 

Szóval én nem tartom lehetetlennek hogy valamelyik következő füzetben az lesz az OKT kiírásánál, hogy pl a tari K+ vagy az ágasvári K3 egy hivatalos alternatív út.

A dupla bélyegzést is meg lehetett szüntetni egy tollvonással, ez is "annyiba kerül"

 

Előzmény: nagypapi (68472)
nagypapi Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 68474

Jogos.

Előzmény: HEV (68473)
HEV Creative Commons License 2018.12.11 -1 1 68473

Ha esetleg elolvasnád feltételezem, hogy változna a véleményed.

 

Ez a cikk utolsó mondata a TM ismétlésnél:

 

"A cikk először 2017 novemberében jelent meg."

 

"Idén novemberben már 30 éve annak, hogy a televíziós ismeretterjesztés és a hazai természetjárás kiemelkedő alakja utolsó túrájára indult a Naszály oldalába." 

 

Segítek: Rockenbauer Pál halálának 30 éves évfordulójáról  2017-ben emlékeztünk meg és nem 2018-ban.  Ha már az a lényeg, hogy írjanak valamit illő lenne utána nézni mi van a szövegben.

 

 

 

Előzmény: nagypapi (68470)
nagypapi Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 68472

Akkor félreértettelek, "hivatalos alternatív útvonalnak" én azt tekintem, amit végigjárva (az adott Kék sáv jelzés "kiváltásával") ugyanolyan szabályos az OKT teljesítés.

Itt (és máshol) ilyenről nincs szó, szerintem. 

Előzmény: Güsziológus (68471)
Güsziológus Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 68471
Előzmény: nagypapi (68449)
nagypapi Creative Commons License 2018.12.11 -1 1 68470

OK, egy 10 nappal korábbi cikket módosítottak.

Ez lenne az Origó legnagyobb hibája... ;-)

Előzmény: HEV (68467)
nagypapi Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 68469

A Baradla-barlang hivatalos alternatíva?

Ezt hol olvastad? Néhány hónapja ment erről egy vita itt, úgy emlékszem, az lett a vége, hogy a barlangban végigjárni a Jósvafő-Aggtelek távot nem szabályos az OKT teljesítés szempontjából.

Előzmény: garass (68450)
jzp2107 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 68468

OK, te nyertél

 

(senki nem mondta hogy az MTSZ ezt mondja, csak hogy HA ezt mondja AKKOR úgy lesz

ennyi és nem több)

Előzmény: garass (68459)
HEV Creative Commons License 2018.12.11 -1 1 68467

ORIGO :-(

 

Lecserélték a dátumot egy archív íráson, kicsit átírták és kihagytak pár képet, itt az eredeti:

 

http://www.turistamagazin.hu/a-vertes-legpazarabb-tajain.html

Előzmény: AttHunter (68466)
AttHunter Creative Commons License 2018.12.11 -1 0 68466

Egy kis vértesi összefoglaló, kedvcsináló:

http://www.origo.hu/utazas/20181205-tizennyolc-kilometeres-tura-a-vertesben.html

 

Bár a Somló-Somlyó csucsok keveredésébe a szerző is beleszállt. :)

garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68465

Egyet azért ne felejtsünk el, hogy ezek a módosítások sok esetben épp a túrázók kérésére, reklamációjára történik.

A másik gyakori ok pedig a kényszerhelyzet, a ma oly nagyfokú magántulajdon védelem okán. Mert ha lekerítenek egy utat, mit tegyen az út fenntartója?  Higgyétek el, csak úgy hobbiból nagyon kevés útjelző fogja a jól kijárt kéktúrát megváltoztatni.

Persze voltak és vannak elhibázott változtatások is. Talán épp ide tartozhat a már általam említett minden látnivalóhoz való mindenáron való útvezetés.

Előzmény: annyi baj legyen (68462)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68464

 

A kék út kialakításakor Dr Strömpl Gábor azt az elvet követte, hogy az egyes hegységi fővonalak összekapcsolásával jöjjön létre egy olyan hosszú út, amely felfűzi hazánk turisztikai gyöngyszemeit. De ez természetesen nem lehetett és ma sem lehet teljeskörű.

Ide másolom az 1938-as Szent István Vándorlás eredeti beszámolójának egy részletét. Ebből is látszik, nem minden látnivalót érintett már akkor sem a kék út. 

 

 

Én is HEV bejegyzését tudom megismételni, ez egy útvonalkövető túramozgalom. Lehet bigott módon minden méterén csak a kijelölt utat követni, de nincs tiltva, ha a közelben lévő látnivalók is felkeresésre kerülnek. Többségében ezt segítik a leágazó, kerülő jelzések. Rokiék sem csak a szigorú úton jártak. Igaz, a filmben a mérőkeréknek ez volt a fő feladata.   

A mi törekvésünk nem a mindenféle nehézségek árán való teljesítményre késztetés. Ahol lehet, a nehézségeket igyekszünk elkerülni. Ilyen volt a veszélyes Bódva-híd elkerülése, vagy a Felsővadász-Nyésta közötti értelmetlen sárdagasztás kiváltása is.

hadidoki Creative Commons License 2018.12.10 -1 3 68463

... sőt akkor sem, mert egymás mellett mennek, tehát nem ugyan azt az utat járják :))

 

Soha nem értem ezeket a végletekig tupírozott útvonal követési felvetéseket, (vitákat). A kéktúra nem arról szól, hogy letérhetünk-e, tudjuk-e követni, stb, stb. Sokkal inkább arról, hogy le akarjuk-e járni becsülettel, vagy szemrebbenés nélkül bliccelni akarunk. Ez pedig bennünk dől el. 

Én úgy gondolom: a túra van értem és nem én a túráért.   

Előzmény: annyi baj legyen (68462)
annyi baj legyen Creative Commons License 2018.12.10 -1 2 68462

"A kéktúra egy útvonalkövető túramozgalom"

 

 


Na ja, a kiírás szerint. Az útvonalkövető mozgalmak tulajdonsága, hogy mindenki ugyanazt az útvonalat járja le, legfeljebb más szakaszolással, és irányban. Az okt-re az elmúlt években ez egy cseppet sem igaz, hiszen már a módosítások módosítása zajlik, itt ugyanazt az útvonalat két túrázó már csak akkor tudja lejárni, ha együtt mennek.

Előzmény: HEV (68461)
HEV Creative Commons License 2018.12.10 -1 1 68461

A kéktúra egy útvonalkövető túramozgalom. Jelzése kék sáv, ebben elég jól benne van minden. 

 

Ettől még lehet túrázni minden más egyéb alakzaton és színen de az nem kéktúra.

 

timetable Creative Commons License 2018.12.10 -2 0 68460

A kérdésem nem erről szólt.

Van a kék körön nem egy olyan helyszín, ahol az azonos színű, alternatív útvonalat adó jelzés (háromszög, kereszt) érdekesebb és többnyire hosszabb is. Szerintem vagy ki kellene mondani, hogy:

a. mássza meg a turista azt a hegycsúcsot, ha a fél méteres hóban egy óra plusz, és az a fő jelzés

b. legyen legális az eltérés a kék sávtól, amit ezen a szakaszon a túrázók nagyobb hányada amúgy is megtesz

Előzmény: garass (68458)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68459

De az MTSZ nem mondja ezt, mert az OKT jelzése a K sáv. Ez is egy másik alapszabály.

De nyugodtan kekeckedj ezen is.  

Előzmény: jzp2107 (68457)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68458

Én nem vagyok annak híve, hogy a kékkel minden látnivalót, érdekességet össze kellene kötni. Ha arra lehetőség van, akkor ezekhez leágazó jelzéseket célszerű vezetni. A magyar jelzésrendszer épp erre épül a számos és még mostanában is szaporodó alakjelzések alkalmazásával. És ez nem csak a kék sávra vonatkozik. Egyébként épp ettől oly bonyolult a mi rendszerünk szemben sok más ország úthálózatával.  

Egyébként épp a GPS terjedésével talán nem is kellene mindent mindennel összekötnünk. Egy jó, részletgazdag tájértéktérkép is elég lehetne. De ezzel már túl messzire kalandoztam.

Előzmény: timetable (68456)
jzp2107 Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68457

idézhetted volna a madártejkészítés egyes számú alapszabályát is, ha egyszer nem oda illik

 

arról volt szó, hogy a K+ akár lehet (HA az MTSZ azt mondja rá és elfogadja) alternatív útvonal

erre jöttél a kék sáv három felé ágazásával

 

magyarul van írva, alapfokú nyelvtudással megérthető

ha nem akarod érteni, nem tehetek róla

Előzmény: garass (68454)
timetable Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68456

Mi a véleményed azokról a helyszínekről, ahol a K a könnyebb, és mondjuk van egy K háromszög jelzésű másik útvonal? Pl. Ágasvár, Kőszikla-szurdok...

Előzmény: garass (68450)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68455

Ez igaz. Ez csak egy elvi példa volt. Ezért lehetne a kerülő utak problémáját is úgy lezárni, ha már sajnáljuk megszüntetni ezeket, hogy a kék sávra bélyegzőket telepítenénk. Pl. a kolostorhoz, vagy netán a Károly-kilátóhóz.

Előzmény: olahtamas (68453)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68454

Nem értem a problémádat. Én a turista jelzések egyes számú alapszabályát idéztem.

Azt meg még úgy sem értem miért fáj az neked, ha ugyanarról beszélünk?

Előzmény: jzp2107 (68452)
olahtamas Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68453

De akkor nem érinted a kötelező bélyegzőhelyeket :)

Előzmény: garass (68451)
jzp2107 Creative Commons License 2018.12.10 -1 1 68452

Tudnád idézni hol volt szó arról, hogy az alternatív út jelzése megegyezik az eredetivel?

(segítek: sehol)

 

Innentől azt vízionálni hogy hányfelé ágazik el a kék sáv jelzés... kicsit mellékvágány

(főleg hogy aztán később te is behozod a képbe a K+ -t.. még a végén kiderül, hogy ugyanarról beszélünk.. :-)

Előzmény: garass (68450)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 2 68451

Még annyit az alábbiakhoz, hogy szélső esetben a DDK és az AKT is alternatív útja az OKT-nak. És ráadásul ezek is hivatalosak.

Előzmény: garass (68450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!