Keresés

Részletes keresés

HEV Creative Commons License 2018.12.10 -1 1 68461

A kéktúra egy útvonalkövető túramozgalom. Jelzése kék sáv, ebben elég jól benne van minden. 

 

Ettől még lehet túrázni minden más egyéb alakzaton és színen de az nem kéktúra.

 

timetable Creative Commons License 2018.12.10 -2 0 68460

A kérdésem nem erről szólt.

Van a kék körön nem egy olyan helyszín, ahol az azonos színű, alternatív útvonalat adó jelzés (háromszög, kereszt) érdekesebb és többnyire hosszabb is. Szerintem vagy ki kellene mondani, hogy:

a. mássza meg a turista azt a hegycsúcsot, ha a fél méteres hóban egy óra plusz, és az a fő jelzés

b. legyen legális az eltérés a kék sávtól, amit ezen a szakaszon a túrázók nagyobb hányada amúgy is megtesz

Előzmény: garass (68458)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68459

De az MTSZ nem mondja ezt, mert az OKT jelzése a K sáv. Ez is egy másik alapszabály.

De nyugodtan kekeckedj ezen is.  

Előzmény: jzp2107 (68457)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68458

Én nem vagyok annak híve, hogy a kékkel minden látnivalót, érdekességet össze kellene kötni. Ha arra lehetőség van, akkor ezekhez leágazó jelzéseket célszerű vezetni. A magyar jelzésrendszer épp erre épül a számos és még mostanában is szaporodó alakjelzések alkalmazásával. És ez nem csak a kék sávra vonatkozik. Egyébként épp ettől oly bonyolult a mi rendszerünk szemben sok más ország úthálózatával.  

Egyébként épp a GPS terjedésével talán nem is kellene mindent mindennel összekötnünk. Egy jó, részletgazdag tájértéktérkép is elég lehetne. De ezzel már túl messzire kalandoztam.

Előzmény: timetable (68456)
jzp2107 Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68457

idézhetted volna a madártejkészítés egyes számú alapszabályát is, ha egyszer nem oda illik

 

arról volt szó, hogy a K+ akár lehet (HA az MTSZ azt mondja rá és elfogadja) alternatív útvonal

erre jöttél a kék sáv három felé ágazásával

 

magyarul van írva, alapfokú nyelvtudással megérthető

ha nem akarod érteni, nem tehetek róla

Előzmény: garass (68454)
timetable Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68456

Mi a véleményed azokról a helyszínekről, ahol a K a könnyebb, és mondjuk van egy K háromszög jelzésű másik útvonal? Pl. Ágasvár, Kőszikla-szurdok...

Előzmény: garass (68450)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68455

Ez igaz. Ez csak egy elvi példa volt. Ezért lehetne a kerülő utak problémáját is úgy lezárni, ha már sajnáljuk megszüntetni ezeket, hogy a kék sávra bélyegzőket telepítenénk. Pl. a kolostorhoz, vagy netán a Károly-kilátóhóz.

Előzmény: olahtamas (68453)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68454

Nem értem a problémádat. Én a turista jelzések egyes számú alapszabályát idéztem.

Azt meg még úgy sem értem miért fáj az neked, ha ugyanarról beszélünk?

Előzmény: jzp2107 (68452)
olahtamas Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68453

De akkor nem érinted a kötelező bélyegzőhelyeket :)

Előzmény: garass (68451)
jzp2107 Creative Commons License 2018.12.10 -1 1 68452

Tudnád idézni hol volt szó arról, hogy az alternatív út jelzése megegyezik az eredetivel?

(segítek: sehol)

 

Innentől azt vízionálni hogy hányfelé ágazik el a kék sáv jelzés... kicsit mellékvágány

(főleg hogy aztán később te is behozod a képbe a K+ -t.. még a végén kiderül, hogy ugyanarról beszélünk.. :-)

Előzmény: garass (68450)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 2 68451

Még annyit az alábbiakhoz, hogy szélső esetben a DDK és az AKT is alternatív útja az OKT-nak. És ráadásul ezek is hivatalosak.

Előzmény: garass (68450)
garass Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68450

De ezt nem mondják. Nem is mondhatják, mert az ellenkezne azzal a tétellel, hogy ugyanazon út (azonos színű és alakú) egyszerre két irányba nem ágazhat szét. Ez a közeljövőben frissítendő Magyar Szabványban is megerősítést nyer. Nem szabad bizonytalanságban hagyni a túrázót. Az egyetlen ilyen "hivatalos" alternatíva valóban a Baradla-barlangnál van, de a barlangi szakasz itt sincs K sáv jelzéssel kijelölve. Csak a túrakiírás szövege teszi lehetővé ezt a kuriózumnak számító lehetőséget.   

A hivatalos alternatív út megfogalmazás alapból ellentmond önmagának. Mert minden felfestett és az útregiszterbe felvett túraút hivatalos, függetlenül attól, hogy kerülő, azaz párhuzamos útvonala e egy másiknak. Sajnos az a bizonyos Kéktúra Bizottság gyártott pár hasonló fogalmat és utat is. A kék sáv módosításainál rendre meghagyták a korábbi kék útvonalát is, többnyire K+ jelzéssel. Ezt nevezték alternatív útnak. Csak megyénkben három ilyet is említhetek. Upponynál a Három-kőt elkerülő régi OKT, most K+ szakasza, a Martonyi kolostort elkerülő K+ Bódvarákó felé és a Nagy-Milic kihagyására serkentő Füzér- Bodó-rét K+ jelzése. Sajnos ezek mindegyike  felhívás keringőre, a gyenge akaratú kéktúrázók számára. Ezért célszerű lenne megszüntetni őket. 

Egyébként a Hajósi-pincéknél nem ez a hivatalos helyzet, mert ott egy távolabbról érkező K4 jelzésű út kétszer is találkozik az AKT útvonalával. Azaz elvben csak párhuzamosságról beszélhetünk.

Előzmény: jzp2107 (68447)
nagypapi Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68449

Ezt nem tudom, hol hallottad.

Mondjuk azoknak, akik egyúttal (egy úttal) a Kodály Zoltán emléktúrát is le akarják járni, kapóra jön...

Előzmény: Güsziológus (68444)
nagypapi Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68448

Az AK-n is volt (van?) Hajósi pincék és Császártöltés között.

Előzmény: jzp2107 (68447)
jzp2107 Creative Commons License 2018.12.10 0 1 68447

csak elhatározás kérdése

ha az MTSZ azt mondja (mint ahogy Aggteleknél mondta) hogy mostantól az AB út helyett lehet A'B' út (sőt, A"B" is, vagy akár egy negyedik is, miért ne?) szóval azt mondja hogy ezek egymás alternatívái, akkor ennyi, az onnantól egyenértékű

 

(északi zöldön pl a szügyi lőtér zárása esetén volt egy alternatív útvonal, mert akkor a lőtér mellett nem lehetett elhaladni, ki kellett kerülni)

 

 

Előzmény: Mr Long (68446)
Mr Long Creative Commons License 2018.12.10 -1 0 68446

"OKT hivatalos alternatív útvonala" ? nehezen értelmezhető egy útvonal követő mozgalomnál. OK, leszakad egy híd az ember keres kerülőt, de hivatalos alternatíva? Ezt talán egyedül aggteleken értelmezhető, vagy máshol is van ilyen alternatíva?

Előzmény: Güsziológus (68444)
akibard07 Creative Commons License 2018.12.09 -1 0 68445

Nálam 2018 májusi lezárású füzet van (85xx-es sorszám), ebben:

 

1) Tömörd-Ablánc, és Kh-Vállus szintén 9,8 és 13,2km

 

2) Fehérvárcsurgó-Bodajk 10,9, Várgesztes-Szárliget 14,2km (Térkép a jobboldaliak szerinti)

 

3) Felsővadásznál még a kurflit mutatja, nem az egyenes utat. 

 

Ezt csak azért írtam le, mert ha jól sejtem, Te a 2017-es első új füzettel hasonlítottad a 2018. októberit. Viszont volt minimum még egy 18 májussal. 

Előzmény: kectam (68291)
Güsziológus Creative Commons License 2018.12.09 -2 0 68444

Én úgy tudom, hogy a K+ Mátraverebély - Tar - Ágasvár között az OKT hivatalos alternatív útvonala.

 

Tudtommal az is felvetődött, hogy ez legyen a KÉK, de ez az ötlet nem nyert. Szerencsére.

Az évtizedes sárgát ettől függetlenül átfestették, most K+.

Előzmény: V43 1279 (68440)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.12.08 0 2 68443

 

Dobogókő - úgy látom, a település lakossága nem bízza a véletlenre...

garass Creative Commons License 2018.12.08 0 2 68442

A sárga táblák javítását, pontosabban cseréjét az MTSZ végzi, saját költségen. Én csak az oszlopok helyére, táblák tartalmára készítek  teljeskörű módosítási javaslatot. Ennek alapján a Bükkben már a nyáron lecserélésre került minden tábla az OKT és a tematikus utak mentén. Az Aggteleki-karszt és a Cserehát területén az átdolgozás befejezést nyert . Ennek alapján ide az új táblák legyártása megkezdődött és, a jobb idő beálltával ezeknek az utaknak az áttáblázása is megtörténik. Most csak az itt érintet oszlopok kerültek felállításra, de mint a képeken is látható, még a sárga táblák nélkül. Ez már az MTSZ feladata, de kérésre a tábla pozicionálásoknál besegítünk.

Előzmény: HEV (68441)
HEV Creative Commons License 2018.12.08 -1 1 68441

Köszönöm. Ezek szerint a sárga tábláknál is van remény a pontosításra (javításra) A leszedett műanyag  helyett újat készíttetnek - gondolom - és Ti rakjátok fel? 

Előzmény: garass (68439)
V43 1279 Creative Commons License 2018.12.07 -1 0 68440

Alternatív útvonal...na az az Országos kéken nem mostanában lesz.

 

Nem tudok részleteket, de azóta látom meg is lett válaszolva a kérdés.

 

Én amikor csináltam arrafelé a kéket, akkor Hernádcécénél direkt tettem egy kitérőt a hídhoz, hát akkor saras volt az ártér, de járható. Nagyobb vízállásnál felejtős a száraz láb.

Előzmény: jzp2107 (68402)
garass Creative Commons License 2018.12.07 0 3 68439

Én abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy mivel az MTSZ felé a Bükk után a nyáron átdolgoztam az Aggteleki-karszt , majd a Cserehát ominózus jelzőoszlop-tábla rendszerét is. Azzal együtt a terület több, (nem csak OKT) jelzett út módosítására is javaslatot tettem. Ennek az egész munka elfogadásának melléklete volt ez és a nemrég átadott Felsővadász-Nyésta közötti módosítás is. Mindkettőt a túrázók segítésére most még a tél előtt felújítottuk,  és ezzel elődolgoztunk, hogy a táblák cseréjével már ezekre az utakra kerüljenek majd az új táblák. Így valójában közös munka volt. Ők felállították az új oszlopokat, mi meg a jelzéseket tettük fel ideiglenesen.

A képek ezt a köztes állapotot mutatják.

Így, mivel a táblacserékhez sok munkát átvállaltunk, ezek az évek óta vajúdó dolgok most elfogadást és kivitelezést is nyertek.

Előzmény: HEV (68438)
HEV Creative Commons License 2018.12.07 -1 1 68438

Minden szempontból jó döntés volt. Érdekelne, hogy mennyit kellett ezen dolgozni az MTSZ-nél? A túrázók kézről-kézre adták a másik híd létezését  és nyilván sokan használták is de az ugyebár eddig nem volt hivatalos. 

Előzmény: garass (68437)
garass Creative Commons License 2018.12.07 0 1 68437

Igen, így helyes. De Te is olyan gyors vagy, mint az MTSZ híradása. Tegnap délre fejeztük be az útvonal kijelölését.

De mielőtt bárki megszólna minket érte, itt jelzem, hogy ez csak ideiglenes megoldással készült el, épp a téli fokozott veszély megszüntetésére. Az időjárás mifelénk már nem teszi lehetővé a festett jelzések felvitelét. Ezért műanyag lapok lettek ragasztva, szögelve, vagy pántolva elhelyezve az új útvonalon. A végleges megoldásra a jó idő beálltával még egy munkanapot rá kell szánnunk. De most fő szempont volt a biztonság.  

Előzmény: HEV (68436)
HEV Creative Commons License 2018.12.07 -1 1 68436

… vagyis Bódva  :-)

 

Előzmény: HEV (68435)
HEV Creative Commons License 2018.12.07 -1 1 68435

Már nem kell a Hernád felett egyensúlyozni!

 

http://mtsz.org/cikk/ujabb_okt_nyomvonalvaltozas_a_cserehatban

 

jzp2107 Creative Commons License 2018.12.07 0 0 68434

azért még be lehet, ami egyelőre meg lett szüntetve az vagy más jelzéssel fonódik, vagy a határnyiladékban megy, az meg adott a kis piros sapkás barátainkkal :-)

 

(szkennelt füzetről is szóltak már hírek.. ez se lehet akadály)

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (68433)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.12.07 -1 0 68433

Időben kellett volna bejárnom.

Előzmény: jzp2107 (68432)
jzp2107 Creative Commons License 2018.12.07 0 1 68432

úgy látszik, le..

 

-Medvesen teljesen átalakult a jelzésrendszer

-Bánréve után nem igazán lett már felújítva (azért simán követhető, de a korábbi szakaszokon valaki időnként felújítgatott.. ott jobbak a jelzések)

-Trizsi sorompótól kezdve le lettek szürkézve, kecsői határbódétól Jósvafőig már OK

egyelőre itt tartunk a teljesítéssel, de ide felkerült infók alapján a legvége is be lett szántva (ahol a pirossal fonódik)

 

egyébként az a gyakran előjövő indok, hogy mert már Schengen óta nem tartják karban a nyiladékot így lehetetlen végigjárni, az eddig megtett táv alapján már kijelenthetem, hogy nem igaz

igenis takarítják, összesen talán egyszer volt, hogy egy kidőlt fa miatt némi kerülőre kényszerültünk (kétoldalt cserjés volt, abban a nyiladék, és erre dőlt rá a méretes fa)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (68430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!